Mieheni sopi isänpäivästä exänsä kanssa
Elämme uusperheessä ja meillä on kaksi yhteistä lasta sekä molemmilla yksi lapsi aiemmasta suhteesta.Eli aikamoinen palapeli pyöritettävänä.
Olimme sopineet mieheni kanssa, että hänen tyttärensä tulee meille aamulla ja lähtee sitten harrastukseensa päivällä ja sieltä äidilleen. Hän sanoi ehdottavansa sitä exälleen eikä palannut sen jälkeen asiaan.
Eilen olimme sitten syömässä lounasta, kun mies alkoi puhumaan, että voisimmekin lähteä ex tempore hänen isäänsä onnittelemaan, josta minä olin ihan ihmeissäni, kun samaan aikaan piti olla tytön vienti harrastukseen. Mies sitten totesi siihen, että ei tyttö menekään harrastukseen eikä lähde silloin kun olimme sopineet. Eli miehen exälle ei ollutkaan sopinut tuo palautus harrastuksesta ja mieheni oli sitten sopinut, että he tekevät kuten ex haluaa. Mutta mieheni ei vaan muistanut kysyä minulta onko tämä minulle ok, että hänen exänsä päättää meidän isänpäivän ohjelman eri tavalla mitä itse isä olisi halunnut.
Onko muissa uusperheissä vastaava ongelmaa ja millä miehen saisi sopimaan meidän perheeseen ja kotiin liittyvistä asioista minun kanssani ennen kun sopii mitään exänsä kanssa? Minulle riittäisi ihan ehdotus ja sopiiko, koska minulle lähtökohtaisesti sopii kaikki. Nytkin minulle olisi tietysti sopinut, että tyttö olisi vaikka nukkumaanmenoon saakka, mutta tapa jättää minut pimentoon ja toimia vastoin mitä mies itsekään toivoi siksi, että exä niin halusi, on minusta väärin. Ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, mikä aiheuttaa sitten jatkuvia ongelmia.
Kommentit (231)
Älä ulise! Tajuatko ollenkaan että kyseessä oli ISÄNPÄIVÄ, ei nyxän tai exän tai yhdenkään naisen päivä! Miten hiton ääliö pitää ihmisen olla, ettei tajua sitä pikku seikkaa, että tuo TYTTÖ sai ja hänen kuuluukin saada olla ISÄNSÄ kanssa isänpäivänä!?!? Häpeä oikeasti sinä itsekäs pska! Riistät lapselta isän jopa ISÄNPÄIVÄNÄ!! Pthyi!! Sydämetön hyypiö!
No miksei miehen lapsi olisi saanut olla isänpäivää teidän kanssa?
En jaksanut lukea koko postausta, mutta sen sanon että kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni isä päättää mitä tehdään isänpäivänä ja sopii siitä lapsen äidin kanssa. Jos sinä et voi joustaa piirun vertaa tästä ja syytät puolisosi eksää kaikesta, olet ongelma. Älä vain projisoi vihaasi tyttöön. Hän ei ole millään tavalla syypää aikuisten ongelmiin.
(Meillä oli lasten kaikissa harrastuksissa isänpäivä vapaa, by the way).
Miten isä voi päättää perheen ulkopuolisen kanssa mitä meidän perheemme tekee kun asia koskee myös meidän kahta yhteistä lasta, kenen isä hän on ja minä heidän äiti? Eli pitäisikö isän mielestäsi päättää tytöt äidin kanssa mitä isä tekee tytön kanssa ja milloin ja kahden lapsensa äidin, eli minun kanssa, mitä me teemme ja milloin?Itsekin ajattel
Miksi lapsi ei saisi teillä olla tai olla menemättä harrastukseen??
O-lim-me so-pi-neet mie-he-ni kans-sa...homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla?
Eiköhän se mies saa olla lapsensa kanssa isänpäivänä ihan ilman sinun lupaasikin. Olisit lähtenyt vaikka omaa isääsi juhlimaan jos noin ärsytti.
"Minä sovin mieheni kanssa jo aikoja sitten, että minun lapseni on isällään kuten joka vuosi on ollut eli sen ajan mitä lapseni isä toivoo. Ei olisi tullut mieleenkään sanella exälleni, että lapsemme on hänen luonaan minun haluamani ajan.
Ja totta kai saa ehdottaa ja asioista sovitaan, mutta esim. isänpäivänä olisin toivonut exän kunnioittavan isän toivetta.
ap"
Tuskin se miestäsi haittasi että sai olla tyttärensä kanssa? mitä ihmettä oikein meinaat?
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, minulle olisi sopinut pitää tyttö vaikka yöhön saakka. Minua ärsyttää asiassa a)että exän mielestä isänpäivä menee hänen sanelujensa eikä isän toiveiden mukaan b)että mieheni suostuu jatkuvasti kaikkeen mitä ex sanelee, eikä pidä omaa päätään c)että mies ei edes muistanut kertoa minulle että meni jälleen exänsä sanelujen mukaan vastoin mitä olisi halunnut ja mitä me olimme sopineet.
ap
Lapsiko se sinun miehesi on? Yritä edes asettua hänen asemaan.
Minä sanoin, että minulle sopii mikä vain aika lapsen olla meillä isänpäivänä. Lapsen isä ehdotti tuota, että aamusta harrastukseen, en minä. Minä suostuin siihen, toisin kun tytön äiti. Luulisi tytön ukinkin halunneen nähdä myös tätä tyttöä eikä vain tytön äidin uuden perheen lapsia isänpäivänä. Ja olisi luullut lasten äidinkin haluavan kaikki lapsensa mukaansa isäänsä tapaamaan. Mutta hän valitsi näin. Että sitä voi kukin miettiä mikä tässä nimenomaan olisi ollut tytön edun mukaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin, että minulle sopii mikä vain aika lapsen olla meillä isänpäivänä. Lapsen isä ehdotti tuota, että aamusta harrastukseen, en minä. Minä suostuin siihen, toisin kun tytön äiti. Luulisi tytön ukinkin halunneen nähdä myös tätä tyttöä eikä vain tytön äidin uuden perheen lapsia isänpäivänä. Ja olisi luullut lasten äidinkin haluavan kaikki lapsensa mukaansa isäänsä tapaamaan. Mutta hän valitsi näin. Että sitä voi kukin miettiä mikä tässä nimenomaan olisi ollut tytön edun mukaista.
ap
No nythän miehesi tytär näki omaa isäänsä ja isänsä isää. Sehän on hyvä.
Mies halusi, että käytte hänen isäänsä tapaamassa, eli sinun appiukkoasi ja lastesi isoisää. Sekö se oli kavala exän juoni? Eikö enempi kuullosta ydinperhejutulta? Jospa miehesi ei kehdannut sanoa, ettei tytär halua tulla? Luepa ketju: "Milloin huomasit ettei uusperhe ole sinun juttusi" Kirjoitit, että sinulle käy kaikki, muttei sitten käynytkään..
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko postausta, mutta sen sanon että kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku!
Naiset on just tollasia tunteettomia itsekkäitä s i k o j a. Tästä sen taas näkee, että vain isät lapsiaan rakastaa.pitävät huolta ja puolta.
Haluat, että mies pitää puolensa, mutta kuitenkin hänen pitää sinulta vahvistaa kaikki päätöksensä.
Ehkä miehellesi ei ollut väliä, onko tyttö pidempään vai ei ja ajatteli, että voi isänpäivänä päättää ja viedä lapsensa myös vaariansa katsomaan.
Kuulostaa, että teillä on taustalla muutakin exän kanssa ja ymmärrän ärsytyksesi. Mielestäni kuitenkin kypsä tapa on se, että ei ala periaatteesta vääntämään vaan voi tulla vastaan, jos siitä ei mitään haittaa ole. Tätä miehesi varmaan yrittää, mutta sinä haluat tehdä asiat hankalaksi.
Jos exä tekee kiusaa niin sellaisille paras tapa on olla lähtemättä riitaan mukaan tai takertua pikkuasioihin, joihin hän toivoo teidän takertuvan. Joustaako exä koskaan missään? Tietenkin, jos on oikea syy niin sitten toki on tärkeää, että miehesi osaa sanoa jämptisti vastaan - myös sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni isä päättää mitä tehdään isänpäivänä ja sopii siitä lapsen äidin kanssa. Jos sinä et voi joustaa piirun vertaa tästä ja syytät puolisosi eksää kaikesta, olet ongelma. Älä vain projisoi vihaasi tyttöön. Hän ei ole millään tavalla syypää aikuisten ongelmiin.
(Meillä oli lasten kaikissa harrastuksissa isänpäivä vapaa, by the way).
Miten isä voi päättää perheen ulkopuolisen kanssa mitä meidän perheemme tekee kun asia koskee myös meidän kahta yhteistä lasta, kenen isä hän on ja minä heidän äiti? Eli pitäisikö isän mielestäsi päättää tytöt äidin kanssa mitä isä tekee tytön kanssa ja milloin ja kahden lapsensa äidin, eli minun kanssa, mitä me teemme ja milloin?Itsekin ajattelin, ettei harrastusta olisi, mutta kovasti ex käskytti miestäni lasta sinne viemään. En tiedä olisi
Tämä perheen ulkopuolinen on sinun miehesi lapsen äiti ja nämä kaksi päättää yhden teidän perheen lapsen asioista yhdessä. Tätä palapeliä rakentaa kolme aikuista, joiden tulisi olla lapsen puolella.
Mulle jäi nyt epäselväksi, että miten se tyttö nyt sotki ap:n suunnitelmat? Ymmärrän toki, että ärsyttää, jos suunnitelman muutoksista ei kerrota heti, mutta silloin se ärsytyksen kohteen tulisi olla se oma mies eikä sen ex.
Vierailija kirjoitti:
Heillä on sopimus, mutta he eivät noudata sovittua, vaikka välit eivät ole hyvät ja ns. joka asiasta saa sitten vääntää. Vaikka mieheni kyllä sanoo yhteistyön nyt parantuneen (koska minä koen hänen suostuvan mihin vaan mitä ex ehdottaa, kun ei enää jaksa vääntää yksinkertaisimmistakin asioista). Itse koen, että ex ei periaatteesta halunnut suostua mieheni ehdotukseen, vaikka minusta taas isänpäivänä mennään täysin isän toiveiden mukaan ja meidän perhe meni sitten sen mukaan kauanko hän halusi olla lapsestaan erossa.
ap
Jäpäjäpäjää... tarviiko sitä kaikenlaista uusperhekuviota alkaa leikkimään? Syytä vaan itseäsi!
Vierailija kirjoitti:
ap
Mikä ihme tässä nyt on ongelma?? Mitä ihmettä tässä on tytön etua vastaan?
Joo, tässä on vuosien kiusa taustalla. Mieheni joustaa ihan kaikessa, ex ei lähtökohtaisesti missään muuta kuin sellaisissa asioissa, jotka on hänen oman edun mukaisia (eli se aina kyllä sopii, jos otamme tytön meille esim. ylimääräiseksi viikonlopuksi, mutta muuten joustoa ei ole edes noin pienessä asiassa, että kauanko lapsi on isänpäivänä meillä).
Ap
Ydinperhe on se juttu.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset menevät naimisiin ihmisen kanssa josta haluavat erota?
Ei mahdu omaan ajattelumaailmaan mitenkään. Ei tulisi mieleenkään tehdä lapsia ihan vaan randomisti kenen kanssa sattuu. Vain ja ainoastaan rakkaudesta.
Näin sen pitäisi mennä..
Aika selviö on, että miehen ex ei ole ainoa, jonka takia ongelmia aiheutuu jatkuvasti....