Lapset eivät halunneet lähteä isoisää tapamaan isänpäivänä "koska ei hänkään koskaan huomioi meitä"
Tuo on kyllä ihan totta, ei muista syntymäpäiviä, jouluna tms.
Miksi tuollaista isoisää lapsenlapsen pitäisi huomioida?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, en minäkään huomioi isänpäivä enkä äitienpäiviä vanhempieni suuntaan koska he eivät ole koskaan huomioineet minun syntymäpäiviäni, valmistujaisia tmv. En jaksa käyttää energiaa ihmisiin jotka eivät käytä sitä minuun.
Tervetuloa aikuisten maailmaan. Jokainen järjestää juhlansa itse. Vai oletko lapsena antanut omista säästörahoista ostamaasi lahjaa kenelekään?
Mistä ne rahat tulisi jos kukaan ei huomioi? Ja lapsiko järjestää itse omat juhlansa?
Lähinnä valmistujaiset. Silloin on kyllä jo niin vanha että pitäisi tehdä edes leipomukset itse.
Jos ei ole varaa ostaa itse kaikkia tarvikkeita?
Kumman isä kyseinen runkku on. Joko sinun tai miehesi sitä pitäisi muistaa tai olla muistamatta. Jos on käyttäytynyt paskasti omaa lastaan kohtaan niin ei siinä mitään muistamisia silloin tarvita. Tulee vain teennäinen olo kaikille osapuolille tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isänpäivänä pitäisi isoisää juhlia?
Ehkä ne lapsenlapset ovat ilmaantuneet sitten jostain muuta kautta kuin että isoisä aikanaan teki lapsia, elättija hoiti ne ja sitä rataa. Eihän mitään ole pakko juhlia, eikä kellekään ole pakko osoittaa lämpimiä tunteita, arvostusta eikä mitään.
Eikö se ole sitten niiden lasten vanhemman asia mennä paapomaan sitä vanhaa kääkkää?
Teillä on tainnut tapakasvatus jäädä vähiin jo muutaman sukupolven ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että noi sanat on joku muu syöttänyt lasten suuhun, ja koko ajatuksen.
Miten niin? Aika helposti lapsi huomaa jos isovanhempi ei osoita mitään kiinnostusta. Etenkin jos muilta isovanhemmilta sitä huomiota saa.
Isoisäni ei huomioi minua.
Elmeri 5 v.
Kuka tässä viisivuotiaista on puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä lapsia oot kasvattanut. Lapset tuskin huomioivat paappaansa jouluna myöskään.
Kyllä ne aikanaan väsäilivät innoissaan kortteja ja askarteluja mutta tässä jossain kohtaa teini-ikää huomasivat ettei isoisä laita vastavuoroisesti heille mitään, edes sitä korttia. Ei edes soita onnittelua.
Ap
No voi, voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että noi sanat on joku muu syöttänyt lasten suuhun, ja koko ajatuksen.
Miten niin? Aika helposti lapsi huomaa jos isovanhempi ei osoita mitään kiinnostusta. Etenkin jos muilta isovanhemmilta sitä huomiota saa.
Elmeri 5 v.
Sinä olet henkisesti sillä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäitä lapsia oot kasvattanut. Lapset tuskin huomioivat paappaansa jouluna myöskään.
Et sitte ymmärtänyt lukemaasi, ISOISÄ ei piittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, en minäkään huomioi isänpäivä enkä äitienpäiviä vanhempieni suuntaan koska he eivät ole koskaan huomioineet minun syntymäpäiviäni, valmistujaisia tmv. En jaksa käyttää energiaa ihmisiin jotka eivät käytä sitä minuun.
Tervetuloa aikuisten maailmaan. Jokainen järjestää juhlansa itse. Vai oletko lapsena antanut omista säästörahoista ostamaasi lahjaa kenelekään?
Mistä ne rahat tulisi jos kukaan ei huomioi? Ja lapsiko järjestää itse omat juhlansa?
Lähinnä valmistujaiset. Silloin on kyllä jo niin vanha että pitäisi tehdä edes leipomukset itse.
Jos ei ole varaa ostaa itse kaikkia tarvikkeita?
Jos ei oo varaa, silloin ei juhlita. Tervetuloa aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elmeri 5 v.
Aah, palstan ilopillerikin tuli paikalle 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vaan sinun manipuloimina tekevät tuollaisia johtopäätöksiä, huomaat varmaan itsekin, mistä asenne on peritty.
Miehet on jäyhiä. Einö se käy muistamisesta jos se vaarin kanssa asuva mummo muistaa, kyllä ne muistamiset tulee molemmilta.
Ja miehesi asia olisi onnitella isäänsä, tokko tekee niin jos se sitten on hänen kotinsa miesperinne.
Lapset muistavat omaa isäänsä, heidän isänsä omaansa
Mulla ei ollut isää. Oli vaan kusipää joka tuli syömään, hakkaamaan ja vaihtamaan vaatteet viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elmeri 5 v.
Aah, palstan ilopillerikin tuli paikalle 😅
Se tuli jo aiemmin, mustamaalaamaan isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko ne lapset ostanu joululahjan paapalle vai ei? Kyllä kaikkee mangutaan muttei nähdä malkaa omassa silmässä.
Suomi huokaisee helpotuksesta kun ahne buumeri sukupolvi poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jostain meille tuntemattomaksi jäävästä syytä isoisän valinta. Ja lasten äidin valinta on valittaa.
Niin. Nykylapset on tottuneet siihen, että he ovat huomion keskipisteitä. Kun itse olin lapsi, oli selvää, että nuorempien kuuluu huomioida vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Suomi huokaisee helpotuksesta kun ahne buumeri sukupolvi poistuu.
Buumereilla ei ole lapsenlapsia jotka ovat oikeasti lapsia.
Pullamössösukupolvi ei pärjää.
Miniät ne jaksaa kalvaa puolisonsa lapsuusperhettä ja vielä ihmettelevät sitten miksei miehen suku kanna heille kalliita lahjoja ja pidä yhteyttä tiiviisti. Ja hoida lapsia, maksa asuntovelkoja, kustanna ulkomaan matkoja.
Elmeri 5 v.