Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?
Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.
En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.
Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta.
En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!
Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.
Ihmettelevä
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi "tyrkytetään", koska Raamatun lähetyskäsky määrää.
Siksi "pelotellaan" ikuisella kadotuksella, koska se on Raamatun mukaan edessä ellei tule uskoon ja tee parannusta.
Näin lyhyesti sanottuna.
Mä olen täysin vakuuttunut ettei lähetyskäskyllä määrätty pelottelemaan eikä paasaamaan yhtään mitään. Vaan kertomaan Jeesuksesta ja antaa ihmisille mahdollisuus kuulla asiasta jos haluavat. Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja jokainen vapaasta tahdostaan kuuntelee tai ei. Eikä usko käskyttämällä, tuputtamalla ja Raamatulla päähän lyömällä synny. Uskon antaa Jumala jos ihminen sen haluaa vastaanottaa.
No näinhän se on, mutta on silti hyvä kertoa myös miten ihmiselle käy jos ei tule uskoon ja tee parannusta. Siinä asetetaan asiat mittakaavaan, kun kuulee kuinka tärkeästä asiasta on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ateismista ja muusta syntielämästä joutuu ikuiseen kadotukseen, niin miksi sitä ei saisi sanoa?
Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa että toinen on matkalla varmaan tuhoon. Vastuuton pysyy vaiti ja nauraa partaansa.
Ei ole mitään ikuista kadotusta. Te tietämättömät uskikset ette edes ymmärrä mitä kadotuksella tarkoitetaan. Olette eksyksissä.
Mistä sinä tietäisit ettei kadotusta ole. Miksi minun pitäisi uskoa sinua.
En sanonut, ettei kadotusta ole. Sanoin ettei ole mitään IKUISTA kadotusta. Uskovaiset ovat siinä mielessä eksyksissä, etteivät he tiedä mikä on Raamatussa mainittu kadotus, ja mitä sillä siis tarkoitetaan.
Samasta syystä varmaan kuin mitä ateistitkin julistaa, pitää voittaa väittely. Itse uskon että jos on jumaluus, jälleensyntymä tai muu ihmisen ylittävä juttu, se toimii välittämättä kenenkään henkilökohtaisesta asenteesta, pelosta tai luulosta. Se ei ratkea väittelyllä.
Minun mielestäni Jumala olisi ollut tyhmä jos olisi luonut ihmisen vain tätä elämää ja maapallolla olemista varten. Kyllä mielestäni elämän täytyy jatkua kuolemankin jälkeen iankaikkisuudessa jossain muodossa, varmastikin ns. henkiruumiissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa suurta pahuutta, kun ateistit haluavat estää ihmisiä pelastumasta yrittämällä estää Jumalan sanan opetusta.Eikö riitä että itse kaipaatte kadotukseen.
Höhhöh. Mitä pahuutta se muka on, jos käyttää omia aivojaan?
Uskokaa te mitä haluatte, mutta jättäkää ateistit rauhaan. Meillä on hauskaa ilman teitä, jeesusta ja taivasta.
Eikö se ole pahuutta jos haluat vetää muut mukanasi turmioon. Koita käyttää aivojesi rippeitä, niin ehkä pystyt kirjoittamaan loogisemmin.
Kumpi se meistä uskoo jotain vanhaa homeista kirjaa, ja kumpi uskoo mitä todisteet sanoo?
Jos uskoo siihen mitä uskonto vaatii, ei käytä omia aivojaan. Käytä logiikkaa, hyvä ihminen. Tai paha, mistä minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Hitler ja putin ovat uskossa.
Minä en
Joudun h.elvettiin.
Naz.ijohtaja pääsee taivaaseen.
Kissat mätänee.
Lapsimorsiammen heittää ju.mala hel.vettiin..koska on epäuskoinen.
Vai että Hitler ja Putler uskossa?
Tällaisia luuloja voi tulla, kun valtion kansankirkko ei saarnaa enää parannuksen tekemisestä, joka on olennainen osa ihmisen pelastumista. Jos Hitler ja Putler olisivat tulleet uskoon, niin olisivat alkaneet noudattamaan Raamatun sanaa sen kaikessa laajuudessaan, katuneet syntejään ja tehneet parannuksen pahoista teoistaan ja mm. kutstuneet soturinsa rauhoittumaan kotiin jo saman päivän aikana. Hedelmistään puu tunnetaan.
Usko ilman tekoja on kuollutta, sanotaan Sanassakin.
Ollaankohan me ihmiset saatu jo ennen syntymäämme kysyä Jumalalta, että annappa mulle nyt sellaiset vanhemmat jotka ovat hyvännäköisiä ja varakkaita ja minulle hyvät geenit, että voin jatkaa niitä eteenpäin? Olemmeko varmasti halunneet tulla nimenomaan juuri tänne maapallolle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ristitty antaa anteeksi lapsensa r.ai.s.kausmurh.an.
Sanoo annan anteeksi.
Oma lapsi olikristityllä p.akana.
Lapsipa.laa hel.vetissä.
Kristityn mielestä lapsi sai mitä ansaitsi.
Se on juurikin näin. Se on Pågen.
Vierailija kirjoitti:
Onkos teillä jotain todisteita, ettei Jumalaa olisi? Raamattu todistaa Jeesuksesta ja läpi Raamatun kulkee punaisena lankana Jumalan rakkaus. Mutta kuten todettu, ei ole pakko uskoa.
On, nollahypoteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ateismista ja muusta syntielämästä joutuu ikuiseen kadotukseen, niin miksi sitä ei saisi sanoa?
Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa että toinen on matkalla varmaan tuhoon. Vastuuton pysyy vaiti ja nauraa partaansa.
Ei ole mitään ikuista kadotusta. Te tietämättömät uskikset ette edes ymmärrä mitä kadotuksella tarkoitetaan. Olette eksyksissä.
Mistä sinä tietäisit ettei kadotusta ole. Miksi minun pitäisi uskoa sinua.
Riittää kun uskot todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi "pelotellaan" ikuisella kadotuksella, koska se on Raamatun mukaan edessä ellei tule uskoon ja tee parannusta.
Näin lyhyesti sanottuna.
Mä olen täysin vakuuttunut ettei lähetyskäskyllä määrätty pelottelemaan eikä paasaamaan yhtään mitään. Vaan kertomaan Jeesuksesta ja antaa ihmisille mahdollisuus kuulla asiasta jos haluavat. Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja jokainen vapaasta tahdostaan kuuntelee tai ei. Eikä usko käskyttämällä, tuputtamalla ja Raamatulla päähän lyömällä synny. Uskon antaa Jumala jos ihminen sen haluaa vastaanottaa.
No näinhän se on, mutta on silti hyvä kertoa myös miten ihmiselle käy jos ei tule uskoon ja tee parannusta. Siinä asetetaan asiat mittakaavaan, kun kuulee kuinka tärkeästä
Ensin pitäisi olla jotain todisteita väitteilleen. Tyhjistä uhkailuista voi tulla nenu pipiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehhhh.... Raamatussahan se on ihan selvästi ilmoitettu, että kyllä on.
Älkää uskoko harhaoppeja, joiden mukaan ihminen vain katoaisi olemattomiin. Ne on keksitty sen takia etteivät ihmiset tekisi parannusta, vaan eläisivät samaa syntielämää kuin aina ennenkin. Pettymys tulee olemaan kova sillä joka sellaisia uskoo.
Raamattu on satukirja, joten mitä sen on väliä mitä siellä on ilmoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni Jumala olisi ollut tyhmä jos olisi luonut ihmisen vain tätä elämää ja maapallolla olemista varten. Kyllä mielestäni elämän täytyy jatkua kuolemankin jälkeen iankaikkisuudessa jossain muodossa, varmastikin ns. henkiruumiissa.
Minun mielestäni ihminen on tyhmä jos kuvittelee että joku satujumala on jotain luonut tai että meissä olisi jotain kummitusruumiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin lyhyesti sanottuna.
No näinhän se on, mutta on silti hyvä kertoa myös miten ihmiselle käy jos ei tule uskoon ja tee parannusta. Siinä asetetaa
Raamatussahan niitä on pilvin pimein. Sieltä vaan pänttäämään, jos asia kiinnostaa. Varmaan saa nykyään äänikirjanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko harhaoppeja, joiden mukaan ihminen vain katoaisi olemattomiin. Ne on keksitty sen takia etteivät ihmiset tekisi parannusta, vaan eläisivät samaa syntielämää kuin aina ennenkin. Pettymys tulee olemaan kova sillä joka sellaisia uskoo.
Raamattu on satukirja, jote
Raamattu on faktakirja ja sillä on väliä siksi koska siinä Jumala ilmoittaa tahtonsa ja miten ihminen voi saada syntinsä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kovin selvästi. Toki suomalaisessa käännöksessä se on mutta alunperin se ei tainnut olla niin.
https://www.mercyonall.org/posts/does-the-greek-word-aion-mean-eternity
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko harhaoppeja, joiden mukaan ihminen vain katoaisi olemattomiin. Ne on keksitty sen takia etteivät ihmiset tekisi parannusta, vaan eläisivät samaa syntielämää kuin aina ennenkin. Pettymys tulee olemaan kova sillä joka sellaisia uskoo.<
Pii ei ole kolme eikä lepakot lintuja, joten Raamattu ei myöskään voi olla faktakirja. Eikä se voi olla faktakirja, koska se on satukirja. Minkään satujumalan tahdolla ei myöskään ole mitään merkitystä, koska ne ovat vain satuja ja mielikuvituksen harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin lyhyesti sanottuna.
No näinhän se on, mutta on silti hyvä kertoa myös miten ihmiselle käy j
Raamattu on satukirja, joten siellä ei luonnollisestikaan ole todisteita yhtään mistään. Paitsi ehkä epäsuorasti uskovaisten typeryydestä, jos siis oikeasti tuollaiseen paskaan uskovat eivätkä vaan heitä sitä läpällä.
Mikäs siinä niin ärsyttää, jos ei edes usko koko juttuun? :D
Ja eiköhän Suomessa saa aika rauhassa olla, kun uskonto on pyyhitty kohta viimeistä piirtoa myöden kaikesta julkisesta keskustelusta.