Katia kaduttaa syvästi, että aloitti suhteen 12 vuotta vanhemman miehen kanssa: joutui ansaan
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/c3f587bb-cd53-4143-a023-67930ccb99bc
Kyllä se niin on, että SAMANIKÄINEN nainen ja mies ovat paras pari.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse valehtelet? Tuosta on olemassa useita tutkimuksia. Viimeksi lukemassani sukupuolia ei edes eroteltu vaan kaikkien ikäerosuhteiden eroprosentti oli 96. Se ei voisi olla noin korkea jos erot koskisivat vain niitä pareja joissa nainen on vanhempi.
Linkitä muutama tutkimus.
Eri
https://www.baltictimes.com/a_perfect_age_difference_between_a_man_and_…
Artikkelista löydät tämän tutkimuksen tiedot. En jaksa kopioida muita kun ihan googlella niitä löytyy.
Artikkelissa ei ollut linkkiä mihinkään tutkimukseen joten voi olla kirjoittajan omasta päästä koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle ja yli 60 v voi olla hyvässä kunnossa jos liikkuu paljon, tuo mies oli lihottanut itsensä sohvaperunaksi. Siinä suurin vika ja se tuo mukanaan monia sairauksia ja vaivoja.
Tuon takia katselen vain kaltaisiani eli hoikkia ja liikunnallisia miehiä, ja sit mua pidetään pinnallisena. Totuus on, että ylipaino on miltei aina merkki epäterveistä elintavoista. Lähipiiristänikin löytyy liian monta surullista esimerkkiä. Ylipaino tuo mukanaan sairauksia ja alkaa rajoittaa liikkumista ja paino vaan jatkaa nousuaan. Ikävä kierre. Miehet myös kuolevat nuorempina ja vanhenevat fyysisesti nopeammin. Pitäisi siis ottaa joku 7v nuorempi mies. N40
Nää on tapauskohtaisia, meillä vaimo on 45 v. ja täysin harmaapäinen, minä (M48) en kaljuunnu enkä harmaannu. Alkossa kysyttiin itse asiassa paperit kesällä. Täysin yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse valehtelet? Tuosta on olemassa useita tutkimuksia. Viimeksi lukemassani sukupuolia ei edes eroteltu vaan kaikkien ikäerosuhteiden eroprosentti oli 96. Se ei voisi olla noin korkea jos erot koskisivat vain niitä pareja joissa nainen on vanhempi.
Eri
Artikkelista löydät tämän tutkimuksen tiedot. En jaksa kopioida muita kun ihan googlella niitä löytyy.
Artikkelissa ei ollut linkkiä mihinkään tutkimukseen joten voi olla kirjoittajan omasta päästä koko juttu.
Uusavuttomuus huipussaan jos ei ilman suoraa linkkiä osaa asiaa tarkistaa esim googlaamalla tutkijoiden nimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tämän tutkimuksen mukaan avioeron todennäköisyys kasvaa 95 prosentilla, jos parilla on vähintään 20 vuotta ikäeroa. Mikäs
Ei kannata puhua tutkimuksesta kun kyseessä on vain artikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Huomautan sivusta, että "todennäköisyyden nousee 95 prosentilla" ei tarkoita sitä, että todennäköisyys tapahtumalle x olisi 95 prosenttia.
Anna sen tampion nolata kunnolla itsensä.
Huh huh, mikä uutinen! Uutisoisivat ennemmin niistä lukemattomista suhteista, missä naisen ja 10-20-vuotta vanhemman miehen suhde toimii loistavasti! Niitä kun on paljon enemmän, kuin tuolla ikäerolla epäonnistuneita suhteita. Itse asiassa miehen tuleekin olla ainakin sen 10 vuotta naista vanhempi, jotta suhde voi pidemmän päälle toimia ja suhteella voi olla tulevaisuutta.
"Mitä ihmettä sä selität? Jos tuo mies olisi ollut 10 vuotta nuorempi, me oltais eletty just samoja asioita ja oltu täydellinen pari. 10 vuotta myöhemmin mä kävin läpi samoja asioita mitä hän 10 vuotta aiemmin. Jos olisin ollut seurustellessamme 10 vuotta vanhempi, olisin ymmärtänyt häntä paremmin. Ongelmiemme alkusyy oli ikäero."
Selitän, että kommenttisi perusteella ongelmana olivat erilaiset elämäntilanteet, ei ikäero. Kuten toteat itsekin, olisitte olleet täydellinen pari, jos olisitte eläneet samoja asioita samaan aikaan. Se ei vaadi välttämättä samanikäistä puolisoa.
Minä olen viimeiset 15 vuotta elänyt samoja asioita samassa elämäntilanteessa kuin 15 vuotta vanhempi puolisoni.
Vaikka molemmat olisivat päivälleen 30-vuotiaita, voisi olla, että toinen opiskelee, on lapseton ja asuu opiskelija-asunnossa ja toinen on ollut jo 10 vuotta työelämässä, omistusasunnon omistaja, kerran naimisissa ja kolmen lapsen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle ja yli 60 v voi olla hyvässä kunnossa jos liikkuu paljon, tuo mies oli lihottanut itsensä sohvaperunaksi. Siinä suurin vika ja se tuo mukanaan monia sairauksia ja vaivoja.
Tuon takia katselen vain kaltaisiani eli hoikkia ja liikunnallisia miehiä, ja sit mua pidetään pinnallisena. Totuus on, että ylipaino on miltei aina merkki epäterveistä elintavoista. Lähipiiristänikin löytyy liian monta surullista esimerkkiä. Ylipaino tuo mukanaan sairauksia ja alkaa rajoittaa liikkumista ja paino vaan jatkaa nousuaan. Ikävä kierre. Miehet myös kuolevat nuorempina ja vanhenevat fyysisesti nopeammin. Pitäisi siis ottaa joku 7v nuorempi mies. N40
Mun ylipaino ja sen seurauksena tulleet "elintasosairaudet" ovat seurausta vain ja ainoastaan lasten saannista. Joka lapsen myötä lihoin kymmenkunta kiloa enkä ole päässyt niistä eroon. Kroppa pitää huolen, että poikanen selviää, estämällä äitiä laihtumasta.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, mikä uutinen! Uutisoisivat ennemmin niistä lukemattomista suhteista, missä naisen ja 10-20-vuotta vanhemman miehen suhde toimii loistavasti! Niitä kun on paljon enemmän, kuin tuolla ikäerolla epäonnistuneita suhteita. Itse asiassa miehen tuleekin olla ainakin sen 10 vuotta naista vanhempi, jotta suhde voi pidemmän päälle toimia ja suhteella voi olla tulevaisuutta.
Miksi sitten 10-20 vuoden ikäerolla olevissa suhteissa eroriski on huomattavasti suurempi kuin suht samanikäisten suhteissa?
Joo trollille vastaan mutta antaa nyt mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on tapauskohtaisia, meillä vaimo on 45 v. ja täysin harmaapäinen, minä (M48) en kaljuunnu enkä harmaannu. Alkossa kysyttiin itse asiassa paperit kesällä. Täysin yksilö
Niin meinaat, että kakskymppisenä kaljuuntunut mies on sua fyysisesti vanhempi :D Ps, Alkossa kysytään papereita aika randomisti. Alkoholi aiheuttaa myös syöpää ja vähentää terveitä elinvuosia...
Vierailija kirjoitti:
"Mitä ihmettä sä selität? Jos tuo mies olisi ollut 10 vuotta nuorempi, me oltais eletty just samoja asioita ja oltu täydellinen pari. 10 vuotta myöhemmin mä kävin läpi samoja asioita mitä hän 10 vuotta aiemmin. Jos olisin ollut seurustellessamme 10 vuotta vanhempi, olisin ymmärtänyt häntä paremmin. Ongelmiemme alkusyy oli ikäero."
Selitän, että kommenttisi perusteella ongelmana olivat erilaiset elämäntilanteet, ei ikäero. Kuten toteat itsekin, olisitte olleet täydellinen pari, jos olisitte eläneet samoja asioita samaan aikaan. Se ei vaadi välttämättä samanikäistä puolisoa.
Minä olen viimeiset 15 vuotta elänyt samoja asioita samassa elämäntilanteessa kuin 15 vuotta vanhempi puolisoni.
Vaikka molemmat olisivat päivälleen 30-vuotiaita, voisi olla, että toinen opiskelee, on lapseton ja asuu opiskelija-asunnossa ja toinen on ollut jo 10 vuotta työelämässä, omistusasunnon omistaja, kerran naimisissa ja kolmen laps
Totta kai voi olla eri elämäntilanteessa myös samanikäisinä. Meidän suhteessa ongelma oli kuitenkin ikäero. Yritä nyt hyväksyä se. ME olleet täydellinen pari jos olisimme olleet samanikäisiä. Joku muu voi olla täydellinen pari jonkun eri-ikäisen samassa elämäntilanteessa olevan kanssa. Puhun meidän suhteesta, jossa kävimme samat elämänvaiheet suurin piirtein saman ikäisinä. Harmi että olimme eri ikäisiä, joten elämänvaiheet eivät osuneet yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ylipaino ja sen seurauksena tulleet "elintasosairaudet" ovat seurausta vain ja ainoastaan lasten saannista. Joka lapsen myötä lihoin kymmenkunta kiloa enkä ole päässyt niist
No onneksi mä olen kiinnostunut miehistä. Ne harvemmin ovat raskaana...
Tarpeetonta kiistelyä. Lukekaa Raamattua, tutkikaa Pipliaa, perehtykää ensimmäiseen Mooseksen kirjaan. Sieltä löytyy totuus tähänkin asiaan.
Monet raamatulliset ikäerosuhteet ovat osoittautuneet toimiviksi. Aabraham sai poikansa Iisakin ollessaan satavuotias ja hänellä oli vielä sitäkin vanhempana Saaran lisäksi kaksi muutakin vaimoa, nimittäin Hagar ja Ketura.
Älkäämme siis hakeko johdatusta turmeltuneesta nykyajasta, kun pyhät kirjoitukset näyttävät meille oikean tien, jos vain vaivaudumme niitä tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeetonta kiistelyä. Lukekaa Raamattua, tutkikaa Pipliaa, perehtykää ensimmäiseen Mooseksen kirjaan. Sieltä löytyy totuus tähänkin asiaan.
Monet raamatulliset ikäerosuhteet ovat osoittautuneet toimiviksi. Aabraham sai poikansa Iisakin ollessaan satavuotias ja hänellä oli vielä sitäkin vanhempana Saaran lisäksi kaksi muutakin vaimoa, nimittäin Hagar ja Ketura.
Älkäämme siis hakeko johdatusta turmeltuneesta nykyajasta, kun pyhät kirjoitukset näyttävät meille oikean tien, jos vain vaivaudumme niitä tutkimaan.
Tämä on niin totta. Nykyään on vaan muodikasta raastaa lokaan kaikki ne arvot, jotka vuosituhansien ajan ovat olleet meille pyhiä. Pyhiä.
Lukuisten ketjujen perusteellahan naisten nimenomaan kannata ottaa mahdollisimman vanha mies joka pian kuolee koska naiset ovat onnellisimpia sinkkuna eivätkä miesten kanssa halua elää. Ja silloin olisi enemmän rahaakin käytössä niin hyvällä onnella vois eläköityä miehen kuoltua ja jos miestä seksiin haluaa niin parikymppisiä komeita kestäviä kolleja on jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Turha tätä on missään keskusteluketjussa pohtia. Tään itse Jumala on aikaa sitten säätänyt, tästä turha aukoa on enää päätä nyt 🙏
Ihmettelen miten jonkun alle 30- v. naishenkilön omat vanhemmat hyväksyy suhdetta, jossa toinen on reilusti vanhempi. Täytyy olla jotain häikkää tai käsitys, että saa tyttären jonkun varakkaan kanssa naimisiin tms. Tytär voi ajatella että täytyy hommata joku mies ja kulissit pystyyn, että toteuttaa odotukset. Myös yksinäisyys voi ajaa suhteeseen, johon ei muuten menisi.
Ei se mitään että noin käy. Niin se vaan menee. Ehtii hyvin seikkailla vielä nuorempien miesten kanssa.
Muutoin alkaa olla jo myöhäistä kun bilettää ei jaksa, ja vaihdevuodet voi alkaa jo 46- vuotiaana. Sitten on melko sama jos mies on esim 55- vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ikäeroa 15 vuotta.
Kyllä se käy mielessä, että jossain kohtaa hän on vanhus ja minä käyn töissä edelleen.
Mutta sitten, kun mietin miestä nyt. Hän on mun sielunkumppani. Lapsen jälkeen tärkein ihminen maailmassa. Hän on ensimmäinen ihminen joka on hyväksynyt mut sellaisena kuin on. Jos tätä rakkautta ei olisi ollut, olisin jäänyt paitsi niin paljosta.
Niin ja mistäs sitä tietää vaikka kuolisit syöpään kahden vuoden kuluttua ja miehesi eläisi vielä 30 vuotta, yksin tai toisen naisen kanssa.
Mun puolisolla on erittäin suuri todennäköisyys saada muistisairaus. Joko joudun hoitamaan, tai sitten kupsahdan itse aiemmin johonkin omaan sairauteeni (mulla on perinnöllisenä vähän toisia kansantauteja). Ollaan samanikäisiä, joten nuo saattavat iskeä samoihin aikoihin meihin molempiin. Toista olisi, jos mies kohta vaihtaisi nuorempaan. Se nuorempi joutuisi uhraamaan omia hyviä vuosiaan muistisairaan vanhuksen hoitamiseen.