Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietämme pikkujouluja perheen kanssa viikonloppuna

Vierailija
16.11.2023 |

Mulla on kaikki pikkujoulut olleet aina perhe pikkujouluja. Eli kinkunpaistoa, pipareiden leipomista ja laatikoiden syöntiä. Meillä ei ole pikkujouluihin koskaan kuulunut alkoholi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai perheen pikkujouluihin alkoholi välttämättä kuulukaan. Työpaikan bileissä sitten. 

Miksi pelkäätte viinilasillista ruoan kanssa? Tuo kertoo vääristyneestä suhteesta alkoholiin.

Minä en pelkää, mulla ei ole lapsia ja ryyppään rauhassa silloin kun huvittaa. Lapsuudenperheessä aikuiset joivat kyllä viiniä ja jotkut humaltuivatkin. Hauskaa oli kaikilla. Tarkoitin sitä ettei ole mikään pakko juoda alkoholia perheen pikkujouluissa, se ei kuulu niihin mitenkään oletusarvoisesti.

Vierailija
22/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain näemmä kuitenkin puuttuu ja tyhjiö tuntuu syömmessä, kun pitää aloitus tehdä näin onnettomasta jutusta..?!

Kannattaisko mennä töihin? Opiskelemaan? Oma elämä, olisko mitään?!

Äitiys harvemmin riittää koko elämän sisällöksi. Just siksi, kun sitten joutuu tehdä juhlaa kurjuudesta, kuten esim. ruuanlaitto ja pyykkäys. 

Aiotteko pitää kevätjuhlat matonpesun merkeissä.. Juhannus: Jee, ikkunanpesujuhlat virsiä veisaten.

Mee töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain näemmä kuitenkin puuttuu ja tyhjiö tuntuu syömmessä, kun pitää aloitus tehdä näin onnettomasta jutusta..?!

Äitiys harvemmin riittää koko elämän sisällöksi. Just siksi, kun sitten joutuu tehdä juhlaa kurjuudesta, kuten esim. ruuanlaitto ja pyykkäys. 

Aiotteko pitää kevätjuhlat matonpesun merkeissä.. Juhannus: Jee, ikkunanpesujuhlat virsiä veisaten.

Mee töihin.

Kun en vajaakuntoisena pysty opiskelemaan enkä saa keneltäkään vieraalta töitä. Saa kai sitä edes jotain hauskaa yrittää keksiä.ap

Vierailija
24/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on joka vuosi pikkujoulut eli puurobrunssi kotona koska emme tapaa kaikkia aattona.

Puuroa lisukkeineen, juustoja lisukkeineen, pasteijoita tms suolaisia piirakoita, ruisnappeja täytteineen. Jotain makeaa kakkua. Lapset koristelevat kasan pipareita ja piparkakkutalon.

Glögiä terästyksellä tai ilman emmekä pelkää viinilasillistakaan. 

Vierailija
25/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana idea! Meillä kans äiti pitää synttärit itsenäisyyspäivänä, syödään kinkkua ja nähdään perheen kesken toivottavasti 

Vierailija
26/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte? Tuo on ihana idea ja en malta oottaa, että oma lapsi syntyisi ja pääsis uusia perinteitä järkkää

Vierailija
27/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te valitatte? Tuo on ihana idea ja en malta oottaa, että oma lapsi syntyisi ja pääsis uusia perinteitä järkkää

Kaikki suhtautuu aina negatiivisesti mun ketjuihin, ei siitä kannata välittää. Tsemppiä raskauteen. ap

Vierailija
28/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te tosissanne?

Miksi ei oltaisi? Ei mulla ole ikinä ollut mitään työyhteisöä jonka kanssa pikkujouluja viettää.ap

Siis kinkku? Esityksiä? Pakko olla provo!

Kyllä kinkku, laatikoita, salaatteja, kalaa kinkuttomille.. torttua, piparia. ei niin runsas pöytä kun sitten jouluaattona.

Esityksiä, siis lapset näytteli jonkun joulunäytelmän (niitä me tehtiin koulussakin silloin ja kierrettiin päiväkodeissa ja vanhainkodeissa esittämässä), lapset kertoi vitsejä ja yhteisiä joululauluja.

Eikä mun mielestä silloin edes kummajaisia oltu. Kavereidenkin perheissä oli vastaavaa.

Meillä äiti tykkäs tehdä enemmän. Esim jouluaattoisin meille oli kutsuttu muutama naapuruston vanhus pöytään. Taas me

Meilläkin oli pikkujouluissa kasarmilla/ysärillä esityksiä. Niistä on edelleen videoita. Nykyisin ei kyllä ihan samaan pysty. Serkuksia on paljon vähemmän ja ovat syntyneet harvakseltaan. Eikä niissä ole samaa tunnelmaa kuin ennen. 

Vierailija
29/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta. Mulla ei ole omia lapsia, mutta pidän joka vuosi pikkujoulut kahden veljeni lapsille. Heitä on kolme ala-asteikäistä. Leivotaan piparkakkuja, askarrellaan joulukortteja, katsotaan jouluelokuva pizzan kanssa ja jäävät kaikki yökylään. Rakas perinne. Nyt kuudes vuosi. Suren jo sitä, että vanhin nyt 11v tuskin tulee enää montaa vuotta.

Vierailija
30/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankeaa porukkaa täällä oikeasti. Jostain perheen omista pikkujouluista saadaan näin älyttömästi närää aikaiseksi. Enkä nyt ihan ymmärrä, että miten äidillä ei ole muuta elämää, jos tykkää järjestää joulujuttuja ja pitää pikkujoulut lapsilleen. Itselläni on ura ja omat tavoitteelliset harrastukset. Silti lasten kanssa tehtävät asiat ja vietetty aika ovat parasta elämässäni. 

Vierailija
31/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei oltaisi? Ei mulla ole ikinä ollut mitään työyhteisöä jonka kanssa pikkujouluja viettää.ap

No meillä ei ole esityksiä. Mutta pieni kinkku kyllä meinataan paistaa.ap

Kuulostaa ihan oudolta. Eikö se pilaa joulun? Kinkkua vain kerran vuodessa!!

Mekin paistamme pari pientä "harjoituskinkkua" ennen joulua, ylihuomenna paistetaan ensimmäinen.

Vierailija
32/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei ole esityksiä. Mutta pieni kinkku kyllä meinataan paistaa.ap

Kuulostaa ihan oudolta. Eikö se pilaa joulun? Kinkkua vain kerran vuodessa!!

Minä olen paistanut pienen kinkun joskus juhannuksenakin :D

Vierailija
33/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle oikein paskaa pikkujoulua!

Vierailija
34/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle oikein paskaa pikkujoulua!

Miksi?

Vierailija
35/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hienoa. Olisipa meilläkin lapsuudessa ollut. Lapsille ei ollut pikkujouluja ikinä. Oikeestaan pikku pikkujouluja pitäisi joulukuun joka viikonloppu vietellä. 😊 Meillä on aikuisten glögi juomaa ja jouluherkkuja. Meillä kummallakin olisi kodin ulkopuolisetkin pikkujoulut mutta ei aiota mennä.

Vierailija
36/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut on ihan kivoja perheen kesken. Kyllä sitä muijan ja lasten hankeenheittämistä pitää alkaa harjoitella hyvissä ajoin että H hetkenä sujuu sitten jo mallikkaasti.

Vierailija
37/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin.

Sinä olet se, jolta puuttuu jotain ja on tyhjiö sydämessä, kun tulee näin negatiivisia ajatuksia mieleen perheen pikkujouluista. Ei ole ihan normaalia, että ajattelee noin negatiivisesti tällaisista asioista. Onko sinulla masennus? Ehkä kannattaisi hankkia siihen apua.

Vierailija
38/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mukavalta. Mulla ei ole omia lapsia, mutta pidän joka vuosi pikkujoulut kahden veljeni lapsille. Heitä on kolme ala-asteikäistä. Leivotaan piparkakkuja, askarrellaan joulukortteja, katsotaan jouluelokuva pizzan kanssa ja jäävät kaikki yökylään. Rakas perinne. Nyt kuudes vuosi. Suren jo sitä, että vanhin nyt 11v tuskin tulee enää montaa vuotta.

Miten tätäkin joku alapeukuttaa? Minusta olisi hienoa jos omilla lapsilla olisi tätinsä kanssa tällainen perinne.

Ja samalla voisin itse viettää aikuisten pikkujoulut miehen kanssa ilman että tarvitsee huolehtia lapsenvahteja.

Vierailija
39/39 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jouluruokaa, viiniä ja yhteistä tekemistä. Joko lautapelejä tai biljardia. Lapset jo 26 ja 29 joten pikkujoulut ovat erilaiset kuin 20 vuotta sitten. Mutta aina ne on meillä pidetty.