Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?
Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.
En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.
Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta.
En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!
Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.
Ihmettelevä
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Jos ateismista ja muusta syntielämästä joutuu ikuiseen kadotukseen, niin miksi sitä ei saisi sanoa?
Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa että toinen on matkalla varmaan tuhoon. Vastuuton pysyy vaiti ja nauraa partaansa.
Aivan, jos! Olisi kumminkin todistettava että se kadotus on olemassa ja että sinne voi joutua. Olisiko sinuula tarjota joku esimerkki kadotukseen jo joutuneesta niin päästäisiin alkuun?
Vierailija kirjoitti:
Miks te uskonnottomat halusitte Turussa ristit pois jopa koirien hautausmaalta?
No mitä virkaa niillä risteillä siellä olisi? Onko teidän uskovien mielestä koirillakin oma taivas ja kadotus? Millaisia syntejä koirat voivat tehdä joutuakseen kadotukseen ja millä lailla koirat käytännössä ottavat Jeesuksen sydämmeensä etteivät sinne joutuisi?
En jaksanut lukea ketjua, mutta ei totuus siitä mihinkään katoa sillä, ettei joku siihen usko. Olen kokenut todellisena niin taivaan kuin helvetinkin olemassaolon jo maan päällä. On Jumala ja on saatana, tuo Jumalan vastustaja, mutta Jumala on jo voittanut. Pian se tulee tapahtumaan, että tuo vastustaja joutuu iankaikkiseen tuleen. Sitä ei ole tarkoitettu ihmisille. Rakkaat, me olemme huolissamme teistä. Sikisi koetamme niin monta kuin suinkin saada uskomaan Jeesukseen. Jospa tänään olisi etsikon ja pelastuksen päivä mahdollisimman monelle. Jumala rakastaa teitä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, mutta ei totuus siitä mihinkään katoa sillä, ettei joku siihen usko. Olen kokenut todellisena niin taivaan kuin helvetinkin olemassaolon jo maan päällä. On Jumala ja on saatana, tuo Jumalan vastustaja, mutta Jumala on jo voittanut. Pian se tulee tapahtumaan, että tuo vastustaja joutuu iankaikkiseen tuleen. Sitä ei ole tarkoitettu ihmisille. Rakkaat, me olemme huolissamme teistä. Sikisi koetamme niin monta kuin suinkin saada uskomaan Jeesukseen. Jospa tänään olisi etsikon ja pelastuksen päivä mahdollisimman monelle. Jumala rakastaa teitä.
Huolestumiesi on turhaa. Juurihan joku täällä kertoi että itse ei voi ruveta uskomaan vaan Jumala antaa uskon jos on antaakseen. Kaikille ei anna, ei voi kuin odottaa mitä tuleman pitää.
On ihmisiä, joilla on kuolessaan ilme kirkastunut, kun he ovat kuulleet ja nähneet Jeesuksen ja Jumalan enkelien tulevan hakemaan heidät. Päinvastoin, jotkut ovat huutaneet kauhuissaan, kun ovat tajunneet, minne ovat joutumassa.
Jeesus sanoi: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan." Joh.14: 1,2.
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta." Room. 10:17
Kai se on jonkinmoinen oman egon pönkitys ja halutaan korostaa muille, että minä 'tiedän' nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, joilla on kuolessaan ilme kirkastunut, kun he ovat kuulleet ja nähneet Jeesuksen ja Jumalan enkelien tulevan hakemaan heidät. Päinvastoin, jotkut ovat huutaneet kauhuissaan, kun ovat tajunneet, minne ovat joutumassa.
Jeesus sanoi: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan." Joh.14: 1,2.
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta." Room. 10:17
Joo mäkin huutaisin jos kuolinpedilläni joutuisin kuuntelemaan sinunlaistasi skeidan levittäjää. Se muuten olisikin kauhea tapa kuolla; maata sängyssä pystymättä kieltämään tai lähtemään tilanteesta pois ja joku tuputtaja lukee mulle raamattua mun viimeisinä hetkinä. Että vituttais.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun psykoosit ole todellisia vaikka ne kovasti siltä sinulle itselle vaikuttavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli varmaan jotain todisteita myös tälle höpöpaskallesi?
Jos j-mala on luonut kaiken, hän on oletettavasti myös luonut h-vetin, ja p-leen joka uskomattomalla viekkaudellaan houkuttelee ihmisiä sinne. Onko j-malalla ja p-leellä siinä tapauksessa mitään eroa?
Vierailija kirjoitti:
Jos j-mala on luonut kaiken, hän on oletettavasti myös luonut h-vetin, ja p-leen joka uskomattomalla viekkaudellaan houkuttelee ihmisiä sinne. Onko j-malalla ja p-leellä siinä tapauksessa mitään eroa?
Ei. Kaikkivaltias ja kaikentietävä Jumala tietää lisäksi jo syntyessäni joudutko taivaaseen vai pääsetkö helvettiin, joten peli on menetetty jo ennen kuin se edes on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Eli miten sä koetat saada jonkun uskomaan? Minä uskovana en kykene moiseen ihmetekoon että mulla olisi jokin konsti saada joku uskomaan. Jos joku haluaa uskon asioista keskustella ja kysyy multa jotain niin juttelen kyllä, mutta en yritäkään saada vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta. Ei mulla ole siihen keinoja. Mä kerron vain miksi ja miten uskon ja vaihdamme ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Koettaisitte nyt päättää mistä se usko tulee. Jotkut sanoo että kuulemisesta mutta sen voin suoralta kädeltä tyrmätä, olenhan kuullut monenlaisia jeesustelijoita eikä ole ollut mitään vaikutusta. Jotkut sanoo että Jumala antaa uskon ja niin kai se voi ollakin, ongelmana vain se miksi usko annetaan vain joilolekin suurimman osan joutuessa ikuiseen käristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koettaisitte nyt päättää mistä se usko tulee. Jotkut sanoo että kuulemisesta mutta sen voin suoralta kädeltä tyrmätä, olenhan kuullut monenlaisia jeesustelijoita eikä ole ollut mitään vaikutusta. Jotkut sanoo että Jumala antaa uskon ja niin kai se voi ollakin, ongelmana vain se miksi usko annetaan vain joilolekin suurimman osan joutuessa ikuiseen käristykseen.
Koska Jumala on mulkku sadisti.
Koska ovat mieleltään epäterveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mäkin huutaisin jos kuolinpedilläni joutuisin kuuntelemaan sinunlaistasi skeidan levittäjää. Se muuten olisikin kauhea tapa kuolla; maata sängyssä pystymättä kieltämään tai lähtemään tilanteesta pois ja joku tuputtaja lukee mulle raamattua mun viimeisinä hetkinä. Että vituttais.
Nämä ovat tajunneet asian ilman mitään tuputtamista.
Jokaisella on vapaa tahto, ei ole mitään ennaltamääräämisoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyyköhän tekemään sellaista hoitotestamenttia, joka pitäisi hihhulit poissa kuolinvuoteen ääreltä?
Ei kaikki uskovat, vain ne Raamatulla päähän lyöjät
Tämähän se on heikot ja yksinäiset ja epätoivoiset saadaan huijattua tällaiseen tuputukseen mukaan jotta heillä olisi edes joku Mihin uskoa. Se vaan pitäisi perustua täysin vapaaehtoisuuteen eikä minkäänlaiseen väkisin pakottamiseen.