Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta tuli lapsettomien miesten maa

Vierailija
12.11.2023 |

Haluaako mies isäksi,ja jos haluaa,pääseekö hän? Meneillään on kulttuurinen murros,jossa yhä harvempi mies saa lapsia. Lapsettomaksi jäävien miesten osuus saattaa Suomessa olla maailman suurin.

HS uutisoi ko asiasta

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, itekkin teen hartiavoimin töitä et saisin tyttäreni pois tästä jonnejen ja miesasiamisten luvatusta maasta, kovat arvot on kestämätöntä ja mä en halua kuolla keski-ikäsenä vaan siks et jonkun muun katkeruus teki yhteiskunnasta kelvottoman.

En myöskään halua et tytär joutuu jäämään yksin jos hän on hetero, vaikka sekin on parempi vaihtoehto kun suomalainen vihanen peruna ankkurina kaulassa.

Käsittämätöntä että älä nyt ole ainakaan huonompi kun ei mitään on liian korkea rima ja samat sankarit jotka ei kykene siihen itkee ihan kokoajan muiden puutteista.

Onneksi Etelä-Eurooppalaisilla ja etenkin Etelä-Amerikkalaisilla on niitä ihanan pehmeitä arvoja, joissa naisia arvostetaan todella korkealle niin kauan kuin tottelevat miestään joka asiassa. XD Mä luulen, että sä et oikeasti tiedä muista kulttuureista yhtään mitään, mutta kuvittelet kaiken olevan muualla niin paljon parempaa kuin Suomessa. 

Vierailija
122/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä lapsettomia miehiä myös painostetaan ja kummastellaan. Olen vela itse ja monesti minulta kysytty milloin meinaat etsiä naisen ja perustaa perheen. 

Olen vain vastannut aina että en halua lapsia ja iäkkäämmille olen sanonut että nykyisin meillä on vapaus valita teemmekö lapsia ja olen valinnut etten lapsia tee.

Varsinkin jos on ns. hyvää aviomiesainesta niin homoksi kyräilyä ja muuta ihmettelyä on jatkuvasti työpaikalla käynnissä.  Pahin on kun yritetään parittaa jotain siskon tyttöä, jolla on jo kaksi lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sit, sitä niittää mitä kylvää.

Miehet on niin paskoja niin eikös tuo ole sitten hyvä, että mitään lapsiakaan niiden kanssa touhuta?

Vierailija
124/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ehkäisyvimma tuohon on syynä.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.

Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta suurimman suhteen elämässään!

Ei tule. Maailma on pulloillaan sinkkuja lapsettomia vanhoja naisia jotka ovat onnellisia eivätkä kadu. Onhan se ihmisryhmä tutkitusti maailman onnellisin, tervein ja pisimpään elävä.

Sitten voit varmaan linkata tänne yhdenkin tuollaisen tutkimuksen. Esimerkiksi se vauvapalstan vakioväite, miten tutkitusti naiset olisivat onnellisempia ilman parisuhdetta ei pidä missään vertaisarvioidussa tieteelliset kriteerit täyttävässä tutkimuksessa paikkansa

Vierailija
125/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset eivät halua äitiensä kohtaloita. Ei ole pakko! Naiset eivät halua nyrkin ja hellan väliin, vaan opiskella, luoda uraa ja ottaa vastuuta omasta tulevaisuudestaan. Ei yllätä, että miehiä jää yksin. Sukupolvien rasite ja taakka on purkautumassa, eikä siitä voi yksinään syyttää naisia.

Sitten nelikymppisenä itketään lapsettomuuspolilla, kun ei tulekaan raskaaksi.

Ja miehet itkee kun ei se nuori hottis sitten huolikaan sitä 45v papparaista.

Ei tarvitse olla nuori eikä hottiskaan. 10 vuoden ikäero ei ole kummoinen. 

Se sinun 45-vuotiaan siemennesteesi ikävä kyllä tuottaa suurella todennäköi

Onko parin prosentin todennäköisyys suuri? 

Vierailija
126/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Miehet sortaneet ja vihanneet naisia koko historian ajan. Nyt saattr homehtua yksin, sukunimikään ei jatku ;)

Vierailija
127/171 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansa syntyi, kukoisti ja nyt on aika vaipua kumpujen yöhön. Kansakuntia on tullut ja mennyt iät ja ajat. 

Liian surullista, että voisin tämän hyväksyä. Nyt kaikkien kynnelle kykenevien tulisi osallistua synnytystalkoisiin.

Vierailija
128/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
129/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no enpä tiedä yrittävätkö nuo edes aktiivisesti saada lapsia.

eivät yritä enää, kun on kaikkea feminismiä ja metoota.

Vierailija
130/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenteko on miehelle vain rahanmenoa. tilastojenkin mukaan lähes kaikki eroavat nykyään ja silloin miehelle jää vain elatusmaksujenmaksajan rooli

Vierailija
131/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansa syntyi, kukoisti ja nyt on aika vaipua kumpujen yöhön. Kansakuntia on tullut ja mennyt iät ja ajat. 

Aika lyhyen ajan suomalainen ns sivistys ja kulttuuri kesti. Sata vuotta sitten oli suurin osa suomalaisista ihan metsäläisiä. Siitä itsenäistyttiin. Seuraava sata vuotta menee näivettyessä. Ei edes kahta sataa vuotta. Eli joutaa mennäkin. Maailmassa yli tuhat vuotta vanhoja kulttuureja, jotka ovat vielä hyvinkin elinvoimaisia.

Vierailija
132/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää miehet pinppiä. Pitää olla jännähiusraja että kelpaa naisille. 

Vierailija
133/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpi nykyään vaan liittyä jauhojengiin.

Vierailija
134/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt haluaisi suomalaisen miehen kanssa lapsen. Toki jos haluaa lapselleen rumat geenit niin ehkä sitten.

Suomessa on vaikka kuinka paljon hyvännäköisiä miehiä, ainakin siis 20-30 ikäluokassa. Jos olet itse niin ruma että et tuollaista miestä kykene saamaan, niin omapahan on ongelmasi. 

Vierailija
135/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajatteli yhteiskunta toimia, jos maassa asuu vain lapsettomia miehiä?

Äijäporukalla saunotaan joka ilta, keskiolut ja viini virtaa ja rokki soi 😎🍺

Vierailija
136/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisista miehistä monikaan ole edes isäksi sopiva eikä isäksi varmaan itse edes halua. Jos katselee suomalaisenn näköisiä miehiä vaikkapa Helsingin julkisissa, niin juurikin noin 30% vähintään sellaisia ettei osaa kuvitella kenenkään isäksi. Nyreän, epäsosiaalisen ja kylmän oloisia, eivät sovellu huolehtimaan kenestäkään.

Monilla kaupunkien koulutetuilla naisilla on ulkomaaalaisen miehen kanssa perhe. 

"Monilla kaupunkien koulutetuilla naisilla on ulkomaaalaisen miehen kanssa perhe"

Olen 40 vuotias, Helsingissä asuva juristi. Tuttavapiirini on laaja, ja valtaosin akateeminen. En tunne kirjaimellisesti yhtäkään naista, jolla olisi perhe ulkomaalaisen miehen kanssa. Kaikilla, siis ihan jokaisella noista kymmenistä äideistä jotka tunnen, on kantasuomalainen mies. 

Itäkeskuksessa asia voi toki olla toisin, en tunne sitä maailmaa. 

Vierailija
137/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut eivät saa lapsia, kallujen geenit saavat jatkua.

Valitettavasti näin se taitaa olla. Omassakin tuttavapiirissä korkeakoulutetut tekee ehkä yhden lapsen.

Kallut tekee monta ja monen eri kumppanin kanssa. He ei osaa stressata semmoisesta asiasta, kuin vastuu. Siksi lapsia vaan tulee.

Vierailija
138/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lisääntymisvietin vei EK. kätyreineen. Tänne rakennettiin työttömyys.  Myös asuminen maksaa liikaa, ei niinkään asunnon hinta, vaan asumiskulut.

-Kiera-

Vierailija
139/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä halua ja siksi piuhat poikki. Olisin huono isä ja lapsi tarvitsee hyvän ja läsnäolevan isän. En tarkoita, että olisin tyranni, mutta ei ole sellaista mielenkiintoa siihen juttuun. Olen sitä mieltä, että isänä ei voi toimia puoliteholla ja mennä miten huvittaa ja sitä näen kaveripiirissä. Mua ottaa aidosti päähän se, että kavereilla kun on noita lapsia, niin ne lapset ei ole silti se heidän tärkein juttu elämässä.

Jätkät notkuu ennemmin baareissa ja olen heille sanonut sen ihan suoraan. Olen myös sanonut, että älkää itkekö sitten, kun se vaimo pakkailee kamojaan ja tajuaa, että pärjää paremmin ilman teitä ja olen saonut, että miettikää, jos teidän kumppanit notkuis aina baareissa ja muualla ja te olisitte duunin jälkeen lasten kanssa kotona 24/7 tyylillä.

Mulla on siskon lapsi kenelle olen myös kummi. Häntä silloin tällöin hoidan ja välillä koko vklopun. Silloin mennää lätkämatsiin tai muuta tekemistä

Mulla ei ole lapsia täsmälleen samasta syystä: tiedän, etten pystyisi olemaan äiti. Ei kiinnosta tarpeeksi. 

Ja ihan samalla tavalla ihmettelen ihmisiä, jotka tekevät lapsia ja jättävät ne sitten puoliksi heitteille. Miksi hitossa niitä pitää tehdä, jollei kiinnosta? 

Onneksi on kaltaisiasi vastuullisiakin ihmisiä, jotka tietävät omat rajansa ja tekevät valintoja niiden puitteissa!

N39

Vierailija
140/171 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt haluaisi suomalaisen miehen kanssa lapsen. Toki jos haluaa lapselleen rumat geenit niin ehkä sitten.

Suomessa on vaikka kuinka paljon hyvännäköisiä miehiä, ainakin siis 20-30 ikäluokassa. Jos olet itse niin ruma että et tuollaista miestä kykene saamaan, niin omapahan on ongelmasi. 

Niin on! Kadehdin nykypäivän nuoria naisia, jotka ovat kuin karkkikaupassa kumppania etsiessään. Silloin, kun olin itse 20-30-vuotias, komea, omanikäinen suomalainen mies oli harvinaisuus. Itselläni kävi kuitenkin tuuri, oma mies on komistunut vanhetessaan. Mutta hitsi jos olisin parikymmentä vuotta nuorempi, olisin niin taivaassa noiden hyvännäköisten, itsestään huolehtivien nuorten miesten keskellä. Onneksi mikään laki ei kiellä tämmöistä tätiä salaa vähän vilkuilemasta...