Suomesta tuli lapsettomien miesten maa
Haluaako mies isäksi,ja jos haluaa,pääseekö hän? Meneillään on kulttuurinen murros,jossa yhä harvempi mies saa lapsia. Lapsettomaksi jäävien miesten osuus saattaa Suomessa olla maailman suurin.
HS uutisoi ko asiasta
Kommentit (171)
Lapsettomia miehiä ei solvata samaan tapaan kuin meitä lapsettomia naisia. Mut annan solvata ne lapselliset on vain kateellisia meille lapsettomille koska saamme nukkua pitkään heräämättä lapsen kiukutteluun ja huutoihin,rahaa jää enemmän,saa tehdä mitä itse haluaa eikä tarvitse muiden aikataulun mukaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta meistä lapsettomista naisista? Maailman perustamisesta asti naisille tyrkytetty äidin roolia jos et halua lapsia olet yhteiskunnan silmissä pohjasakkaa,outo Vanhapiika ja nuorille naisille sanotaan kyl su mieli muuttuu kun oot vanhempi...eipä oo muuttunut minun ainakaan,tiedän etten olisi hyvä äiti enkä kärsivällinen enkä kestäisi vauvan huutoa ja itkua, tarpeeksi sain passata ja hoitaa pienempiä sisaruksia teininä,se riitti ja lisäksi naapurin ylivilkasta addh tapausta joka paiskoi tavaroita päin,löi,potki puri ja raapi!
En sano silti että olen lasivihaaja,en vain itse niin välitä lapsista,kiltit ja rauhalliset lapset on parhaita lapsia.
T. Nainen 33 joka ei saanut 20 vuotiaana kohdunpoistoa koska lääkärin mielestä "mieleni muuttu" (mieslääkäri, luki Googlesta kaiken lisäksi kohdunpoistosta) jostain kumman syystä kohdunpoistoa ei tehdä kuin terveydellisistä syistä ei riitä se että san
Miksi terve elin pitäisi poistaa? Ja lääkäri on ihan oikeassa siinä, että mieli saattaa muuttua. Aika harva niitä lapsia haluaa tehdä parikymppisenä.
Asialle ei voi mitään että täällä väki vähenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta meistä lapsettomista naisista? Maailman perustamisesta asti naisille tyrkytetty äidin roolia jos et halua lapsia olet yhteiskunnan silmissä pohjasakkaa,outo Vanhapiika ja nuorille naisille sanotaan kyl su mieli muuttuu kun oot vanhempi...eipä oo muuttunut minun ainakaan,tiedän etten olisi hyvä äiti enkä kärsivällinen enkä kestäisi vauvan huutoa ja itkua, tarpeeksi sain passata ja hoitaa pienempiä sisaruksia teininä,se riitti ja lisäksi naapurin ylivilkasta addh tapausta joka paiskoi tavaroita päin,löi,potki puri ja raapi!
En sano silti että olen lasivihaaja,en vain itse niin välitä lapsista,kiltit ja rauhalliset lapset on parhaita lapsia.
T. Nainen 33 joka ei saanut 20 vuotiaana kohdunpoistoa koska lääkärin mielestä "mieleni muuttu" (mieslääkäri, luki Googlesta kaiken lisäksi kohdunpoistosta) jostain kumman syystä kohdunpoistoa ei tehdä k
Vastaus hänelle joka ihmetteli miksi terve elin pitäisi poistaa? Kohtu on yksi niistä 7 elimestä joka on tarpeeton, kohdussa kasvaa vain lapsi ilman sitäkin pärjää samalla tavalla kuin ilman pernaa. Ja minun mieleni ei ole muuttunut. On se kumma ettei nuoria naisia kuunnella,suurimmalla osalla mieli ei muutu.
Jokaisella on omat mielipiteensä ja henkilökohtaiset syyt eikä kuulu muille miksi ei ole lapsia ja aikooko hankkia lapsia jos ei henkilö itse asiasta kerro.
Olen vela, en koskaan ole halunnut lapsia, tunne vain voimistunut iän myötä, eli ihan on oma (todella hyvä) valinta.
M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisista miehistä monikaan ole edes isäksi sopiva eikä isäksi varmaan itse edes halua. Jos katselee suomalaisenn näköisiä miehiä vaikkapa Helsingin julkisissa, niin juurikin noin 30% vähintään sellaisia ettei osaa kuvitella kenenkään isäksi. Nyreän, epäsosiaalisen ja kylmän oloisia, eivät sovellu huolehtimaan kenestäkään.
Monilla kaupunkien koulutetuilla naisilla on ulkomaaalaisen miehen kanssa perhe.
Olen koulutettu nainen Helsingistä, enkä tunne yhtäkään tuollaista perhettä. Suomalaisilla on perhe lähinnä suomalaisten kanssa.
Minä olen myös koulutettu nainen Helsingistä. Minulla on perhe yhdysvaltalaisen miehen kanssa. Tunnen lukuisia vastaavanlaisia perheitä, joissa toinen vanhemmista on syntyisin muualta. Omassa taloyhtiössä jo on neljä muutakin vastaavaa perhettä. Lapsen kavereissa kaksi perhettä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ehkäisyvimma tuohon on syynä.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.
Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta suurimman suhteen elämässään!
Miksi ei lapsettomista naisista kerrota koskaan? Itse tiesin etten äidiksi halua koskaan ennenkuin edes tiedostin kunnolla ympäröivää maailmaa ja tunne on vain vahvistunut mitä vanhemmaksi on tullut. Odotan innolla lapsetonta loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvattaminen aikuiseksi on hirveän iso työmaa vaikka lapsi oli hartaasti toivottu. Ei-toivotun lapsen kohdalla urakka on monin verroin raskaampi. Huonolla tuurilla lapsen isä pesee kätensä koko hommasta. Ja ei, tuota ei voi varmaksi mitenkään selvittää etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.
Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta suurimman suhteen elämässään!
Ei tule. Maailma on pulloillaan sinkkuja lapsettomia vanhoja naisia jotka ovat onnellisia eivätkä kadu. Onhan se ihmisryhmä tutkitusti maailman onnellisin, tervein ja pisimpään elävä.
Ihmiset eivät enää luota toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule katumus lapsen puutteesta 100% varmasti. Itse olen jo 49-vuotias nainen, eikä ole katumusta lapsen hankkimattomuudesta näkynyt. Olen kaikin puolin tyytyväinen, etten ole lisääntynyt ja tehnyt lapsia tähän yhä paskenevaan maailmaan, enkä siirtänyt varsin keskinkertaisia geenejäni eteenpäin.
Fiksut eivät saa lapsia, kallujen geenit saavat jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kopiopastaa, mutta salaa toivon lapsellesi päihdeongelmaa, niin pääset sinäkin vähän Kantamaan Vastuuta. Elämä ei ole pelkkää ehdotonta ihanuutta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset eivät halua äitiensä kohtaloita. Ei ole pakko! Naiset eivät halua nyrkin ja hellan väliin, vaan opiskella, luoda uraa ja ottaa vastuuta omasta tulevaisuudestaan. Ei yllätä, että miehiä jää yksin. Sukupolvien rasite ja taakka on purkautumassa, eikä siitä voi yksinään syyttää naisia.
Elämässä on tärkeämpiä asioita kuin joku ura, huomaa sitten viis kymppisenä että humps vaan kun kohta on hautuumaalla ja omaisuudesta kyllä verottaja ja valtio sitten huolen kyllä pitää mitä on ottaakseen. Siinä se "ura" sitten on ja ketään ei kiinnosta.
Mun äiti vihasi äitiyttä. Kävi rauhoittavilla ja alkoholilla. Teenkö tuollaiselle lapsenlapsia? En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset eivät halua äitiensä kohtaloita. Ei ole pakko! Naiset eivät halua nyrkin ja hellan väliin, vaan opiskella, luoda uraa ja ottaa vastuuta omasta tulevaisuudestaan. Ei yllätä, että miehiä jää yksin. Sukupolvien rasite ja taakka on purkautumassa, eikä siitä voi yksinään syyttää naisia.
Elämässä on tärkeämpiä asioita kuin joku ura, huomaa sitten viis kymppisenä että humps vaan kun kohta on hautuumaalla ja omaisuudesta kyllä verottaja ja valtio sitten huolen kyllä pitää mitä on ottaakseen. Siinä se "ura" sitten on ja ketään ei kiinnosta.
Mun äiti vihasi äitiyttä. Kävi rauhoittavilla ja alkoholilla. Teenkö tuollaiselle lapsenlapsia? En.
Munkin isä vihasi meitä lapsia tai isyyttä oikeastaan ei oltaisi saatu edes leikkiä koska lasten äänet ärsytti,lapsia piti silti tehdä peräti 6 kpl. Vain yhdellä meistä sisaruksista on lapsi. Kukaan muu ei halua. Enkä minäkään tee kenelle tahansa lapsia niinkuin moni nainen mentaliteetilla kunhan on vain joku ja pakko olla lapsi kohta yhteiskunta ja muut ihmiset niin sanoo.
Hmm olen itse ikisinkku ja lapseton mieshenkilö.
Jään luultavasti myös lapsettomaksi ja syitä tähän monia kuten
-viihdyn ja pärjään hyvin näin
-minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta
-en tälläiseen yhteiskuntaan lapsia halua tehdä
En ole oikeastaan koskaan edes pyrkinyt parisuhteeseen aktiivisesti koska en tiedä miksi parisuhteeseen pitäisi mennä ja se parisuhde nyt taitaa olla olennainen asia jos lapsia meinaa tehdä.
En ole katkera kenellekkään asiasta.
M33
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomia miehiä ei solvata samaan tapaan kuin meitä lapsettomia naisia. Mut annan solvata ne lapselliset on vain kateellisia meille lapsettomille koska saamme nukkua pitkään heräämättä lapsen kiukutteluun ja huutoihin,rahaa jää enemmän,saa tehdä mitä itse haluaa eikä tarvitse muiden aikataulun mukaan mennä.
Ei lapsen kiukutteluihin ja huutoihin tarvitse kovin montaa vuotta herätä. Itse en ole herännyt tuollaiseen koskaan. Ei lapsiperhe oikeasti toimi noin, jollei kyseessä ole ehkä joku erityislapsi.
T. Nainen 33 joka ei saanut 20 vuotiaana kohdunpoistoa koska lääkärin mielestä "mieleni muuttu" (mieslääkäri, luki Googlesta kaiken lisäksi kohdunpoistosta) jostain kumman syystä kohdunpoistoa ei tehdä kuin terveydellisistä syistä ei riitä se että sanoo ettei aio hankkia lapsia tai ympäristö tms syyt.