Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen saamattomuus pännii

Vierailija
14.11.2023 |

Olemme noin 25v. pariskunta ja olleet parisuhteessa useamman vuoden. Ollaan lähinnä minun kotona, koska mies asuu vielä porukoillaan (opiskelee), enkä koe oloani mukavaksi mennä toisten (eli vanhempiensa) nurkkiin makaamaan. Kotonaan mies auttaa kotitöissä, tekee ruokaa, tekee pihatöitä jne. Täälläkin tekee ruokaa (kun jaksaa), mutta siivoaminen, tiskaaminen, pyykinpesu, käytännössä aivan kaikki kodinhoito jää minulle. Uloskin lähtee vasta kun on pakko (eli ruoka loppuu), muuten on todella vaikea saada liikkeelle. Mies levittelee tavaroitaan ympäri kämppää, eikä siivoa jälkiään jos jotain kaatuu, nytkin on keittiö kuin pommin jäljiltä. Tällainen tuntuu väkisin sekä kunnioituksen puutteelta minua ja kotiani kohtaan että etuoikeutetulta käytökseltä - siltä että hänellä on oikeutettu vaihtoehto olla osallistumatta, koska minun kämppä ja minä teen kun en voi olla tekemättä.

Olen puhunut ja näyttänyt hyvin avoimesti, että jatkuva toisen jälkien siivoaminen pännii aivan julmettomasti. Vastaus on että kyllä hän ymmärtää ja tulee lohduttamaan, mutta mitään ei tee toisin. Minulle räjähtäneen näköinen kämppä ottaa mielenterveyden päälle (olen jo valmiiksi masennuksen takia saikulla), koska sekava koti = sekava mieli, joten väsyneenäkin raahaan itseni siivoamaan, ettei heti aamusta tarvitse että saisi edes puuron tehtyä. Hänellä taas ei moista pakon tunnetta ole, vaan kun ei jaksa niin sit vaan maataan.

Onko jollain kokemusta tällaisesta ja jos, niin mitä ootte asialle tehneet? En tahtoisi muuten hyvää parisuhdetta heittää romukoppaan, mutta en myöskään ole toisen äiti. Olen asunut 16-vuotiaasta lähtien yksin, joten onko tässä nyt ongelma siinä, että hänellä ei ole hajuakaan miten eletään ilman vanhempia?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti ja pelasta itsesi. Mies ei tule muuttumaan, hän ei kunnioita sinua pätkääkään. Mieti nyt oikeasti millainen ihminen sotkee TOISEN KOTONA ollessaan kylässä?! Miksi siedät tuota? 

Vierailija
22/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähentäis siivoamista? Kukas se sitten siivoaa, jos ei kumpikaan tee mitään?

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

Maintsit jo aloitusviestissäsi, että olet masennuksen vuoksi ollut saikulla.

Eli, olet neroottinen kontrollifriikki, joka pyrkii määräilemään ns. terveitä yksilöitä mitä tämä mieskaverisi selvästikin edustaa.

Mene hyvä tyttö nyt itseesi, ja laita muutenkin psyykeesi kuntoon. Olet neroottinen hullu ja äänestät oletettavasti vaal

Tai sitten ap:n mies voi mennä muualle sikailemaan. Ongelma ratkaistu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin tuollaisen porsaan kanssa suhteen poikki, mutta jos haluat vielä yrittää jatkaa, tee selväksi, että sinun luonasi voi oleskella vain jos sen tekee sikailematta. Eli jos jotain läikkyy eikä mies sitä oma-aloitteisesti pyyhi, ilmoita että vierailu päättyi nyt tähän.

Tekeekö mies kotonaan askareita itsenäisesti vai pitääkö vanhempien aina käskyttää?

Vierailija
24/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieshän on sun luona kylässä ja kotonaan auttaa kotitöissä. 

Sitten kun jos muutatte saman katon alle, niin ehkä sitten AUTTAA sua kotitöissä tai sitten on mielissään kun on oma koti ja palvelija jota saa pannakin välillä.

Vierailija
25/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä suhde, mutta et sietäisi asua tuon jätkän kanssa samassa asunnossa vuottakaan. 

Vierailija
26/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle TÄMÄ. 1. Et pese ainuttakaan hänen likaamaa astiaa tai vaatekappaletta tästä lähtien. Jos itse olet siisti, tyyliin laitat astiat koneeseen syötyäsi ja vatteet naulakkoon tai pyykkikoriin käytettyäsi, niin sinun jäljiltä ei ole mitään siivottavaa myöhemmin.

2. Mikäli tyyppi ei suostu sisäsiistiksi ja pitää sinua piikanaan, on ihan oma vika ,kun suostut. Meillä puhuttiin nämä säännöt selväksi jo ennen papin aamenta. Jos ei mies olisi suostunut ,olisin taatusti vaihtanut .

3. on ihan naisten oma vika ,jos sietävät tuollaista ja sama koskee myös miehiä, jolla on sikainen laiska kumppani. Se on varmasti pätevä syy vaihtaa, ettei kymmeniä vuosia tarvitse siivota lapsi vaimon/miehen jälkiä.

4.  Ihan turha sanoa,mutta ku  se in niin ihana ja ku mä rakastan sitä niin kauheasti , miten sellaista voi rakastaa, jonka kanssa jokainen päivä on taistelua.

Vierailija
27/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin tuollaisen porsaan kanssa suhteen poikki, mutta jos haluat vielä yrittää jatkaa, tee selväksi, että sinun luonasi voi oleskella vain jos sen tekee sikailematta. Eli jos jotain läikkyy eikä mies sitä oma-aloitteisesti pyyhi, ilmoita että vierailu päättyi nyt tähän.

Tekeekö mies kotonaan askareita itsenäisesti vai pitääkö vanhempien aina käskyttää?

Vai filmaako se vanhempiensa läsnäollessa. Ehkä mies on vain porsas. Kun ero tulee, vanhemmat harmittelevat, kun tyttöystävä teki niin hyvää heidän pojalleen. Eivät tajua kaiken olleen vaan näytelmää tyttiksen nakittamiseksi. 

Nähty niin monta kertaa. 

Vierailija
28/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun jos muutatte saman katon alle, niin ehkä sitten AUTTAA sua kotitöissä tai sitten on mielissään kun on oma koti ja palvelija jota saa pannakin välillä.

Tuollainen mies ei taatusti muutu!

Vierailija
29/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa sillä tavalla erikoinen tilanne, että minä olen todella hyvä sotkemaan, mutta en kestä sotkua.  Mies osaa elää siistimmin, mutta ei ole moksiskaan sotkusta.  Eli minä sotken ja mies ei välitä, mutta itse stressaan ihan älyttömästi ja olen kuitenkin koko ajan siivoamassa omia sotkujani.  Saan sellaisia satunnaisia energia piikkejä kun jaksan tai on pakko tehdä asioille jotain ja sitten taas monesti kaipaan niin paljon lepoa että annan kaiken olla vaan.  On myös iso mahdollisuus että mulla on adhd, sitä ei vaan ole loppuun asti tutkittu.

Ajan kanssa tilanne on parantunut ja siihen eniten on ehkä auttanut kodin järjestely niin, että kaikelle on paikkansa ja kaikki perheenjäsenet tietävät missä mitäkin säilytetään ja millaisessa kunnossa asioiden tulisi olla.  Silti.. tehtävää riittää vielä..

Vierailija
30/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen mies ei taatusti muutu!

Siis aivan loistavaa...mies jolla on selkärankaa ja periaatteita.

Eihän se ole miehen tehtävä hääräillä keittiössä esiliina päällä ja palvella vaimoa ja sen jokaista älyvapaata oikkua.

Miehen ainoa ja tärkein tehtävä kotona on istua sohvalla, juoda kaljaa ja katsoa lätkää.

Voi mies toki jotain huomionosoituksia antaa sille naiselle, joka siellä nyt sattuu asumaan... toki.

Voi vaikka läpsäytellä kämmenellä takapuoleen, kun se tuo uuden avatun kaljapullon.

Jokaisella on tässä yhteisössä oma ruutu- ja tehtävä...älkää nyt naiset kaatako tätä Jumalan luomaa järjestystä.

Vierailija
31/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asuu siis kotona ja on opiskellut kaikki ne vuodet jotka oletteet yhdessä?

Kotonaan tekee kotitöitä, mutta sun luona ei edes itse kaatamaansa maitoa viitsi siivota?

Sotkee, on ja opiskelee. Sun luona. Joskus ihan vähän jotakin. 

Eikö maailmassa ole muita miehiä tai sulla parempaa tekemistä kuin repiä hiuksia päästäs sen vuoksi että tahdot pitää kynsin ja hampain kiinni tuollaisesta miehestä?

Et kai kuvitellut "kouluttavasi" hänestä aikaan saavaa miestä? 

Missä sun kaikki itsekunnioitus ja arvostus on kum annat toisen pyyhkiä sulla p e r s e t t ä ä n? 

Vierailija
32/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähentäis siivoamista? Kukas se sitten siivoaa, jos ei kumpikaan tee mitään?

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

Ei kyse ole siitä että ei osaa, vaan siitä ettei kiinnosta. Onko miehesi sellainen ettei ikinä siivoaisi jälkiään, vai tekisikö hän mielummin ns isomman siivouksen missä tekee kaiken kerralla? 

Meillä vihaamme kumpikin siivoamista. Minä siivoan vähän joka p

Miksi te yleensäkään sotkette kotianne. Helppoa on esim kotiin tultua laittaa vaatteet naulakkoon. Kuka tyhmä ne jättää lattialle tai tuoleille lojumaan . Mitä järkeä siinä on-todella typerää. Ja miks ei ruokailun jälkeen laita astioita kumpikin koneeseen ja ruuatvjääkaappin . Se kattila/paistinpannu pitää sipaista puhtaaksi (3 minuuttia) , eihän seuraavana päivänä muuten voi tehdä ruokaa. Jos on jotain lämmintä ruokaa jääny , se pistetäön kippoon jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntiä. No , entä vatteet ? Mikä on sen helpompaa ,kuin solauttaa likaise koneeseen ja sieltä kipata kuivumaan-sen voi tehdä kuka vaan, ei siihen munia tai pimpsaa tarvita.

Meillä on aina perus-siisti koti tuolla tyylillä. Ei kenenkään tarvitse passata ketään.

Vierailija
33/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella voin sanoa, että tuo ei tule tuosta muuttumaan. Ja oletko nyt ihan varma, että hän OIKEASTI auttaa siellä vanhempien luona, vai tyyliin heittää kerran viikossa roskapussin roskiin?

Kun mies (tai nainen) näyttää millainen ihminen hän on ensimmäistä kertaa, niin USKO siihen.

Vierailija
34/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän on sitten muuten niin ihana, että tämä asia ei yksin riitä eron perusteeksi? Muilta osin käytös niinkuin normaali? 

Se on valinnan paikka: joko tyydyt tähän tai jss,  hommat tuskin muuksi muuttuu jos ne eivät ole vielä muuttuneet. 

Vierailija
35/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikea hitleri on, meinaa opettaa kaveristaan ittelleen palvelijan! No mitäs se ap sitten tekee kun mies tekee naistentyöt??

Vierailija
37/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pakko olla trolli.

Ei kukaan jätä maitoa lattialle.

Vierailija
38/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä tiedät, ettei tuollaisen kanssa muuteta yhteen eikä perusteta perhettä. Päätät sen, riittääkö erillistalouksien suhde sinulle, jos mies joskus saa muutettua pois kotoaan.

Vierailija
39/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saanut perinteisen kotikasvatuksen ja mielestään nainen tekee kotityöt.

Vierailija
40/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi