Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarissa keskustelukaveri intti, että geenini eivät mene eteenpäin jos en lisäänny, kun kerroin että menevät kyllä;sisaruksillani on lapsia

Vierailija
11.11.2023 |

Vaikea tajuta miten ihmisten aivot on välillä noin solmussa. Jos äitini ja isäni geenit ovat menneet eteenpäin viiteen lapseen niin jokaisella meillä on yhteisiä geenejä eri sekoituksina ja ne tosiaan menevät eteenpäin vaikka juuri minä en lisääntyisi.Sisarukseni siirtää minullakin olevia geenejä eteenpäin.

Mikä olisi suvun pointti jos näin ei olisi?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettet lisäänny.

Vierailija
2/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti sinulta. Ja noinhan se oikeastaan on, vaikka ei tulla ajatelleeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Vielä serkkutasolla on merkittävä määrä yhteisiä geenejä.

Vierailija
4/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aikamoinen paradoksi että tuon inttäjän mielestä hänen omat geenit siirtyy lapsiinsa, mutta sitten jos hänen lapsista yksi ei lisäänny niin sammuu jotain. Ei oikein taideta ymmärtää että geenit on samaa koodia joka jakautuu lapsiin eri suhteissa  eikä mitään uniikkia 

Vierailija
5/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten geenit lisääntyy, ei sinun geenit. Onko se niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
6/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et taida ymmärtää geeneistä oikein mitään.

Oot vissiin sitä mieltä että kun lapsesi lisääntyy niin sun geenit ei enää mene eteenpäin kun ne on niitä lapsesi geenejä, ei sun, eli suku sammui. Niinkö? 

Vierailija
7/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

classikko

Vierailija
8/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa kyllä tapaa mitä ihmeellisimpiä jankkaajia. Osalla humalatila vaikuttaa asiaan mutta paljon on sellaisiakin, joiden ajatuksenjuoksu vain on niin kummallinen ja sosiaaliset taidot huonot. Sen takia he varmaan baareissa viihtyvätkin, kun niiden ulkopuolella kukaan ei jaksa heitä.

Vierailija
9/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot vissiin sitä mieltä että kun lapsesi lisääntyy niin sun geenit ei enää mene eteenpäin kun ne on niitä lapsesi geenejä, ei sun, eli suku sammui. Niinkö? 

Kyse ei ole siitä että joko 100% tai 0% siirtyy vasn mikä yhdistelmä siirtyy. Sisarusten geenit ova eri yhdistelmä kuin oma. Ja lapsesi yhdistelmä eri kuin sisarustesi lasten.

Vierailija
10/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa tapaa usein näitä elämän valopilkkuja 😂😁

Vierailija
11/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisevaa on se, onko sisaruksilla sama puoliso.

Vierailija
12/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suku jatkuu, vaikka itse en tee lapsia. Meillä on sisarusten kesken geenilotto mennyt siten, että minä sain ne surkeimmat. Minulla on kivuliaita sairauksia, enkä halua ottaa riskiä niiden siirtymisestä seuraaville, siksi lapsettomuus.

Vierailija
13/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on ettei AP lisäänny.

Vierailija
14/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastan vakavaa tautia, jota veljeni ei sairasta ja päinvastoin. Periytyykö veljeni lapsille minun sairauteni? Entä minun lapsilleni hänen?

Vierailija
15/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilikunnussija, en nyt takoittanut tuota.

Vierailija
16/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti sinulta. Ja noinhan se oikeastaan on, vaikka ei tulla ajatelleeksi. 

Eipä ole suoraan noin.  Jo kahden sukupolven jälkeen, sisarukset jakavat enää  vain 50 % geeneistään.

Toiset enemmän, toiset vähemmän. Huolimatta siitä, että sisaruksilla on samat vanhemmat.

Eikä kaikki sisarukset jaa ja saa   samoja geenejä.

Perheissä on lahjakkuus tasoltaan erilaisia lapsia. 

Myöskään kaikki sairaudet eivät periydy, jokaiselle perheen lapselle.

Syntyy myös kehitysvammaisia lapsia ja niin edelleen

Vierailija
17/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun zoomaa kauemmas niin kaikki geenilinjat lakkaavat olemasta ja ovat merkityksettömiä, koska maapallon ekosysteemin ja itse pallon elinikä on rajallinen.

Vierailija
18/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastan vakavaa tautia, jota veljeni ei sairasta ja päinvastoin. Periytyykö veljeni lapsille minun sairauteni? Entä minun lapsilleni hänen?

Jos sairaus on perinnöllinen on niin on monta mekanismia jolloin vastaus on kyllä. Eikö näitä opeteta ihan peruskoulussa? En itse ihan muista

T biologi

Vierailija
19/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit toki siirtyisivät, mutta jollain tavalla tuntisin elämäni silti valuneen hukkaan, jos tahtoisin lapsia ja en niitä itse saisi, vaikka se vähän lohduttaisikin, jos sisaruksella olisi lapsia. Vanhempien rooli lasten kasvatuksessa on kuitenkin merkittävin. He saisivat elää lapsiperheenä, en minä.

Vierailija
20/76 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Perussa on neljä äitilinjaa, joista perulaiset polveutuvat. Niitä kutsutaan A-, B-, C- ja D-linjoiksi. Tahdon olla matriarkka vielä tuhansien vuosien päästäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi