Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen saamattomuus pännii

Vierailija
14.11.2023 |

Olemme noin 25v. pariskunta ja olleet parisuhteessa useamman vuoden. Ollaan lähinnä minun kotona, koska mies asuu vielä porukoillaan (opiskelee), enkä koe oloani mukavaksi mennä toisten (eli vanhempiensa) nurkkiin makaamaan. Kotonaan mies auttaa kotitöissä, tekee ruokaa, tekee pihatöitä jne. Täälläkin tekee ruokaa (kun jaksaa), mutta siivoaminen, tiskaaminen, pyykinpesu, käytännössä aivan kaikki kodinhoito jää minulle. Uloskin lähtee vasta kun on pakko (eli ruoka loppuu), muuten on todella vaikea saada liikkeelle. Mies levittelee tavaroitaan ympäri kämppää, eikä siivoa jälkiään jos jotain kaatuu, nytkin on keittiö kuin pommin jäljiltä. Tällainen tuntuu väkisin sekä kunnioituksen puutteelta minua ja kotiani kohtaan että etuoikeutetulta käytökseltä - siltä että hänellä on oikeutettu vaihtoehto olla osallistumatta, koska minun kämppä ja minä teen kun en voi olla tekemättä.

Olen puhunut ja näyttänyt hyvin avoimesti, että jatkuva toisen jälkien siivoaminen pännii aivan julmettomasti. Vastaus on että kyllä hän ymmärtää ja tulee lohduttamaan, mutta mitään ei tee toisin. Minulle räjähtäneen näköinen kämppä ottaa mielenterveyden päälle (olen jo valmiiksi masennuksen takia saikulla), koska sekava koti = sekava mieli, joten väsyneenäkin raahaan itseni siivoamaan, ettei heti aamusta tarvitse että saisi edes puuron tehtyä. Hänellä taas ei moista pakon tunnetta ole, vaan kun ei jaksa niin sit vaan maataan.

Onko jollain kokemusta tällaisesta ja jos, niin mitä ootte asialle tehneet? En tahtoisi muuten hyvää parisuhdetta heittää romukoppaan, mutta en myöskään ole toisen äiti. Olen asunut 16-vuotiaasta lähtien yksin, joten onko tässä nyt ongelma siinä, että hänellä ei ole hajuakaan miten eletään ilman vanhempia?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, että mies ei saa, on että sinä (tai kukaan muukaan) ei anna hänelle.

Vierailija
2/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on erilainen käsitys siitä, että miten ja milloin koti pitäisi siivota.

Minusta tärkeintä on kompromissi. En itsekään pidä sotkuisesta kodista, mutta en vaadi miestä siivoamaan aina silloin kuin minä haluan. Vihaan eniten sitä jos keittiö on sotkuinen, ja siivoan sen usein yksin. 

Myös yhdessä siivoaminen auttaa. Me siivoamme usein yhdessä ja mies kyllä tykkää tästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei puhe auta, niin ei kai siinä oikein muuta voi tehdä, kun joko erota kokonaan tai ainakin vähentää yhdessä vietettyä aikaa sinun kotonasi. Ehkä se mies voisi hankkia oman kämpän, niin voisitte olla välillä sielläkin.

Vierailija
4/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jss

Vierailija
5/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha - miehesi on kuin minä. Siivoaminen on tervanjuontia. Siis KYLMÄN tervan juontia. Mitäs jos pikkuneiti itse vähentäis siivoamista ja muita kotitöitä? Kumma juttu, mutta meikän kalsarien nyrkkipyykki onnistuu helposti pytyllä isturn. Ja rättipaterin päälle kuivumaan. Ja meitä luuseri-anti-siivoojia piisaa miehissä. 

Vierailija
6/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäis siivoamista? Kukas se sitten siivoaa, jos ei kumpikaan tee mitään?

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

Vierailija
7/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valitettavasti on niin, että mikään ei tule muuttumaan, jos edes suora puhe ei auta. Mies ei halua siivota, etkä sinä halua katsella miehen sotkemaa kotia, joten olette pattitilanteessa. En jäisi katselemaan tuollaista.

Vierailija
8/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti tässä nyt on se, että mies ei siivoa edes omia jälkiään, mikä nyt on minimi edes siinä että ottaa toisen asunnossa toisen huomioon. Kaatuu maitoa lattialle > jätetään se siihen. Syödään olohuoneessa > jätetään likaiset astiat lattialle sohvan viereen. Ottaa ulkoa tultuaan housut pois > jättää ne eteisen lattialle. jne. Tämäkö on aikuisen ihmisen käytöstä? Veljeni lapsikin osaa siivota omat jälkensä ja hän on 4v.

ap

Ei kyse ole siitä että ei osaa, vaan siitä ettei kiinnosta. Onko miehesi sellainen ettei ikinä siivoaisi jälkiään, vai tekisikö hän mielummin ns isomman siivouksen missä tekee kaiken kerralla? 

Vierailija
9/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet helppo tapaus ja otat miehen kotiisi loisimaan ja sen takia se ei siivoa tai tee mitään koska otat sen kotiisi asumaan. Ei taida olla sinusta naisena pistämään  miestä pihalle.

Vierailija
10/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! (Ketjun pakollinen kun ei tullut vielä)

Vierailija
11/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies on selvästi Persu. Eivät saa mitään hyvää aikaiseksi.

Vierailija
12/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti jättää kaatuneen maidon lattialle? Ei tuo ole enää normaalia. Hänellä täytyy olla joku neurologinen tai psykologinen häiriö.

Vierailija
13/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoo se maito sen lempparihousuilla. Ei vaan, ei tosiaan ole kyse siita etta han ei tykkaa siivoamisesta. Vaan niinkuin sanoit siita, etta ei arvosta. Eihan vieraidenkaan luona sikailla niin miksi tyttoystavan kotona? Meilla ei mies myoskaan siivoa innolla, ja mun pitaa pyytaa jos ikina haluan etta has tekisi osan naista hommista. Sitten tekee, mutta yleensa vitkuttelee monta paivaa. Kysy silta eiko tosiaan arvosta sinua ja kotiasi ja jos ei niin miksi edes haluaa olla kanssasi. 

Vierailija
14/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha - miehesi on kuin minä. Siivoaminen on tervanjuontia. Siis KYLMÄN tervan juontia. Mitäs jos pikkuneiti itse vähentäis siivoamista ja muita kotitöitä? Kumma juttu, mutta meikän kalsarien nyrkkipyykki onnistuu helposti pytyllä isturn. Ja rättipaterin päälle kuivumaan. Ja meitä luuseri-anti-siivoojia piisaa miehissä. 

ja nyrkkikyllikki

Vierailija
15/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n mies on selvästi Persu. Eivät saa mitään hyvää aikaiseksi.

EHHEHHEHHHEHHHHH Olipa hyvä läppä

Vierailija
16/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sain äsken, omaa kättä.

Vierailija
17/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Maintsit jo aloitusviestissäsi, että olet masennuksen vuoksi ollut saikulla.

Eli, olet neroottinen kontrollifriikki, joka pyrkii määräilemään ns. terveitä yksilöitä mitä tämä mieskaverisi selvästikin edustaa.

Mene hyvä tyttö nyt itseesi, ja laita muutenkin psyykeesi kuntoon. Olet neroottinen hullu ja äänestät oletettavasti vaaleissa aina Sanna Marinia vaikkei se olisi edes ehdokkaana.

Eihän tuo mies jaksa kohta sinua edes katsella...itse asiassa ei sinua jaksa katssella kukaan.

No, voimia nyt kuitenkin toipumiseen.

Vierailija
18/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika! (Ketjun pakollinen kun ei tullut vielä)

Olipas. viesti: "jss"

Tottakai kävin tykkäämässä

Vierailija
19/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei puhe kerran tepsi, niin jatkossa näette sitten muualla. 

Toki jos jotain haluat vielä yrittää, niin sovitte niin, että siivoatte illalla aina yhdessä asunnon siihen kuntoon, että on sitten mukava aamulla aloittaa päivä puhtaassa kodissa. Jos ei onnistu, niin ukko vaihtoon.

Vierailija
20/79 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kyse ole siitä että ei osaa, vaan siitä ettei kiinnosta. Onko miehesi sellainen ettei ikinä siivoaisi jälkiään, vai tekisikö hän mielummin ns isomman siivouksen missä tekee kaiken kerralla? 

Meillä vihaamme kumpikin siivoamista. Minä siivoan vähän joka päivä jottei tarvitse käyttää esim. koko lauantaita siivoamiseen. Mies taas välttelee siivoamista koko viikon, ja pyhittää mielummin koko päivän siivoukselle.

kukin tyylillään siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän