Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin hammastarkastuksessa: löytyi 600 e arvosta paikattavaa

Vierailija
30.11.2023 |

Hampaiden kaulat vetäytyneet ja hampaat "kuluneet" ja pitää muka paikata 6 alahammasta! Aiemmin toisella hammaslääkärillä ei sanonut asiasta mitään. En aio lähteä rahastukseen mukaan. Tarkastus yksityisellä tietenkin. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yksityistä hammaslääkäribisnestä... Mun vuositulot yli 70k +euroa ja oon aina hyödyntänyt julkista puolta. Todella tyytyväinen ollut heidän palveluun ja maksan tästä ilosta veroja.

Vierailija
2/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole kummoinenkaan lasku. Samaa luokkaa minulla ollut aina muutaman vuoden välein, kun viitsii käydä yksityisellä laittamassa kaikki kuntoon kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että pieleen meni, käy kysymässä toisen hammaslääkärin mielipide. Mitään toimenpiteitä ei ole pakko tehdä, ne kaikki ovat ehdotuksia. 

Vierailija
4/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vielä toisella. Mä kävin kerran nuorella lääkärillä. Löysi reikiä joka hampaasta lähes. Meni sitten toiselle (myös yksityinen) joka sanoi että muuta remineralisoitunut reiän alku joita ei kannata paikata. Sittemmin ei reikiä eikä epäilyksiä hampaissa. 

Vierailija
5/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet hammastarkastukseen jos et luota sen tuloksiin?

Vierailija
6/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarkastus oli tarjous eri paikassa kuin tavallisesti käyn. Vuosi tullut edellisestä käynnistä. Rahastus ja bisnes jyllää hammaslääkäreillä. Aiempi lääkäri ei ollut maininnut mitään noista etuhampaista. Ap 

Vierailija
7/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisastun ja käyn tästä lähtien vain kun on hammasvaivaa. Ap

Vierailija
8/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yksityistä hammaslääkäribisnestä... Mun vuositulot yli 70k +euroa ja oon aina hyödyntänyt julkista puolta. Todella tyytyväinen ollut heidän palveluun ja maksan tästä ilosta veroja.

Kiva sinulle. Minä en enää suostu menemään kunnalliselle kidutettavaksi. Siellä ollaan joka kerta oltu töykeitä ja kovakouraisia, eikä pelkopotilaan kohtaamiseen tunnu olevan minkäänlaisia työkaluja taikka halua. Viimeisellä kerralla revittiin hammas irti, koska "ei se juurihoito onnistu kuitenkaan".

Yksityisellä olen saanut loistavaa, ystävällistä ja asiakkaan huomioon ottavaa palvelua. Hinnat ei ole halvat, mutta on se hoito ehdottomasti sen arvoista. Mulla on pelkopotilaisiin erikositunut "oma" hammaslääkäri, eli käyn aina sillä samalla ihmisellä. Hän tuntee mut, tietää mitä on tehnyt ja päivittää hoitosuunnitelmaa/tarkastuslistaa joka kerta kun käyn. Ihan huippuyyppi.

Vierailija
9/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut aikaa kunnalliselle hammaslääkärille, aina joutunut maksamaan omasta pussista kaiken.

Ei ole tullut mieleenkään, että syyttä alettaisiin hampaita korjaamaan.

Vierailija
10/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ienvetäymiä tai abraasiovaurioita ei pidä eikä kannata paikata, elleivät ole erittäin syviä ja vaivaavia. Purupintojen kulumien paikkaus eli attrition tai eroosiovaurion paikkaus on aivan yhtä typerää, elleivät kerää ruokaa tai ellei purenta ole pahasti madaltunut.

Toimin hammaslääkärinä julkisella ja yksityisellä puolella, ja molemmissa olen havainnut loistavaa sekä surkeaa hoitoa. Yksityisen ongelmana on nimenomaan turhat paikkaukset ja ylimääräiset hoidot kuten tarpeettomat purentakiskot.

Julkisella sen sijaan ongelmana on, ettei juurihoidettuja poskihampaita kruunuteta vaan lykätään muovia ja ihmetellään muutaman vuoden kuluttua, kun hammas on halki. Mikä järki edes tehdä juurihoitoa poskihampaalle, jos sitä ei tee kunnolla loppuun asti? Toisaalta yksityiselläkin tehdään kalliilla juurihoitoa hampaaseen, jolla ei ole enää ennustetta ja hammas on kruunuineen kupissa vuoden kuluttua.

Itse käyn julkisella puolella hammashoidossa melkein aina, mutta siirryn herkästi privahammaslääkärille jos julkisen puolen hammaslääkäri vaikuttaa tunarilta. Tämä onneksi käy usein ilmi jo tarkastuksessa.

Usein potilaat arvostavat nopeasti tehtyjä toimenpiteitä ymmärtämättä, ettei laadukasta hammaspaikkaa tai hammaskivenpuhdistusta tehdä 5-10 minuutissa. Laadukkaasti tehty paikka pysyy kiinni.

Vierailija
11/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin löytyi yksityisellä kahdeksan reikää. Julkiselle hädissäni hakeuduttuani suussa olikin sitten vain kaksi reiän alkua, joita ei olisi aiheellista paikata. 

Vierailija
12/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisastun ja käyn tästä lähtien vain kun on hammasvaivaa. Ap

Sulla on kirjoitusvirhe tuossa. Tarkoitit varmaan *tyhmistyn.

Vierailija
13/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalosi on nyt mennä ja antaa tehdä se mitä pitää.

Vierailija
14/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kunnan maksusitoumuksen kun lähes kaikki hampaat piti korvata implanteiila. Nuoruuden hölmöilyt vei hampaat. Nukutuksessa tehtiin. Nyt on hampaat kuin filmitähdellä. Onneksi meillä on kattava sosiaalitoimi. 

Vierailija
15/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni voivottelivat, kun ovat niin huonossa kunnossa. Kun käskin nykkiä huonokuntoiset pois, mielipide muuttui kummasti. Myöhemmin kävin sitten muualla ja löytyi yksi juurihoitoa kaipaava, joka otettiin kuitenkin pois, koska en halua maksaa ja käydä läpi juurihoitoa hampaaseen, joka kuitenkin jossain vaiheessa poistetaan. 

Vierailija
16/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarkastus oli tarjous eri paikassa kuin tavallisesti käyn. Vuosi tullut edellisestä käynnistä. Rahastus ja bisnes jyllää hammaslääkäreillä. Aiempi lääkäri ei ollut maininnut mitään noista etuhampaista. Ap 

Ne voi vuodessa mennä.

Vierailija
17/17 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ienvetäymiä tai abraasiovaurioita ei pidä eikä kannata paikata, elleivät ole erittäin syviä ja vaivaavia. Purupintojen kulumien paikkaus eli attrition tai eroosiovaurion paikkaus on aivan yhtä typerää, elleivät kerää ruokaa tai ellei purenta ole pahasti madaltunut.

Toimin hammaslääkärinä julkisella ja yksityisellä puolella, ja molemmissa olen havainnut loistavaa sekä surkeaa hoitoa. Yksityisen ongelmana on nimenomaan turhat paikkaukset ja ylimääräiset hoidot kuten tarpeettomat purentakiskot.

Julkisella sen sijaan ongelmana on, ettei juurihoidettuja poskihampaita kruunuteta vaan lykätään muovia ja ihmetellään muutaman vuoden kuluttua, kun hammas on halki. Mikä järki edes tehdä juurihoitoa poskihampaalle, jos sitä ei tee kunnolla loppuun asti? Toisaalta yksityiselläkin tehdään kalliilla juurihoitoa hampaaseen, jolla ei ole enää ennustetta ja hammas on kruunuineen kupissa vuoden kuluttua.

Itse käyn julkisella puolella h

Kruunutus maksaa aikatavalla myös julkisella puolella. Jos asiakas sanoo, että ei hyväksy poistoa ja ettei ole varaa kruunutukseen. Niin mitäs silloin teet? Yksityis puolella asiakas voi itse haluta, että yritetään vielä säilyttää hammas ja ottaa riskin siitä, että rahat ja kruutukset menevät hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi