Päivi Räsäsen syytteet hylättiin kello 10.
Kommentit (664)
Vierailija kirjoitti:
Siis uskonto menee lain edelle, ja tämä on kaikille ok?
Siispä kipikapi perustamaan oma uskonto, joka määrittelee omat lakinsa!
Meneeko sitten laki kaiken edelle?
On epätasa-arvoista, että jotkut määrittelevät mitä muut saavat puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että on poistettu riuskalla kädellä täysin asiallisia, ainoastaan erimielisiä kommentteja. Näin "rehelliset " uskikset toimivat!
Palstaa sensuroi vasurit jotka on aika pitkälti ideologialtaan valtakunnansyyttäjän kanssa samaa mieltä. Kohta varmaan media rupeaa tuuppaamaan kolumnia toisensa perään jossa koitetaan antaa vahvasti ymmärtää että joku kiihkouskovaisten ja persujen epäpyhä-allianssi maalittaa tässä parempia ihmisiä (kuten syyttäjä ja muut asiassa oikeaa mieltä olevat) asian tiimoilta somessa.
Oikeasti ketjussa kuitenkin kysytään että miksi tällainen jo lähdössä älytön syyte pitää viedä jääräpäisesti läpi jokaisen oikeusasteen ja eikö valtakunnansyyttäjällä tosiaan ole mitään laatuvaatimuksia työnsa tasolle?
ihmisoikeudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuta mahdollisuutta. Täysin tarpeeton "oikeudenkäynti". Kyllä Raamatusta tulee voida pitää kirjaimellisesti kiinni.
Kyllä. Avionrikkojille kuolemantuomiot (mieluiten kivittämällä).
En kyllä kannata kristinuskosta luopumista eli Uuden Testamentin ja UUDEN Liiton ja Jeesuksen Kristuksen hylkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän oikeusasteen mielestä Räsäskä ei ole syyllistynyt kiihottamiseen kansanryhmää vastaan, mutta on kirjoituksillaan ollut homoseksuaaleja loukkaava, mutta ei solvaava. Eli oikeuden mielestä ääriuskovaisella on siis oikeus loukata homoseksuaaleja kun tulkitsee raamattuaan kunhan ei solvaa. Melkoista saivartelua, tietyillä tahoilla on mitä ilmeisemmin valtaa suomessakin.
Saako nyt raamattu kädessä sanoa läskiä läskiksi loukkaavasti kunhan ei solvaa.
Eikö teillä vasureilla tosiaan ole mihinkään asiaan (palstalla tai missään muuallakaan) muuta sanottavaa kuin valehtelu ja faktojen vääristely?
Eivät rassukat muuhun pysty.
Täytyy tässä ryhtyä persuksi ja lähteä vähän tynkkystelemään ruotsinlaivalle mustia ja jättää mirri rauhaan
185: Matilan liksa juoksee joo kaikissa tapauksissa, mutta voisi jättää valitukset nyt jo sikseen ja säästää veronmaksajien rahoja tältä osin. Hän on tämän jutun hävinnyt jo 100-0. Tappio tietenkin kismittää, etenkin ideologisessa mielessä, mutta nyt pitää ottaa hänenkin jo terve järki käteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uskonto menee lain edelle, ja tämä on kaikille ok?
Siispä kipikapi perustamaan oma uskonto, joka määrittelee omat lakinsa!
Meneeko sitten laki kaiken edelle?
eeei, kun jokainen ryhmittymä tietenkin päättää mitä haluaa noudattaa!
mikä se olikaan, se tutkitusti hieman yksinkertaisempi ryhmä?
Vierailija kirjoitti:
185: Matilan liksa juoksee joo kaikissa tapauksissa, mutta voisi jättää valitukset nyt jo sikseen ja säästää veronmaksajien rahoja tältä osin. Hän on tämän jutun hävinnyt jo 100-0. Tappio tietenkin kismittää, etenkin ideologisessa mielessä, mutta nyt pitää ottaa hänenkin jo terve järki käteensä.
Aika paljon vaadit.
189: Ei Raamatusta voida VT:tä poistaa omilla linjauksilla ja ajatuksilla. Sekin on osa sitä.
Olisiko vielä tuomari Nurmion ja Korkeimman oikeuden musikaalinen kanta huomioitava tässä tapauksessa?
Päivistä ei tullut marxilaisten poliittista mielipidevankia. Toisaalta olisi ollut hyvä Suomenkin saada oma ihmisoikeustaistelija, koska laki on poliittinen ja postmodernin mielipuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että on poistettu riuskalla kädellä täysin asiallisia, ainoastaan erimielisiä kommentteja. Näin "rehelliset " uskikset toimivat!
Palstaa sensuroi vasurit jotka on aika pitkälti ideologialtaan valtakunnansyyttäjän kanssa samaa mieltä. Kohta varmaan media rupeaa tuuppaamaan kolumnia toisensa perään jossa koitetaan antaa vahvasti ymmärtää että joku kiihkouskovaisten ja persujen epäpyhä-allianssi maalittaa tässä parempia ihmisiä (kuten syyttäjä ja muut asiassa oikeaa mieltä olevat) asian tiimoilta somessa.
Oikeasti ketjussa kuitenkin kysytään että miksi tällainen jo lähdössä älytön syyte pitää viedä jääräpäisesti läpi jokaisen oikeusasteen ja eikö valtakunnansyyttäjällä tosiaan ole mitään laatuvaatimuksia työnsa tasolle?
ihmisoikeudet?
Tietääkseni niihin kuuluu myös se, ettei oikeusvaltiossa valtio haastele mielensä mukaan ihmisiä oikeuteen perusteetta. Jos syyttäjät joutuu vääristelemään syytetyn sanomisia syytteen perustellakseen (kuten esim. käräjäoikeus perusteli ja ilmeisesti hovikin) niin tuo on ainakin näin maallikkona aika vahva viittaus siihen että syyttäjä ei nyt ole ihan oikealla asialla tässä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Pirun kalliiksi tuli tämäkin meille veronmaksajille.
Vihervasemmistolaisten jahti meni totaalisesti metsään, mutta tietenkin meidän yhteisillä varoilla.
Eikä se syyttäjäkääkkä anna vieläkään periksi. Eikö sillä olisi oikeita pahiksia jahdattavaksi?
Ainakin tuo Räsäsen väite, siitä että kristillisen ihmiskäsityksen mukaan teon tuomitseminen, ei tarkoita ihmisen tuomitsemista. Raamattu on tästä ainakin toista mieltä. Miksi Päivi siis valehtelee?
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä. Joh. 10:37,38
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Matt. 16:27
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Ilm. 22:12
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. Ilm. 21:8
Päivi on jo voittanut tämän keissin. Vaikka syyttäjä hakisikin valituslupaa vielä, en usko, että sitä enää hänelle myönnetään, koska hän on hävinnyt molemmissa oikeusasteissa yksimielisillä päätöksillä. Voi joutua itse perättömistä väitteistään aikanaan vielä erikseen oikeuteen. Hyvinkin Päivi voi tulkita hänen loukanneen kunniaansa ko. prosessissa.
Maailmassa tuntuu olevan ryhmiä, jotka ovat "tasa-arvoisempia" kuin muut ryhmät.
Todellisesta tasa-arvosta puhutaan, mutta kait vain hienoissa juhlapuheissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtakunnansyyttäjähän jäi eläkkeelle 2022 joten ihan hyvän viimeisen rypistyksen väänsi veronmaksajille. Kiitos tästä.
Eräässä lehtihaastattelussa sanoi yleensä voittavansa tällaiset oikeustapaukset. No eipä voittanut.
Onko tuota lehtihaastattelua ylipäätään ollutkaan, kun ei ole tainnut olla tällaisia oikeustapauksiakaan.
Vai onko tuo syyttäjä ollut siis täysin pihalla ammattialastaan.
Vuonna 2018:
Valtioneuvosto on päättänyt irtisanoa virkarikoksesta tuomitun valtakunnansyyttäjä Matti Nissisen. Valtioneuvoston mukaan Nissinen ei enää ole täysin toimintakykyinen hoitamaan kaikkia valtakunnansyyttäjälle kuuluvia tehtäviä.
Valtakunnansyyttäjän tehtävä on virka, jonka hoitamisessa voidaan edellyttää erityistä moitteettomuutta. Valtakunnansyyttäjän nauttima luottamus ja uskottavuus ovat keskeinen osa hänen toimintakykyään, oikeusministeri Antti Häkkänen (kok.) toteaa.
Valtioneuvosto korostaa, että valtakunnansyyttäjän toimintakyvyn osittainenkin puute vaikuttaa välittömästi myös koko oikeusjärjestelmän uskottavuuteen
Vihapuhelaki pitää palauttaa tehdasasetuksiin. Tämä uusi on mielipuolinen.
Matilan liksa juoksee, eikä ole köyhä tai kipeä.