Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomesta tuli lapsettomien miesten maa

Vierailija
12.11.2023 |

Haluaako mies isäksi,ja jos haluaa,pääseekö hän? Meneillään on kulttuurinen murros,jossa yhä harvempi mies saa lapsia. Lapsettomaksi jäävien miesten osuus saattaa Suomessa olla maailman suurin.

HS uutisoi ko asiasta

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi itse jäinkin pois työelämästä kun ei ole perhettä, joten ei syytä käydä enää töissä ja elän jatkossa veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
62/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomia miehiä ei solvata samaan tapaan kuin meitä lapsettomia naisia. Mut annan solvata ne lapselliset on vain kateellisia meille lapsettomille koska saamme nukkua pitkään heräämättä lapsen kiukutteluun ja huutoihin,rahaa jää enemmän,saa tehdä mitä itse haluaa eikä tarvitse muiden aikataulun mukaan mennä.

Ei lapsen kiukutteluihin ja huutoihin tarvitse kovin montaa vuotta herätä. Itse en ole herännyt tuollaiseen koskaan. Ei lapsiperhe oikeasti toimi noin, jollei kyseessä ole ehkä joku erityislapsi.

Ja jos ei halua "erityislasta", niin mistä näitä "helppoja lapsia torkku-toiminnolla" voi tilata?

Kyllä mä ainakin olen pikkusisaruksen kitinöihin muinoin herännyt, että aika erityisessä pumpulissa sinä elät. Tai olet "isi". Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiassa vain noin 40% miehistä jatkmaut sukuaan ja noin 80% naisista..

Vierailija
64/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on kotona yhdessä lapsien kanssa.

Sitten miehen paikka on käydä töissä ja laittaa palkan pankkitiliksi vaimon tili, josta vaimo käyttää rahaa ja antaa miehelle taskurahaa omiin menoihin. Poikkeustapauksena, jos mies on harvinainen hyväluonteinen, käy yhteinen tili ja vaimolle siihen rinnakkaiskortti.

Vierailija
65/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä lapsettomia miehiä myös painostetaan ja kummastellaan. Olen vela itse ja monesti minulta kysytty milloin meinaat etsiä naisen ja perustaa perheen. 

Olen vain vastannut aina että en halua lapsia ja iäkkäämmille olen sanonut että nykyisin meillä on vapaus valita teemmekö lapsia ja olen valinnut etten lapsia tee.

Vierailija
66/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei halua lapsia. Ne jotka haluavat, eivät tee mitään sen eteen että saisivat naisen. Ja ne jotka onnistuvat saamaan naisen, eivät tee mitään sen naisen eteen, niin että saisivat pidettyä siitä kiinni ja muodostettua vakaan parisuhteen. Itsekkyys loistaa. 

Vierailija
67/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen itse ikisinkku ja lapseton mieshenkilö.

Jään luultavasti myös lapsettomaksi ja syitä tähän monia kuten

-viihdyn ja pärjään hyvin näin 

-minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta

-en tälläiseen yhteiskuntaan lapsia halua tehdä

En ole oikeastaan koskaan edes pyrkinyt parisuhteeseen aktiivisesti koska en tiedä miksi parisuhteeseen pitäisi mennä ja se parisuhde nyt taitaa olla olennainen asia jos lapsia meinaa tehdä.

En ole katkera kenellekkään asiasta.

M33

Ja se on ihan hyvä että tiedostat asian. Koska sinulla on todennäköisesti jokin persoonallisuushäiriö (se ettei kaipaa elämänkumppania vielä tuossakaan iässä eikä edes ymmärrä koko konseptia). 

Vierailija
68/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen paikka on kotona yhdessä lapsien kanssa.

Sitten miehen paikka on käydä töissä ja laittaa palkan pankkitiliksi vaimon tili, josta vaimo käyttää rahaa ja antaa miehelle taskurahaa omiin menoihin. Poikkeustapauksena, jos mies on harvinainen hyväluonteinen, käy yhteinen tili ja vaimolle siihen rinnakkaiskortti.

Juurikin näin. Vaimo sitten ottaa työstä uupuneen miehen pirteänä vastaan. Hieroo niskaa ja yms. Onhan hän saanut kerätä voimia koko päivän. Pusu ja hali..

Vierailija
69/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis saada se nainen ensin. Tinderissä kun selaa niin jokatoinen nainen on yh ja ilmoittaa ettei halua enää lapsia. 

Vierailija
70/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen itse ikisinkku ja lapseton mieshenkilö.

Jään luultavasti myös lapsettomaksi ja syitä tähän monia kuten

-viihdyn ja pärjään hyvin näin 

-minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta

-en tälläiseen yhteiskuntaan lapsia halua tehdä

En ole oikeastaan koskaan edes pyrkinyt parisuhteeseen aktiivisesti koska en tiedä miksi parisuhteeseen pitäisi mennä ja se parisuhde nyt taitaa olla olennainen asia jos lapsia meinaa tehdä.

En ole katkera kenellekkään asiasta.

M33

Ja se on ihan hyvä että tiedostat asian. Koska sinulla on todennäköisesti jokin persoonallisuushäiriö (se ettei kaipaa elämänkumppania vielä tuossakaan iässä eikä edes ymmärrä koko konseptia). 

Sitä en tiedä onko minulla persoonallisuushäiriötä vai ei. 

Tykkään vaan olla paljon yksin ja olen introvertti, töiden jälkeen kun pääsee kotiin on parasta koska kotona saa olla yksin.

En tiedä mitä se nainen toisi elämääni ja kokisin että se toisi vain huonoja asioita elämääni koska en saa silloin enää olla yksin ja en saisi päättää asioistani. 

M33

Vierailija
71/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset eivät halua äitiensä kohtaloita. Ei ole pakko! Naiset eivät halua nyrkin ja hellan väliin, vaan opiskella, luoda uraa ja ottaa vastuuta omasta tulevaisuudestaan. Ei yllätä, että miehiä jää yksin. Sukupolvien rasite ja taakka on purkautumassa, eikä siitä voi yksinään syyttää naisia.

Sitten nelikymppisenä itketään lapsettomuuspolilla, kun ei tulekaan raskaaksi.

Tuskin! Vakavaraisena nelikymppisenä tilataan ystävien kanssa lomamatka vaikka Como järvelle, jossa voimme asua kauniissa järvenranta villassa ja siemailla vaikka Proseccoa iltapäiväauringon kimaltaessa järven pinnasta. Palveluskunta huolehtii kaikesta muusta. Elämä on vaihtoehtoja! Ihana vapaus!

Toi on kyllä kivaa. Soitin kaverille tossa 2 viikkoa sitten ja kysyin lähtiskö hän kattoo englantiin futista tapaninpäivän peliin, niin lähtee. Kysyin missäs olet, niin vastas, että Italiassa toscanassa. Tein pari tuntia duunia koneella ja nyt lähen tohon viinitilalle maistelemaan. Hyvä, kun työllistää itse itsensä ja tekee työtä koneella ja pystyy tekee työtä missä vaan kunhan on internet. Jos sillä olis perhe, niin se ei tekis töitä toscanassa eikä olis viinitilalla. Se tyyppi on aina jossain.

Vierailija
72/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis saada se nainen ensin. Tinderissä kun selaa niin jokatoinen nainen on yh ja ilmoittaa ettei halua enää lapsia. 

Pistä viestiä https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=7cf866b50f87345656a615d…

Vierailija
73/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset eivät halua äitiensä kohtaloita. Ei ole pakko! Naiset eivät halua nyrkin ja hellan väliin, vaan opiskella, luoda uraa ja ottaa vastuuta omasta tulevaisuudestaan. Ei yllätä, että miehiä jää yksin. Sukupolvien rasite ja taakka on purkautumassa, eikä siitä voi yksinään syyttää naisia.

Sitten nelikymppisenä itketään lapsettomuuspolilla, kun ei tulekaan raskaaksi.

Ja miehet itkee kun ei se nuori hottis sitten huolikaan sitä 45v papparaista.

Ei tarvitse olla nuori eikä hottiskaan. 10 vuoden ikäero ei ole kummoinen. 

Se sinun 45-vuotiaan siemennesteesi ikävä kyllä tuottaa suurella todennäköisyydellä lapsen, joka on autisti. Sitten karkaatkin viidenkympin kriisissä Porschella auringonlaskuun kuten teillä on tapana. 

Vierailija
74/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on vaan niin nirsoja ettei edes pullukkanaiselle kelpaa tavismies.. pullukkanainen haluaa sen atleettisen ja akateemisen miehen. Pullukkanainen luulee olevansa tasokas vaikka se on alhaista tasoa oleva rumilus..

Tässä oli aiheena se, että miehet jäävät lapsettomiksi. Eivät naiset. Joten sun viestisi taisi tulla väärään ketjuun. 

Vierailija
75/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisin kyllä turvallisten miesten yksinadoptointia ja harkitsisin vakasti perhepiirissä tapahtuvan sijaissynnyttäjän laillistamista. Ja normalisoisin kumppanuusvanhemmuutta.

Itse en missään nimessä halua lapsia. Jos mies joskus päättää niitä haluta, saa hankkia niitä jonkun toisen kanssa. Minulle on tärkeää että minua rakastetaan minun itseni vuoksi, ei lisääntymispotentiaalin takia.

Vierailija
76/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisin kyllä turvallisten miesten yksinadoptointia ja harkitsisin vakasti perhepiirissä tapahtuvan sijaissynnyttäjän laillistamista. Ja normalisoisin kumppanuusvanhemmuutta.

Itse en missään nimessä halua lapsia. Jos mies joskus päättää niitä haluta, saa hankkia niitä jonkun toisen kanssa. Minulle on tärkeää että minua rakastetaan minun itseni vuoksi, ei lisääntymispotentiaalin takia.

Miksi ihmeessä kuvitellaan, että edes perhepiirissä niitä sijaissynnyttäjiä löytyisi? Kun naiset eivät halua itselleenkään lapsia tehdä niin  saati sitten muille. Raskaus ja synnytys ei ole mitään hupia vaan riski terveydelle. 

Adoptiolapsiakaan ei juuri ole koska nykyisin ei-toivotut raskaudet ei etene siihen pisteeseen.  Rahalla voi toki ostaa jostain kehitysmaassa lapsen.

Vierailija
77/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 1,6 miljoonaa 15-88 vuotiaasta äitiä. Samassa ikäryhmässä on 1,3 miljoonaa isää.  Tämä tarkoittaa, että naisista äitejä on 66 % ja miehistä isiä on 56%. Lapsettomia on vähemmän yli 60 v ikäluokissa 

Vierailija
78/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kuvitellaan, että edes perhepiirissä niitä sijaissynnyttäjiä löytyisi? Kun naiset eivät halua itselleenkään lapsia tehdä niin  saati sitten muille. Raskaus ja synnytys ei ole mitään hupia vaan riski terveydelle. 

Adoptiolapsiakaan ei juuri ole koska nykyisin ei-toivotut raskaudet ei etene siihen pisteeseen.  Rahalla voi toki ostaa jostain kehitysmaassa lapsen.

Serkkuni olisi halunnut synnyttää siskonsa lapsen, jos se olisi Suomessa sallittua. Siskon kohtu piti poistaa jo teininä onnettomuuden aiheuttaman repeämän vuoksi. Melkein itsekin voisin harkita jos vaikka joku läheinen kärsisi lapsettomuudesta, jos vain ehdot ja mun hoiva saataisiin kohdilleen.

Vierailija
79/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaista. Minulla on ex aviomiehen kanssa kolme teiniä. Muutama vuosi sitten ex ilmoitti huutoraivoärjyten minulle ja lapsille, että hän ei halua viettää aikaa perheen kanssa. Hän haluaa alkaa juhlimaan ja olemaan kavereiden kanssa. Laittoi avioeron vireille ja minä lasten kanssa totesin, että on siinä isä lapsilleen. Kuinka kukaan voi sanoa tuollaista lapsilleen?!? Ja miksi hankki kolme lasta kanssani jos isyys ei kiinnosta.

Erottiin. Mies ei ole juurikaan tekemisissä enää lastensa kanssa. Ovat sellaisia hyvän pävän tuttuja eli lapset menettivät sekä ydinperheen että täysiaikaisen isän elämästään, joka ei ole kiinnostunut vietätmään aikaa lastensa kanssa.

Nyt mies on perustanut uusperheen. Seurustelee naisen kanssa, jolla kaksi alakouluikäistä lasta ja on isäpuolena toisen miehen lapsille. Miksi?!?!?

Millainen mies hylkää biologiset lapset ja alkaa mieluummin isäpuoleksi toisen miehen lapsille? En ymmärrä. Meidän yhteiset lapset on normaaleja, täysin terveitä, koulu menee hyvin, ei mitään nepsyjä, urheilevia ja kunnollisia sekä kohteliaita teinejä. Eli syy ei voi olla se että lapsemme olisivat olleet jotenkin vaikeita.

Vierailija
80/171 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on vaan niin nirsoja ettei edes pullukkanaiselle kelpaa tavismies.. pullukkanainen haluaa sen atleettisen ja akateemisen miehen. Pullukkanainen luulee olevansa tasokas vaikka se on alhaista tasoa oleva rumilus..

Sinä kuitenkin haluaisit lapsesi äidiksi ruman pullukkanaisen. Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä