Millainen ihminen ei välitä siitä, että häntä mustamaalataan?
Miksi ei välitä? Esimerkiksi vaikka työpaikalla tapahtuva mustamaalaaminen ja ulossavustamisyrityksey?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä niin, että jos joku puhuisi sinusta pahaa, kukaan ei uskoisi sitä.
Uskotteko oikeesti tähän? Ei mun tarvi olla yli-ihminen ollakseni parempi kuin tällaiset tampiot. Uhri tietenkin valikoidaan tarkkaan tai valmistellaan reagoimaan ärsykkeisiin, jotta voidaan antaa kuva luonnehäiriöisestä hullusta. Plussaa jos ehdottelee ääneen muiden kuullen, että onkos sulla epäluuloinen persoonallisuushäiriö :) muuthan heti luulevat, että heitolle oli joku heille tuntematon, mutta hyvä syy.
Kun aina ammattimaisesti, fiksusti ja ystävällisesti, muiden arviot sinusta perustuvat siihen, miten käyttäydyt. Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kenestäkään mustamaalaminen kivaa ole. Mutta joillakin on elämä ja terve itsetunto. Kun maailma ei pyöri pelkästään työpaikan juorurinkien keskellä, on helpompi ottaa iskuja vastaan.
Toisaalta ihannemaailmassa ei kehitytä kestämään iskuja aina vain paremmin, vaan puututaan vähintäänkin samalla tarmolla iskujen syntyyn. Sivustakatsoja on näissä usein aivan avainasemassa. Jos kaikki järjestään tekisivät selväksi, etteivät suostu kuuntelemaan toisen ja kolmannen käden ikäviä juoruja, niiden viljelystä menisi hohto.
Actions speak louder than words. Always.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko oikeesti tähän? Ei mun tarvi olla yli-ihminen ollakseni parempi kuin tällaiset tampiot. Uhri tietenkin valikoidaan tarkkaan tai valmistellaan reagoimaan ärsykkeisiin, jotta voidaan antaa kuva luonnehäiriöisestä hullusta. Plussaa jos ehdottelee ääneen muiden kuullen, että onkos sulla epäluuloinen persoonallisuushäiriö :) muuthan heti luulevat, että heitolle oli joku heille tuntematon, mutta hyvä syy.
Kun aina ammattimaisesti, fiksusti ja ystävällisesti, muiden arviot sinusta perustuvat siihen, miten käyttäydyt. Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
Sellaiset ihmiset voivat olla vaikka minkälaisissa asemassa yhteiskunnassa.
Kokemusta vain ihan ystävä- ja tuttavapiirissä tapahtuneesta mustamaalamisesta, mutta en välittänyt koska tiedän itse että ne olivat tarkoituksellisia valheita ja kaikki mitä voin tehdä on näyttää tavallani olla olemassa että ne olivat valheita, uskokoon kukin sitä osapuolta jota pitää uskottavampana. Luotan ihmisten järkeen sen verran että uskon suurimman osan tunnistavan kun joku yrittää saada toisen näyttämään huonolta. Voin selittää oman puoleni mutta mitään tarvetta mulla ei ole yrittää saada muita vakuuttumaan kun tiedän itse miten asiat ovat. Töissä suhtautuisin varmaan samoin niin pitkälle kuin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin minkälainen ihminen mustamaalaa? Sellainen joka kokee olevansa huonompi kuin mustamaalattava, usein kateus jostain.
Katkera pahan puhuminen on yleensä inkompetenssin merkki. Stressaantunut ja henkisesti huonossa hapessa oleva persoona keskittyy enemmän uhkiin kuin mahdollisuuksiin. Masentuneet jopa näkevät ihmisten ilmeet julmempina ja negatiivisempina kuin mitä ne oikeasti ovat. Ja kaikella rakkaudella, masentuneet ihmiset eivät ole erityisen kompetentteja.
Ulkopuolisten silmiin se välinpitämätön suorittaja on kompetentti ja vauhko juoruilija on saanut nenilleen tavalla tai toisella. Tietäjät tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin minkälainen ihminen mustamaalaa? Sellainen joka kokee olevansa huonompi kuin mustamaalattava, usein kateus jostain.
Tämähän se aina on se juurisyy mustamaalaamiselle. Mustamaalaaja on monesti ihminen jolla ei itsellä ole riittäviä kykyjä, taitoja ja älykkyyttä työhönsä tai on se vaatimattoman näköinen tössykkä. Itsetuntoa nostetaan sen ihmisen arvoa alentamalla joka osaa työt itseä paremmin tai joka on kauniimpi, mukavampi ihan mikä tahansa asia mikä mustamaalaajalta itseltä puuttuu. Näitähän on työpaikat pullollaan ainakin täällä kotisuomessa 😅 kateellisia riittää.
Miksi pitää antaa tällainen valheellinen kuva mahdollisesta kiusaajasta? Se voi olla ihan kuka vaan. Sosiopaatteja ja narsisteja on. Jos on vähän vmäisempi luonne, niin sen voi taitavasti peittää ja kiusaamimenkin on ihan luonnollista toimintaa ihmisille. Huono eläin kun on.
Vähän psykopaattien propagandaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kenestäkään mustamaalaminen kivaa ole. Mutta joillakin on elämä ja terve itsetunto. Kun maailma ei pyöri pelkästään työpaikan juorurinkien keskellä, on helpompi ottaa iskuja vastaan.
Toisaalta ihannemaailmassa ei kehitytä kestämään iskuja aina vain paremmin, vaan puututaan vähintäänkin samalla tarmolla iskujen syntyyn. Sivustakatsoja on näissä usein aivan avainasemassa. Jos kaikki järjestään tekisivät selväksi, etteivät suostu kuuntelemaan toisen ja kolmannen käden ikäviä juoruja, niiden viljelystä menisi hohto.
Itse sanon nykyään aina, että ymmärrät varmaan, että tulen tärkistamaan tämän asian kyseiseltä henkilöltä itseltäänkin. Kaikki "voi ei, et voi kertoa että sanoin, minä saan siitä kuraa niskaan!" ovat ihan turhia. Jos et olisi saanut kertoa asiaa eteenpäin, saat kurasi ihan ansaitusti. Toimipa seuraavalla kerralla toisin.
Itse paljon pahuutta nähneenä parempi vain sulkea silmät ja korvat. Mustamaalaajat ei koskaan lopeta. Joskus olenkin toivonut että tappaisivat minut, pääsisivät sitten eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alistuva, joka ei itse pysty puolustautumaan ja jota ei kukaan puolusta. Hän jää yksin. Hirveä tilanne.
Voi myöskin olla ihminen, mikä tarkoituksellisesti pusketaan sen tietyn katkeamispisteen yli, joka voi sitten hyvinkin alkaa käyttäytymään ennalta-arvaamattomasti. "Jos minä en ole mitään, hekään eivät ole mitään"; nihilismi astuu kuvioihin tuolloin ja kaikki ovat vaarassa.
Katkeaako joku jostain juoruilusta? Tuota saa kyllä odottaa ne jotka meikäläisestä juoruaa. 😂 valuu kuin vesi pitkin hanhen selkää noiden jutut.
Tämä. Aika pehmoisessa kuplassa on pitänyt elää, jos ei ole koskaan joutunut juoruilun kohteeksi :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera pahan puhuminen on yleensä inkompetenssin merkki. Stressaantunut ja henkisesti huonossa hapessa oleva persoona keskittyy enemmän uhkiin kuin mahdollisuuksiin. Masentuneet jopa näkevät ihmisten ilmeet julmempina ja negatiivisempina kuin mitä ne oikeasti ovat. Ja kaikella rakkaudella, masentuneet ihmiset eivät ole erityisen kompetentteja.
Ulkopuolisten silmiin se välinpitämätön suorittaja on kompetentti ja vauhko juoruilija on saanut nenilleen tavalla tai toisella. Tietäjät tietää.
Kannattaa myös muistaa, että aktiivinen pahanpuhuja ei tee poikkeusta kenenkään kohdalla. Turha luulla olevansa joku luotettu, jota ei haukuta kun selkä kääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Jos joku alkaa heitellä sen puurtavan työhevosen suuntaan diagnooseja sun muita loukkauksia, niin oudolta alkaa vaikuttaa tämä draamankipeä kyökkipsykologi, ei se ahkera tyyppi.
Henkilöiden välinen skisma on tietysti päivänselvä. Toisaalta normaalissa maailmassa etenkin naiset harrastavat tätä 'paperinukkeleikkiä' aikuisilla ihmisillä ja tv-sarjahahmoilla niin paljon, että vaan egoisti luulee tekevänsä sanoista totta pelkästään lausumalla loukkauksiaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset voivat olla v
Aika huonot piirit on herra itselleen hankkinut, jos tuollainen juoru pääsee vahvistamattomana ja todistamattomana hänen työpöydälleen "faktana" :D
Eli joku ei taipunutkaan kiusaamisesi alla ja nyt harmittaa?
Vierailija kirjoitti:
Luulin olevani sellainen ihminen. Ajattelin, että järkevät ihmiset kyllä huomaavat itsekin mitä pskaa heille suolletaan. Jos taas menee sellaista uskomaan, on niin hölmö että ihan sama. Nyt kymmenisen vuotta myöhemmin huomaan, että kyllä se on jossain määrin jäänyt sittenkin vaivaamaan, etten silloin astunut esiin ja pysäyttänyt pahantahtoisen ihmisen temmellystä.
Pitäisi ymmärtää ja uskaltaa puuttua.
Tämä. Mutta joskus on vain niin että pahantahtoisen on itse kyettävä kantamaan ja kohtaamaan temmellyksensä seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alistuva, joka ei itse pysty puolustautumaan ja jota ei kukaan puolusta. Hän jää yksin. Hirveä tilanne.
Voi myöskin olla ihminen, mikä tarkoituksellisesti pusketaan sen tietyn katkeamispisteen yli, joka voi sitten hyvinkin alkaa käyttäytymään ennalta-arvaamattomasti. "Jos minä en ole mitään, hekään eivät ole mitään"; nihilismi astuu kuvioihin tuolloin ja kaikki ovat vaarassa.
Katkeaako joku jostain juoruilusta? Tuota saa kyllä odottaa ne jotka meikäläisestä juoruaa. 😂 valuu kuin vesi pitkin hanhen selkää noiden jutut.
Tämä. Aika pehmoisessa kuplassa on pitänyt elää, jos ei ole koskaan joutunut juoruilun kohteeksi :'D
On myös ihmisiä, jotka eivät juoruilua harrasta. Juoruilijat eivät vain huomaa sitä.
Hyvä esimerkki oli takavuosien bb ja läyhääjärinki, jotka jatkuvasti tupakalla haukkuivat muita. Seuraavaksi avautuivat kaikkien kuullen siitä, miten rumaa ja lapsellista juoruilu on ja kyllä pitää uskaltaa sanoa naamatusten jos on asiaa. Eivät todellakaan tajunneet, että muut juttelivat tahoillaan aivan muista aiheista kuin heistä.
Ei taatusti kuvaa ihan yhtä tai kahta matalapalkka-alan työpaikkaa.
Koska ei vaan kiinnosta muiden ajatukset, tekemiset eikä muiden elämä muutenkaan. Ei muakaan kiinnosta jos joku mustanaalaa mua tms.