Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.

Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.

Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.

Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia. 

Kommentit (231)

Vierailija
181/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan."

Eli mitään yhdessä sovittua asiaa ei ole nyt rikottu. Aloittajan mies on alkanut salailemaan lapseensa liittyvä asioita vaimoltaan? 

Vierailija
182/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja mun ex vaimolla ei ole lapsista tapaamis-, eikä elatussopimusta.

Me olemme keskenämme sopineet asiat niin, että lapset saavat tulla ja mennä molempien luona vapaasti siten, kun se vaan vanhemmille sopii. Jos toisella vanhemmalla on omaa menoa, niin toinen hoitaa. 

Meillä on kouluikäiset lapset. Asumme ex:n kanssa noin 1.5 km päässä toisistamme ja lapset osaavat itse kulkea tuon matkan. 

Tuumasimme asian niin, että vaikka avioliitto meni vituiksi (ex petti salasuhteessa) ja ero tuli, niin se ei ole lasten vika. Näin lapset saavat olla molempien vanhempien luona mahdollisimman paljon ja ostamme yhdessä lapsille sen, mitä lapset tarvitsevat.

Näemme molemmat lapsiamme lähes päivittäin. Lapset saattavat olla esimerkiksi päivän minun luona ja mennä yöksi äidilleen. 

Älkää tehkö erossa lapsista riitojenne välikappaleita. E

Kysyit, että kumpi luopuu menoistaan, jos molemmilla on yhtä aikaa menoa? 

Me tehdään samoin, kuin avioliiton aikanakin tehtiin😉 Eli sovitaan asioista. Toinen joustaa. Varalla meillä on mummolakin, mutta harvoin on sitä tarvinnut käyttää tämän syyn vuoksi, lapset kyllä halutessaan käyvät sielläkin usein.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää, että sun mies unohti kertoa suunnitelmistaan sulle ja ilmeisesti myös unohti sun kanssa mitään suunnitelleensakaan, kun kerran keksikin yllättäen lähteä oman isänsä luo. Ymmärrän, että harmittaa, jos olit suunnitellut jotain kivaa isänpäiväohjelmaa, joka sitten vaan jätettiinkin toteuttamatta.

Sitä en kyllä ymmärrä, miten isän lapsista vaan osa oli huomioitu sitä alkuperäistä suunnitelmaa tehtäessä, enkä varsinkaan sitä, jos miehen oma toive tosiaan olisi ollut jättää yksi hänen lapsistaan pois isänpäivän vietosta.

Vierailija
184/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vielä mikä oli se ongelma?

Se ettei asioita tehtykään sinun mielesi mukaan?

Varmaan se, ettei asioita tehty, kuten oli etukäteen sovittu. Ärsyttäisi minuakin.

-Eri

Okei, eli ap ja tämän mies vaan voi sopia asioita, eikä lapsen äitiä tarvitse kuulla?

No asiahan oli porukassa jo sovittu, MUTTA ex halusi kaiken uusiksi. Ja ap sanoi, että tällainen on tapana tällä exällä.

Kukas se onkaan se ikävä ihminen?

Ap ja mies sopii = porukassa sovittu :D Ja paha paha ex sotki tämän porukan suunnitelman. 

Eli mies on tietoinen miten aloittaja suhtatuu tähän ex vaimoon ja hän on alkanut välttelemään aihetta. Aloittajan täytyisi nyt myöntää että heidän suhteessa on ongelma, eikä tämä ulkopuolinen taho. 

Vierailija
185/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako se mies päättää itse mistään omaan elämäänsä liittyvästä vai saako ainoastaan sinä tai ex päättää kaikesta? Huh, miesparka.

Vierailija
186/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on outo tää uus sivusto.... Vastaukset menee lainauksiin jne. 

Mutta tässä siis varaus kysymykseesi: 

Kysyit, että kumpi luopuu menoistaan, jos molemmilla on yhtä aikaa menoa? 

Me tehdään samoin, kuin avioliiton aikanakin tehtiin😉 Eli sovitaan asioista. Toinen joustaa. Varalla meillä on mummolakin, mutta harvoin on sitä tarvinnut käyttää tämän syyn vuoksi, lapset kyllä halutessaan käyvät sielläkin usein.  

Vierailija
187/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan."

En ole lukenut koko ketjua mutta minkä ikäinen se tyttö on?

Vierailija
188/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap miehesti salasi sinulta tämän asian? Kenties siksi, että sinä alat heti syyttelemään exään teidän pompottamisesta? 

Vierailija
189/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun kysyn, mutta kun en ymmärrä: mitä se tytön tuleminen oikein sotki? 

Teettekö te paljonkin asioita ydinperheenä niin, ettei siihen mahdu entiset lapset mukaan? 

Vierailija
190/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, ap. Olen kokenut parisuhteessa samanlaista käytöstä ja paininut samantyyppisissä tunteissa. Meidän onni oli, ettei yhteisiä lapsia ollut, ja pystyin lopettamaan suhteen, vaikka se kipeää tekikin. 

Olen paljon miettinyt omaa osuutta ja tuijotellut peiliin, mutta päätynyt  lohduttamaan itseäni sillä, ettei ne tunteet ihan pelkästään omasta päästä tulleet. Jos parisuhteen toinen osapuoli suhtautuu puolisoon ohittavalla ja dissaavalla tavalla, liittyy se asia sitten lapsiin tai mihin tahansa, niin kyseessä on kunnioituksen puute. Ja se on kyllä parisuhteen tärkeimpiä peruspilareita.

Sen verran omaksikin vastuuksi luen, että en enää voisi lähteä uusperheparisuhteisiin, koska en yksinkertaisesti uskalla. Kunnioituksen puute on niin syvää haavaa tekevä juttu. Keskeneräiset, käsittelemättömät erot ja niihin liittyvät ongelmalliset valtasuhteet on syytä pitää erossa uusperhekuvioista. 

Vierailija
191/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi ap:n mielestä pitänyt tehdä?

Ai mitä olisi pitänyt tehdä? No kertoa aloittajalle heti, mieluummin jo ennen, kuin sopi exän kanssa muuttuneesta tilanteesta. Eiköhän ydinperheissäkin näin toimita? 

Ei ole mitään ydinfysiikkaa. 

Vierailija
192/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap miehesti salasi sinulta tämän asian? Kenties siksi, että sinä alat heti syyttelemään exään teidän pompottamisesta? 

Tämä toiminta on ap:n mukaan exällä tapana. Tuskin ap tällaista aloitusta olisi tehnyt, jos ei asia alkaisi jo toistaa itseään ja ex olla aina yhtä hankala...

Ja ap ehdotti, minkä mies aikoi hyväksyttää exällä, eli ap ei siis määräillyt yhtään mitään. Ex sai periksi ja teki oman mielensä mukaan, kuten näköjään yleensä.

Vierailija
193/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tos-su

Vierailija
194/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi ap siinä suhteessa molemmilla hyvä olla, mies yrittäisi paremmin muistaa kertoa sinulle/miehen pitäisi uskaltaa kertoa sinulle muuttuneista suunnitelmista. Ja sinulla taas ei olisi sellaista oloa, että teitä pompotellaan. 

Syy ei kuitenkaan ole miehen exän.

Eikä syy ole miehen vanhimman lapsen. 

Syy on teidän keskinäisessä kommunikoinnissa (ja sen puutteessa, koskee myös ap sinua) sekä keskinäisessä valtataistelussa. Uusperheessä kukaan ei ole valta-asemassa eikä kukaan yksinään voi sopia miten asiat menee, sillä muuttujia on jo luonnostaan aivan liikaa. Ydinperheessä voi olla vain kerran, valitettavasti. Kun se kerran hajoaa, ei sitä enää koskaan tule uudestaan. Tämä kannattaa vain hyväksyä.

Suomessa muutenkin perhekäsitys on kurjan tiukka. Monelle tekisi hyvää luopua siitä ajatuksesta, ja olla vähän avoimempi sen suhteen kuka on perhettä. Jos puolisolla on lapsi ennestään, hän on osa perhettäsi haluaa sitä tai ei. Ja jos ei halua, ei pitäisi ryhtyä suhteeseen ollenkaan, sillä siinä tuhoaa yhden lapsen psyykkeen aivan varmasti. 

Vierailija
195/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lapsi olisi saanut tulla vaan nopeasti moikkaamaan isäänsä isänpäivänä ja sitten takaisin äipän luo pois sotkemasta SINUN suunnitelmia?

Entä jos ex ajatteli lapsen isän viettävän koko isänpäivän sen lapsensa kanssa ja päättänyt lähteä vaikka toisella paikkakunnalle moikkaamaan omaa isäänsä?

Vierailija
196/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ensin, eikös se niin menekään, arvon naiset? 

Vierailija
197/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia on totta, niin saa syyttääkin. Ja asioiden salailu ei ainakaan pidemmän päälle auta mitään, päinvastoin. Kun on eronnut niin se tuo mukanaan uusia tapoja ja hankalia tilanteita. Jos mies pelkää, niin exää kuin uuttakin ja alkaa salailemaan panttaamaan tietoja uudelta niin siinä ei hyvä heilu. 

Yleensä kannattaisi kumartaa siihen uuteen suuntaan. Oman etunsakin vuoksi. Ja monesti myös lasten edun, mitä tyytyväisempi ja hyvin kohdeltu on uusi puoliso sitä paremmin tulee toimeen lasten kanssa. Myös entisen liiton. Mitä huonommin hoitaa tilanteet uusperheessä  niin huonommin uusi puoliso voi. 

Vierailija
198/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehesi yrittää pelata peliä niin, että kaikki olisi suunnilleen hyvin. Tuo exän ja nyksän välissä taiteilu ei aina ole se helpoin nakki. Todennäköisesti sinä et tiedä puoliakaan siitä, minkä perusteella miehesi teki ratkaisun näin. Suosittelen luottamaan siihen, että hän toimii nimenomaan teidän perheen etujen mukaisesti. Pääset vähemmällä harmituksella.  

Yksi vaihtoehto on, että sinä alat sopimaan miehesi exän kanssa nämä suunnitelmat. Aika outoa se kyllä olisi, mutta miehesi pääsisi piinasta - tai sitten saisi seurata oikein kunnon tukkanuottasia 😉

Vierailija
199/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oujee, naisten valtataistelu miehen hallintaoikeudesta. Nyt menee jännäksi.

Vierailija
200/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan karseaa että aikuiset käyttää uusperhetilannetta jonain omana valta-asemana eikä edes isänpäivänä voi ajatella lasta ensin. tyttöparka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi