Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No onko tuo nyt "kauhukuntoon" tärvelty vuokra-asunto? Ihan perus vuorotyöläisen settiä minusta

Vierailija
11.11.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009964999.html

Vähän tavaraa lattioilla ja thats it

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten moni siivoaa ensi vuonna, kun avustajat lopettaa työt esim. pyörätuolissa istuvat? 

Omaiset hoitaa. 

Kukaan ei rupea tekemään silpputyötä eli avustamaan eri ihmisiä aamusta iltaan. 

Tähän asti on avustettu 20-30 h viikko ja saatu asumistukea ja soviteltua päivärahaa.

Ensi vuonna sairaat ja eläkeläiset on ilman avustajia. 

Vierailija
62/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten moni siivoaa ensi vuonna, kun avustajat lopettaa työt esim. pyörätuolissa istuvat? 

Omaiset hoitaa. 

Tähän asti on avustettu 20-30 h viikko ja saatu asumistukea ja soviteltua päivärahaa.

Laitetaanko sitten kuvia lehteen eläkeläisen likaisesta asunnosta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Hyi helvetti millaisessa läävässä jotkut elävät, työaikamuodosta riippumatta.

Tai joutuvat elämään huonon terveydentilan vuoksi. Mikään taho ei heitä auta. Ei ole välttämättä oma valinta.

Kannattaa pysähtyä miettimään kuinka hyvin tai huonosti itse ihminen voi jos pelkkä asunto on jo tuossa kunnossa.

Mitä väliä sillä on mitä fyysisesti sairas omasta kunnostaan miettii? Terveydenhuolto ei auta, sossu ei auta. Ei miettimisillä ole mitään väliä.

Höpö höpö. Terveydenhoito auttaa fyysisesti sairasta. Jos sossu ei auta, mene töihin. Avunsaantitarpeesi eivät ole täyttäneet edellytyksiä. Yhteiskunnan ei kulu elättää sinua, vaan sinun yhteiskuntaa. 

Vierailija
64/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa terveystiedot on salassa pidettäviä eikä sairauksista tarvitse kertoa vuokraisännälle. Itse tekisin rikosilmoituksen tollasesta asunnon kuvien lehteen laittamisesta. 

Vierailija
65/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Hyi helvetti millaisessa läävässä jotkut elävät, työaikamuodosta riippumatta.

Tai joutuvat elämään huonon terveydentilan vuoksi. Mikään taho ei heitä auta. Ei ole välttämättä oma valinta.

Kannattaa pysähtyä miettimään kuinka hyvin tai huonosti itse ihminen voi jos pelkkä asunto on jo tuossa kunnossa.

Mitä väliä sillä on mitä fyysisesti sairas omasta kunnostaan miettii? Terveydenhuolto ei auta, sossu ei auta. Ei miettimisillä ole mitään väliä.

Höpö höpö. Terveydenhoito auttaa fyysisesti sairasta. Jos sossu ei auta, mene töihin. Avunsaantitarpeesi eivät ole täyttäneet edellytyksiä. Yhteiskunnan ei kulu elättää sinua, vaan sinun yhteisk

Kuule edes 97-vuotias eläkeläinen joka saa aivoinfarktin ei saa ilmaista kodin siivousta.

Ainoastaan sotaveteraanit saa. 

Vierailija
66/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja maksaa joku 30 €/tunti, jos ei itse jaksa/kykene/ymmärrä siivota.

viikon ruokarahat jos on työtön.

Niin on, mutta aina ne voi yrittää toimeentulotuessa hyväksyttää menoiksi.

Vierailija
67/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuokralainen oli muun muassa hajottanut keittiön sähkölieden ja repinyt valaisimen osittain irti seinästä. Uuni oli päätynyt naisen käsittelyssä sellaiseen kuntoon, ettei sitä voinut enää käyttää"

Todellakin on tärvelty huonoon kuntoon. Miten jotkut kehtaavatkin. Moraaliton tyttö.

Vierailija
68/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on sinusta perus asunto niin kannattaa hakeutua masennuspolille.

Tänä päivänä moni elää yksin ja tekee 8 tuntista työpäivää. viikonloppusin siivotaan jos ehtii ja jaksaa. Olen nähnyt huoltomiehenä tuollaisia kuin sieniä sateella.

Onko sun mielestä 8-tuntinen työpäivä jotenkin erityisen pitkä? Ihan vain tiedoksesi, että se on ollut normi jo vuosikymmeniä. Sen jälkeen jää vielä 16 tuntia aikaa tehdä jotain muuta. Ja vaikka nukkuisi 8 tuntia, siltikin jää vielä 8. Eikö siinä ajassa ehdi nostaa tavaroita lattialta?

Ei ole erityisen pitkä mutta oletko koskaan tehnyt mitään ruumillista työtä? Jos olisit ymmärtäisit että joskus sitä tullaan kotiin, suihkuun ja suoraan nukkumaan eikä edes jaksa syö

Suomalailla on tutkimusten mukaan vajaa empatiakyky. Ei osata asettua TOISEN ihmisen asemaan. Jos joku on pyörätuolissa, niin kuvitellaan, että hän venyy ja paukkuu samoin kuin itse ja kyllä minä pystyisin pyörätuolissakin raaputtamaan selkääni, luistelemaan normaalisti jaloilla seisoen, kantamaan jääkaapin kolmanteen kerrokseen rappuja pitkin, tekemään työtä pilvenpiirtäjäraksalla jne. Koska hei, eihän pyörätuolissa istuvalla voi lisäksi muita rajoitteita olla, eikä se pyörätulikaan este ole, jos oikein kovasti jotain haluaa. Päättää vaan, niin kuin minä, koska olen terve, vahva ja pystyvä ja jos minä pystyn, niin silloin kaikki muutkin pystyvät!

Vierailija
69/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja maksaa joku 30 €/tunti, jos ei itse jaksa/kykene/ymmärrä siivota.

viikon ruokarahat jos on työtön.

Niin on, mutta aina ne voi yrittää toimeentulotuessa hyväksyttää menoiksi.

Eivät ole ainakaan minulla hyväksyneet.

Vierailija
70/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki tavarat poistettais ei näkyisi kuin luonnollista kulumaa ja tietenkin hieman töhryä seinässä mikä voidaan laskea ilkivallaksi ja se maksaa sen purkillisen maalia.

VUOKRALAINEN oli muun muassa hajottanut keittiön sähkölieden ja repinyt valaisimen osittain irti seinästä. Uuni oli päätynyt naisen käsittelyssä sellaiseen kuntoon, ettei sitä voinut enää käyttää. 

Nämäkö eivät mielestäsi ole ilkivaltaa? Vahingot korvattavissa purkillisella maalia? 

Taidat olla joko neiti itse tai samanmielinen "vuorotyöläinen", joka ei jaksa siivota kuin ehkä kerran 10 vuodessa. 

Vierailija
71/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa terveystiedot on salassa pidettäviä eikä sairauksista tarvitse kertoa vuokraisännälle. Itse tekisin rikosilmoituksen tollasesta asunnon kuvien lehteen laittamisesta. 

Hyvässä lykyssä vuokralainen pahasti masentunut tai joku muu sairaus mikä ei kuulu vuokraisännälle joka sitten juoruaa henkilön nimellä, että asuntoa ei siivottu jne 

Itse tekisin rikosilmoituksen.

Vuokralainen voi olla vaikka trauma potilas, ollut onnettomuudessa ja ties mitä. 

Miten ihmiset voi olla noin ajattelemattomia. 

Vaikka asunto olisi missä kunnossa niin lehtiin ne kuvat ei kuulu. 

Vierailija
72/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terveydenhoito auttaa fyysisesti sairasta. Jos sossu ei auta, mene töihin. Avunsaantitarpeesi eivät ole täyttäneet edellytyksiä. Yhteiskunnan ei kulu elättää sinua, vaan sinun yhteisk

Eivät auta. Lääkäri sanoi, että ei ihmisen tarvitse pystyä pyyhkimään persettään, eikä sen tarvitse pystyä liikkumaan. Ohjeet ovat, että tervetuloa sitten uudelleen, kun kuset ja paskat tulevat housuusi ja pidätyskyky on mennyt.

Vierailija
73/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kauhuvuokralaiset" tuntuvat saavan paljon palstatilaa. 

Sen sijaan yllättävän vähän puhutaan "kauhuvuokranantajista". Minä olen sillee vanhanaikainen että olen aina luovuttanut kämpän ajoissa, siistinä, jopa pesaisen ikkunat ja lattiat pyyhin kostealla. Useimmiten nuo toimet pitää kuitenkin tehdä kun muuttaa uuteen kämppään: edellinen vuokralainen ei ole siivonnut, vuokranantaja ei ole siivonnnut ja niimpä ikkunat ovat läpinäkymättömät, lattiassa tahmeita tahroja ja kylpyhuoneessa on paksu harmaa kerros, jopa peilissä on vielä edellisen asukkaan finnit.  

Olen tutustunut vonkaaviin vuokranantajiin jotka tyytyvät pienempään vuokraan jo niille antaa, toisiin jotka ehdottelee muuten vaan, sekä yhteen joka hyvin korrektisti yritti tehdä tuttavuutta mutta kun en lämmennyt niin vuokra nousi halvasta kalliiksi yhdessä yössä ja tuli pikamuutto. Puhutaan myös vuokralaisista jotka tuovat luteita, mutta entäs vuokrak

Alussa kerrot olevasi vuokralainen ja lopussa sanot että nykyinen vuokralainen olet siis vuokralainen vai vuokranantaja?

Vuokralainen voi vaatia asunnon olevan paremmassa kunnossa eli siivottuna ennen kuin kirjoittaa vuokrasopimuksen. 

Vierailija
74/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä lykyssä vuokralainen pahasti masentunut tai joku muu sairaus mikä ei kuulu vuokraisännälle joka sitten juoruaa henkilön nimellä, että asuntoa ei siivottu jne 

Itse tekisin rikosilmoituksen.

Vuokralainen voi olla vaikka trauma potilas, ollut onnettomuudessa ja ties mitä. 

Miten ihmiset voi olla noin ajattelemattomia. 

Vaikka asunto olisi missä kunnossa niin lehtiin ne kuvat ei kuulu. 

Potilaasta kannattaa ennemmin tehdä vaikka huoli-ilmoitus.

Vierailija
75/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää tuolta aina sen jälkeen kun isi ottaa vähän viunaa.

Vierailija
76/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuokralainen oli muun muassa hajottanut keittiön sähkölieden ja repinyt valaisimen osittain irti seinästä. Uuni oli päätynyt naisen käsittelyssä sellaiseen kuntoon, ettei sitä voinut enää käyttää"

Todellakin on tärvelty huonoon kuntoon. Miten jotkut kehtaavatkin. Moraaliton tyttö.

Toisen omaa on helppo kaltoinkohdella kun sattuu valitsemaan väärän vuokralaisen. 

Alivuokrasin jokunen vuosi sitten omaa asuntoani ulkomaanharjoittelun ajaksi, ja huoneistossa majaillut nuori parikymppinen nainen ei varmaan ollut siivonnut kertaakaan koko aikana. Lattia oli täynnä hiekkaa, tahmaa ja jättimäisiä villakoiria, keittiön pöytätasot täynnä tyhjiä viinipulloja ja siideritölkkejä, tavarat ja vaatteet sekalaisissa pinoissa pitkin poikin ja likapyykit lojuivat siellä seassa iloisesti. Ainoastaan kylppäri oli pidetty suht siistinä. 

Vierailija
77/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläke 1422 brutto maksimissaan niin voi saada palvelusetelin, jolla saa alennusta kaksion kokoisen asunnon siivouksesta kerran kuukaudessa eli yksi makuuhuone, olohuone, keittiö ja kylpyhuone. Jos isompi asunto niin normaalilla hinnalla muut huoneet. 

Juu, kyllä sosiaaliohjaaja sairaalassa katsoo sun palveluntarpeen, tulot ja omaisuuden ja paljonko maksat kodin siivouksesta aivoinfarktin jälkeen. 

Vierailija
78/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaiset hoitaa. 

Herättelisiköhän se kansalaisia ymmärtämään miten kurja tilanne on oikeasti ja ketkä todella ovat niitä kaikkein heikoimpia, joita tulisi auttaa? Jos ihmiset nousisivat mielenilmaukseen ja saisivat muutoksen aikaan, niin silloinhan se olisi hyvä.

Vierailija
79/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaiset hoitaa. 

Herättelisiköhän se kansalaisia ymmärtämään miten kurja tilanne on oikeasti ja ketkä todella ovat niitä kaikkein heikoimpia, joita tulisi auttaa? Jos ihmiset nousisivat mielenilmaukseen

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. 

Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia 

Jokainen on kyllä ansainnut palkan, jos auttaa toista. Ei tarvitse ilmaiseksi siivota. 

Vierailija
80/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotkunen kämppä, mutta ei millaan tavalla tuhottu. Eikö seinien maalaaminen ja muu pintaremontti ole ihan normaalia vuokralaisten vaihtuessa? Elämisen jälkiä tulee aina lattioihin ja seiniin. En käsitä miksi tästä piti kuvat lehteen laittaa. Vuokranantajana olisin ihan tyytyväinen ettei tuon kummempaa ollut vastassa, jos vuokralaisen kanssa on ollut ongelmia.

Luehan juttu uudelleen. Kyllä siellä mainitaan aivan selvästi, että tyttö oli aiheuttanut melkoista vahinkoa mm. hajottamalla keittiön lieden ja tärvelemällä uunin siihen kuntoon, että se oli pakko uusia. 

Lisäksi mokomasta läävästä ja sen siivouksesta koituu kuluja asunnon omistajalle. Eihän tuollaiseen voi ottaa samantien uutta asukasta vaan kämppä täytyy putsata ja puhdistaa lattiasta kattoon. Se on yllättävän iso ja työläs projekti ensin viedä kaikki irtotavara jäteastiaan ja sen jälkeen rempata muut tuhot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän