Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien syy, ettei isät pidä yhteyttä sukulaisiinsa

Vierailija
15.11.2023 |

Muistaako joku tämän uutisen, julkaistiin tässä syksyn aikana? En löydä uutista enää mistään, enkä muista millä nimellä se julkaistiin. Muistelisin, että Väestöliiton juttu ainakin oli. Oliko se edes Iltalehdessä vai missä, muistaisiko joku?

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan uutisen ja täälläkin siitä keskusteltiin, en kyllä muista minkä tahon tekemä juttu oli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan uutisen ja täälläkin siitä keskusteltiin, en kyllä muista minkä tahon tekemä juttu oli. 

Eli en sitten kuvittele tätä uutista! Sekin kävi jo mielessä, että olen nähnyt unta, kun en vain löydä millään hakusanoilla Googlenkaan avulla tai miltään uutissivustolta, olen miettinyt että onkohan uutinen peräti poistettu, jos se nosti liian ison äläkän.

Muistatko, minkä niminen ketju täällä siitä oli, jos se vielä löytyisi?

Vierailija
4/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh? Joku oikeasti väittää noin?! Mies pystyy aikuisena itse pitämään yhteyttä sukuunsa.

Vierailija
5/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, löysin ketjun ja sitä kautta linkin juttuunkin, se olikin Kaksplussalla!

Laitan vielä tähän ketjuuni linkin tuohon ketjuun; https://www.vauva.fi/keskustelu/5286178/isan-puolen-isovanhemmat-jaavat…

Ja itse artikkeliin: https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…

Nyt sitten löytyy ainakin täältä, jos tänne eksyy joku toinenkin, joka ei muista!

Kiitos vinkistä tuosta ketjusta täällä!

Ap

Vierailija
7/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai vähän kaivella, mutta tästä artikkelista oli puhetta. 

https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…

Ja aiempi ketju

https://www.vauva.fi/keskustelu/5286178/isan-puolen-isovanhemmat-jaavat…

Näköjään löydettiinkin suht samaan aikaan :D

Kiitos!

Ap

Vierailija
8/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, eli siis tämäkin (kaiken muun lisäksi) on naisten vika?

Meillä mies pitää todella vähän yhteyttä sukulaisiinsa. Ei ole tullut minulle edes mieleen, että olisi minun vika. Eteenkin, kun aika ajoin yritän miestä kannustaa pitämään paremmin yhteyttä! Aivan samoin, kun joudun patistelemaan häntä pitämään yhteyttä myös kavereihinsa!

Vierailija
9/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies pitää todella vähän yhteyttä sukulaisiinsa. Ei ole tullut minulle edes mieleen, että olisi minun vika. Eteenkin, kun aika ajoin yritän miestä kannustaa pitämään paremmin yhteyttä! Aivan samoin, kun joudun patistelemaan häntä pitämään yhteyttä myös kavereihinsa!

Meillä oli exän kanssa samoin. Sain sitten kuulla mutkan kautta että minä en anna hänen pitää yhteyttä kavereihin... enpä joo, aina patistelin että lähtisi kavereitten kanssa joskus iltaa viettämään, mutta kun ei jaksa eikä kiinnosta. Oli kai sitten kuitenkin sen verran yhteyttä pitänyt että oli laittanut tuonkin minun syyksi.

Vierailija
10/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota se oli.

Meni vuosia ennen kuin tajusin, mistä johtuu.

Mies toi kotoaan sellaisen kanssakäymisen mallin, että vaimo hoitaa perheen sosiaalisen elämän käytännöt alusta loppuun. Mun olis pitänyt sopia esim. hänen työkaverin vaimon kanssa meidän perhetapaamiset. Jaksoin jonkun vuoden, mutta kävi raskaaksi pienten lasten kanssa. Sanoin, että sopikaa keskenänne (miehet), kyllä kokkaan kun vaan tiedän päivämäärän. Kun ei nyt mitään henkiystäviä aina niiden naisten kanssa oltu.

Onneksi ollaan jo niin vanhoja, ettei ole enää ainakaan työkavereista vaivaa. :D

Vierailija
11/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli exän kanssa samoin. Sain sitten kuulla mutkan kautta että minä en anna hänen pitää yhteyttä kavereihin... enpä joo, aina patistelin että lähtisi kavereitten kanssa joskus iltaa viettämään, mutta kun ei jaksa eikä kiinnosta. Oli kai sitten kuitenkin sen verran yhteyttä pitänyt että oli laittanut tuonkin minun syyksi.

Tuo on yllättävän yleistä. Mies kieltäytyy kaveriporukan mökkireissusta tai illanistujaisista sillä verukkeella, ettei tyttöystävä/vaimo anna lähteä. Oikeasti puoliso ei edes tiedä koko kekkereistä mitään, mies ei vaan jaksa raahautua paikalle. Ikävää naisen kannalta, kun miehen kaverit pitävät kontrolloivana pirttihirmuna. Puhun kokemuksen rintaäänellä.

Vierailija
12/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se oma äiti on lähes poikkeuksesta läheisempi naiselle. Minä jännitin kovasti anoppia. Mutta tottakai miehelleni oli tärkeämpi oma äiti kuin minun äiti. Mutta meillä anoppi oli se joka hoiti yhteydenpidon poikaansa. 

Vierailija
13/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vieläkään ymmärrä, että tuo juttu on tältä vuosikymmeneltä. 

Vierailija
14/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vieläkään ymmärrä, että tuo juttu on tältä vuosikymmeneltä. 

Tuntuu kyllä aivan käsittämättömältä että naisen on hoidettava myös miehen yhteydenpito omiin sukulaisiinsa. Kuka tuollaiseen suostuu? Ja miksi pitäisi?

Vierailija
15/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko työn määrällä olla vaikutusta? Teen pitkää työpäivää enkä jaksa pitää yhteyksiä sukulaisiin. Mies sen sijaan pitää yhteyksiä omiin sukulaisiin. Hän on työtön.

Vierailija
16/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mies usein perhesovun takia jättää yhteydenpidon sukuunsa ja entisiin kavereihin.  Kaverit ei ole vaimon mielen mukaisia,  anoppi on kamala,  muu sukukaan ei tarpeeksi hyvää.

En mitään muuta syytä keksi miksi poikani ei käy enää  kuin kaksi kertaa vuodessa ja soittaa aina jossain ulkona ollessaan tai puoliso on mennyt käymään jossain. Lapsia en siis näe.

Ja hän siis oli aikuinen itsenäinen ihminen 200 kilometrin päässä jo yli kymmenen vuotta, en hänen elämäänsä sotkeutunut silloinkaan.

Vierailija
17/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mies usein perhesovun takia jättää yhteydenpidon sukuunsa ja entisiin kavereihin.  Kaverit ei ole vaimon mielen mukaisia,  anoppi on kamala,  muu sukukaan ei tarpeeksi hyvää.

En mitään muuta syytä keksi miksi poikani ei käy enää  kuin kaksi kertaa vuodessa ja soittaa aina jossain ulkona ollessaan tai puoliso on mennyt käymään jossain. Lapsia en siis näe.

Ja hän siis oli aikuinen itsenäinen ihminen 200 kilometrin päässä jo yli kymmenen vuotta, en hänen elämäänsä sotkeutunut silloinkaan.

Sinä olet itse päättänyt että poikasi puoliso on syypää siihen että poikasi soittaa sinulle harvoin. Pidä tämä mielessä. Syy voi aivan hyvin olla vaikka ihan siinä, ettei poikaasi kiinnosta keskustella kanssasi.

Oma anoppini selitti joskus joululounaalla että soittelisi kyllä useamminkin pojalleen muttei viitsi häiritä, olisi tyhmää puuttua nuorenparin elämään. Eikä poikakaan soita hänelle kun on niin kiireistä se parisuhde-elämä.

En käsitä millä tavalla mieheni ja äitinsä puhelut häiritsisivät minun elämääni. Sanoin suoraan että poikasi hoitaa itse puhelut sinun suuntaasi, minua ei kiinnosta vaikka soittelisitte kymmeniä kertoja päivässä.

Joillain anopeilla on vaan timanttinen taito peilata omat ongelmalliset lapsisuhteensa aina johonkin toiseen ihmiseen, ja pojan puoliso on helppo kohde. Joku toinen on aina syyllinen siihen ettei omaa lasta kiinnosta pitää yhteyttä.

Vierailija
18/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että on minun syytäni, ettei mies ole läheinen perheensä kanssa. Ollut koskaan. Ja koska mies ei ole läheinen perheensä kanssa, ei ole lapsemmekaan. En nyt ihan ymmärrä miten sen suhteen ylläpitäminen olisi ollut minun vastuullani. Omien vanhempien ja sisarusten kanssa taas ollaan yhteydessä päivittäin ja nähdään viikottain. Luonnollisesti lapsikin on heidän kanssaan läheinen, kun on roikkunut mukana näissä vauvasta saakka.

Siskon mies on läheinen perheensä kanssa. Heillä lapsella on hyvät ja läheiset välit molempiin sukuihin. Kasvattakaa äidit ne poikanne niin, että välit on luontevat lämpimät ja läheiset, niin ei tarvitse itkeä sitten isovanhempana, kun ei saa luotua suhdetta lapsenlapsiin.

Vierailija
19/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outoa, oli asiatonta kirjoittaa puhelun läpi kuuluva vaatimus lopettaa pian puhelu ja tekemään kodin askareita.

Pitäisi muistaa että vauvalla on vain yksi näkökulma,   isän puoleiseen mummoon ja vanhoihin ihmisiin. 

Vierailija
20/140 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Sinähän se poikasi olet kasvattanut ja mallin antanut. Ja itse olet vastuussa suhteestasi häneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä