Aina sanotaan että puolison pettämisestä ei saa kertoa lapsille
Mutta itse ainakin hyperventiloin lattialla kun kuulun pettämisestä, itkin huusin, kieron piktin lattioita, en saanut happea ja lapset siinä. Pitääkö vaan sanoa ettei ole mitään ongelmaa? Tieto siis tuli kuvan muodossa kännykkään yhtäkkiä aamupalalla tuttavalta.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Olin 19 ja juuri ennen ylioppilaskirjoituksia isäni kertoi olevansa ihastunut toiseen naiseen, joka oli naimisissa tahollaan. Suhde kesti aikansa ja kumpikaan ei eronnut. Vanhemmat on edelleen naimisissa, mutta onnellisesta avioliitosta ei voine puhua vieläkään, ovat jo iäkkäitä. Mulle jäi siitä ikuiset traumat, en voi luottaa yhteenkään mieheen. Olisin niin mielelläni ollut tietämättä asiasta myös siinä tapauksessa, että olisivatkin päätyneet eroon. Ei, aikuisten väliset asiat eikä varsinkaan pettämiset kuulu mitenkään lapsille. Myös ystävälläni on mennyt usko miehiin juurikin oman isänsä pettämisen takia. Meillä kummallakin on luottamuspulaa ja se on hyvin syvällä. Pelastakaa siis edes lapset ja jättäkää ne pettämisten ulkopuolelle, pliis.
Niin. Yksinkertaisinta ja rehellistä on olla pettämättä. Koska traumojahan se läheisiin aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oho, meillä on pettäjä saapunut paikalle selittelemään. Popparit kehiin, kumpi voittaa tämän erän, epävakaa äityliini vai kaasuvalottava isukki? Lapset seuraa sohvalla silmät kiiluen.
Kaasuvalottaja laittaa kädet laatikkoviinin johdosta näppäimistöllä täristen puolustustaan joka ei kestä krittiistä tarkastelua. Täydellisyyskorttia, tilastojen vääristelyä taikka pettämisen uudelleenmäärittelyä odotellessa ketjuun. 😉
En ole lukenut koko ketjua, mutta eikö aikuinen osaisi hillitä itseään sen verran, ettei lasten edessä itke ja huudan ja KIERI PITKIN LATTIOITA???? Ymmärtäisin itkun ja huudon, jos joku perheenjäsen olisi kuollut, mutta pelkän PETTÄMISEN takia??? En käsitä. Omituista draamailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 19 ja juuri ennen ylioppilaskirjoituksia isäni kertoi olevansa ihastunut toiseen naiseen, joka oli naimisissa tahollaan. Suhde kesti aikansa ja kumpikaan ei eronnut. Vanhemmat on edelleen naimisissa, mutta onnellisesta avioliitosta ei voine puhua vieläkään, ovat jo iäkkäitä. Mulle jäi siitä ikuiset traumat, en voi luottaa yhteenkään mieheen. Olisin niin mielelläni ollut tietämättä asiasta myös siinä tapauksessa, että olisivatkin päätyneet eroon. Ei, aikuisten väliset asiat eikä varsinkaan pettämiset kuulu mitenkään lapsille. Myös ystävälläni on mennyt usko miehiin juurikin oman isänsä pettämisen takia. Meillä kummallakin on luottamuspulaa ja se on hyvin syvällä. Pelastakaa siis edes lapset ja jättäkää ne pettämisten ulkopuolelle, pliis.
Niin. Yksinkertaisinta ja rehellistä on olla pettämättä. Koska traumojahan se läheisiin aiheuttaa.
Pettäjän syytähän se on. Miten tuollaiset tilanteet voisi edes pitää salassa ja lakaista maton alle jos johtavat eroon asti. Tilanteita on erilaisia. Ei petetyn tarvitse kuitenkaan suojella toista vanhempaa näissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koko ketjua, mutta eikö aikuinen osaisi hillitä itseään sen verran, ettei lasten edessä itke ja huudan ja KIERI PITKIN LATTIOITA???? Ymmärtäisin itkun ja huudon, jos joku perheenjäsen olisi kuollut, mutta pelkän PETTÄMISEN takia??? En käsitä. Omituista draamailua.
No joillain ihmisillä on vielä tunteet nykyäänkin ja he reagoivat asioihin erilaisella intensiteetillä kuin sinä. Voi kauhistus, nyt lapset hajoavat kun äiti näytti tunteensa. Voi hyvää päivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joillain ihmisillä on vielä tunteet nykyäänkin ja he reagoivat asioihin erilaisella intensiteetillä kuin sinä. Voi kauhistus, nyt lapset hajoavat kun äiti näytti tunteensa. Voi hyvää päivää!
Ei ole normaalia tunteiden näyttämistä, että äiti kierii huutaen lattialla lasten edessä. Tuo on vain tasapainotonta käytöstä. Erilaisilla intensiteeteillä voi sitten purkaa pahaa oloaan, kun lapset eivät ole paikalla. Vaikka heidän ollessaan koulussa voi hoitaa nuo huutokohtaukset, mutta lasten aikana täytyy kyllä osata vähän hillitä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Yksinkertaisinta ja rehellistä on olla pettämättä. Koska tra
Joo ei tarvitse suojella pettäjää, mutta niitä lapsia pitää suojella. On aika paljon aikuisten vakavia asioita, joita ei tarvitse, eikä kannata lapsille kertoa. Pettämisestä kertominen on vähän kuin näyttäisi lapsille graafisia kuvia meneillään olevista sodista ja niistä kuolleista ihmisistä, sen sijaan, että vain selittäisi, että siellä on sota, ja että joskus tällaisia ikäviä asioita tapahtuu.
Terveisin petetty
Teini-ikäisethän eivät näe uutisissa ja muualla kuvia sodista. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tunteet tarkoittaa sitä, että mä välitän lapsistani, ja suojelen heitä. Se on mun suurin ja vahvin tunne. Omat järkytyksestä pystyn kyllä heittämään sivuun, jos lapsia on paikalla. Itken sitten omassa rauhassa, ja vaikka kierin siellä lattiallakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat, että lapsesi tulee aikuisenakin vihaamaan isäänsä, niin toki, hiero totuus vasten heidän kasvojaan. Älä sitten tule kuitenkaan eron jälkeen tänne ruikuttamaan, kun lapsesi eivät halua tavata kamalaa isäänsä, ja sinulla ei ole ollenkaan omaa aikaa. Paitsi jos priorisoit marttyyrin roolin yli lastesi mielenterveyden. Mikään ei kuitenkaan estä sinua sanomasta lapsillesi ihan vaan että "joskus aikuiset eroaa, ja isi ja äiti eroaa nyt, teillä ei kuitenkaan ole mitään hätää".
Näin! Ei lasten psyykettä tarvitse rikkoa kertomalla heille toisen vanhemman pettämisistä
Onkohan ap:lla epävakaa pers häiriö? Sellaiset ihmiset saavat hirveitä raivareita ja draamailevat muiden edessä, itsehillintä on hyvin vähäistä tai sitä ei ole ollenkaan. Voi lapsiparkoja...
Tätä epätoivoista kaasuvalotusta on hupaisa havainnoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tunteet tarkoittaa sitä, että mä välitän lapsistani, ja suojelen heitä. Se on mun suurin ja vahvin tunne. Omat järkytyksestä pystyn kyllä heittämään sivuun, jos lapsia on paikalla. Itken sitten omassa rauhassa, ja vaikka kierin siellä lattiallakin.
Minä taas näytän lapsille tunteita, joskus elämässä myös ikäviä, enkä yritä epätoivoisesti peittää niitä ja esittää curling-vanhempaa. Eivät lapset mene rikki jos näyttää tunteensa. Aivan eri asia jos olisi jatkuvasti tasapainoton vanhempi. Ei lasten edessä tarvitse pitää mitään maskia. T. Lastensuojelun sossu
Eihän tuollainen käytös todellakaan ole normaalia että kieriskellään lattialla huutaen lasten edessä...Toivottavasti ap saa terapiaa ja apua itsehillinnän kanssa. Kuulostaa hermoromahdukselta ja silloin ei välttämättä pärjää ilman ammattiapua. Toivottavasti myös lapset saavat tarvittaessa terapiaa.
Ensin lähti isä ja sitten äiti kierii lattialla itkien ja huutaen lasten läsnä ollessa. Voi vaan kuvitella kuinka kamala tilanne ja traumatisoivaa lapsille kun äiti sekoaa täydellisesti
Vierailija kirjoitti:
Tätä epätoivoista kaasuvalotusta on hupaisa havainnoida.
Sattuuko totuus ap? Että sinä olet epävakaa äiti joka tarvitsee ammattiapua ja lapsesi myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu siitä vaan reilusti kaadat koko paskan lasten niskaan ja saat samalla myötätuntoista huomiota ja kostettua kamalalle puolisolle👿👿
Missä on sanottu kaiken kaatamisesta lasten niskaan?
Mitä muuta tämä on, kuin kaatamista lasten niskaan?
"lattialla kun kuulun pettämisestä, itkin huusin, kieron piktin lattioita, en saanut happea ja lapset siinä"
Ja olen varma, tuon muistavat lapset elinikänsä. Tiedän sen omasta kokemuksesta, kun äitini sai vastaavia kohtauksia, kun isäni petti. Ja se lopulta kääntyi äitiänä vastaan ja jo nuorena aikuisena ymmärsin, miksi isä teki mitä teki.
Ei ketään voi omistaa parisuhteessa. Ihan sairasta touhua.
Yhdyn tähän! Ei kenenkään vanhemman sovi seota totaalisesti lastensa edessä eikä traumatisoida heitä omalla epävakaalla käytöksellään. Suljettujen ovien takana voi sitten itkeä ja huutaa mutta ei lasten läsnäollessa
On teillä ollut siloiteltu ja tasapainoinen elämä kun ei ole tarvinnut ikinä romahtaa hetkellisesti. Hienoa ja onneksi olkoon! Olette normaaleja. Toisin kuin huono äiti. :D
On tämä hauskaa katsoa ketjua. Jollain on tarve floodata. Aihe arka selvästi. Pettäjän maine seuraa usein ihmistä loppuelämän.
Veikkaan, että nykylapset traumatisoituu jostain ihan muusta kuin äitinsä hetkellisestä romahduksesta saatuaan tietää uskolliseksi kuvittelemansa aviomiehen pettämisestä. Toiseksi lapset eivät heti traumatisoidu vastoinkäymisten edessä! Älkää vähätelkö lapsia. Ne kuuluvat elämään ja niistä noustaan. Tämä on tärkeää näyttää lapsille. Nyt voin pahoin, mutta huomenna nousen entistä vahvempana.
Oho, meillä on pettäjä saapunut paikalle selittelemään. Popparit kehiin, kumpi voittaa tämän erän, epävakaa äityliini vai kaasuvalottava isukki? Lapset seuraa sohvalla silmät kiiluen.