Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa
Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.
Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.
Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.
Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia.
Kommentit (231)
Ihan suoraan sanottuna kuulostat jotenkin tosi raskaalta ihmiseltä. Ei oikein jaksanut edes lukea. Olisi miehesi toki voinut mainita, että tyttö lähteekin silloin eikä tällöin, mikä ei nyt ole mikään paha asia, että unohtui, mutta ei se mies sulta mitään hyväksyntää asialle tarvitse. Huh huh... Onneksi en ole uusperheessä enää.
Miksi puhut noin negatiivisesti? Sehän oli kiva että lapsi sai viettää isänpäivää isänsä kanssa.
Miehen ex ei koskaan puhu noin ystävälliseen sävyyn eikä kysy mitään, että sopisiko, vaan puhuu lähtökohtaisesti käskymuodossa. Toteaa esim. että ei sovi, lapsi lähtee luotasi klo xx.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni isä päättää mitä tehdään isänpäivänä ja sopii siitä lapsen äidin kanssa. Jos sinä et voi joustaa piirun vertaa tästä ja syytät puolisosi eksää kaikesta, olet ongelma. Älä vain projisoi vihaasi tyttöön. Hän ei ole millään tavalla syypää aikuisten ongelmiin.
(Meillä oli lasten kaikissa harrastuksissa isänpäivä vapaa, by the way).
Eikös isä päättänyt jo AP kanssa mutta pyörsi sitten sopimuksen ja taipui ex tahtoon!
Vierailija kirjoitti:
Miehen ex ei koskaan puhu noin ystävälliseen sävyyn eikä kysy mitään, että sopisiko, vaan puhuu lähtökohtaisesti käskymuodossa. Toteaa esim. että ei sovi, lapsi lähtee luotasi klo xx.
ap
Mies mielistelee exäänsä riitoja välttääkseen.
Ei kai tuossa auta muu, kuin jakaa vuorot miten milloinkin sovitaan, kun ex jyrää joka asiaan.
Nyt isänpäivä näin ja joulu sitten teidän ehdoilla. Pääsiäisloma etukäteen sovittuna ja alatte jo hyvissä ajoin keskustelemaan kesälomasta. Ensi kesänä te päätätte aikatauluista, seuraava loma mennään miehen lapsen ehdoilla. Poikkeuksia tietenkin tulee ja muutoksia sitä mukaa, mutta joku vuorosysteemi pitää olla, ethän sinä tuollaista päähän potkimista jaksa.
Kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että kohta teillä molemmilla on uusi ex..
Ymmärrän ap:ta. Meidän uusperheessä ei ole yhteisiä lapsia ja omani ovat jo aikuisia. Miehen lapset ovat meillä joka toinen viikonloppu ja puolet lomista. Olen saanut vaikuttaa kiitettävästi siihen miten ovat lomilla täällä (sovin omat lomani sitten sen mukaan niin etten itse ole lomalla samaan aikaan). Lisäksi mies varmistaa aina ensin minulta sopiiko joku muutos normaaliin aikatauluun. Näitä verrattain harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Jos asiaan tulisi muutos, eli miehen ex alkaisi sanella miten meillä eletään edes tunnin ajan, niin lähtisin. Mutta myönnän etten ole ihan sopiva ihminen uusperheilyyn.
Kuulostat ap todella vaikealta ihmiseltä. Onko sinulla epävakaa persoonallisuus?
Kylläpä ihmiset ovat ilkeitä taas. Tietenkin ap ja mies yhdessä päättävät perhettään koskevista asioista. Todella mieheltä on ollut nyt vaimoaan alentavaa käytöstä. Aivan sama onko miehellä yksi vai 5 lasta edellisistä liitoista, niin se yhteisessä kodissa asuva puoliso on se, jonka kanssa päätökset tehdään.
66% miehen lapsista on ap:n kanssa yhteisiä