Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
1/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua! https://www.betterhelp.com/get-started/?skip_redirect_question=1

Mihin minä tarvitsen terapiaa? Mitä en ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän huomasi että joku asia sinun käytöksessäsi/olemuksessasi häiritsee mutta ei kehdannut sanoa sitä eron syyksi. Toinen selitys on että hänellä on epävakaa persoonallisuus/sitoutumiskammo/joku muu mentaalinen häiriö.

Vierailija
4/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kiinnostanut enää olla suhteessa kanssasi, mutta ei vaan saanut sitä sanotuksi. Pasga homma, mutta jotkut ihmiset ovat sellaisia.

Vierailija
5/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän huomasi että joku asia sinun käytöksessäsi/olemuksessasi häiritsee mutta ei kehdannut sanoa sitä eron syyksi. Toinen selitys on että hänellä on epävakaa persoonallisuus/sitoutumiskammo/joku muu mentaalinen häiriö.

Hän ei koskaan sanonut tai osoittanut, että mikään käytöksessäni olisi ollut hänelle hankalaa.

Kuulin hänen päinvastoin kehuneen minua läheisilleen ja ystävilleen.

Ajoittaista masennusta hänellä kyllä on, joten syy on kai siinä.

Minulla on kokemusta masennuksesta ja olen sen vakavasta muodosta itsekin nuorempana kärsinyt. Meillä oli kuitenkin tapana puhua kaikista asioista ja mikäli hän kaipasi etäisyyttä pahan olon takia, annoin sitä.

Minulle vain oli ja on tärkeää tietää mikä tilanne ja hän tiesi sen, niin en voi ymmärtää hänen käytöstään, eli käytännössä yhtäkkistä radiohiljaisuutta minua kohtaan.

Vierailija
6/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä ei kiinnostanut enää olla suhteessa kanssasi, mutta ei vaan saanut sitä sanotuksi. Pasga homma, mutta jotkut ihmiset ovat sellaisia.

Siitäkin on kokemusta, mutta täytyy myöntää, että tällä kertaa tuli ihan puskista.

Vierailija
7/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä tuohon voi olla monia. Tosi kurja juttu ja huonoa käytöstä häneltä, mutta ei voi mitään. Puoli vuotta on kuitenkin lopulta aika lyhyt aika, ei siinä ehdi toista oppia kunnolla tuntemaan.

Vierailija
8/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kuullut sinusta jotain (totuudenmukaista tai ei) mikä on saanut hänen mielensä muuttumaan. Hän on itse tavannut esim eksänsä jonka kanssa on vanha suola alkanut janottaa. Tai jonkun muun. Alkanut muuten vaan ahdistaa koko parisuhde-ajatus. No, et varmaan koskaan saa tietää.

Vierailija
9/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista käytöstä ap. 

sinä et siis ollut eron syy siinä mielessä että nainen erosi koska halusit tietää miksi välttelee . 

nainen alkoi vältellä jo, eli todnäk oli jo aiemmin tullut tulokseen ettei haluakaan jatkaa . 

mutta tyhmästi teit kun jos et halunnut erota, niin erosit? Jos ymmärsin oikein? Sen olisit voinut jättää sanomatta. Epävarmuus on normaalia mutta aikuiselta ihmiseltä odotetaan tällaisen epävarmuuden peittämistä ja omissa oloissaan kärsimistä. 

Vierailija
10/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailun loppuminen ei välttämättä liity sinuun ap. Tilanne voi myös olla se, että olette tapailleet ja naisen elämässä on tapahtunut jotain, mistä vetäytyvä käytös johtuu. Nainen on voinut lopettaa tapailun, koska omassa elämässä on nyt tapahtunut jotain isoa, mutta tunnetasolla tapailunne ei ollut naiselle vielä niin syventynyt. Todennäköisesti oman elämäntilanteen takia on helpompi on vetäytyä kuin alkaa tapailukumppanille avaamaan, jos elämässä on tapahtunut jotain, mikä on vienyt sen raiteiltaan.

Vierailija
11/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeästihän hän teki. Olet syystäkin loukkaantunut. Kuulostaa kuitenkin siltä, ettei mitään ole tehtävissä, etkä todennäköisesti saa häneltä koskaan selitystä katoamiselleen.

Jos asia oikein kovin painaa mieltä, kannattaa mennä juttelemaan asiasta ammattilaisen kanssa. Hän voi auttaa pääsemään asiasta yli.

Vierailija
12/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailun loppuminen ei välttämättä liity sinuun ap. Tilanne voi myös olla se, että olette tapailleet ja naisen elämässä on tapahtunut jotain, mistä vetäytyvä käytös johtuu. Nainen on voinut lopettaa tapailun, koska omassa elämässä on nyt tapahtunut jotain isoa, mutta tunnetasolla tapailunne ei ollut naiselle vielä niin syventynyt. Todennäköisesti oman elämäntilanteen takia on helpompi on vetäytyä kuin alkaa tapailukumppanille avaamaan, jos elämässä on tapahtunut jotain, mikä on vienyt sen raiteiltaan.

Hänellä on saattanut läheinen kuolla, itse saanut jonkun sairausdiagnoosin, menettänyt työpaikkansa, joutunut rikoksen uhriksi...vaikka mitä vaihtoehtoja. Kaikki eivät halua tosiaan alkaa noita tapailukumppanille kertomaan tai voi tuntua, että elämä on niin sekaisin, ettei parisuhteelle ole siinä tilaa, hävettää se elämäntilanne tai kokee suhteen rasitteena juuri sillä hetkellä. 

Vierailija
13/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäsi hoiti tilanteen todella epäkypsästi ja huonotapaisesti. Jotkut ihmiset ei vaan kestä tilanteiden hoitamista suoraan, vaan mielummin välttelevät epämiellyttäviä tilanteita (me kaikki varmaan tehdään tätä jossain määrin). Silloin kun on kyseessä suhde toiseen ihmiseen, niin olisi tietysti hyvä ottaa itseä niskasta kiinni ja sanoa suoraan jos haluaa lopettaa.

Eksälläsi oli varmasti syynsä miksi ei halunnut jatkaa. Ehkä hän ei vain tuntenut kovin syvästi, vaikka suoranaisia ongelmia ei ollutkaan. Se on joskus jopa hankalampi tilanne kun järjellä ajatellen toinen on ihan hyvä, lähtökohdat suhteeseen olisi ihan kohtuulliset, mutta tunne ei vain tule tai loppuu kesken. Miten silloin perustelet lopettamisen itsellesi ja sille toiselle, joka saattaa olla ihastunut ja haluaa tietää miksi. "Noku ei vaan huvita".

Etenkin jos toinen on kovin vaativa (en lukenut toiste ketjua) ja toinen taas välttelevä, niin sillä välttelevällä voi olla suuri kiusaus vaan liueta tilanteesta jos tietää toisen vaativan pitkää keskustelua ja seikkaperäisiä perusteluja sille miksi toinen ei halua jatkaa. Sinuna pyrkisin hyväksymään tilanteen ja jatkamaan eteenpäin.   

Vierailija
14/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan luonnollista käytöstä ap. 

sinä et siis ollut eron syy siinä mielessä että nainen erosi koska halusit tietää miksi välttelee . 

nainen alkoi vältellä jo, eli todnäk oli jo aiemmin tullut tulokseen ettei haluakaan jatkaa . 

mutta tyhmästi teit kun jos et halunnut erota, niin erosit? Jos ymmärsin oikein? Sen olisit voinut jättää sanomatta. Epävarmuus on normaalia mutta aikuiselta ihmiseltä odotetaan tällaisen epävarmuuden peittämistä ja omissa oloissaan kärsimistä.

Puhuin hänen kanssaan puhelimessa ennen lopullista viestiäni sekä kysyin suoraan, että onko suhteessamme jotain vikaa ja haluaako hän ottaa askeleen taaksepäin tai jopa erota. En saanut edes siihen kunnon vastausta.

Siinä asiassa on kyllä peiliin katsominen kohdallani, että kyllä, erosin vaikken sitä halunnut. Se sattuu eritoten, koska mietin mielessäni olisiko suhteemme voinut vielä sittenkin jatkua ilman lopullista viestiäni.

En kuitenkaan olisi voinut toimia toisin ja tuskin koskaan voin, koska minulla on niin syvät arvet edellisistä suhteista ja epätietoisuudesta. Toisin sanoen koin hänen täydellisen vetäytymisen äärimmäiseksi loukkaukseksi itseäni kohtaan, koska hän tiesi miten arka paikka se on minulle. Hän tiesi, että esim. suoraan päin naamaa eroaikeista ilmoittaminen olisi sattunut minuun vähemmän, kuin yrittää arvailla mykkäkoulun syytä.

Kohtelin häntä kuin kukkaa kämmenellä ja en koskaan ollut mitenkään aggressiivinen tai uhkaava, joten tuskin kyse oli siitäkään, että hän ei olisi uskaltanut niin tehdä. Hän ei vain välittänyt minusta lopulta sen vertaa...

Vierailija
15/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa sitten, uskotko, ettei hän ota vielä joku päivä sinuun yhteyttä?

Vierailija
16/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?"

Niin noh.. Puoli vuotta seurustelua on melkoisen lyhyt aika. Väität ettei ollut mitään syytä millekään. 

No ei kukaan vaan ilman mitään syytä toimi niin kuin toimii. Tosin ei sen syyn tarvitse olla sinussa, vaikka hieman epäilyttää moinen vikakeskeisyys, mustavalkoisuus ja takertuvuus.

Miksi sulle edes tulee mielleen että "olitko tosiaan se paha..." jollet et itsessäsi mitään syytä näe?

Miksi juuri paha? 

Vierailija
17/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ap ollut mitään vikaa.

Itse en voi jättää ihmisiä noin roikkumaan, vaikka olisimme tavanneet vain kerran.

Kerroin juuri miehelle jonka olin tavannut kerran, että pahoittelen mutta eräs toinen suhde oli jo ehtinyt hieman pidemmälle, että hänessä ei ollut mitään vikaa, vaan hän vaikutti ihanalta. En pysty tapaamaan useampia samaan aikaa.

Vierailija
18/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa miltä pöntössä kelluva parisuhde näyttää?

Vierailija
19/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kohtelua. Monet ihmiset toimii nykyään noin. 

Vierailija
20/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa sitten, uskotko, ettei hän ota vielä joku päivä sinuun yhteyttä?

Toki salaa toivon, että hän ottaisi. En kuitenkaan usko niin ja aion jatkaa elämässäni eteenpäin sekä yrittää löytää onnen jonkun toisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan