Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka ET työskentele rakennusalalla! Voiko sinun työssäsi toimia näin?

Vierailija
13.11.2023 |

Voitko sinä omassa työssäsi

- tehdä asiakkaalle ohareita (asiakas odottaa kotonaan että avaa sinulle oven ja pitää koiran poissa häiritsemästä ja on ollut valmis toimimaan näin koko sen päivän)

- haukkua asiakkaasi kotia? 

- naureskella päin naamaa, kun asiakas kysyy jotakin mitä et halua tehdä?

- laskuttaa työstä jota et oharit tehtyäsi ole edes tehty? 

En vaan jaksa käsittää tätä millaisia jumalasta seuraavia miehiä nämä tuntunut olevan. Kunnon kurinpalautus koko alalle, mielellään säätämällä lakeja niin että kun virheitä ilmenee, tekijä maksaa ne omasta pussistaan viimeistään kuukauden kuluttua virheen toteamisesta. Vastuu säilyisi työn tekijällä ainakin kymmen vuotta. Alkaisiko jo kiinnostaa? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun töissäni, mutta Renoalla voi.

Vierailija
2/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan onnistuisi. Tulisi vähintään puhuttelu, varoitus ja jos toiminta jatkuisi niin potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä alalla näitä vastaavia nyt ei tapahtuisi? Ei kuulostanut mitenkään vieraalta listalta silläkään alalla, missä itse olen. Kerran eräs soitti, ettei tule töihin, vaan hän tulee vasta seuraavana päivänä, koska hänellä on vilu.Itse en kyllä kehtaisi moista soittoa edes tehdä, mutta näemmä joku kehtaa ja kaikki selitykset kelpaavat.

Vierailija
4/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta rakennusukoille varmaan pitää maksaa keskiviikolta saunalisääkin... paperimies kakkosia...

Vierailija
5/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmiehen pieru maksaa 100 € / sekunti.

On kaksi alaa, joiden kanssa en työeläämässä halua olla enää koskaan missään tekemisissä. Toinen on autoala ja toinen raksa.

Tai sitten otetaan sama meininki joka aloille. Maksa 100 € niin nostan pyllyni.

Vierailija
6/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommissa on niin että jos itse joudut toiselle töihin, tienaat tosi vähän. Kun rupeat tekemään firman kautta, vaurastut. Ja kun lakkat itse tekemästä ja panet muualtantulleet jommiin, rikastut. 

Mökkinaapuri on tällainen keikkahommia tekevä pienyrittäjä ja se kantaa koko ajan tontille rakennustarvikkeita, ylijäämäeriä varmaan, tuskin se niitä itselleen on ostanut, kun "vahingossa osti vähän ylimääräistä". 

Oli muuten meilläkin tekemässä, tavaramäärät oli ihan uskottavia mutta nyt taas tunteja kirjasi liikaa.itsensäkin oli merkinnyt töihin vaikka tiesin sen puuhailleen mökillään suurimman osan ajasta. 

Vierailija
7/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut tulisi. Täysin absurdia, että jollain alalla täytyy asiakkaan palkata erillinen valvoja kyttäämään, että asennukset tehdään edes sinne päin. Kuvitelkaa jos leikkauksessa pitäisi olla erillinen potilaan palkkaama valvoja katsomassa että operaatio suoritetaan oikein. 

Vierailija
8/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voisi toimia noin minun työssäni varhaiskasvatuksessa.

Itsekin olen vastaavaan perseilyyn törmännyt juuri ap:n mainitsemalla alalla. Osalla alalle hakeutuneista on varmasti hyvin heikot sosiaaliset taidot ja kotoa opitut huonot käytöstavat. Yleensä juuri varsinkin sosiaalisten taitojen ollessa puutteelliset, ammatti/työ valikoituu sen mukaan ja moni mies päätyy esim. rakennus- tai kuljetusalalle.

Vierailija
9/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulosti ihan perus hoiva-alan työntekijän puuhalta. Omassa firmassa raksalla kyllä tulisi heti potkut

Vierailija
10/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkut tulisi. Täysin absurdia, että jollain alalla täytyy asiakkaan palkata erillinen valvoja kyttäämään, että asennukset tehdään edes sinne päin. Kuvitelkaa jos leikkauksessa pitäisi olla erillinen potilaan palkkaama valvoja katsomassa että operaatio suoritetaan oikein. 

Pitää ottaa huomioon että se aines joka hakeutuu rakennusalalle on täysin erilaista kuin lääkkikseen hakevat.

Vierailija
11/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Itse olen myös ihmetellyt tuota remppa-alan mitäsattuu-meininkiä. Että jos asiakkaan kanssa sovitaan, että tullaan osoitteeseen X maanantaina klo 9, niin puoleen päivään mennessä ei ole ketään näkynyt ja kun soitat perään, niin vastaus on tyyliin "joo ei me keretä kun aikaisintaan torstaina".

Sitten se sama homma sovitaan torstaille klo 9 ja taaskaan ei näy ketään. Soitat perään ja vastaus on "ai eikö se Matti tullu vielä, no määpä soitan sille ni eiköhän se sitte kohta sinne ilmesty".

Hermot menee joka ikinen kerta! 

Ei meillä voi kaupassa ilmoittaa aukioloa ma-pe 7-23  ja sitten laittaa ovet kiinni randomisti jonain keskiviikkona klo 16, koska "ei me nyt keretä palvelemaan, kun meillä on muita hommia, aikaisintaan perjantaina klo 10 saatetaan ehtiä avaamaan kassat". 

Vierailija
12/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavikset menee yleisesti samaan halpaan. Eli kun pikku-urakoitsija laskuttaa vaikka 500 metriä lankkua, jonka on puutavaraliikkeestä hakenut, koko nippu siis, ihan ookoo. 

Asiakkaan toimeksiantoon tarvitaan vaikka 300 metriä. Loppu 200 metriä on asiakkaan tavaraa, jos ja kun se kerran on laskutettu. Mutta urakoitsija hövelisti vie sen lopun pois asiakkaan pihalta, ettei se jää siihen vaivoiksi.

Vierailija
13/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja toimin T.lähihoitaja

Vierailija
14/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon että se aines joka hakeutuu rakennusalalle on täysin erilaista kuin lääkkikseen hakevat.

Kyllä kyllä, mutta oli ala mikä hyvänsä, niin työt pitää hoitaa sovitusti ja ammattitaitoisesti.

Vierailija
15/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä olen joutunut sopimaan että olen etänä tämän viikon, ja puoliso ensi viikon. Meillä on kaksi koiraa, kolme lasta ja kaikenlaista elämää, eikä täällä voi joku olla koko ajan vahtimassa että a) koira ei syö joko vierasta tai hänen tavaroitaan (on vasta vuoden ja on iso rotu), b) täällä on aikuinen paikalla juurikin koirien vuoksi, c) täällä on aikuinen paikalla kun lapset tulee koulusta kotiin ja täällä on vieraita miehiä töissä ja d) koska ala on mitä on, täällä on joku kirjaamassa itse heidän tuntinsa ja paikallaolonsa, ettei meitä huijata. Ap

Vierailija
16/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä pitäisi olla joku valvomassa sielläkin:

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 7001 700 henkeä vuodessa siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200300 vuodessa).

Vierailija
17/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 7001 700 henkeä vuodessa siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200300 vuodessa).

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 7001 700 henkeä vuodessa  siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200300 vuodessa).

Anteeksi viivat muuttui nolliksi jostain syystä edellisessä viestissä.

Vierailija
18/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 7001 700 henkeä vuodessa  siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200300 vuodessa).

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 700- 1 700 henkeä vuodessa  siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200 300 vuodessa).

Vierailija
19/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltarikollisuuteen taipuvaiset hakeutuu vartijoiksi. 

Omaisuusrikoksiin taipuvaiset rakennusalan yrittjäiksi. 

Vierailija
20/20 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi viivat muuttui nolliksi jostain syystä edellisessä viest

Noin vähän.  Voisi olla enemmän varsinkin +65 ikäluokassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän