Baarissa keskustelukaveri intti, että geenini eivät mene eteenpäin jos en lisäänny, kun kerroin että menevät kyllä;sisaruksillani on lapsia
Vaikea tajuta miten ihmisten aivot on välillä noin solmussa. Jos äitini ja isäni geenit ovat menneet eteenpäin viiteen lapseen niin jokaisella meillä on yhteisiä geenejä eri sekoituksina ja ne tosiaan menevät eteenpäin vaikka juuri minä en lisääntyisi.Sisarukseni siirtää minullakin olevia geenejä eteenpäin.
Mikä olisi suvun pointti jos näin ei olisi?
Kommentit (76)
Eihän ne ap sun geenit ole, vaan vanhempasi ja sisaresi. Toki geeneistä sukuyhteys löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne ap sun geenit ole, vaan vanhempasi ja sisaresi. Toki geeneistä sukuyhteys löytyy.
Geenit joko ovat samoja tai eri. Ei ole välimallia. Siksi meillä on geenitesteissä heti mahdollisuus nähdä onko kyseessä sisarukset, serkukset jne sen perusteella, monta täsmälleen samaa geeniä kaksi ihmistä jakaa. Joten väittämäsi on vähän hassu
T se biologi
Perus-Jamppa
Joo, Ap ja monet muut samanmieliset selkääntaputtelijat, mm. tuossa yllä nähdyt, älkää vain missään tapauksessa lapsia hankkiko älkääkä edes yhtä ja pysyvää miestä, vaan kuluttakaa vaan koko elämänne vapaan ja vapaamielisen naisen kikkelitivolilaitehurlumheissa huvitellen ja oman itsenne jumalointiin hetkellisiä hedonistisia aistinautintoja keräillen.
Irtoseksi, sitoutumaton sekä seikkailusta toiseen ajelehtiva elämäntapa ynnä sen kolonne pitäminen pelkkänä omana viihdevälineenä se vasta onkin teidänlaistenne naisten elämänsisältö.
Ja sitten tuollainen naisaines vielä julkeaa aina kaikissa keskusteluissa väittää, että "mies ajattelee vain gullillaan".
Mutta ottajia - aina lyhyeksi hetkeksi kerrallaan - teidänlaisillanne naisilla varmasti kuitenkin riittää, koska onhan se vahvuutenne ja valttikorttinne teilläkin - vaikka yläpäässä se ei sijaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit joko ovat samoja tai eri. Ei ole välimallia. Siksi meillä on geenitesteissä heti mahdollisuus nähdä onko kyseessä sisarukset, serkukset jne sen perusteella, monta täsmälleen samaa geeniä kaksi ihmistä jakaa. Joten väittämäsi on vähän hassu
T se biologi
Toisin sanoen ei geeni tiedä keneltä se on tullut jos se on sama. Ei ole mun ja sun geenejä, on samoja geenejä eri osuuksilla.
Jos sinisilmäisyyden geeni on sinussa ja Markussa, niin sinulla ja Markulla on siniset silmät eikä kukaan ajattele että on sinun sinisilmäisyysgeenisi ja Markun. Sama geeni, siksi sen voi seuloa koko ihmiskunnan näytteistä eikä siellä ole mitään Markku-korvamerkintää.
Vierailija kirjoitti:
Perus-Jamppa
Joo, Ap ja monet muut samanmieliset selkääntaputtelijat, mm. tuossa yllä nähdyt, älkää vain missään tapauksessa lapsia hankkiko älkääkä edes yhtä ja pysyvää miestä, vaan kuluttakaa vaan koko elämänne vapaan ja vapaamielisen naisen kikkelitivolilaitehurlumheissa huvitellen ja oman itsenne jumalointiin hetkellisiä hedonistisia aistinautintoja keräillen.
Irtoseksi, sitoutumaton sekä seikkailusta toiseen ajelehtiva elämäntapa ynnä sen kolonne pitäminen pelkkänä omana viihdevälineenä se vasta onkin teidänlaistenne naisten elämänsisältö.
Ja sitten tuollainen naisaines vielä julkeaa aina kaikissa keskusteluissa väittää, että "mies ajattelee vain gullillaan".
Mutta ottajia - aina lyhyeksi hetkeksi kerrallaan - teidänlaisillanne naisilla varmasti kuitenkin riittää, koska onhan se vahvuutenne ja valttikorttinne tei
Kuulostaa kaikilta kulmakunnan yh-äideiltä. Kun taas minä mieheni kanssa vietän ihan normaalia elämää, käyn töissä, hoidan muistisairasta äitiäni ja remontoin piharakennusta.
Vaikka sinä kasvoit aikuiseksi vasta kun sait lapset tai ehkä samaan aikaan, niin ei se muiden ihmisten henkisistä kyvyistä mitään kerro.
Tarpeeksi huonot geenit, niin suku ei siitä yksilöstä jatku. Luonto karsii silläkin tapaa. Sitä sanotaan hedelmättömyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan käy baareissa. Ei kiinnosta. Mieluummin olen lasteni kanssa muualla.
Ei semmosta spedeä olekaan, joka veisi lapsensa baariin. Mutta niitä tolvanoita kyllä löytyy, jotka vievät lapsensa baariin tämän 18-vuotis syntymäpäivän kunniaksi. Kun ei mitään muuta ole.
Jos ollaan oikein tarkkoja, niin sisarusten lapsille periytyy vanhempiesi geenejä sekä sisarustesi puolisoiden vanhempien geenejä. ei sinun. Ja tuossakin tapauksessa vain 50%. Olettama toki on, että sisaruksesi eivät lisäänny keskenään jolloin luku olisikin 100%.
Tavallaan helpottava tieto, en oo ajatellut asiaa tolta kantilta. Sisaruksilla siis lapsia, ei mulla. Mutta oma geenisekoitus jää silti syntymättä jos en itse hanki lapsia. Siis geenit jossa olisi mua ja puolisoa x.
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan oikein tarkkoja, niin sisarusten lapsille periytyy vanhempiesi geenejä sekä sisarustesi puolisoiden vanhempien geenejä. ei sinun. Ja tuossakin tapauksessa vain 50%. Olettama toki on, että sisaruksesi eivät lisäänny keskenään jolloin luku olisikin 100%.
Et ymmärrä genetiikkaa. Sisarusten määrän kasvaessa sukulinjassa jatkavien geenien määrä kyllä lähestyy 100%:a, mutta ei käytännössä saavuta sitä koskaan. Jälkeläisiin kun periytyy käytännössä sattumanvarainen 50% perintötekijöistä molemmilta vanhemmilta.
Omat geenit myös sekoittuvat puolison geeneihin, joten kaikkia ei saa "jatkoon", vaikka mitä tekisi.
Yleensäkin suvullisen lisääntymisen heikkoutena pidetään sitä, että hyviksi osoittautuvat geenikombot rikkoutuvat sukusolujen jakautumisessa eli meioosissa. Suvuttomasti lisääntyvä Teräsmies tuottaisi pelkkiä uusia teräsmiehiä, mutta suvullisen lisääntymisen lopputuote voi olla millainen vähä-älyinen sohvaperuna hyvänsä.
Jokaisella on yksilöllinen geenistö, joka eroaa muista. Toki sukulaisilla hyvin paljon samaa ja sukulaisuussuhteet voidaan dna-analyysissä tunnistaa.
Myös apinoilla on yli 90 % samoja geenejä kuin ihmisellä. Hiiren ja ihmisenkin geeneissä on vakiintuneen käsityksen mukaan 80 % samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarusten geenit lisääntyy, ei sinun geenit. Onko se niin vaikea ymmärtää?
Sä et taida ymmärtää geeneistä oikein mitään.
Oot vissiin sitä mieltä että kun lapsesi lisääntyy niin sun geenit ei enää mene eteenpäin kun ne on niitä lapsesi geenejä, ei sun, eli suku sammui. Niinkö?
Kyse ei ole siitä että joko 100% tai 0% siirtyy vasn mikä yhdistelmä siirtyy. Sisarusten geenit ova eri yhdistelmä kuin oma. Ja lapsesi yhdistelmä eri kuin sisarustesi lasten.
sisarukset ovat 50% geneettisesti samankaltaisia. Sisaren lapsessa samaa geeniainesta samassa järjestyksessä on lienee n. 25 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on yksilöllinen geenistö, joka eroaa muista. Toki sukulaisilla hyvin paljon samaa ja sukulaisuussuhteet voidaan dna-analyysissä tunnistaa.
Myös apinoilla on yli 90 % samoja geenejä kuin ihmisellä. Hiiren ja ihmisenkin geeneissä on vakiintuneen käsityksen mukaan 80 % samaa.
Jos näin on, menen maanantaina lemmikkieläinkauppaan, ostan parin hiiriä ja alan tuottaa niillä maksimaalisesti jälkeläisiä. ;)
mua vähän kauhistutti kun mun vaimo voi saada mun veljenkanssa ihan saman lapsen kun minä :D sama resepti meissä on
geenit on kaikilla samat :D ei niitä niin montaa ole 98%sama simpanssin kanssa ja 82%banaanikärpäsen. kyse on siitä mikä geeni aktivoituu ja tai on dominoiva
Vierailija kirjoitti:
Perus-Jamppa
Mutta ottajia - aina lyhyeksi hetkeksi kerrallaan - teidänlaisillanne naisilla varmasti kuitenkin riittää, koska onhan se vahvuutenne ja valttikorttinne tei
No mulla ei ole lapsia, mutta ei ole ollut yhtään seksikertaakaan (en ole halunnut). Onko yhtä katkeraa valitusta meidän vela-ryhmälle?
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Vielä serkkutasolla on merkittävä määrä yhteisiä geenejä.
Ei ole, kun serkut saavat saada lapsiakin keskenään Suomessa. Muutenhan tuo olisi kielletty.
Vierailija kirjoitti:
geenit on kaikilla samat :D ei niitä niin montaa ole 98%sama simpanssin kanssa ja 82%banaanikärpäsen. kyse on siitä mikä geeni aktivoituu ja tai on dominoiva
Selitätkö vielä, miten sisaruksen kanssa on keskimäärin 50% yhteisiä geenejä jos niitä simpanssin kanssa on 98%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitätkö vielä, miten sisaruksen kanssa on keskimäärin 50% yhteisiä geenejä jos niitä simpanssin kanssa on 98%?
Et taida hirveästi ymmärtää genetiikasta. Ihmisten saadessa jälkeläisiä puhutaan ihmisten genomista eli ihmisen perimästä. Sisaruksilla tämä on 50 prosenttisesti sama. Olet todellakin hakoteillä, jos alat vetää jotain apinoita tähän keskusteluun.
En juurikaan käy baareissa. Ei kiinnosta. Mieluummin olen lasteni kanssa muualla.