Millainen ihminen ei välitä siitä, että häntä mustamaalataan?
Miksi ei välitä? Esimerkiksi vaikka työpaikalla tapahtuva mustamaalaaminen ja ulossavustamisyrityksey?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä niin, että jos joku puhuisi sinusta pahaa, kukaan ei uskoisi sitä.
Uskotteko oikeesti tähän? Ei mun tarvi olla yli-ihminen ollakseni parempi kuin tällaiset tampiot. Uhri tietenkin valikoidaan tarkkaan tai valmistellaan reagoimaan ärsykkeisiin, jotta voidaan antaa kuva luonnehäiriöisestä hullusta. Plussaa jos ehdottelee ääneen muiden kuullen, että onkos sulla epäluuloinen persoonallisuushäiriö :) muuthan heti luulevat, että heitolle oli joku heille tuntematon, mutta hyvä syy.
Kun aina ammattimaisesti, fiksusti ja ystävällisesti, muiden arviot sinusta perustuvat siihen, miten käyttäydyt. Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
No tämä. Jos joku alkaa heite
Niin, entä jos on esim. vähän erikoinen tai muuten muiden mielipiteet helposti käännettävissä? Ansaitseeko tulla kiusatuksi? Joskus alla voi olla vuosienkin pohjatyö jonkun elämän pilaamiseksi, toimintakykyiselle psykopaatille tämmöinen on vain pientä sporttia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin minkälainen ihminen mustamaalaa? Sellainen joka kokee olevansa huonompi kuin mustamaalattava, usein kateus jostain.
Tämähän se aina on se juurisyy mustamaalaamiselle. Mustamaalaaja on monesti ihminen jolla ei itsellä ole riittäviä kykyjä, taitoja ja älykkyyttä työhönsä tai on se vaatimattoman näköinen tössykkä. Itsetuntoa nostetaan sen ihmisen arvoa alentamalla joka osaa työt itseä paremmin tai joka on kauniimpi, mukavampi ihan mikä tahansa asia mikä mustamaalaajalta itseltä puuttuu. Näitähän on työpaikat pullollaan ainakin täällä kotisuomessa 😅 kateellisia riittää.
Miksi pitää antaa tällainen valheellinen kuva mahdollisesta kiusaajasta? Se voi olla ihan kuka vaan. Sosiopaatteja ja narsisteja on. Jos on vähän vmäisempi luonne, niin sen voi taitavasti peittää ja kiusaamimenkin on ih
No kun se on totta. Mustamaalaaminen syntyy aina omasta heikkoudesta. Ihan sama kuinka tampio se toinen olisi ja kuinka loistava itse olet, mutta jos toinen saa sinut tuntemaan itsesi pieneksi, niin saatat alkaa mustamaalata. Mitä vähemmän ihmisellä on henkistä kypsyyttä ja itsehillintää, sitä todennäköisemmin hän mustamaalaa.
Mieti vaikka vanhempaa, jonka varpaille lapsi talloo. Ärähdätkö heti-oletat vahingoksi-unohdat, vai lähdetkö huutelemaan kylille kuinka onnettoman surkea lapsi onkaan, tasapainokyvytön ja röyhkeä? Koska mustamaalaaja on se, joka nolaisi lapsen koko kylän edessä tyhmästä pikkumokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alistuva, joka ei itse pysty puolustautumaan ja jota ei kukaan puolusta. Hän jää yksin. Hirveä tilanne.
Voi myöskin olla ihminen, mikä tarkoituksellisesti pusketaan sen tietyn katkeamispisteen yli, joka voi sitten hyvinkin alkaa käyttäytymään ennalta-arvaamattomasti. "Jos minä en ole mitään, hekään eivät ole mitään"; nihilismi astuu kuvioihin tuolloin ja kaikki ovat vaarassa.
Katkeaako joku jostain juoruilusta? Tuota saa kyllä odottaa ne jotka meikäläisestä juoruaa. 😂 valuu kuin vesi pitkin hanhen selkää noiden jutut.
Tämä. Aika pehmoisessa kuplassa on pitänyt elää, jos ei ole koskaan joutunut juoruilun kohteeksi :'D
Sekoitatte juoruilun ja oikean kunnon mustamaalaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei välitä?
Olen töissä isossa työyhteisössä, jossa ei voi etäillä. Tutustuin työkaveriin, jonka kanssa vietettiin myös vapaata. Aloin kuitenkin ottaa etäisyyttä, sillä hänen juttunsa olivat toisten ihmisten kustannuksella tapahtuvaa irvailua/ muiden viihdyttämistä ( ihan kekseliästäkin) tai suoranaista hakemalla haettua juoruilua.
Tästä etäisyyden ottamisesta tyyppi ilmeisesti suuttui ja alkoi mustamaalata mua ja työtäni. Sain kuulla siitä muilta, minulle lopetti puhumisen ja tervehtimisen.
Itse tiedän tekeväni hommani hyvin ja pyrkiväni kohtelemaan muita oikein. Jatkoin siis hänen tervehtimistään ja käyttäydyin muutenkin kuin en välittäisi. Kyllä oikeasti meni monet yöunet ja vatsaa väänsi yrittää tehdä yhteistyötä, kun hän kohteli mua kuin ilmaa.
Muutamassa vuodessa tämän ihmisen toiminta alkoi olla koko työyhteisössä muillekin selvää, koska kohteli muitakin näin. L
Oikein toimittu. Hyvä sinä!
Vierailija kirjoitti:
Eli joku ei taipunutkaan kiusaamisesi alla ja nyt harmittaa?
Tämähän se.
No esim. minä en todellakaan jaksa tuhlata energiaani ja elämääni mihinkään halpamaisten mustamaalaajien oikomiseen saati alkaa heitä ojentamaan, joten poistun vaan kuvioista ja annan olla.
En halua koskea tuollaisiin ihmisiin millään tavalla, ja menetän kunnioitukseni samantien jos tajuan jonkun olevan tuollainen. Sitten vaan koen sen henkilön lähinnä ilmaksi, siis olen kyllä perus asiallinen mutta en katso enää silmiin enkä hymyile tai mitään. Siitä tuollaisille tuleekin vaikea olo ja saattavat alkaa mielistelemään kun huomaavat olevansa ilmaa.
Uskon myös, että totuus selviää aina ja jos ei selviä, sillä ei ole merkitystäkään. En halua elämääni p*skaa energiaa enkä ihmisiä, jotka uskovat juoruja. Eli ei mitään syytä alentua sekaantumaan tuollaisiin juttuihin mitenkään. Jos joku haluaa mustamaalata ja joku sitä uskoo, niin kertovat ihan tarpeeksi itsestään. 💅🏻
Vierailija kirjoitti:
Jos mustamaalauksen kohde reagoi, siihen sanotaan syyksi että se kohde on yliherkkä, ottaa itseensä liian herkästi. Se on kiusaajien hyvin tuntema ja käyttämä mantra.
"Se on liian herkkä, se kuvittelee, se ylireagoi."
Toihan on sama taktiikka kuin parisuhteissa paatuneilla pettäjillä.
Jos petetty reagoi aiheesta olevine epäilyksineen jotka ovat oikeasti totta niin noita mantroja pettäjä suoltaa.
Päälle vielä sanotaan että on sairaalloisen mustasukkainen jonka takia pitäisi mennä terapioimaan se pois terapeutin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä niin, että jos joku puhuisi sinusta pahaa, kukaan ei uskoisi sitä.
Uskotteko oikeesti tähän? Ei mun tarvi olla yli-ihminen ollakseni parempi kuin tällaiset tampiot. Uhri tietenkin valikoidaan tarkkaan tai valmistellaan reagoimaan ärsykkeisiin, jotta voidaan antaa kuva luonnehäiriöisestä hullusta. Plussaa jos ehdottelee ääneen muiden kuullen, että onkos sulla epäluuloinen persoonallisuushäiriö :) muuthan heti luulevat, että heitolle oli joku heille tuntematon, mutta hyvä syy.
Kun aina ammattimaisesti, fiksusti ja ystävällisesti, muiden arviot sinusta perustuvat siihen, miten käyttäydyt. Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
Suosittelen toimintakykyiselle psykopaatille esim. kirurgiksi kouluttautumista. Enemmän massia ja statusta silleen. Toinen aika cool urasuunta voisi olla sotapuolella. Voivat olla pirun kovia jääkäreitä.
Inkompetentti lautasadisti voi jäädä tänne meidän iloksi trollaamaan.
Sellainen, jolla on jo poistumissuunnitelma mietittynä, ehkä jopa uusi työ odottaa. Ei jaksa haaskata energiaa mustamaalaajien pelleilyyn.
Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
Tämä! Erittäin vahvasti tämä.
Näyttelee ettei välitä, mutta salaa kerää todistusaineistoa ja kun näyttö on satavarman vankka, pääsette oikeuteen ja maksamaan korvauksia mustamaalaamisesta, kunnianloukkauksista, perättömän lausuman levittämisestä, jne. ja toivottavasti käykin teille kalliiksi... voi sitten miettiä jonkin sadantonnin laskun äärellä että oliko sen arvoista huvia mustamaalata toisia...
Kysyy epätoivoinen työpaikkakiusaaja?
Eihän siinä kun yksinkertaisesti ei kiinnosta eikä välitä vaikka paskaa puhutaankin seläntakana
Vierailija kirjoitti:
Kysyy epätoivoinen työpaikkakiusaaja?
Epätoivoinen huliukko kadehtimassa smoothisti haarukkatrukillaan lasteja kuskaavaa ammattimiestä tms. Luulee että paskanjauhannalla pääsee pitkälle, mutta ei pihkura, eihän sillä pääse edes AV:lta pois!
Miksi naisten työyhteisöt ja muutkin naisten yhteisöt ovat tällaisia?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos joku haluaa uskoa pahaa juorujen perusteella, sellaisten ihmisten mielipiteillä ei ole merkitystä.
Ne jotka uskoo juoruja, ei ajattele niiden olevan juoruja tai mustamaalaamista, vaan uskovat niiden olevan totta. Jos jotakin esimerkiksi haukutaan pahaksi, ja he rankaisevat "pahaa" ihmistä, he kokevat olevansa hyviä ihmisiä itse ja taistelevansa pahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten työyhteisöt ja muutkin naisten yhteisöt ovat tällaisia?
Miehet osaa olla samanlaisia ja ihan yhtä lailla harrastaa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka uskoo juoruja, ei ajattele niiden olevan juoruja tai mustamaalaamista, vaan uskovat niiden olevan totta. Jos jotakin esimerkiksi haukutaan pahaksi, ja he rankaisevat "pahaa" ihmistä, he kokevat olevansa hyviä ihmisiä itse ja taistelevansa pahaa vastaan.
No just noin tyhmien ihmisten seura ja mielipiteet ei kiinnosta. Preferoin vähän parempaa seuraa ja sitä onneksi riittää. Mustamaalaajat/juorujen uskojat on oman kokemukseni mukaan vähemmistössä, ja fiksujen naisten keskuudessa niitä ei ole oikeastaan ollenkaan. Vähän sellaisten yksinkertaisten typerysten touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just noin tyhmien ihmisten seura ja mielipiteet ei kiinnosta. Preferoin vähän parempaa seuraa ja sitä onneksi riittää. Mustamaalaajat/juorujen uskojat on oman kokemukseni mukaan vähemmistössä, ja fiksujen naisten keskuudessa niitä ei ole oikeastaan ollenkaan. Vähän sellaisten yksinkertaisten typerysten touhua.
Tiedän työyhteisön jossa juuri nämä juoruajat ovat nousseet vastuullisempiin ja paremmin palkattuihin tehtäviin ja kaveeraavat esimiesten kanssa.
Mistä tiedät ettei välitä?
Olen töissä isossa työyhteisössä, jossa ei voi etäillä. Tutustuin työkaveriin, jonka kanssa vietettiin myös vapaata. Aloin kuitenkin ottaa etäisyyttä, sillä hänen juttunsa olivat toisten ihmisten kustannuksella tapahtuvaa irvailua/ muiden viihdyttämistä ( ihan kekseliästäkin) tai suoranaista hakemalla haettua juoruilua.
Tästä etäisyyden ottamisesta tyyppi ilmeisesti suuttui ja alkoi mustamaalata mua ja työtäni. Sain kuulla siitä muilta, minulle lopetti puhumisen ja tervehtimisen.
Itse tiedän tekeväni hommani hyvin ja pyrkiväni kohtelemaan muita oikein. Jatkoin siis hänen tervehtimistään ja käyttäydyin muutenkin kuin en välittäisi. Kyllä oikeasti meni monet yöunet ja vatsaa väänsi yrittää tehdä yhteistyötä, kun hän kohteli mua kuin ilmaa.
Muutamassa vuodessa tämän ihmisen toiminta alkoi olla koko työyhteisössä muillekin selvää, koska kohteli muitakin näin. Lopulta lähti itse pois, kun hänen hovinsa/ vitsiensä kuuntelijoiden määrä väheni.
Kyllä välitin kohtelusta, mutta päätin, että ei noin ilkeä ihminen ole provosoitumisen arvoinen. Pystyn itse parempaan.