Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No onko tuo nyt "kauhukuntoon" tärvelty vuokra-asunto? Ihan perus vuorotyöläisen settiä minusta

Vierailija
11.11.2023 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009964999.html

Vähän tavaraa lattioilla ja thats it

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Jokainen on kyllä ansainnut palkan, jos auttaa toista. Ei tarvitse ilmaiseksi siivota. 

Silloinhan se ei ole auttamista, vaan työtä.

En minä ala 595 työmarkkinatuella siivoamaan ja jos teen 40 h työviikkoa palkalla niin hyvä kun jaksan oman asunnon siivota. Ja työtön ei sitäpaitsi saa tehdä vapaaehtoistyötä. 

Et ihan varmasti, eikä ennen sinua kukaan muu kuin Auri Kananen. Suureen ääneen kuitenkin tulet vaatimaan palveluja paska vaipassa.

Sote johtajat saa isoa palkkaa ja valtion palkkamenot on 22 miljardia. Mulla on lapsia ja oikeus myös saada palkkaa, jos jotain autan. Meillä lapsilla ei ole edes harrastuksia. Ei niihin ilmaiseksi pääse. 

Onneksi valtiolla leikataan palkkamenoja j kohta saa irtisanoa vakituisia valtiolla, katsotaan meneekö ne ilmaiseksi siivoamaan muiden koteja? 

Vierailija
102/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Jokainen on kyllä ansainnut palkan, jos auttaa toista. Ei tarvitse ilmaiseksi siivota. 

En minä ala 595 työmarkkinatuella siivoamaan ja jos teen 40 h työviikkoa palkalla niin hyvä kun jaksan oman asunnon siivota. Ja työtön ei sitäpaitsi saa tehdä vapaaehtoistyötä. 

Et ihan varmasti, eikä ennen sinua kukaan muu kuin Auri Kananen. Suureen ääneen kuitenkin tulet vaatimaan palveluja paska vaipassa.

Sote johtajat saa isoa palkkaa ja valtion palkkamenot on 22 miljardia. Mulla on lapsia ja oikeus myös saada palkkaa, jos j

Lisäksi alle 50 hengen yrityksissä ja yhteisöissä ei ole enää takaisiotto velvoitetta ja saa palkata heti uusia työntekijöitä. 

50-vuotiaat voidaan irtisanoa ja heillä on eläkeikään 16 vuotta työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä. 

Vierailija
104/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä. 

Mulla on nyt menoa, mutta voin linkittää myöhemmin jutun, missä lukee että irtisanomissuojan heikentäminen koskee kaikkia. Työskenteletkö hyvinvointialueella eli myös sua ja sotekuluista leikataan ja paljon.

Vierailija
105/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on sinusta perus asunto niin kannattaa hakeutua masennuspolille.

Tänä päivänä moni elää yksin ja tekee 8 tuntista työpäivää. viikonloppusin siivotaan jos ehtii ja jaksaa. Olen nähnyt huoltomiehenä tuollaisia kuin sieniä sateella.

Onko sun mielestä 8-tuntinen työpäivä jotenkin erityisen pitkä? Ihan vain tiedoksesi, että se on ollut normi jo vuosikymmeniä. Sen jälkeen jää vielä 16 tuntia aikaa tehdä jotain muuta. Ja vaikka nukkuisi 8 tuntia, siltikin jää vielä 8. Eikö siinä ajassa ehdi nostaa tavaroita lattialta?

Ei ole erityisen pitkä mutta oletko koskaan tehnyt mitään ruumillista työtä? Jos olisit ymmärtäisit että joskus sitä tullaan kotiin, suihkuun ja suoraan nukkumaan eikä edes jaksa syö

Selityksiä, selityksiä. Sitä ollaan käyty normaalisti päivätöissä , herätty öisin kahden lapsen takia, ollut samaan aikaan kaksi koiraa jotka pitänyt hoitaa. Aamulla lapset päiväkotiin ja sen kautta töihin vaikka olisit nukkunut 2 tuntia. SILTI IKINÄ meillä ei oo ollut ton näköstä.

On pitänyt hoitaa koirat, siivoukset, ruoanalaitot ja vielä ehdin käydä harrastamassa liikuntaakin. Joten ihan tekosyy tämä "ruumiillista työtä" laiskuutta se on

Vierailija
106/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote johtajat saa isoa palkkaa ja valtion palkkamenot on 22 miljardia. Mulla on lapsia ja oikeus myös saada palkkaa, jos j

Edelleen, yritä oppia auttamisen ja työn ero. Miksi riehut, kun sinulla ei ollut yhtään uutta ideaa ongelman ratkaisemiseksi? Ole huoleti, lapsistasi tulee yhtä kylmiä ja lyhytnäköisiä kuin sinä ja odotat yksin kuolemaasi likakämpässäsi vanhuksena. He eivät auta, ethän sinäkään auttanut.

Vierailija
107/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt menoa, mutta voin linkittää myöhemmin jutun, missä lukee että irtisanomissuojan heikentäminen koskee kaikkia. Työskenteletkö hyvinvointialueella eli myös sua ja sotekuluista leikataan ja paljon.

Hyvinvointialueelta irtisanotut voivat sitten mennä siivoamaan toisten koteja 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa. 

Vierailija
108/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytännössä tule toimimaan se, että jokaisesta pilkkuvirheestä alettaisiin irtisanomaan. JOKAINEN ihminen tekee virheitä.

Vierailija
109/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote johtajat saa isoa palkkaa ja valtion palkkamenot on 22 miljardia.

Sanoo ihminen joka asuu omistusasunnossa, käy joka vuosi etelän matkalla ilmastoa pilaamassa tulevilta sukupolvilta. Muiden pitäisi siivota työmarkinnatuella, tiedätkö miten teitä vakituisia haukutaan selän takana. 

Vierailija
110/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialueelta irtisanotut voivat sitten mennä siivoamaan toisten koteja 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa. 

Sossu antaa lapsen harrastukseen 200 vuodessa. Ei tarvitse lapsen pelata enää jääkiekkoa, ei tuo 200 riitä edes varusteisiin saati kuukausimaksuihin

Ja tuota 200 euroa ei saa, jos asuu 200 000 arvon omistusasunnossa, kun irtisanotaan. 

Vierailija
111/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käytännössä tule toimimaan se, että jokaisesta pilkkuvirheestä alettaisiin irtisanomaan. JOKAINEN ihminen tekee virheitä.

Niin, kohta voidaam irtisanoa naaman perusteella ja jos olet esim. raskaana

Minimiäitiyspäiväraha on 600 kuukaudessa. 

Vierailija
112/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kohta voidaam irtisanoa naaman perusteella ja jos olet esim. raskaana

Minimiäitiyspäiväraha on 600 kuukaudessa. 

4000 palkkaa ja talo rakennettu. 

Potkut ja työnantajan ei tarvitse maksaa äitiyslomia ja sijaisen palkkaa molempia. 

Vierailija
113/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perus vuorotyöläisen asunto, vaan hirveä läävä. Olen vuorotyöläinen ja asun siistissä kodissa. Vuorotyö ei ole elämänhallintaongelma, joka läävässä asujalla varmaan on

Vierailija
114/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja maksaa joku 30 €/tunti, jos ei itse jaksa/kykene/ymmärrä siivota.

Se on palkansaajalle todella edullista. Minimituilla ja minimieläkkeillä eläville se on mahdoton summa maksaa.

Minkälaista sotkua oikein aiheutetaan jos ei edes kerran kuussa ole varaa maksaa 30e että joku tulisi tunniksi siivoamaan pahimmat sotkut? Joku lisätuloa kaipaava siivoaisi tuolla rahalla varmaan kaksikin tuntia. 

Vierailija
115/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "kauhuvuokralaiset" tuntuvat saavan paljon palstatilaa. 

Sen sijaan yllättävän vähän puhutaan "kauhuvuokranantajista". Minä olen sillee vanhanaikainen että olen aina luovuttanut kämpän ajoissa, siistinä, jopa pesaisen ikkunat ja lattiat pyyhin kostealla. Useimmiten nuo toimet pitää kuitenkin tehdä kun muuttaa uuteen kämppään: edellinen vuokralainen ei ole siivonnut, vuokranantaja ei ole siivonnnut ja niimpä ikkunat ovat läpinäkymättömät, lattiassa tahmeita tahroja ja kylpyhuoneessa on paksu harmaa kerros, jopa peilissä on vielä edellisen asukkaan finnit.  

Olen tutustunut vonkaaviin vuokranantajiin jotka tyytyvät pienempään vuokraan jo niille antaa, toisiin jotka ehdottelee muuten vaan, sekä yhteen joka hyvin korrektisti yritti tehdä tuttavuutta mutta kun en lämmennyt niin vuokra nousi halvasta kalliiksi yhdessä yössä ja tuli pikamuutto. Puhutaan myös vuokralaisista jotka tuovat luteita, mutta entäs vuokrak

Oletko siis vuokralainen vai vuokranantaja? Outoa tekstiä.

Vierailija
116/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, lisäksi uuden ihmisen rekrytointi ja sopeuttaminen uuteen työhön tulee todella kalliiksi. Kukaan ei huvikseen sano ihmistä irti joutuakseen taas opettamaan uutta tekijää.

T.yrittäjä

Vierailija
117/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahtakin selkäongelmaa, mutta aina ihan siistiä. Töitä teen siinä 50 h viikko.

En ikinä asuisi noin.

Vierailija
118/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa selkävammainen. Olen itse ainakin järjestänyt kotini niin, että selkäongelma ei tule kodin siivouksen kannalta eteen. Esimerkiksi pyykkikorit on korkealla ja vain yhdessä paikassa, jossa käyn aina vaihtamassa vaatteet, mitään ei jätetä lattialle vaan ne ovat pöydillä/hyllyjen päällä. Pitkävartiset siivouslaiteet jne...

Vierailija
119/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä vähän liikaa tuhruja lattialla ja seinässä piirroksia. Näin selkäongelmaisena kämppänni on kausittain yhtä sotkussa. Kun pääsee kivuiltaan juuri ja juuri vessaan, niin ei paljoa kiinnosta mitä lattialla on. Pyykit kasautuvat ja jos selkä menee jotain nostaessa tai siirtäessä, niin siihen se jää. Vaikka hajoaisi jotain, niin siinä odottavat. Mitään apua ei saa, kysytty on.

Apuvälinelainaamosta voi saada pihdit, millä nostaa tavaroita lattialta.

Sieltä voisi saada myös selkätuen, mutta miten selkäsairas pääsee akuutissa tilanteessa apuvälinelainaamoon? Lentämällä? Kukaan ei niitä kotiin tuo.

Kannattaa siis hakea ne apuvälineet silloin kun tilanne ei ole akuutti. Jos kerran vaiva tuppaa uusiutumaan. 

T. Eri, eikä minunkaan asunto niin kovin siisti ole mutta vinkkinä vaan tämä apuvälineasia

Vierailija
120/143 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, lisäksi uuden ihmisen rekrytointi ja sopeuttaminen uuteen työhön tulee todella kalliiksi. Kukaan ei huvikseen sano ihmistä irti joutuakseen taas opettamaan uutta tekijää.

T.yrittäjä

Ei tule. Heinäkuussa tuli uudistus, että yritykset saa palkkatukea. Valtio maksaa 50% tai 70% palkasta 10 kuukautta ja sen jälkeen saa ottaa heti uuden palkkatuella.

Valtiolla ja kaupungilla on jatkuvasti määräaikaisia jotka on helppo siirtää vakituisen tilalle. Ja kaupunki saa ottaa työntekijöitä myös palkkatuella. 

Jatkossa saa myös tehdä vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta vuodeksi valtiolla, kaupungilla ja yrityksissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi