Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.

Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.

Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.

Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia. 

Kommentit (231)

Vierailija
141/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap vielä mikä oli se ongelma?

Se ettei asioita tehtykään sinun mielesi mukaan?

Varmaan se, ettei asioita tehty, kuten oli etukäteen sovittu. Ärsyttäisi minuakin.

-Eri

Kuten ap oli etukäteen ajatellut ja halunnut asioiden menevän? Ja sitten oli ongelma kun kaikille ei ap:n suunnitelmat ja sopimisen käyneetkään?

"Tätä tapahtuu jatkuvasti", kirjoittaa ap, eli miehen ex määrää näköjään tahdit. Yhdessä olivat päivän kulun alun perin sopineet, ap:n kirjoituksen  mukaan. Miksi vääristelette aloitusta?

Vierailija
142/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, ettei asioita tehty, kuten oli etukäteen sovittu. Ärsyttäisi minuakin.

-Eri

Okei, eli ap ja tämän mies vaan voi sopia asioita, eikä lapsen äitiä tarvitse kuulla?

Tottakai. Mutta siitäkin voi informoida ap:ta. Nythän isä ja lapsen exä sanelivat ja ap:lle asiat tuli yllätyksenä. Eikä ilmeisesti ole ensimmäinen kerta.

Eli miehellä on sitä kokemusta miten ap reakoi kun asiat ei menekään niin kuin ap suunnittelee ja mies on alkanut salailemaan asioita?

En tiedä, en tunne kyseistä ihmistä. Aloituksen perusteella reagoi aivan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

"Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan."

Lapsen äidin olisi pitänyt vaan niiata kiltisti ja sanoa, että näin tehdään? 

Kyllä meillä ainakin näin tehdään. Ensin keskustellaan miehen kanssa, ja tullaan johonkin lopputulokseen, jota ehdotetaan lapsen toiselle perheelle, että sopiiko. Jos ei sovi, ehdotetaan yhdessä muuta. Tämä muuten vähentää huomattavasti eksien mahdollisuuksia puuttua toisen perheen asioihin, ja tuota että ne uudet puolisot ei yhtään tietä että mitä on menossa. 

Vierailija
144/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tutulta kuulostaa ja tuohon säätöön oma uusperhekuvioni kaatuikin. Onneksi ei ollut yhteisiä lapsia. 

Mies hyppi exän tahtiin, mihinkään sovittuun ei voinut luottaa, minulle kaikki tuli ilmoitettuna -huom! ei sovittuna - asiana ilman, että sain siihen vaikuttaa. Yleensä minulle ei "muistettu" kertoa viimeisimpiä käänteitä. 

Viisi vuotta jaksoin ja sitten riitti.

Vierailija
145/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Okei, eli ap ja tämän mies vaan voi sopia asioita, eikä lapsen äitiä tarvitse kuulla?

No asiahan oli porukassa jo sovittu, MUTTA ex halusi kaiken uusiksi. Ja ap sanoi, että tällainen on tapana tällä exällä.

Kukas se onkaan se ikävä ihminen?

Vierailija
146/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni isä päättää mitä tehdään isänpäivänä ja sopii siitä lapsen äidin kanssa. Jos sinä et voi joustaa piirun vertaa tästä ja syytät puolisosi eksää kaikesta, olet ongelma. Älä vain projisoi vihaasi tyttöön. Hän ei ole millään tavalla syypää aikuisten ongelmiin. 

(Meillä oli lasten kaikissa harrastuksissa isänpäivä vapaa, by the way). 

Miten isä voi päättää perheen ulkopuolisen kanssa mitä meidän perheemme tekee kun asia koskee myös meidän kahta yhteistä lasta, kenen isä hän on ja minä heidän äiti? Eli pitäisikö isän mielestäsi päättää tytöt äidin kanssa mitä isä tekee tytön kanssa ja milloin ja kahden lapsensa äidin, eli minun kanssa, mitä me teemme ja milloin?

Itsekin ajattelin, ettei harrastusta olisi, mutta kovasti ex käskytti miestäni lasta sinne viemään. En tiedä olisi

Nämä asiat kannattaisi miettiä etukäteen, ennen perheen perustamista. Uusperheet joutuvat rakentamaan ja ottamaan huomioon kaikki osapuolet ja elää niiden kanssa. 

Ja teillä on pahin mahdollinen skenaario, on miehen lapset, sinun lapset ja päällä kirsikkana vielä yhteiset lapset ja teidän perhe-elämää pyörittää useampi vanhempi eli sinä, miehesi, miehen eksä ja sinun eksä ja mahdollisesti vielä heidän puolisonsa. 

Ja turha haaveilla ydinperheen elämästä ja jostakin isänpäivästä tai kuka määrää mitäkin. Olet valintasi tehnyt.  

Vierailija
147/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe-elämä ei ole mitään oikeaa perhe-elämää. Kun on kerta erottu vaikka vihkivaloissa luvattu että kunnes kuolema erottaa niin eikö sen porsimisen voisi jättää siihen? Mulla on se kuva että yh-lapset ovat onnellisempia kuin uusperhelapset.

Vierailija
148/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapsen toinen vanhempi sopii lapseen liittyvistä asioista, et sinä. Ei lapsi tai kukaan tarvi sinun lupaasi ollakseen isänsä luona pidempään tai lähtiessään isänsä kanssa tämän isän luo.

Vierailija
149/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä oli se aiheutunut haitta että lapsi oli isänsänluona pidempään ja pääsi isoisänsä katsomaan?

Vierailija
150/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä esimerkki, uusperheet pitäisi lailla kieltää tai ainakin, ettei yhteisiä lapsia hankita. 

Vierailija
151/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No asiahan oli porukassa jo sovittu, MUTTA ex halusi kaiken uusiksi. Ja ap sanoi, että tällainen on tapana tällä exällä.

"Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan." 

Vierailija
152/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Ei ollut, ap oli sopinut, mies sitten kysyi exältään sopiiko. Mitä olen ylipäätään monen perheen elämää tahtomattani joutunut seuraamaan, niin yleensä sitten on se perheen äiti joka on sanellut ja ottaa herneen nenään kun ei mene hänen sanelujen mukaan kaikki. Kyllä ei ole ottanut huomioon muiden mielipiteitä 

Vierailija
153/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Ap ja mies sopii = porukassa sovittu :D Ja paha paha ex sotki tämän porukan suunnitelman. 

Vierailija
154/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sinä oli miehesi kanssa sopinut jotain, mikä ei sopinutkaan eksälle ja nyt sitten yrität mesota miten eksä on syypää tilanteeseen?

Tsihih.

Vierailija
155/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe-elämä ei ole mitään oikeaa perhe-elämää. Kun on kerta erottu vaikka vihkivaloissa luvattu että kunnes kuolema erottaa niin eikö sen porsimisen voisi jättää siihen? Mulla on se kuva että yh-lapset ovat onnellisempia kuin uusperhelapset.

Onnellisuudesta en tiedä, mutta itse olen todella onnellinen, että tein ratkaisuni olla tekemättä enempää lapsia  (ja joo, heidät saadaan, jos luoja suo), kun erosin. Tytär on ainokainen ja saanut kaiken huomion. Isänsä kuoli tosin, kun hän oli 2-vuotias, joten olen ollut molemmat vanhemmat. Nykyisellä miehellä ei lapsia, eikä ole halunnutkaan.

Ei riitoja, eikä tulevaisuudessa omaisuuskiistoja tms. Ei mitään exiä mulkvisteeraamassa mun elämää. Ja olisihan ollut aika kamalaa yrittää olla joku varaäiti, jos vaikka exän mukulat nirsoja ja koko ajan vinkumassa jotain vastaan.

Fiksu on tytär, koulut kävi ja töitä tekee. Nyt keskityn omalta osaltani lapsenlapsiin.

Vierailija
156/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahaa, kuulostat äitipuoleltani. He aina keskenään "sopivat" milloin minä tulen heille. Kysymättä mitään minulta tai äidiltäni. Sitten äitipuoli valitti kaikille tutuille miten minun äitini on hankala kun "muuttaa sovittuja asioita", eli ei suostunut äitipuolen pillin mukaan.

Vierailija
157/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja mun ex vaimolla ei ole lapsista tapaamis-, eikä elatussopimusta.

Me olemme keskenämme sopineet asiat niin, että lapset saavat tulla ja mennä molempien luona vapaasti siten, kun se vaan vanhemmille sopii. Jos toisella vanhemmalla on omaa menoa, niin toinen hoitaa. 

Meillä on kouluikäiset lapset. Asumme ex:n kanssa noin 1.5 km päässä toisistamme ja lapset osaavat itse kulkea tuon matkan. 

Tuumasimme asian niin, että vaikka avioliitto meni vituiksi (ex petti salasuhteessa) ja ero tuli, niin se ei ole lasten vika. Näin lapset saavat olla molempien vanhempien luona mahdollisimman paljon ja ostamme yhdessä lapsille sen, mitä lapset tarvitsevat.

Näemme molemmat lapsiamme lähes päivittäin. Lapset saattavat olla esimerkiksi päivän minun luona ja mennä yöksi äidilleen. 

Älkää tehkö erossa lapsista riitojenne välikappaleita. Ei ole lasten vika, kun aikuiset hölmöilevät. 

Vierailija
158/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni isä päättää mitä tehdään isänpäivänä ja sopii siitä lapsen äidin kanssa. Jos sinä et voi joustaa piirun vertaa tästä ja syytät puolisosi eksää kaikesta, olet ongelma. Älä vain projisoi vihaasi tyttöön. Hän ei ole millään tavalla syypää aikuisten ongelmiin. 

(Meillä oli lasten kaikissa harrastuksissa isänpäivä vapaa, by the way). 

Miten isä voi päättää perheen ulkopuolisen kanssa mitä meidän perheemme tekee kun asia koskee myös meidän kahta yhteistä lasta, kenen isä hän on ja minä heidän äiti? Eli pitäisikö isän mielestäsi päättää tytöt äidin kanssa mitä isä tekee tytön kanssa ja milloin ja kahden lapsensa äidin, eli minun kanssa, mitä me teemme ja milloin?

Itsekin ajattelin, ettei harrastusta olisi, mutta kovasti ex käsky

Miten se teidän suunnitelmia muutti, että tyttö oli teillä pidempään kuin luulit? Miksette voinut tehdä sitä, mitä olitte ajatelleet siitä huolimatta?

Vierailija
159/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheissä ei varmasti ikinä lapset ole tasa-arvoisessa asemassa keskenään, vähintään se miehen ja exän yhteinen lapsi on helposti ei-niin-tervetullut uuden morsmaikun huusholliin. 

Ja tosiaan kun tuntuu olevan niin kovin todennäköistä että puolison lapset ja exät vaan yököttää ja häiritsee niin pitäiskö suosiolla valita sellainen puoliso jolla ei ole näitä rasitteita?  

Vierailija
160/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan realistisesti jos ajatellaan, niin mitä sinä, ap, voisit tehdä asioiden parantamiseksi? Exä ei ala muuttamaan mitään, jotta sinulla olisi parempi mieli, joten hänet voit jättää pois laskuista. Jäljelle jäät sinä itse ja miehesi. Teidän täytyy keskustella asiasta. Voi olla, että miehesi suostuu kaikkeen, mitä exä keksii pyytäkään siinä pelossa, että exä heittäytyy vielä hankalammaksi, eikä anna tyttöä tapaamisiin. Tee miehellesi selväksi, että hänen tyttärensä on myös sinulle tärkeä ja että ainoa asia, joka sinua hiertää on se, että miehesi hyppii exän pillin mukaan. Te ette saa alistua exän kynnysmatoksi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi