Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa
Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.
Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.
Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.
Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia.
Kommentit (231)
Vaikutat kontrollifriikiltä ja vittmaiselta ihmiseltä
uusperheissä on 4 vanhempaa sopimassa lasten asioista. on normaalia, että kaikki ei sovi kaikille ihan jokakerta. ehkä sinun pitäisi olla se ystävällinen ja ymmärtäväinen miestäsi kohtaan, hänellä on varmasri hyvin hankalaa olla kahdelle naiselle mieliksi. ei ihme että erosi exästään. anna vähän arnoa miehellesi edellisen huonon naisvalinnan johdosta, ei hänellä välttämättä ole kovin kivaa tilanteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta aina se maailma ei vaan toimi niin. Ja meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään. Siksi onkin harmillista, että jokin ulkopuolinen yrittää jatkuvasti vaikuttamaan perheemme elämään omista, itsekkäistä lähtökohdistaan.
Ja vielä sadannen kerran, tyttö oli tervetullut meille vaikka yöhön saakka, mutta mieheni toivoi tuota rytmiä. Joten mielestäni mieheni olisi kuulunut pitää siitä kiinni, jolloin tyttö olisi päässyt myös äitinsä perheen kanssa äidin isää tapaamaan. Lisäksi mieheni olisi pitänyt sopia asiasta ajoissa sekä puhua kanssani eri vaihtoehdoista. Kuten sanottu, minulle olisi sopinut tytön olla meillä koko isänpäivän, jos joku olisi sitä minulle ehdottanut.
ap
Voi olla, että se alkuasetelma on ollut tuo, mutta kun ei se sinunkaan mies voi vaan sanella miten asiassa toimitaan. Esim treenit isänpäivän vuoksi peruttu, jne... Lapsen isä ja äiti puhuivat asiat läpi ja se nyt vaan meni näin.
Vierailija kirjoitti:
uusperheissä on 4 vanhempaa sopimassa lasten asioista. on normaalia, että kaikki ei sovi kaikille ihan jokakerta. ehkä sinun pitäisi olla se ystävällinen ja ymmärtäväinen miestäsi kohtaan, hänellä on varmasri hyvin hankalaa olla kahdelle naiselle mieliksi. ei ihme että erosi exästään. anna vähän arnoa miehellesi edellisen huonon naisvalinnan johdosta, ei hänellä välttämättä ole kovin kivaa tilanteen kanssa.
Yleensä vaihdetaan parempaan 👎
Miehen isä on myös isä ja isoisä myös exän kanssa saadulle lapselle, joten miksi otat herneen nenään jos haluaa isänsä luona käydä isänpäivänä lasten kanssa? En ymmärrä yhtään jos isä on elossa haluaa varmaan nähdä myös lastenlapsiaan, vaikka sinä olet suunnitellut muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta aina se maailma ei vaan toimi niin. Ja meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään. Siksi onkin harmillista, että jokin ulkopuolinen yrittää jatkuvasti vaikuttamaan perheemme elämään omista, itsekkäistä lähtökohdistaan.
Ja vielä sadannen kerran, tyttö oli tervetullut meille vaikka yöhön saakka, mutta mieheni toivoi tuota rytmiä. Joten mielestäni mieheni olisi kuulunut pitää siitä kiinni, jolloin tyttö olisi päässyt myös äitinsä perheen kanssa äidin isää tapaamaan. Lisäksi mieheni olisi pitänyt sopia asiasta ajoissa sekä puhua kanssani eri vaihtoehdoista. Kuten sanottu, minulle olisi sopinut tytön olla meillä koko isänpäivän, jos joku olisi sitä minulle ehdottanut.
ap
Mies toivoi ENNEN kuin oli keskustellut lapsensa äidin kanssa? Se äitihän oli voinut jo sopia muuta kun kerran oli isänpäivä ja lapsi isänsä luona. Hänen olisi pitänyt perua omat menonsa kun TE sovitte milloin lapsi viedään? Tämäkin oli sitä elävää oppimateriaalia, jota ei nyt kannata ohitaa. Ennen kun te sovitte ja päätätte mitään isä keskustelee sen lapsensa äidin kanssa mitä te olette ajatelleet asian hoitaa.
Itseasiassa tapaamisoikeus menee niin, että isä ns. sanelee milloin tapaa lastansa ja muun ajan lapsi on kotonaan äitinsä kanssa. Mikä äideille on niin vaikeaa olla oman lapsensa kanssa?
Mistä te muutenkaan tiedätte, mitä ap:n mies on isänpäivän tapaamisesta sopinut sopimuksella?
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaan kun aikuinen ihminen sanoo " meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään" tekisi mieli ottaa kurkusta kiinni ja ravistella herää nyt hyvä ihminen. Teillä on perhe, jossa on kaksi aikuista ja neljä lasta.
Miten ihmeessä Ap:lle kuuluisi, meneekö miehen tytär harrastukseen? Ja eikö mies aiemmin ollut ajatellut, että voi käydä isällään?
Onko varmaa, ettei mies ollut halunnut käydä isällään jo alunperin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaan kun aikuinen ihminen sanoo " meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään" tekisi mieli ottaa kurkusta kiinni ja ravistella herää nyt hyvä ihminen. Teillä on perhe, jossa on kaksi aikuista ja neljä lasta.
Kannattaa perehtyä uusperheitä koskevaan kirjallisuuteen. Perheen sisällä voi olla ns. useampia perheitä. Luuletko tuon ydinperheen lasten ajattelevan elävänsä jossain uusperheessä? Ei, he elävät ydinperheessä, jossa asuvat pysyvästi äitinsä ja isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tapaamisoikeus menee niin, että isä ns. sanelee milloin tapaa lastansa ja muun ajan lapsi on kotonaan äitinsä kanssa. Mikä äideille on niin vaikeaa olla oman lapsensa kanssa?
Mistä te muutenkaan tiedätte, mitä ap:n mies on isänpäivän tapaamisesta sopinut sopimuksella?
Tai päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä Ap:lle kuuluisi, meneekö miehen tytär harrastukseen? Ja eikö mies aiemmin ollut ajatellut, että voi käydä isällään?
Onko varmaa, ettei mies ollut halunnut käydä isällään jo alunperin?
Se, meneekö joku kotonasi oleva ihminen harrastukseensa vai ei, vaikuttaa sinun perheesi ohjelmaan, joten sinulla on tietysti oikeus päättää siitä. Mitä lapsen äidille kuuluu meneekö lapsi harrastukseensa vai ei, jos lapsi on isällään ja äidillä paljon toivomaansa lapsivapaata omasta lapsestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin lapsi, isän lapsi ja ne yhteiset lapset = perhe. Kuka edes kuvitelee että tuossa voi elää jonain ydinperheenä? Ap on eroperheen lapsi joka yrittää elää jossain harhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mies toivoi ENNEN kuin oli keskust
Eikö lapsen äiti ymmärrä, että isänpäivänä hänen tarpeensa ja menonsa ei mene kaiken edelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perehtyä uusperheitä koskevaan kirjallisuuteen. Perheen sisällä voi olla ns. useampia perheitä. Luuletko tuon ydinperheen lasten ajattelevan elävänsä jossain uusperheessä? Ei, he elävät ydinperheessä, jossa asuvat pysyvästi äitinsä ja isänsä kanssa.
Juuri näin, isällä on myös perhe toisen naisen kanssa ja tämän kanssa hänen on sovittava miten sitä perhettä pyöritetään ja ap on se ulkopuolinen tässä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin lapsi, isän lapsi ja ne yhteiset lapset = perhe. Kuka edes kuvitelee että tuossa voi elää jonain ydinperheenä? Ap on eroperheen lapsi joka yrittää elää jossain harhassa?
Kuka kokee olevansa perhettä ihmisen kanssa, jonka asioista ei päätä/jopa tiedä ja joka tulee perheesi kotiin silloin kun joku perheesi ulkopuolinen niin päättää/sanelee kysymättä sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ex on oikeudeton osapuoli tässä kuviossa? Hänelle voi vaan ilmoittaa, että lapsi nyt vaan tuodaan nyt kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kokee olevansa perhettä ihmisen kanssa, jonka asioista ei päätä/jopa tiedä ja joka tulee perheesi kotiin silloin kun joku perheesi ulkopuolinen niin päättää/sanelee kysymättä sinulta?
Lapsi menee minun edelle, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luulisin, että sama toisinpäin. Että kuka lapsi ajattelee olevansa perhettä ihmisen kanssa, joka ei päätä/tiedä hänen asioistaan mitään vaan pesee vain pyykit ja tekee ruoat ja hoitaa oikeat äidin tehtävät sitten vain isin muille lapsille?
Viisainta mitä olen kuullut on, että kannattaa miettiä kenen kanssa lisääntyy. En haluaisi olla tämän draaman tytär.