Lapset eivät halunneet lähteä isoisää tapamaan isänpäivänä "koska ei hänkään koskaan huomioi meitä"
Tuo on kyllä ihan totta, ei muista syntymäpäiviä, jouluna tms.
Miksi tuollaista isoisää lapsenlapsen pitäisi huomioida?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin lapsi, oli selvää, että nuorempien kuuluu huomioida vanhempia.
Pelkästään noin päin? Huh, luojan kiitos mun suvussa ei ollut noin häiriintynyttä, kaikkia huomioitiin tasapuolisesti.
Juu, ihan varmasti lapsesi käyttävät sanaa "huomioida". Surkea provo.
Joo, en soita isälleni tänään. Alkoholisoitunut valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi huokaisee helpotuksesta kun ahne buumeri sukupolvi poistuu.
Buumereilla ei ole lapsenlapsia jotka ovat oikeasti lapsia.
Pullamössösukupolvi ei pärjää.
Matikka ei taida olla vahvuutesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä lapsia oot kasvattanut. Lapset tuskin huomioivat paappaansa jouluna myöskään.
Kyllä ne aikanaan väsäilivät innoissaan kortteja ja askarteluja mutta tässä jossain kohtaa teini-ikää huomasivat ettei isoisä laita vastavuoroisesti heille mitään, edes sitä korttia. Ei edes soita onnittelua.
Ap
Teini-ikäiset ovat toki muutenkin nihkeitä enää askartelemaan yhtään mitään.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään noin päin? Huh, luojan kiitos mun suvussa ei ollut noin häiriintynyttä, kaikkia huomioitiin tasapuolisesti.
Kyllä ennen huomioitiin kaikkia tasapuolisesti. Mutta vanhempien kunnioitus oli paljon tarkempaa vaalittu kuin nykyään. Jokhan se huomataan nulikoista ostarilla ettei sitä ole opittu.
Ennen pystyi mummopyörän jättämään lukitsematta kaupan pihaan, nykyään ei voi jättää edes kettingissä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan varmasti lapsesi käyttävät sanaa "huomioida". Surkea provo.
Niin, eivät käytäkään. Tai eivät juuri tuossa yhteydessä käyttäneet. Selittivät asian paljon pidemmin. Ei olisi mahtunut otsikkoon.
Ap
Huono käytös ei maailmasta poistu huonolla käytöksellä. Tämä ehkä on hyvä opettaa lapsille. Jos kyseessä on väkivaltainen ja alkoholisoitunut henkilö tms. niin ymmärrän ajatuksen ettei tarvitse huomioida tai ainakaan vierailla. Mutta jos kyseessä on ajattelematon henkilö ja mahdollisesti hänen puoliso, jolle vierailu tuo iloa niin ehkä se ei niin kauhea uhraus ole vierailulle mennä. Tekstistä ei edes käy ilmi tuleeko välinpitämättömyys ilmi muuten kun näissä muistamisissa.
Yksi asia ap;n tarinassa mietityttää. Aina olisi annettava jotain lahja tai kortti, muistamista on myös vierailu juhlittavan luona. Eikö isoisä ole tullut edes kylään synttäreillä. jouluna tai valmistujaisissa?
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja lapsia.
Äitinsä opettamia. Jos ei isän vanhemnat tule tuhatlappunen kourassa, eivät he ome edes kahvikupillisen arvoisia.
Saati että sanoisi hyvää isän/ äitienpäivää/ joulua.
Ja itse en lapsenlapsilta odota onnitteluja , en äitienpäivänä, tokko synttäriivää ees tietävät.
Se joskus tekee kipeää kun pojatkaan ei uskalla esm äitienpäiväonnitteluja soittaa sisältä kotoaan. "Lähdin käymään lähikaupassa/ oon roskia viemässä, samalka tässä soittelen " .
Kyllä miehelläni, heidän isällään, oli kotona täysi vapaus puhua vanhempiensa ym kanssa.
Oivallinen päivä tuollaisille stooreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi huokaisee helpotuksesta kun ahne buumeri sukupolvi poistuu.
Buumereilla ei ole lapsenlapsia jotka ovat oikeasti lapsia.
Pullamössösukupolvi ei pärjää.
Matikka ei taida olla vahvuutesi?
Buumerit on yli 75 vuotiaita (ei oteta nyt ameriikasta mallia) niiden lapset on 50 v ja lapset taas 25 v. Sulla ei taida olla hallussa.
Mun buumeri-ikäiset kaverit on isomummuja ja -pappoja. Suurin osa jo haudassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriintyneitä?
Vierailija kirjoitti:
Miniät ne jaksaa kalvaa puolisonsa lapsuusperhettä ja vielä ihmettelevät sitten miksei miehen suku kanna heille kalliita lahjoja ja pidä yhteyttä tiiviisti. Ja hoida lapsia, maksa asuntovelkoja, kustanna ulkomaan matkoja.
Juuri näin. Uhriudutaan ja nokitaan muita, minä minä ja minun erinomaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia ap;n tarinassa mietityttää. Aina olisi annettava jotain lahja tai kortti, muistamista on myös vierailu juhlittavan luona. Eikö isoisä ole tullut edes kylään synttäreillä. jouluna tai valmistujaisissa?
Ja onko kutsuttu.
Tänä vuonna kannattaa jättää isoisän luona vierailu muutenkin väliin, koska korona.
Vierailija kirjoitti:
Fiksuja lapsia.
Mahdollisesti, mutta vailla käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna kannattaa jättää isoisän luona vierailu muutenkin väliin, koska korona.
Ainahan sitä jokin tekosyy löytyy dissata vanhoja sukulaisia.
Ja sinä olet isäsi lapsi.