Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta tuli lapsettomien miesten maa

Vierailija
12.11.2023 |

Haluaako mies isäksi,ja jos haluaa,pääseekö hän? Meneillään on kulttuurinen murros,jossa yhä harvempi mies saa lapsia. Lapsettomaksi jäävien miesten osuus saattaa Suomessa olla maailman suurin.

HS uutisoi ko asiasta

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on kotona yhdessä lapsien kanssa.

Sitten miehen paikka on käydä töissä ja laittaa palkan pankkitiliksi vaimon tili, josta vaimo käyttää rahaa ja antaa miehelle taskurahaa omiin menoihin. Poikkeustapauksena, jos mies on harvinainen hyväluonteinen, käy yhteinen tili ja vaimolle siihen rinnakkaiskortti.

Juurikin näin. Vaimo sitten ottaa työstä uupuneen miehen pirteänä vastaan. Hieroo niskaa ja yms. Onhan hän saanut kerätä voimia koko päivän. Pusu ja hali..

Toki tuo on kohtuullista silloin, kun ei ole vielä lapsia ja taas silloin, kun lapset ovat muuttaneet omilleen.

Vierailija
82/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton mies ja kuka nainen(tai naiset) haluasi synnyttää minulle vauvan tai vauvoja?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen itse ikisinkku ja lapseton mieshenkilö.

Jään luultavasti myös lapsettomaksi ja syitä tähän monia kuten

-viihdyn ja pärjään hyvin näin 

-minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta

-en tälläiseen yhteiskuntaan lapsia halua tehdä

En ole oikeastaan koskaan edes pyrkinyt parisuhteeseen aktiivisesti koska en tiedä miksi parisuhteeseen pitäisi mennä ja se parisuhde nyt taitaa olla olennainen asia jos lapsia meinaa tehdä.

En ole katkera kenellekkään asiasta.

M33

Ja se on ihan hyvä että tiedostat asian. Koska sinulla on todennäköisesti jokin persoonallisuushäiriö (se ettei kaipaa elämänkumppania vielä tuossakaan iässä eikä edes ymmärrä koko konseptia). 

Sitä en tiedä onko minulla persoonallisuushäiriötä vai ei.&nbsp

Ihan kuin mun kirjoittamaa ihan sillä erotuksella että olen nainen, en tiedä mitä se mies toisi elämääni, kaipaan ja rakastan yksinoloa, eikä perhe elämä ole minua varten,kavereita kuitenkin mukava nähdä ja tavata mut parasta on perjantaisin viimeisenä työviikkona kellahtaa alusvaatteisilleen sänkyyn ja katsoa netfliä kera herkkujen,viikonloppuisin nukun pitkään enkö herää ennen kukonlaulua huutoa tai kiljumiseen, rahaa vain omiin menoihin eikä kiire minnekään.

Vierailija
84/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna saamme uusia nuoria miehiä noin 55 000 lisää ulkoa, suomeen syntyy noin 25 000 poikaa ja tyttöä vuosittain, eli saamme uutta 25 000 tyttöä vuodessa suomeen ja 75 000 uutta poikaa/nuorta miestä lisää suomen. Muutaman vuoden kuluttua nuoria miehiä, noin 20 - 35 vuotiaita on 600 000 enemmän kuin saman ikäisiä naisia. Sitten nuorten miesten lapsettomuus on noin 60% ja naisten lapsettomuus noin 20%.  Miesten lapsettomuus johtuu siis vain ja ainoastaan siitä että kohta noin puolelle nuorista miehistä on olemassakaan puolisoa suomessa. Tällä hetkellä nuoria miehiä on noin 150 000enemmän kuin saman ikäisiä naisia, siksi miesten lapsettomuus on vain noin 35% mutta tilanne muuttuu vuosittain useilla prosenteilla valtavasta miestulvasta johtuen.

Vierailija
85/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monella yksinäisellä vanhuksella on mieli muuttunut kun ei ole lapsenlapsia tai ketään kuka käy tai muistaisi juhlapyhinä tai merkkipäivinä. Lapset kun eivät ole lapsia kuin pienen osan elämästäsi mutta näin se luonnonvalinta toimii.

Vierailija
86/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että muuhanmaatolla tuodaan tulevia työttömiä sinkkumiehiä Eurooppaan kelpaamattomista kulttuureista olis humaanimpaa pelastaa kyseisistä maista naiset jotka eivät halua elää tossun, Koraanin ja kaavun alla.

Tämä olisi myös erittäin feministinen teko sillä tämä vapauttaisi kyseiset naiset pois heitä sortavasta kulttuurista.

Tällä myös saataisiin paikattua tiettyjen ikäluokkien "naispulaa" korvaten ne jotka eivät lapsia halua ja joka se heille suotakoon. Ei se tietenkään 100% korvaisi mutta suunta olisi parempi.

Vierailija
87/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastokatastrofiin keskellä oleva Maapallo kiittää jokaisesta syntymättömästä suomalaisesta. Vapaaehtoiseen lapsettomuuteen ja abortteihin tuli kannustaa enemmänkin.  

Vierailija
88/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että muuhanmaatolla tuodaan tulevia työttömiä sinkkumiehiä Eurooppaan kelpaamattomista kulttuureista olis humaanimpaa pelastaa kyseisistä maista naiset jotka eivät halua elää tossun, Koraanin ja kaavun alla.

Tämä olisi myös erittäin feministinen teko sillä tämä vapauttaisi kyseiset naiset pois heitä sortavasta kulttuurista.

Tällä myös saataisiin paikattua tiettyjen ikäluokkien "naispulaa" korvaten ne jotka eivät lapsia halua ja joka se heille suotakoon. Ei se tietenkään 100% korvaisi mutta suunta olisi parempi.

Ne naiset tulee lapsineen, Ihan turhaan kuvittelet, että tänne muuttaa tuhatmäärin teinityttöjä.

Vierailija
89/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä tarvi yksilöidä yhtä porukkaa syylliseksi tai muutenkaan erityisesti sormia osoitella. Mutta sama sitten toisinpäin, ei loputonta vikinää, kun tämän päivän päätökset tulee maksettavaksi. 

Vierailija
90/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne naiset tulee lapsineen, Ihan turhaan kuvittelet, että tänne muuttaa tuhatmäärin teinityttöjä.

Puhuinko mä teinitytöistä? Taitaa olla omat projisoinnit nyt tulilla.

Vierailija
91/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ristiriitaista. Minulla on ex aviomiehen kanssa kolme teiniä. Muutama vuosi sitten ex ilmoitti huutoraivoärjyten minulle ja lapsille, että hän ei halua viettää aikaa perheen kanssa. Hän haluaa alkaa juhlimaan ja olemaan kavereiden kanssa. Laittoi avioeron vireille ja minä lasten kanssa totesin, että on siinä isä lapsilleen. Kuinka kukaan voi sanoa tuollaista lapsilleen?!? Ja miksi hankki kolme lasta kanssani jos isyys ei kiinnosta.

Erottiin. Mies ei ole juurikaan tekemisissä enää lastensa kanssa. Ovat sellaisia hyvän pävän tuttuja eli lapset menettivät sekä ydinperheen että täysiaikaisen isän elämästään, joka ei ole kiinnostunut vietätmään aikaa lastensa kanssa.

Nyt mies on perustanut uusperheen. Seurustelee naisen kanssa, jolla kaksi alakouluikäistä lasta ja on isäpuolena toisen miehen lapsille. Miksi?!?!?

Millainen mies hylkää biologiset lapset ja alkaa mieluummin isäpuoleksi toisen miehen lapsille? En ymmärrä

Minun ex mies lähti toisen naisen matkaan ja lapsemme oli 3v silloin. Ymmärrän eron ja lähdön, koska minkäs minä sille voin. Sitä en ymmärrä, että miksi lapsi piti hylätä kokonaaan. Tapasin uuden miehen, kun lapsi oli 5v. Miehestä tuli lapselle tuki ja turva ja he viihtyvät yhdessä ja on juuri sellainen kuin isän pitää olla, vaikka biologinen ei ole. Tytär on nyt 16v ja sanoo miestä isäksi.

Kun lapsi pääsi ripille, niin biologinen otti yhteyttä lapseen. Lapsi sanoi hänelle, että minulla on jo isä. Enkä minä puutu siihen tilanteeseen miten lapsi kokee noi asiat. Hän on saanut ihmisen elämäänsä, joka pitää huolta ja tekevät kaikkea yhdessä aina jne. Biologinen isä sitten loukkaantuneena oli facebookissa avautunut, että niin se oma lapsi viedään toisen kasvatettavaksi, että näinkö meille oikeille isille käy. (en ole exäni kaveri facessa) Mutta meillä on yhteisiä tuttuja ja kavereita. Hänen päivitys oli kolahtanut sen verran omaan nilkkaan, kun ei ollut saanut yhtään positiivista viestiä keneltäkään. Siellä sanottiin sille ihan suoraan, että sinä lähdit ja toinen otti vastuun ja hoiti hommat ja hoitaa edelleen. Sun pitäs olla kiitollinen siitä, että jälkikasvus on hyvissä käsissä ja saanut kokea sen, kun on kaksi välittävää vanhempaa. Jos jollekin pitäs sankariviitta antaa, niin se on se mies joka on kasvattanut lapsesi. Sinä et selviytynyt siitä, mutta toinen otti hänet omakseen. Älä jaksa ruikuttaa.

Exälle oli kova paikka ollut se, että suurinosa oli miehiä ketkä haukku sen siellä.

Vierailija
92/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että suomalaiset miehet eivät halua lapsia, eivätkä välttämättä edes sitoutunutta parisuhdetta.

Suomessa syntyy parisuhteita edelleen samaa tahtia kuin aina ennenkin - ja kokonaan vaille minkäänlaista kokemusta naisista/parisuhteesta jää miehistä vain pieni osa. 

"Ongelma" (jos se edes on ongelma), on se, että parisuhteet eivät tahdo kestää niin pitkään, että lasten hankkiminen olisi ajankohtaista. 

Vierailija
93/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä ettei piniä saa enää mistään. Mikä yhteiskunnassamme on vikana?!

Ainakin, jos vauvapalstaan on uskominen, niin yksikään mies ei halua lapsia ja kenenkään miehen lapsi ei ole sen oma, vaikka se niin luulee jne. 

Eli kyllä miehillä on lapsia, ne ei vaan tiedä missä ne on ja kenen kanssa tehtyjä ja kenen lapsi sitten asuu hänen kanssaan.

Vierailija
94/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut eivät saa lapsia, kallujen geenit saavat jatkua.

Päinvastoin.

Miesten lapsimäärä korreloi koulutustason kanssa. Mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin lapsia.

Vierailija
95/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton mies ja kuka nainen(tai naiset) haluasi synnyttää minulle vauvan tai vauvoja?? 

Oisko sulla varaa elättää nuo monen naisen sinulle tekemät lapset? ja olisko sinulla aikaa ja mielenkiintoa osallistua jokaisen lapsen elämään tasapuolisesti.

Isyys on muutakin, kuin yksi pano. Ymmärrätkö sitä? Se on vähintään 18 vuoden elatus ja lapsesta huolehtimista. 

Vierailija
96/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutamia päiviä sitten tulin raskaasta vapaaehtoistyöstä, mitä tehdään lasten kanssa ja hyväksi ja menin Hesburgeriin. Hesburgerissa oli nauravia nuoria ihmisiä, lähinnä naisia ja jotenkin iloinen tunnelma. Muistan ne päivät, viikot ja vuodet, kun tuo iloisuus jotenkin tarttui ja ajattelin ikään kuin olevani jonkun elokuvan päähenkilö, jolle tapahtuu vielä hyviä asioita...ihmisten hymyt toivat toivoa.

Jotenkin en enää ajattele olevani elokuvani päähenkilö, vaan sivuroolissa. Kuusi vuotta tanssia, tusina vuotta kansalaisopiston eri kursseja, satoja tunteja yökerhoissa ja baareissa ja yksikään nainen ei ole koskettanut paljaita sukuelimiäni vielä enkä minä naisen. En ole saanut kiivetä seksuaalisuuden portaita sille korkeudelle, että voisin miettiä lapsien tekemistä. Olin viimeksi treffeillä 1,5 vuotta sitten yh-naisen kanssa, joka käytti koko ajan arjestaan marmattamiseen ja ghostasi minut sitten Whatsapissä. 

Asun Keski-Suomessa, jossa on ylitarjontaa miehistä ja yliopisto-opiskelut toimivat etänä, joten en tapaa opiskelijoita ja heillekin olisin useimmille liian vanha. Minun pitäisi muuttaa pian Tampereelle tai etelämmäksi ilmeisesti ja ruveta käyttämään yhä enemmän rahaa deittisovelluksiin, vaikka toisaalta niiden sanotaan olevan tyhjä arpa miehelle. Ennemmin kuitenkin käytän baareissa notkumiseen menevän ajan uralla etenemiseen ja harrastuksiin. 

Vierailija
97/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että suomalaiset miehet eivät halua lapsia, eivätkä välttämättä edes sitoutunutta parisuhdetta.

Suomessa syntyy parisuhteita edelleen samaa tahtia kuin aina ennenkin - ja kokonaan vaille minkäänlaista kokemusta naisista/parisuhteesta jää miehistä vain pieni osa. 

"Ongelma" (jos se edes on ongelma), on se, että parisuhteet eivät tahdo kestää niin pitkään, että lasten hankkiminen olisi ajankohtaista. 

Tietoisuus on lisääntynyt somen myötä. Pidän kuitenkin hyvin poikkeuksellisena että Suomessa jaksetaan vieläkin jauhaa sukupuolirooleista samalla kun Itä-Euroopassa ollaan hiljalleen alettu keskustelemaan terveestä parisuhdemallista. Latviassa osa pareista koittaakin jo jakaa laskuja. Tietenkin työtä vielä riittää. Ehkä länsimaalaisten miesten kannattaisi harkita tulemista tähän päivään? 

Vierailija
98/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa muutamia päiviä sitten tulin raskaasta vapaaehtoistyöstä, mitä tehdään lasten kanssa ja hyväksi ja menin Hesburgeriin. Hesburgerissa oli nauravia nuoria ihmisiä, lähinnä naisia ja jotenkin iloinen tunnelma. Muistan ne päivät, viikot ja vuodet, kun tuo iloisuus jotenkin tarttui ja ajattelin ikään kuin olevani jonkun elokuvan päähenkilö, jolle tapahtuu vielä hyviä asioita...ihmisten hymyt toivat toivoa.

Jotenkin en enää ajattele olevani elokuvani päähenkilö, vaan sivuroolissa. Kuusi vuotta tanssia, tusina vuotta kansalaisopiston eri kursseja, satoja tunteja yökerhoissa ja baareissa ja yksikään nainen ei ole koskettanut paljaita sukuelimiäni vielä enkä minä naisen. En ole saanut kiivetä seksuaalisuuden portaita sille korkeudelle, että voisin miettiä lapsien tekemistä. Olin viimeksi treffeillä 1,5 vuotta sitten yh-naisen kanssa, joka käytti koko ajan arjestaan marmattamiseen ja ghostasi minut sitten Whatsapissä. 

Asu

Työssäkäyvä voi turvautua nykyaikaiseen ratkaisuun nimeltään vuokravaimo. https://t.ly/HENzo

Vierailija
99/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähemmän naiset haluavat äidiksi.

Vierailija
100/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehillä on vähän vähemmän keinovalikoimaa nykyään pariutumisessa. Kuuntelin tuossa 50-70v ukkojen juttuja taannoin ja nykyään syyte tulisi raiskauksesta ja stalkkaamisesta niillä keinoilla. Ei sillä että haluaisin niitä aikoja takaisin, mutta onhan nykyään objektiivisesti vaativampaa pariutua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi