Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sovittaa ruokaostokset, kun toinen on pihi ja toinen tykkää kalliimmasta?

Vierailija
14.11.2023 |

Itse tykkään, että jääkaapissa on paljon kaikenlaista, jogurttia, leikkeleitä, juustoja, kasviksia, mehua ja niin edelleen. Kumppani taas on pihi, ruoka on hyvin yksinkertaista, lihakastiketta ja perunaa, pyttipannua ja keittoja, välipalana ruisleipää ja omenaa tai mikä hedelmä nyt milloinkin halpaa on. Miten tällaisen yhtälön saa toimimaan? Sanomista on jo tullut "kalliista" ruoasta, mutta en halua tinkiä siitä. Lapsuudessa koin puutetta tarpeeksi.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän näin. Itse tykkään paremmasta ja kalliimmasta, mies on pihi ja syö mitä vaan ja halvalla. Eli sujuu oikein hyvin =). Hänelle halvempaa, minulle kalliimpaa. Koska teen itse ruokaostokset (yhteisistä rahoistamme), ei miestä kiinnosta ostoskassien sisältö, eikä hän osaa sillä silmällä jääkaappiakaan katsella. Ongelma on vielä se, että mies on myös suolisto-ongelmainen ja oikeastaan voi syödä vain niitä muutamia harvoja halpoja ruokia. Puuroa, näkkäriä, hedelmiä, rahkaa, raejuustoa, kanaleikkelettä... tuollaista. Meillä vain minä syön esim. juustoja, pähkinöitä, kahvileipää, oivariinia. Varsinainen päiväruoka valmistetaan miehen kestämistä tuotteista.

Tuo nyt kuulostaisi ihanteelliselta, mutta mun mies kyllä osaa katsella jääkaappia sillä silmällä ja marmattaa jostain jogurttipurkeista: "Taas tämmöstä kalliita purtiloita." Aarg

Sanot sille että nokka tukkoon ja ostaa oman jääkaappinsa jos ei kestä sun jugurtteja tuijotella. Kerrot suoraan, että jugurtit on sulle dealbreaker etkä tule hänen valittamistaan kuuntelemaan. 

Vierailija
22/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ruoat molemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai "kaikenlaista" jääkaappiin ja sitten heität puolet roskiin kun vanhenevat.Välipala? Niitä syö alle kouluikäiset ja vähä-älyiset naiset.

Vierailija
24/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai "kaikenlaista" jääkaappiin ja sitten heität puolet roskiin kun vanhenevat.Välipala? Niitä syö alle kouluikäiset ja vähä-älyiset naiset.

Samapa tuolle. Mieskin on sitä mieltä, että olen vähä-älyinen, kun haluan, että jääkaapissa on muutakin kuin lenkkiä ja perunaa. Kaikenlaista pitää sisällään useamman päivän ruokatarvikkeet, kalaa, lihaa, kanaa ja niin edelleen. Hedelmiä, useampaa kuin yhtä sorttia, samoin kasviksia, sekä leikkelettä ja jotain juustoa. Pidän maustekurkuista, joita on kaapissa aina jossain muodossa, samoin oliiveja. Ketsuppi ja sinappi löytyy myös, sekä salaatinkastike. Ja niitä jogurtteja tai vanukkaita tai mitä nyt milloinkin.

Kuulostaako ihan mahdottomalta ja ylenpalttiselta?

Vierailija
25/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika tanakka? Kyllä minäkin monipuolisuudesta tykkään, mutta samoin ahdistun, jos jääkaappi on liian täynnä kaikkea nopeasti pilaantuvaa. 

Vierailija
26/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika tanakka? Kyllä minäkin monipuolisuudesta tykkään, mutta samoin ahdistun, jos jääkaappi on liian täynnä kaikkea nopeasti pilaantuvaa. 

En ole tanakka, vaan sopusuhtainen. Miehellä on kumpu, kalja-sellainen.

Vierailija
27/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosesta yhteiselosta ei tule pitemmän päälle mitään. 

Kitupiikin kanssa jo yhteinen matka on kärsimystä. Saati yhteinen elämä. Tuskin teilläkään ruoka on ainut valituksen aihe.

On aina mielenkiintoista huomata miten palstanaisten enemmistön mielipide muuttuu aina sukupuolen mukaan. Jos mies syö parisuhteessa halvemmin, hän on kitupiikki. Jos taas nainen, hän on fiksu ja vastuullinen rahankäyttäjä. 

Vierailija
28/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään mennä yhteen pihin kumppanin kanssa. Mielestäni tuossa on jo niin isot erot elämänkatsomuksessa, että koko ajan tulisi vaan riitaa siitä minkälaista elämää eläisimme. Eri asia on sitten tietenkin tilanne, että rahat olisivat oikeasti vähissä ja sen vuoksi pitäisi syödä edullisemmin.

Enkä usko, että tuo jää vaan siihen jääkaapin sisältöön, vaan aina kiisteltäisiin myös esim. kodin sisustuksesta, lomamatkoista ja vapaa-ajan viettoon käytetyistä rahoista.

Vierailija
29/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä antanut kovin korkeaälyistä vaikutelmaa itsestäsi...

Vierailija
30/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kaupassa se joka muutenkin sattuu liikkumaan samalla suunnalla, joskus käymme yhdessä. Kumpikin ostaa oman mielensä mukaan mitä haluaa ja yhdessä sitten syödään.

Vierailija
31/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä yhteiset että erilliset sapuskat, kumpikin ostaa mitä haluaa kunhan ei hävikkiä tule juuri ollenkaan. Ellei toisen tekemät sapuskat kelpaa niin joutuu sitten tekemään omat. 

Vierailija
32/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pitää ostaa laadukasta ruokaa tarjouksesta.

Vierailija
33/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi erimielisyydet ovat koskeneet vain jääkaapin sisältöä. En harrasta sisustamista, emme matkustele juurikaan. Silloin tällöin käymme ulkona syömässä tai iltaa istumassa, eikä mies ole mitenkään pihi näissä tilanteissa, tarjoaakin välillä. Mut toi ruoka-asia käy hermoille.

Olemme kuitenkin tarkkoja rahasta tavallaan molemmat. Minulla se liittyy lähinnä luonnonvarojen säästämiseen, miehellä rahan. Emme ole suurituloisia kumpikaan, joten vaatimatonta elämää eletään aika pitkälti.

Vierailija
34/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi maksaa 35% kustannuksista, ja se toinen 65%.

Vierailija
35/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais halvempikin, mutta mies tykkää ostaa kalliimpaa. Meillä on yhteiset rahat, joten ongelmaa ei ole, kun mies käytännössä maksaa melkein kaiken.

Vierailija
36/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tanakka, vaan sopusuhtainen. Miehellä on kumpu, kalja-sellainen.

No tulihan se vastaus. Mies on ruuan kanssa pihi jotta rahat riittää kaljaan. Laittaisin kiertoon.

Vierailija
37/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on parisuhde jossa ostetaan omat ruoat? Sä et saa koskea mun ruokiin enkä mä  sun Huh huh sanon minä. Mielestäni todella lapsellista ja outoa tälläinen. 

Vierailija
38/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti teillä jotka syötte tommoisia ruokia, tuuletus kunnossa asunnossanne.

ei ainakaan ilmastonmuutos vähene tuolla ruoka-valiolla

Vierailija
39/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ruoat. Jos lapsia ei ole. 

Vierailija
40/81 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä kaikki järkevät mättää verisuonet tukkeuttavan pihvin päivässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi