Isän puolen isovanhemmat jäävät usein etäisiksi lapsille. Näin katkaiset katkeruuden kierteen
"Perheen äiti voisi vähentää kilpailutilannetta ja jännitettä huolehtimalla yhteydenpidosta myös isän puolen isovanhempiin.
Äiti voisi kannustaa appivanhempiaan luomaan suhdetta lapsiin. Jos perheen isä on huono pitämään yhteyttä vanhempiinsa, he jäävät helposti sivuun."
Niin naiset, hoitakaa se yhteydenpito myös miehen sukuun. Teidän vastuuulla!
https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…
Kommentit (232)
Onko joku joskus neuvonut miehiä että he voisivat pitää enemmän yhteyttä vaimon sukuun?
Itsepä miehen vanhemmat ovat lapsensa kasvattaneet. Eipä tuossa voi muuta sanoa.
Jos miehet saisivat lapsia nuorempana niin isovanhemmat eivät olisi jo kuolleet tai vanhainkodissa. Jos mies hankkii lapsia 40-vuotiaana niin isovanhemmat ovat helposti yli 70-vuotiaita lapsen syntyessä.
Minä vastaan suvustani. Mies vastaa suvustaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet saisivat lapsia nuorempana niin isovanhemmat eivät olisi jo kuolleet tai vanhainkodissa. Jos mies hankkii lapsia 40-vuotiaana niin isovanhemmat ovat helposti yli 70-vuotiaita lapsen syntyessä.
Tämäkin ihan totta. Meillä miehen vanhemmat 10 vuotta iäkkäämpiä kuin minun. Luonnollisesti minun vanhemmat ovat jaksaneet paremmin olla lastenlasten kanssa.
Molemmat suvut ovat lasten sukua. Koskahan minä ite naiset muistavat sen?
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan suvustani. Mies vastaa suvustaan.
Kummankin suvut holhouksessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku joskus neuvonut miehiä että he voisivat pitää enemmän yhteyttä vaimon sukuun?
Onko kukaan neuvonut pitämään edes omaansa? Ottaen huomioon tämänkin aloituksen aiheen jälleen kerran, ilmeisesti ei. Mielestäni kumpikin parisuhteen osapuoli hoitaa yhteyden oman sukunsa haluamallaan tavalla, paljon helpompaa niin. Tarvittaessa esimerkiksi omille vanhemmilleen voi sanoa paljon suoremmin kuin puolison vanhemmille. Tämä pikemminkin vähentää ongelmia.
Meillä on tämä asetelma toisinpäin. Isän puolen isovanhemmat on noin 1000 kertaa läheisempiä lapsenlastensa kanssa, tässä mummolassa myös halataan, pidetään sylissä ja hellitellään. Lasten isä on samanlainen hellittelijä kuin vanhempansakin. Mun vanhemmat on kylmiä ja etäisiä, ja olen itsekin kylmä ja etäinen.
Meillä äiti kantoi kaunaa kaikille isän sukulaisille ja teki kaikkensa että saisi katkeruuden tartutettua myös meihin jälkikasvuun. Ei kuitenkaan onnistunut ja myöhemmin eläkkeellä hautasi sotakirveen.
Äiti siis oli lähtöisin yläluokan kulttuurikodista, mutta päätynyt paskaduuniin ja köyhyyteen, joten oli siksi katkera isän sukulaisille, jotka olivat leppoisia ja yksinkertaista elämää eläviä "maalaisia" mutta silti onnellisia.
Meillä kumpikin hoitaa yhteydenpidon omiin vanhempiinsa. On toiminut hyvin. Jos joutuisin yksin kestämään kahden isoäidin tuntien puhelut iltaisin, niin järki lähtisi.
Mieheni äitiä ei koskaan meidän lapset kiinnostaneet. Kun tuli kylään, puhui ummet ha lammet tyttäriensä lapsista. Pidin hieman outona.
Vierailija kirjoitti:
Se ei edelleenkään ole naisen syy jos mies pitää heikosti yhteyttä vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy "koskahan miehet muistavat sen"? Miehen omista lapsista on kuitenkin kyse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti kantoi kaunaa kaikille isän sukulaisille ja teki kaikkensa että saisi katkeruuden tartutettua myös meihin jälkikasvuun. Ei kuitenkaan onnistunut ja myöhemmin eläkkeellä hautasi sotakirveen.
Äiti siis oli lähtöisin yläluokan kulttuurikodista, mutta päätynyt paskaduuniin ja köyhyyteen, joten oli siksi katkera isän sukulaisille, jotka olivat leppoisia ja yksinkertaista elämää eläviä "maalaisia" mutta silti onnellisia.
Hahhaa, mun ex-anoppi mainosti aina olevansa ylempää keskiluokkaa. Eipä näkynyt hänen käytöksessään mitenkään.
Huomaavatko naiset mitä he tekevät lapsilleen hylkiessään lasten isän sukua?
Mä olen asunut lapsuuteni isän äidin ja tätini kanssa samassa taloudessa. Omat lapset on läheisempiä sekä isänsä vanhempiin että mun isään ja hänen puolisoonsa.
Omien poikieni kanssa teen kyllä selväksi, että yhteydenpito minuun on heidän vastuullaan, ei kenenkään tulevan miniän. Ja toisaalta sitten miniä myös pysyköön erossa meidän yhteydenpidosta vaikka se ärsyttäisi.
Naiset usein tuntuvat olevan aika hankoita vetelemään niitä perheiden rajoja, kuka saa olla tekemisissä ja minä verran kaikkien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet osaavat hyvin hoitaa tarvittavat yhteydet sukuunsa. Jos mies on jostain syystä etäinen omien vanhempiensa kanssa, niin vanhemmat katsokoon peilin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy "koskahan miehet muistavat sen"? Miehen omista lapsista on kuitenkin kyse.
Koska naiset on justiinoita miehet viettävät viikonloput ja lomansa kiltisti anoppilassaan. Jotta sopu säilyy.
Omat pojat soittavat töistä tai ulkoa minulle , eivät voi kotona puhua kun heti kuuluu kimitys takana, pyykit levittämään ja heti, äitiskö taas ruikuttaa.
Mun oli pakko pyytää mieheltä että sanoo anopille ettei soittaisi mulle niin usein. En jaksa jaaritella.