Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannassa lukee gynekäynnin jäljiltä "kauniit, asialliset ulkoiset synnyttimet". Mitä ihmettä?

Vierailija
15.11.2023 |

Mitä tuon on tarkoitus meinata? Kuulostaa jokseenkin perverssiltä arvioida toisten alapäiden kauneutta.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana toosa!

Vierailija
42/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat kirjaavat myös. Käsittääkseni kuuluu mahdollisimman realistinen ja tarkka kuvaus kirjoittaa. Myös potilaan omia sanoja. Asiattomuudet on kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se Kannan lukeminen tai ainakin rivien välistä tulkitseminen. Lääkärit kirjoittaa nopeasti tekstiä toisiaan varten ja tuosta saa hyvän käsityksen, että kaikki on OK.

Näistä lääkärin lausunnoista on tehty koosteistakin, kun niissä aina välillä on kaikkea hupaisaa.

Lue vaikka täältä muutama:

https://www.jounipaakkinen.fi/laakari.html

Olen minä näitä toki nähnyt ja lukenut. Suurimmasta osasta saa kuitenkin selvyyden mistä on ollut kyse, vaikka lause huvittavasti on kirjoitettukin. AP.n tapauksessa ei ole edes tällaisesta kyse. Itse olen kerran tehnyt huomautuksen, kun lapsen sairaudesta tehty lausunto ja lääkitys oli virheellinen. Ajattelin että tämä on tärkeää korjata seuraavaa polikäyntiä varten.

Viimeksi kun itse kävin gynellä niin mukana ollut sairaanhoitoja teki muistiinpanot suoraan koneelle, joten kirjoittajia voi olla muitakin kuin lääkäri.

Vierailija
44/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että lääkikseen valitaaan ja testataan vain matemaattisten lahjojen perusteella. Kielitaitoa ei vaadita. Asiallinen sana ei sovi tuohon ollenkaan, kauniista puhumattakaan :D

Vierailija
45/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lääkikseen valitaaan ja testataan vain matemaattisten lahjojen perusteella. Kielitaitoa ei vaadita. Asiallinen sana ei sovi tuohon ollenkaan, kauniista puhumattakaan :D

Taitanee suurin osa paikoista mennä yo-todistuksella ja äikästä varmaan pitää saada L. Ja mistä sinä tiedät mitkä sanat on vakiintunut lääkäreiden käyttöön, jos et itse kerta lääkäri ole. 

Vierailija
46/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri sanoi minulle innostusta äänessään: ihana hammasluu!

:D

Vierailija
47/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko jollain asiattomat ulkosynnyttimet?

Jos on karmea outierömpsä, niin voisin kuvitella että lukee. 

Vierailija
48/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaunis" on ilmeisestikin lääkärikieltä joka tarkoittaa normaalia, ei poikkeamia. Ei kannata näistä vetää mitään valtavia johtopäätöksiä.

Palstakielellä varmaankin sanottaisiin, että oli hillityt häpyhuulet.

Vierailija
49/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi käyttää kieltä, joka potilaalle/asiakkaalle voi olla monitulkintainen.

Siisti, terve riittää hyvin ja paremmin kaunis-sanan tilalle.

Kas kun lääkärit eivät viesti vain kollegoilleen vaan myös potilaalle, joka on lääkärikäynnin keskeisin henkilö.

Et sinä lääkäri.

Vierailija
50/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä ihan sama asia, mutta mun korvakäytävää luonnehti lääkäri kauniiksi.

Vierailija
51/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaunis" on ilmeisestikin lääkärikieltä joka tarkoittaa normaalia, ei poikkeamia. Ei kannata näistä vetää mitään valtavia johtopäätöksiä.

Palstakielellä varmaankin sanottaisiin, että oli hillityt häpyhuulet.

Ja hillittömät = suuret

Vierailija
52/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä ihan sama asia, mutta mun korvakäytävää luonnehti lääkäri kauniiksi.

Lääkärit ovat outoja.

Vierailija
53/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli epäasialliset ulkosynnyttimet. Rupesivat vittuilemaan lääkärille. Useimmat ulkosynnyttimet on kasvatettu hyvin. 

Vierailija
54/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ei oikein sovi tähän, oikea sana olisi pantava.

Vierailija
55/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan pantavan näköinen pllu.

Sellasta aatellu. Jättikö puhelinnumeronsa sisäreiteen?

Vierailija
56/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliset?? Alahuulet oikein huutaa asiaa.

Vierailija
57/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammunut sammakko jolla kieli ulkona.

Vierailija
58/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kuulemma kaunis kohtu ja jopa sydänkin (eri lääkäreiden mielestä, tietty). Mä ymmärrän tämän niin, että elimet ovat terveet ja normaalisti muodostuneet. 

Vierailija
59/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mieltä olisit, kun siellä olisi lukenut tyyliin Terveen värinen ja -hajuinen v*ttu.

Vierailija
60/92 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on kuulemma kaunis kohtu ja jopa sydänkin (eri lääkäreiden mielestä, tietty). Mä ymmärrän tämän niin, että elimet ovat terveet ja normaalisti muodostuneet. 

Mikseivät sano siis terveet ja normaalit?