Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?

Vierailija
16.11.2023 |

Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.

En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.

Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta. 

En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!

Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.

Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.

Ihmettelevä

Kommentit (325)

Vierailija
21/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.

Miksi häntä ei sitten naureta ulos seurakunnasta ja tv seiskasta?

Koska hänellä on oma vankka kannattajakunta nuorimaakreationosteissa.

Miksei heitä naureta ulos seurakunnasta?

Vierailija
22/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskoa mitää t. Uskova nimimerkkejä. Usein ateistit ja trollit leikkivät täällä tyhmiä uskoaisia saadakseen heidän naurunalaisiksi.

Minä olen uskova, toki tajuan että helposti luullaan feikiksi. Täällähän nyt jokainen voi sanoa ja kertoa mitä tahansa keksittyä ja totta on jotta uskovia ivataan ja yritetään tehdä heidät naurunalaisiksi. Mutta edelleen olen sitä mieltä ettei ap tuputtanut ateismia, hänhän kertoi ettei usko kadotukseen ja sen jälkeen sen mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Kyllä minä ymmärsin sen niin että ei siinä mitään tuputettu koska selkeästi muissa lauseissa ilmaistiin tuo että ei usko. Aloitushan oli siinä mielessä harvinaisen fiksu ettei siinä ivattu uskovia, ei paasattu että Jumala on satuolento eikä muuta typerää. Kysyttiin vain miksi jotkut uskovat tuputtaa uskoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄillä päänsä sekoittaneilla on aina tapa yrittää saada muut mukaansa.

Kaikenmaailman maailmanlopun ennustajat kiljuvat turuilla ja toreilla maailman tuhoa, uskovaiset ovat tunnetusti sekoittaneet päänsä kulttinsa opeilla ja sama ilmiö toistuu, yritetään saada muut mukaan.

Vaikka totuus on se, että suurin osa ihmisistä olisi valmiita viemään uskovaiset pehmustettuun huoneeseen. Uskontokunnasta riippumatta.

Vierailija
24/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse tyrkytät ateismia totuudeksi?

Koska se on totta että en usko yhteenkään jumalaan.

Vierailija
25/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotevastaiset yrittävät estää muita rokottautumasta?

Vierailija
26/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ateismista ja muusta syntielämästä joutuu ikuiseen kadotukseen, niin miksi sitä ei saisi sanoa?

Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa että toinen on matkalla varmaan tuhoon. Vastuuton pysyy vaiti ja nauraa partaansa. 

Vierailija
27/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut Dawkinsit ja Hitchensit eivät sitten tyrkytä omaa uskoansa kristityille? Oikein telkussa vainoavat heitä ja kirjoittavat kokonaisia kirjoja siitä miten paska uskonto kristinusko on.

Ei niitä ole pakko lukea jos ei halua sivistää itseään.

Vierailija
28/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä. 

T. Kreationisti Kristitty

Vierailija
29/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap tyrkytti ateismia totuudeksi? Huonosti provoilet. Aloituksessa ap kertoo ettei usko Jumalaan joka on ihan järkevästi ilmaistu, ei hän sano ettei Jumalaa ole.

T.Uskova

Hän julistaa että sielua ja kuolemanjälkeistä elämää ei ole, arvon feikkiuskova.

No ei niitä olekaan. Arkikielessä voimme hyvin käyttää nollahypoteesia ekvivalenttina totuuden kanssa mikäli siitä poikkeavia havaintoja ei ole.

Vierailija
30/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä mä muka tyrkytin yhtään mitään? En missään vaan peräänkuulutin sitä, että jokainen tehkööt oman valintansa ja saa uskoa tai olla uskomatta. Ei mun elämään vaikuta se, että toiset uskoo ja kyllä mä tunnen uskovaisia ihmisiä.

Ihmettelevä

Vierailija
31/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.

Miksi häntä ei sitten naureta ulos seurakunnasta ja tv seiskasta?

Koska hänellä on oma vankka kannattajakunta nuorimaakreationosteissa.

Miksei heitä naureta ulos seurakunnasta?

No niinhän heidät nauretaankin. Kretupellet ovat kävelevä vitsi ihan kaikkien edes suht täysjärkisten parissa. Samoin kuin flättärit ja muut hörhöt.

Vierailija
32/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ateismista ja muusta syntielämästä joutuu ikuiseen kadotukseen, niin miksi sitä ei saisi sanoa?

Vastuullinen lähimmäinen varoittaa ajoissa, jos huomaa että toinen on matkalla varmaan tuhoon. Vastuuton pysyy vaiti ja nauraa partaansa. 

Koska siitä ei joudu.

Vierailija
33/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap tyrkytti ateismia totuudeksi? Huonosti provoilet. Aloituksessa ap kertoo ettei usko Jumalaan joka on ihan järkevästi ilmaistu, ei hän sano ettei Jumalaa ole.

T.Uskova

Hän julistaa että sielua ja kuolemanjälkeistä elämää ei ole, arvon feikkiuskova.

Niin MUN mielestä ei ole, joku toinen saa uskoa toisin. Mä kerroin miten mä ajattelen, mutta en tyrkytä tätä omaa näkemystä kenellekään.

Ihmettelevä

Vierailija
34/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi "tyrkytetään", koska Raamatun lähetyskäsky määrää.

Siksi "pelotellaan" ikuisella kadotuksella, koska se on Raamatun mukaan edessä ellei tule uskoon ja tee parannusta.

Näin lyhyesti sanottuna. 

Vierailija
35/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontoja ei edes olisi ilman tuota taivaallis-helvetillistä ulottuvuutta. Köyhille antanut toivon kipinää se, että kuoleman jälkeen toteutuisi mukamas jotain oikeudenmukaisuutta. Rikkaat ja vallakkaat ovat aina keskittyneet maalliseen mammonaan ja iloihin tietäen, että kaikki on tässä ja nyt. Eläessä. Ovelaa köyhien sumuttamistahan nuo uskonnot siis ovat.

Kyllä olisi. Olisin itse ainakin kristitty ja eläisin kuin kristitty vaikkei taivasta olisi, kyse ei ole rikkauksista tai palkinnoista ja rangaistuksista, vaan kyse on suhteista. Käsitys siitä mikä on todellinen rakkaus on parasta mitä kristinuskossa on. Ateismissa rakkaus voi jäädä kylmäksi. 

Vierailija
36/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa elää hyvällä omalla tunnolla syntielämää, vailla mitään vastuuta.

Vastuuta mistä? Omasta taivaspaikasta?

Noin lähtökohtaisesti en ole sen kummempi ihminen, kuin moni uskova. Ainoa meitä erottava asia on juuri tuo usko. Uskovissa on minua pahempia ja parempia ihmisiä, ihan samalla tavalla ei uskovissa on minua pahempia ja parempia ihmisiä. Ihan objektiivisesti tarkasteltunakin olen ihmisyydestä siinä paremmassa puoliskossa. Moni uskovat taas siinä huonommassa.

Vierailija
37/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi "tyrkytetään", koska Raamatun lähetyskäsky määrää.

Siksi "pelotellaan" ikuisella kadotuksella, koska se on Raamatun mukaan edessä ellei tule uskoon ja tee parannusta.

Näin lyhyesti sanottuna. 

Voisi kunnioittaa toisia ihmisiä sen verran, että antaa näiden olla rauhassa. Kyllä ihmiset löytää sinne teidän seurakuntaan jos heillä on halua ja uskoon tulevat. Pahimmat jatkaa tyrkyttämistä vaikka sanoo, että ei kiinnosta. Miksi ei voi sitten lopettaa heti kun toinen sanoo ei kiitos? Miksi ei voi antaa ihmisten olla rauhassa ja kunnioittaa heidän omia päätöksiä? En mäkään ala meuhkaamaan uskovaisille, että älä usko Jumalaan, Jeesukseen tai mihin nyt kukin uskoo!

Ihmettelevä.

Vierailija
38/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tietää, mistä se johtuu?

Rahasta.

Valtionuskonnolla on valtion tuki eli kirkollisvero.

Muissa seurakunnissa kuten helluntailaiset, on käytössä kymmenykset. Ohjaat 10% palkastasi kirkolle.

Jos rahaa ei tule niin pappi ei saa rahaa.

Mieluuten rekrytään varakkaita kuten Sipilä ja kaikki synnit saa anteeksi kun uskoo.

Ja tämä on tieto.

Vierailija
39/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä nyt taas keino saada hyökkäys uskovia vastaan? Mitä se varoittelu (ja uskon tuputtaminen) auttaa ketään uskomaan? Meinaatko että kun sanot ateistille notta kadotukseen oot menoossa jos et usko, niin ateisti päättää ykskaks että taidanpa sitten uskoa, tästä näin samantien? Ei, uskominen ei synny pelottelemalla eikä hyökkimällä, Jumalalla on ihan toiset keinot.

Vierailija
40/325 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa elää hyvällä omalla tunnolla syntielämää, vailla mitään vastuuta.

Vastuuta niin kuin mistä? Kuten lakien noudattamisesta, omasta työstä, lapsesta, lemmikistä, opiskeluista, harrastuksista? Niin mistä mulla ei muka ole vastuuta? 

Se, että mä en ole uskossa ei tarkoita sitä, että elän kuin pellossa välittämättä yhtään mistään ja teen mitä sattuu. En myöskään tyrkyttänyt kenellekään yhtään mitään vaan kerroin miten itse ajattelen. En missään käskenyt tehdä kuten mä teen.

Ihmettelevä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi