Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?
Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.
En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.
Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta.
En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!
Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.
Ihmettelevä
Kommentit (325)
Miks te uskonnottomat halusitte Turussa ristit pois jopa koirien hautausmaalta?
Vierailija kirjoitti:
Siksi "tyrkytetään", koska Raamatun lähetyskäsky määrää.
Siksi "pelotellaan" ikuisella kadotuksella, koska se on Raamatun mukaan edessä ellei tule uskoon ja tee parannusta.
Näin lyhyesti sanottuna.
Mä olen täysin vakuuttunut ettei lähetyskäskyllä määrätty pelottelemaan eikä paasaamaan yhtään mitään. Vaan kertomaan Jeesuksesta ja antaa ihmisille mahdollisuus kuulla asiasta jos haluavat. Ihmiselle on annettu vapaa tahto ja jokainen vapaasta tahdostaan kuuntelee tai ei. Eikä usko käskyttämällä, tuputtamalla ja Raamatulla päähän lyömällä synny. Uskon antaa Jumala jos ihminen sen haluaa vastaanottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet kaikkien ei-uskovaisten halunneen tuollaista? Ei mulla edes ollut mistään tuollaisesta tietoa ennen kuin sä kerroit asiasta. Ei mua ristit haittaa missään hautausmailla. Ei haittaa myöskään risti koruna.
Ihmettelevä
Vierailija kirjoitti:
Moniko koira on jonkin kristillisen seurakunnan jäsen?
Jonkun pitää maksaa seurakunnan toiminta tai se kuolee.
Uskikset tykkää että on iso seurakunta niin voi selittää itselle että on oikeassa.
Ja voi olla vahingoniloinen siitä että jotkut joutuu sadun mukaiseen kadotukseen.
Ja että itse on jotenkin parempi kuin muut.
Usko nimenomaan on sellainen mitä toiselle ei voi syöttää ja johon toista ei voi pakottaa. Usko syntyy siitä että esillä olevien aineistojen/tilastojen/ kokemusten perusteella ihminen on vakuuttunut että jokin asia on totta.
Olen samaa mieltä ihmettelijä kanssa että tuputtaminen pitäis loppua, se on henkistä väkivaltaa. Myös toiset kristityt kärsivät siitä kun he eivät uskalla ilmaista omaa uskoaan koska tietää että monia on traumatisoitu henkisellä väkivallalla kristinuskon nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut Dawkinsit ja Hitchensit eivät sitten tyrkytä omaa uskoansa kristityille? Oikein telkussa vainoavat heitä ja kirjoittavat kokonaisia kirjoja siitä miten paska uskonto kristinusko on.
Kiistattomasti uskonto on aiheuttanut ja aiheuttaa paljon pahaa maailmassa (myöskin kristinusko monine lahkoineen).
Vierailija kirjoitti:
Ei se maailmaa kaataisi.
Tuputtamisesta saa plussa-pisteitä tai bonusta. Näillä voi maksaa omia pahoja tekojaan tai ainakin saa alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.
Miksi häntä ei sitten naureta ulos seurakunnasta ja tv seiskasta?
Nuoren maan kreationisteilla on omat porukkansa. Ei kukaan täysjärkinen enää nykyään usko 6000 vuotta vanhaan maapalloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.
Koska hänellä on oma vankka kannattajakunta nuorimaakreationosteissa.
Miksei heitä naureta ulos seurakunnasta?
Mitähän seurakuntaa mahdat nyt tarkoittaa. Aika monessa kristillisessäkin seurakunnassa hänelle naureskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska koirani on juutalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hänellä on oma vankka kannattajakunta nuorimaakreationosteissa.
Miksei heitä naureta ulos seurakunnasta?
Mitähän seurakuntaa mahdat nyt tarkoittaa. Aika monessa kristillisessäkin seurakunnassa hänelle naureskellaan.
Reinikainen nyt ainakin on ollut seuraavissa puhumassa googlen mukaan:
Turun raamattu puhuu srk
Lappajärven ev.lut srk
Citykirkko (cityseurakunta)
Keski-Porin evankelis-luterilainen srk
Akaan srk (ev lut tämäkin)
Salon raamattu puhuu srk
Saalem
En tiedä onko Reinikainen flättäri, mutta sen voisi olettaa jos kerta kirjaimellisesti uskoo luomiskertomukseen. 6000v vanhaan maailmaan nyt takuulla uskoo.
Jos olet vahva käsityksissäsi, ei sinua hetkauta muitten tuputtamiset tai menot. Voit ihan hyvin osallistua jumalanpalvelukseen vaikka olisit ateisti. Ne ovat pelkkiä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Koirat eivät raamatun mukaan pääse taivaaseen, joten en nyt ymmärrä miksi se EI ole ongelma uskovaisille että koirien hautausmaalla ON ristejä.
Lestadiolaiset ainakin on ihan mielisairaita että kuvittelevat edes mitä harhaista skeidaa ja sitten jengi uskoo että vankilaan tuollaiset joutuisi tai hirttoköyteen
Vierailija kirjoitti:
Siinähän maksavat itse sitten miksi Pitää kerjätä tavallisilta ihmisiltä. Hakekaa vaikka Petteri orvolta rahaa sillä on ylimääräistä vaikka kuinka paljon
Ei minulle ainakaan kukaan uskovainen ole tuputtamut eikä pelotellut. Joskus on jehovia käynyt ovella niin sanon vaan kiitos ei kiinnosta.
Niin kun mä en usko noihin niin lähinnä ärsyttää tuollainen pelottelu. Miksi ei voi vain antaa toisten ihmisten olla? Mulle noita asioita ei ole olemassa.
Ihmettelevä