Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa

Vierailija
13.11.2023 |

Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.

Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.

Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.

Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia. 

Kommentit (231)

Vierailija
101/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Kyllä se "teidän koti" on myös sen miehen lapsen koti, nimittäin toinen koti isän luona.

Minusta olisi tuntunut kamalalta jo äitipuoleni olisi ajatellut että minä olen vaan joku joka välillä tulee heidän kotiinsa.

Vierailija
102/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistunut useita kertoja, ettei sinulle kerrota, mies on tössykkä eli lapanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat kontrollifriikiltä ja vittmaiselta ihmiseltä

Siinä kohtaan kun aikuinen ihminen sanoo " meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään" tekisi mieli ottaa kurkusta kiinni ja ravistella herää nyt hyvä ihminen. Teillä on perhe, jossa on kaksi aikuista ja neljä lasta. 

Äidin lapsi, isän lapsi ja ne yhteiset lapset = perhe. Kuka edes kuvitelee että tuossa voi elää jonain ydinperheenä? Ap on eroperheen lapsi joka yrittää elää jossain harhassa?

Kuka kokee olevansa perhettä ihmisen kanssa, jonka asioista ei päätä/jopa tiedä ja joka tulee perheesi kotiin silloin kun joku perheesi ulkopuolinen niin päättää/sanelee kysymättä sinulta?

Kuka kokee, että oman rakkaan aviopuolison lapsi on perheen ulkopuolinen, ja että tämän koti ei ole myös etävanhemman luona? 

Tässä ketjussa sekä ap että moni muu tekee selväksi, että miehen lapsi ei kuulu joukkoon. Ei ydinperheeseen eikä perheenjäseneksi muutenkaan. Lapsella on yksi koti jossa hän asuu eli äitinsä koti, ja isän luona käydään kylässä silloin kun isän vaimolle sopii. 

Ei yhtään ikävä tilanne sille lapselle, ehei. Vain ap on se kärsivä tässä. Hänen tunteitaan ja asemaansa loukataan koska hän ei saa päättää mitä HÄNEN kotonaan ja HÄNEN arjessaan tapahtuu. 

Tyttö parka. 

Siis se ap:n miehen lapsi. Ei ap. 

Vierailija
104/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta sinun miehesi päättää mitä tekee oman lapsensa suhteen ja hän päättää siitä yhdessä sen naisen kanssa joka on lapsen äiti. Sinulla ei ole siihen mitään sananvaltaa.

Ja todellakin myös ex-puolisot voivat ja saavat ehdottaa että miten lasten kanssa toimitaan. Eikä niin, että ap sinä yksin päätät ja sitten ehdotat lapsesi isälle miten asia tehdään. Myös ap;n lapsen isällä on oikeus päättää mitä haluaa tehdä heidän yhteisen lapsen kanssa. Saikohan hän muuten nähdä lastaan vai pitikö ap hänet itsellään isänpäivän? (Ja samalla määräsi että miehen oma lapsi saa vain tulla käymään aamusta ja sitten lähtee harrastukseensa. Aika törkeää, ap. Sillä tytöllä on yksi isä ja se on sinun miehesi). 

Onko täällä nyt joku katkera jätetty joka jankkaa näitä samoja asioita?

Ymmärsin että miehellä on aapeen kanssa 2 (kaksi) lasta ja isänpäivän vietosta oli sovitti aapeen ja miehen kanssa yhdessä, niin että mukana oli myös tämä exän kanssa yhteinen lapsi.

Mikä tässä nyt tekee aapeesta tarinan roiston?

Vierailija
105/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat kontrollifriikiltä ja vittmaiselta ihmiseltä

Siinä kohtaan kun aikuinen ihminen sanoo " meillä on myös ydinperhe; äiti, isä ja 2 lasta, joiden vanhemmat naimisissa keskenään" tekisi mieli ottaa kurkusta kiinni ja ravistella herää nyt hyvä ihminen. Teillä on perhe, jossa on kaksi aikuista ja neljä lasta. 

Äidin lapsi, isän lapsi ja ne yhteiset lapset = perhe. Kuka edes kuvitelee että tuossa voi elää jonain ydinperheenä? Ap on eroperheen lapsi joka yrittää elää jossain harhassa?

Kuka kokee olevansa perhettä ihmisen kanssa, jonka asioista ei päätä/jopa tiedä ja joka tulee perheesi kotiin silloin kun joku perheesi ulkopuolinen niin päättää/sanelee kysymättä sinulta?

Miehen lapsi ei ole ulkopuolinen taho. Minulla on täysi luotto sille että mies osaa tehdä päätöksiä lapsi edellä. 

Vierailija
106/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, minua suorastaan oksettaa ajatus siitä että minua olisi isän luona pidetty jonain ulkopuolisena joka ei samalla tavalla kuulu perheeseen kuin sisarukseni.

Vierailija
107/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toistunut useita kertoja, ettei sinulle kerrota, mies on tössykkä eli lapanen

Entä sitten? Mitä hän tässä häviää?

Vierailija
108/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Ap:lle kuuluisi, meneekö miehen tytär harrastukseen? Ja eikö mies aiemmin ollut ajatellut, että voi käydä isällään?

Onko varmaa, ettei mies ollut halunnut käydä isällään jo alunperin?

Epäilen että on halunnut ja on siitä suunsa avannut, mutta tämä aloittaja on päättänyt miten edetään, nyt mies on kuspiä samoin exä ja varmaan tämä lapsikin kun menivät sopimaan muuta, kun ap ei kuunnellut mitä mies sanoi ja ehdotti 

Vierailija
109/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap vielä mikä oli se ongelma?

Se ettei asioita tehtykään sinun mielesi mukaan?

Vierailija
110/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tapaa isäänsä joka toinen viikonloppu? 

Vierailija
111/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen eronnut isä joka menee uudelleen naimisiin pitäisi jo vihkivalassa asettaa tämän vaimon holhoukseen? He tuntuvat olevan kovin tahdottomia olentoja. 

Vierailija
112/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on niin tuttua, ja ymmärrän hyvin. Ärsytys ei tosiaan ole se lapsi, vaan se miten sen lapsen vanhemmat toimii.

Minunkin mies unohtaa tuon tuosta kertoa mitä muutoksia on sovittu. Ei minua haittaa jos lapset tulee meille vaikka ylimääräiseksi viikonlopuksi, mutta se haittaa jos mies kertoo siitä kaksi tuntia ennen kuin ne lapset tulee. Mielestäni minullakin on oikeus tietää mitä minunkin kotona ja perheessä tapahtuu, saati jos jotain tehtyjä suunnitelmia pitää muuttaa.

Ja toisekseen, kyllä ärsyttää välillä se eksäkin. Jos hän on menossa vaikka häihin, joihin lapset eivät ole tervetulleita, hän kysyy meitä apuun. Mies suostuu aina, enkä useinkaan laita vastaan. Mutta kun meillä olisi vaikka hautajaiset ja kysytään eksää apuun, niin vastaus on että ihan on meidän oma asia järjestää lapsenhoito meidän omilla vuoroilla. Kyllä se välillä syö intoa olla toiselle avuksi. Hän ei myöskään ota lapsiaan äitienpäiväksi, ellei se osu hänen viikonlopulleen. Kyllä me silti lapset aina tänne isänpäiväksi otetaan.

Vierailija
113/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme sopineet, että menemme miehen isälle, sitten kun he ovat kotona. Mielestäni oli mukavaa, että kaikki mieheni lapset pääsivät paikalle, mutta tapa hoitaa asia, eli kertoa minuuttia ennen lähtöä, että emme viekään tyttöä harrastukseen yms., ja lähdemmekin aiemmin kuin piti, koska miehen ex halusi olla omalla isällään ilman tytärtään, oli mielestäni väärä. Jos nämä voitaisiin sopia hyvässä hengessä ja ajoissa, lasten etua ajatellen, tyttö olisi voinut päästä molempien vaarien sekä isän luo käymään isänpäivänä.

ap

Vierailija
114/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Mies teki väärin kun ei informoinut muuttuneesta tilanteesta. Tiedän tunteen ja tiedän miltä tuntuu kun sama toistuu ja toistuu. Täältä on turha hakea tukea, koska suurin osa on ex-vaimoja, jotka ihan periaatteessa inhoavat ex-miehensä uutta kumppania. Tämä uusi tekee aina väärin, hän eivoi olla koskaan oikeassa. Ex-vaimot ovat aina oikeassa. Itseasiassa monet unohtavat olevansa ex. Heillä on kaikki valta edelleen määrätä niin miestä kuin uusperheenkin elämää omissa kuvitelmissaan ja luuloissaan. Harmittavan monet ex-miehet siihen kuvitelmaan menevät mukaan ja suostuvat konfliktin pelossa ja vanhasta tottumuksesta. 

Vierailija
115/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräiseksi viikonlopuksi?! 

Vierailija
116/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä ap:n miehen eksää. Näissä tarinoissa se ex on aina kauhea biaach, ja tarinan kertoja usein tekee itsestään pyhimyksen jolla on pakko olla langat käsissä koska mies ei osaa ja ex ei halua osata. 

Mitä jos ap:n tarinassa kaikki aikuiset unohti, ettei isänpäivänä olekaan treenejä? Minä unohdin, kunnes sähköposti lapsen seuralta siitä lauantaina muistutti. Olisin vienyt lapsen treeneihin ja itse mennyt sillä aikaa lenkille niin kuin aina. No, suunnitelmat muuttui se oli täysin fine. 

Kuviossa, jossa on neljä vanhempaa ja lapsia on yhteisiä ja entisten kanssa (ja entisillä kenties uusiensa kanssa), ei voida odottaa täydellisyyttä jokaiselta. Eikä kukaan voi ottaa itselleen johtajan asemaa jossa hän sanelee miten muiden elämät menee. Jokaisella aikuisella on lasten lisäksi ne omat elämänsä, työnsä ja/tai opiskelunsa, harrastuksensa, ystävänsä, menemisensä.

Ja jokainen aikuinen on tärkeä ja jokaisen on pakko kyetä joustamaan tarvittaessa. Ja sitten on vielä ne lapset, tilanteeseen täysin syyttömät. 

Ja ei, en ole ainakaan itse katkera jätetty, tai mitä se joku kommentoija nyt halusikaan loukata. Ja vaikka olisinkin, ei mielipiteeni ole yhtään sen vähempi kuin kenenkään muunkaan. 

Vierailija
117/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
118/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olimme sopineet, että menemme miehen isälle, sitten kun he ovat kotona. Mielestäni oli mukavaa, että kaikki mieheni lapset pääsivät paikalle, mutta tapa hoitaa asia, eli kertoa minuuttia ennen lähtöä, että emme viekään tyttöä harrastukseen yms., ja lähdemmekin aiemmin kuin piti, koska miehen ex halusi olla omalla isällään ilman tytärtään, oli mielestäni väärä. Jos nämä voitaisiin sopia hyvässä hengessä ja ajoissa, lasten etua ajatellen, tyttö olisi voinut päästä molempien vaarien sekä isän luo käymään isänpäivänä.

ap

Asia on sovittu hyvässä hengessä, mutta siitä unohdettiin kertoa sinulle. :D 

Vierailija
119/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta sinun miehesi päättää mitä tekee oman lapsensa suhteen ja hän päättää siitä yhdessä sen naisen kanssa joka on lapsen äiti. Sinulla ei ole siihen mitään sananvaltaa.

Ja todellakin myös ex-puolisot voivat ja saavat ehdottaa että miten lasten kanssa toimitaan. Eikä niin, että ap sinä yksin päätät ja sitten ehdotat lapsesi isälle miten asia tehdään. Myös ap;n lapsen isällä on oikeus päättää mitä haluaa tehdä heidän yhteisen lapsen kanssa. Saikohan hän muuten nähdä lastaan vai pitikö ap hänet itsellään isänpäivän? (Ja samalla määräsi että miehen oma lapsi saa vain tulla käymään aamusta ja sitten lähtee harrastukseensa. Aika törkeää, ap. Sillä tytöllä on yksi isä ja se on sinun miehesi). 

Luitko edes aloitusta? Aphan sanoi, että hänelle sopii melkein mikä vaan järjestely, jos asiasta hänelle etukäteen kerrotaan. Aika kohtuullinen vaatimus mun mielestä.

Vierailija
120/231 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuule kanttu, 

Sillä eksällä voi olla oma elämä ja omat aikataulut ja omat jutut. Vaari on vaari ja isä on isä, ja nyt tyttö sai olla isänsäkin luona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi