Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syömälakossa ollut Leila, 90, on kuollut

Vierailija
10.11.2023 |

Aamulehti kertoi marraskuun alussa iäkkään Leila Mäkisen päätöksestä lakata syömästä, koska hän halusi kuolla. Syömättömyys ehti lopulta kestää 39 päivää.

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000009983612.html

Vetää hiljaiseksi.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestäsi pitäisi olla se, joka toimenpiteen suorittaa? Palvelukodin lähihoitaja, omainen?

Miksi alapeukut? Kysymys on aivan relevantti. Eutanasiasta on helppo puhua, mutta entä jos siitä joutuisikin itse päättämään tai sen tekemään? Kuinka monesta siihen olisi?

Näissä maissa joissa eutanasia on laillistettu on hyvin tarkat speksit siihen, kuka eutanasian saa tehdä ja minkä kriteerien on täytyttävä edeltä käsin. Asiaan koulutettu lääkäri suorittaa toimenpiteen potilaan toistuvien pyyntöjen jälkeen (tästäkin tarkat kriteerit, kuinka kauan ja usein potilas on pyytänyt)

On lääkäreitä kohtaan väärin, jos he joutuvat toimimaan pyöveleinä. Ei se murha muuksi muutu vaikka se olisikin laillinen.

Ei olekaan oikein, jos lääkäri sen "viimeisen piikin" joutuu antamaan, siihen ei ketään voi pakottaa, mutta siis olen ymmärrtänyt, että ihminen itse ottaa omin käsin tuon viimeisen juoman/lääkkeen. Näin ainakin tehtiin jossakin ohjelmassa, jossa näytettiin ihmisiä, jotka oli menneet Belgiaan/Hollantiin tekemään eutanasian, kun oma maa ei sitä sallinut.

Tämä vielä videoitiin, ettei myöhemmin tule sanomista. ja noin sen täytyy mennä. Ei lääkereitä voi pakottaa ketään lopettamaan.

Mutta onhan näitä joitakin hoitajia ollut, jotka on piikittäneet vanhuksia hengiltä, ehkä tuon tyyppiset ihmiset voisi tuotakin hommaa teddä, mutta parasta, että jokainen napaa juoman ihan itse.

Vierailija
82/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha eukko halusi tehdä itsarin. Heikot sortuu elon tiellä. Turha tuosta sen suurempaa numeroa on tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ruokahalu katoaa luonnostaan. Vanhuuden kuoleman kierre tarkoittaa juuri sitä. 

Vierailija
84/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämä uutinen herättää paljon kysymyksiä mielessä, joihin ei välttämättä ole vastausta.

Minun kysymykseni on, miksi et osaa käyttää relatiivilauseita oikein.