Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen saamattomuus pännii

Vierailija
14.11.2023 |

Olemme noin 25v. pariskunta ja olleet parisuhteessa useamman vuoden. Ollaan lähinnä minun kotona, koska mies asuu vielä porukoillaan (opiskelee), enkä koe oloani mukavaksi mennä toisten (eli vanhempiensa) nurkkiin makaamaan. Kotonaan mies auttaa kotitöissä, tekee ruokaa, tekee pihatöitä jne. Täälläkin tekee ruokaa (kun jaksaa), mutta siivoaminen, tiskaaminen, pyykinpesu, käytännössä aivan kaikki kodinhoito jää minulle. Uloskin lähtee vasta kun on pakko (eli ruoka loppuu), muuten on todella vaikea saada liikkeelle. Mies levittelee tavaroitaan ympäri kämppää, eikä siivoa jälkiään jos jotain kaatuu, nytkin on keittiö kuin pommin jäljiltä. Tällainen tuntuu väkisin sekä kunnioituksen puutteelta minua ja kotiani kohtaan että etuoikeutetulta käytökseltä - siltä että hänellä on oikeutettu vaihtoehto olla osallistumatta, koska minun kämppä ja minä teen kun en voi olla tekemättä.

Olen puhunut ja näyttänyt hyvin avoimesti, että jatkuva toisen jälkien siivoaminen pännii aivan julmettomasti. Vastaus on että kyllä hän ymmärtää ja tulee lohduttamaan, mutta mitään ei tee toisin. Minulle räjähtäneen näköinen kämppä ottaa mielenterveyden päälle (olen jo valmiiksi masennuksen takia saikulla), koska sekava koti = sekava mieli, joten väsyneenäkin raahaan itseni siivoamaan, ettei heti aamusta tarvitse että saisi edes puuron tehtyä. Hänellä taas ei moista pakon tunnetta ole, vaan kun ei jaksa niin sit vaan maataan.

Onko jollain kokemusta tällaisesta ja jos, niin mitä ootte asialle tehneet? En tahtoisi muuten hyvää parisuhdetta heittää romukoppaan, mutta en myöskään ole toisen äiti. Olen asunut 16-vuotiaasta lähtien yksin, joten onko tässä nyt ongelma siinä, että hänellä ei ole hajuakaan miten eletään ilman vanhempia?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
42/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä suhde, mutta et sietäisi asua tuon jätkän kanssa samassa asunnossa vuottakaan. 

Katkera velavanhapiika siellä ulisee😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäis ukkohoa kotihini ollenkaan sotkemaan. Nähkää kahvilassa, menkää treffeille ja käske ukon tarjota sulle. Kämppään päästät maksimissaan käymään, et yöpymään, ettei ala sotkemaan. Ei tarvitse suhdetta lopettaa mutta pistät nyt luja stopin sun kämpässä elämiselle. Jos päästät sen, niin se sikailee ja sulla menee taas hermo. Eli paras ratkaisu on että teette muuta ku hokkaatte sun kotonas.

Vierailija
44/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla miehen version asiasta.

Vierailija
45/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi 25-vuotias mies asuu vanhempiensa luona ja käy sun luona kylässä ja sotkemassa? Sori, mutta kuulostaa vähän teini-ikäisten touhulta ja te 25-vuotiaina olette kyllä jo reilusti aikuisia ihmisiä. Omassa tuttavapiirissä ihmiset olivat tuossa vaiheessa asuneet jo 5-7 vuotta omillaan. 

Vierailija
46/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ettiin lakeija muualta.

Vierailija
47/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla trolli.

Vierailija
48/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä parisuhde"

Ei tuo kyllä minusta ole hyvä parisuhde. Heitä ukko pihalle. Kaikkeen sitä naiset suostuukin aina, aikuinen ukko otettu lapseksi kotiin makaamaan. Herranjumala tätä menoa.

Vierailija
49/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä miehellä mukavat olot, annat pillua ja siivoat sen sotkutkin :) Miksi pyyhkiä omat maidot lattialta jos tyttöystävä tekee sen kuitenkin?

Mikä tuossa parisuhteessa voi olla hyvää sinulle? En katsoisi tuollaista sekuntiakaan, miehen kunnioitus sinua kohtaan on täysi nolla vaikka ehkä muuta sanookin.

Vierailija
50/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rakas tyttöystävä. Sain haettua ruokaa ja kaljaa kaupasta joten älä sano minua saamattomaksi.

Vierailija
51/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais katella tollaista vaikka en itsekään ole supersiivooja. Mut kestän omia sotkujani, en toisten :D

Vierailija
52/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä kullin irti leikkaamisesta vetoa, että tämän "miehen" pääharrastus on tietokoneella pelaaminen.

Vierailija
53/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otat käyttöön ja ehdottomasti, vierailu-ajat. Eli sinä määrittelet ja määräät, koska mies on kotonasi, eikä sitten yhtään yli.

Sinun kotisi, sinun valtasi.

Tapaatte kotonasi vain silloin, kun sinulle sopii. Jos näinä aikoina, kun on luvallisesti luonasi, näyttää vanhat tavat palaavan, harvennat tietysti teillä-oloa entisestään.

Yhdessä ette voi asua, sehän on selvä.

Vierailija
54/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on erilainen käsitys siitä, että miten ja milloin koti pitäisi siivota.

Minusta tärkeintä on kompromissi. En itsekään pidä sotkuisesta kodista, mutta en vaadi miestä siivoamaan aina silloin kuin minä haluan. Vihaan eniten sitä jos keittiö on sotkuinen, ja siivoan sen usein yksin. 

Myös yhdessä siivoaminen auttaa. Me siivoamme usein yhdessä ja mies kyllä tykkää tästä. 

Marttojen sivuilta löytyy ohjeet, milloin ja miten koti siivotaan. Silkkaa typeryyttä jäädä väittelemään, mikä on siivottu koti ja mikä ei ole. Siihen löytyy ohjeet. Samoin kuin auton renkaiden vaihtoon. Auton renkaiden vaihdossa ei tehdä kompromisseja vaan ne vaihdetaan kuten kuuluu. Sama siivoamisessa.

Vierailija
55/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentäis siivoamista? Kukas se sitten siivoaa, jos ei kumpikaan tee mitään?

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

Mut heeeiiiii, oo kiitollinen siitä, että ottaa ulkohousut pois! Voishan se ne likaiset housut jalassa röhnystää sängyn ja sohvan. 

Vierailija
56/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin asunut jo lähes 10 vuotta omillani, niin en kyllä voisi kuvitellakaan seurustelevani sellaisen ihmisen kanssa, joka on 25v ja on aina asunut vanhemmillaan.

Vierailija
57/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan yhteen muuta tuollaisen laskiaisen kanssa, tuskin jaksaa opiskella loppuun/hakea töitä kun omien jälkien hoitaminen on jo liian vaivalloista.

Sanot että pari päivää eri osoitteessa tekee hyvää, koska et jaksa katsoa miehen epäkunnioittavaa käytöstä nyt enää yhtään.

Vierailija
58/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentäis siivoamista? Kukas se sitten siivoaa, jos ei kumpikaan tee mitään?

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

No jos et pysty lopettamaan suhdetta niin ainakin sano ettei kotiisi ole asiaa ennenkuin oppii siivoamaan... älä missään nimessä alistu moiseen käytökseen.

Vierailija
59/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä miehellä mukavat olot, annat pillua ja siivoat sen sotkutkin :) Miksi pyyhkiä omat maidot lattialta jos tyttöystävä tekee sen kuitenkin?

Mikä tuossa parisuhteessa voi olla hyvää sinulle? En katsoisi tuollaista sekuntiakaan, miehen kunnioitus sinua kohtaan on täysi nolla vaikka ehkä muuta sanookin.

Juuri näin. Kaikkeen naiset alistuu rakkauden kaipuussaan. Mutta eihän tuollainen turjake kunnioita saati rakasta sitä naista... palvelijana vaan käyttää.

Vierailija
60/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi porsastelee asunnossasi, kyse on vallan halusta ja kotisi aliarvioinnista. Haluaa kyykyttää sinua. Jos ei tietoisesti niin tiedostamattaan. Siisteyskäsitykset voivat poiketa, mutta normaalijärkinen huomaa, mitkä käsitykset toisella on ja toimii sen mukaan. Ellei ole heikkolahjainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä