Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vessasta alas ilman syytä

Vierailija
10.11.2023 |

Loin tästä jo viestiketjun tänään aiemmin, mutta se poistettiin ilman syytä. Keskustelu oli täysin asiallista, vaikkakin minua kutsuttiin takertujaksi ja kontrollifriikiksi yms. kun vaadin ex-naisystävältäni jonkinlaista inhimillistä käytöstä itseäni kohtaan.

Luon saman viestiketjun uudestaan, jossa on myös lainattuna aiempi kirjoitus. Aihe on minulle hankala ja minun on todella vaikea käsitellä eroa.

Otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Erosin kaksi viikkoa sitten.

Seurustelin noin puoli vuotta naisen kanssa. Meillä ei ollut koskaan mitään erimielisyyksiä, jaoimme samanlaisia arvoja ja mielenkiinnon kohteita sekä huumorin. Hän tapasi minun perheeni ja minä hänen. Keskustelimme jopa yhteen muuttamisesta. Kaiken kaikkiaan arki sujui hyvin.

Sitten kaikki muuttui yhtäkkiä. Hän alkoi perumaan sovittuja tapaamisiamme ja viestittelykin väheni lähes olemattomiin. Tietysti huolestuin ja kysyin, että onko kaikki hyvin. Hänen vastauksensa oli, että hänellä on minusta johtumattomia huolia mm. työstressin takia. Niinpä annoin tilaa.

Viikon jälkeen, kun hänestä ei ollut kuulunut mitään, olin jälleen yhteydessä ja vaadin jonkinlaista vastausta, että missä mennään, joten soitin hänelle. Vastaus oli hyvin epäselvä, lähes olematon. Hän vetosi edelleen ym. syihin ja sovimme, että tapaamme lähipäivinä.

Lähipäivää ei kuitenkaan koskaan tullut, sillä hän perui aina jonkun epämääräisen syyn takia tapaamisemme. Minulle riitti ja ilmoitin, että en ansaitse tällaista kohtelua ja hän voi heittää minulta hänen luokseen jääneet tavarat roskiin.

En enää ole kuullut hänestä."

Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?

Kommentit (753)

Vierailija
21/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta tapailua ei ole parisuhde. Nyt ei vaan onnistunut. Olet kovin varma, että teillä synkkaa ja on yhteisiä mielenkiinnon kohteita. No näin ei loppujen lopuksi ollut.

Vierailija
22/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolivuotta tapailua ei ole parisuhde. Nyt ei vaan onnistunut. Olet kovin varma, että teillä synkkaa ja on yhteisiä mielenkiinnon kohteita. No näin ei loppujen lopuksi ollut.

Kyllä puoli vuotta on jo parisuhde!!

Mitä ihmettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?"

Niin noh.. Puoli vuotta seurustelua on melkoisen lyhyt aika. Väität ettei ollut mitään syytä millekään. 

No ei kukaan vaan ilman mitään syytä toimi niin kuin toimii. Tosin ei sen syyn tarvitse olla sinussa, vaikka hieman epäilyttää moinen vikakeskeisyys, mustavalkoisuus ja takertuvuus.

Miksi sulle edes tulee mielleen että "olitko tosiaan se paha..." jollet et itsessäsi mitään syytä näe?

Miksi juuri paha?

Aikaisemman alkuperäisen viestiketjun perusteella.

Siellä minusta manattiin saatanasta seuraava, kun julkenin kysyä viikon jälkeen syytä hänen yhtäkkiä muuttuneelle käytökselleen.

Vierailija
24/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa sitten, uskotko, ettei hän ota vielä joku päivä sinuun yhteyttä?

Toki salaa toivon, että hän ottaisi. En kuitenkaan usko niin ja aion jatkaa elämässäni eteenpäin sekä yrittää löytää onnen jonkun toisen kanssa.

Kuulostaa hyvältä tuo elämän jatkaminen eteenpäin, tsemppiä! :)

Vierailija
25/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailun loppuminen ei välttämättä liity sinuun ap. Tilanne voi myös olla se, että olette tapailleet ja naisen elämässä on tapahtunut jotain, mistä vetäytyvä käytös johtuu. Nainen on voinut lopettaa tapailun, koska omassa elämässä on nyt tapahtunut jotain isoa, mutta tunnetasolla tapailunne ei ollut naiselle vielä niin syventynyt. Todennäköisesti oman elämäntilanteen takia on helpompi on vetäytyä kuin alkaa tapailukumppanille avaamaan, jos elämässä on tapahtunut jotain, mikä on vienyt sen raiteiltaan.

Hänellä on saattanut läheinen kuolla, itse saanut jonkun sairausdiagnoosin, menettänyt työpaikkansa, joutunut rikoksen uhriksi...vaikka mitä vaihtoehtoja. Kaikki eivät halua tosiaan alkaa noita tapailukumppanille kertomaan tai voi tuntua, että elämä on niin sekaisin, ettei parisuhteelle ole siinä tilaa, hävettää se elämäntilanne tai kokee suhteen rasitteena juuri sil

Kyllä tuollainen ghostaaminen on ihan perseestä oli syy mikä tahansa. Voi vain sanoa suoraan, ettei kiinnosta enää. 

Vierailija
26/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä.

Todellakaan ei ole. Hyvä jos tuollaista tapailua lasketaan edes seurusteluksi.

Vierailija
27/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua! https://www.betterhelp.com/get-started/?skip_redirect_question=1

Mihin minä tarvitsen terapiaa? Mitä en ymmärrä?

Sinä olet ainoa, jota asioiden nykyinen tila haittaa.

Vierailija
28/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se syy on? Tiedät sen varmasti itse, mutta et halua myöntää edes itsellesi. Hae siihen apua, niin seuraavaksi käy parempi flaksi.

Seurustelin kerran muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli täydellinen. Tai melkein.

Kun asia tuli ajankohtaiseksi, ilmeni hänellä pahanlaatuinen impotenssi-ongelma. Ei siis onnistunut ei sitten millään. Eikä suostunut hakemaan apua ongelmaan. Suhde kuivui kasaan ja yllättyi kun ilmoitin erosta. Hoki, että kun ei ole mitään syytä!?

Noh, pienellä paikkakunnalla elettiin ja näin hänen aloittavan useita suhteita kauniiden naisten kanssa ja joka kerta sama juttu, muutama kuukausi ja ero.

Joskus oli ottanut hieman ilolientä ja avautui puhelimitse siitä, kun kaikki suhteet kaatuu ja hänet aina jätetään ihan ILMAN MITÄÄN SYYTÄ!! Miksi ei voi kertoa syytä?!

No kun ei ole kiva särkeä toisen sydäntä ja ilmoittaa syyksi jokin tuollainen ihmiselle itselleen vaikea asia, jolle hän ei voi mitään.

Siksi. Myönnä ap itse itsellesi, mikä se syy on.

Vierailija
29/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä.

Todellakaan ei ole. Hyvä jos tuollaista tapailua lasketaan edes seurusteluksi.

Ihana kun joku katsoo olevansa auktoriteetti asettamaan säännot sille mikä lasketaan parisuhteeksi. Itse tiedän pariskunnan jotka menivät naimisiin alle puolen vuoden päästä tapaamisestaan. Alkoiko heidän parisuhteensa siis vasta avioliiton jälkeen?

Vierailija
30/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vain sanoasuoraan , ettei kiinnosta enää.

Tässä tapauksessahan AP itse lopetti seurustelun ja ohjeisti naista heittämään omat tavarat roskiin. Mitä sitä sitten enempää yhteyttä ottamaan .

Vierailija
31/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailun loppuminen ei välttämättä liity sinuun ap. Tilanne voi myös olla se, että olette tapailleet ja naisen elämässä on tapahtunut jotain, mistä vetäytyvä käytös johtuu. Nainen on voinut lopettaa tapailun, koska omassa elämässä on nyt tapahtunut jotain isoa, mutta tunnetasolla tapailunne ei ollut naiselle vielä niin syventynyt. Todennäköisesti oman elämäntilanteen takia on helpompi on vetäytyä kuin alkaa tapailukumppanille avaamaan, jos elämässä on tapahtunut jotain, mikä on vienyt sen raiteiltaan.

Hänellä on saattanut läheinen kuolla, itse saanut jonkun sairausdiagnoosin, menettänyt työpaikkansa, joutunut rikoksen uhriksi...vaikka mitä vaihtoehtoja. Kaikki eivät halua tosiaan alkaa noita tapailukumppanille kertomaan tai voi tuntua, että elämä on niin sekaisin, ettei parisuhteelle ole siinä tilaa, hävettää se el

Kyllä tuollainen ghostaaminen on ihan perseestä oli syy mikä tahansa. Voi vain sanoa suoraan, ettei kiinnosta enää.

Tottakai tuollainen käytös on perseestä, nuo nyt vain esimerkkejä asioista, joista voi äkillinen vetäytyminen johtua. Silti pitäisi jotenkin sanoa, että suhde päättyy, vaikka syytä ei haluaisikaan sanoa. 

Vierailija
32/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole hyvä mies tyytyväinen, että kumppanin tavat selvisi ajoissa. Et väistänyt luotia vaan suorastaan kanuunankuulan. Eteenpäin vaan ja selkä suorana.

Vierailija
33/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tule ikävä kyllä koskaan saamaan vastausta siihen "mitä tapahtui??".

Syy voi olla todellinen (nainen päätti, että jokin sinussa tai suhteessa ei toimi hänelle) tai päässä (naisen masennus tm syyt veivät energian ja voimat). 

Mutta hän ei ei jaksa/pysty/kykene/halua asiaa käsitellä.

Hyväksy se, että et saa ehkä koskaan tietää, paikkaile rauhassa sydäntäsi ja sitten rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä! Niin me muutkin tehdään. 

Vierailija
34/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se syy on? Tiedät sen varmasti itse, mutta et halua myöntää edes itsellesi. Hae siihen apua, niin seuraavaksi käy parempi flaksi.

Seurustelin kerran muutaman kuukauden miehen kanssa, joka oli täydellinen. Tai melkein.

Kun asia tuli ajankohtaiseksi, ilmeni hänellä pahanlaatuinen impotenssi-ongelma. Ei siis onnistunut ei sitten millään. Eikä suostunut hakemaan apua ongelmaan. Suhde kuivui kasaan ja yllättyi kun ilmoitin erosta. Hoki, että kun ei ole mitään syytä!?

Noh, pienellä paikkakunnalla elettiin ja näin hänen aloittavan useita suhteita kauniiden naisten kanssa ja joka kerta sama juttu, muutama kuukausi ja ero.

Joskus oli ottanut hieman ilolientä ja avautui puhelimitse siitä, kun kaikki suhteet kaatuu ja hänet aina jätetään ihan ILMAN MITÄÄN SYYTÄ!! Miksi ei voi kertoa syytä?!

No kun ei ole kiva särkeä toisen s

Olen miettinyt pääni puhki ja en sitä keksi.

Lisäksi olen sellainen ihminen, että esim. tuossa sinun esimerkissäsi olisi ainoa oikea tapa kertoa asiasta suoraan. Sen voi sitten käsitellä ja korjata.

Vierailija
35/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on saattanut läheinen kuolla, itse saanut jonkun sairausdiagnoosin, menettänyt työpaikkansa, joutunut rikoksen uhriksi...vaikka mitä vaihtoehtoja. Kaikki eivät halua tosiaan alkaa noita tapailukumppanille kertomaan tai voi tuntua, että elämä on niin sekaisin, ettei parisuhteelle ole siinä tilaa, hävettää se elämäntilanne tai kokee suhteen rasitteena juuri sil

Törkeää käytöstä, pitää sanoa jos tilanne joku tuollainen.

Vierailija
36/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olinko minä tosiaan se paha ihminen tässä suhteessa, kun epätietoisuus sattui minuun kovasti ja halusin tietää missä mennään?"

Niin noh.. Puoli vuotta seurustelua on melkoisen lyhyt aika. Väität ettei ollut mitään syytä millekään. 

No ei kukaan vaan ilman mitään syytä toimi niin kuin toimii. Tosin ei sen syyn tarvitse olla sinussa, vaikka hieman epäilyttää moinen vikakeskeisyys, mustavalkoisuus ja takertuvuus.

Miksi sulle edes tulee mielleen että "olitko tosiaan se paha..." jollet et itsessäsi mitään syytä näe?

Miksi juuri paha?

Aikaisemman alkuperäisen viestiketjun perusteella.

Siellä minusta manattiin saatanasta seuraava, kun julkenin kysyä viikon jälkeen syytä hänen yhtäkkiä muuttuneelle käytökselleen.

No et kyllä tasapainoiselta vaikuta kun itse totesit että pidä tunkkisi ja heitä minun tavarat roskiin ja nyt pakkomielteisesti postaat miksi toinen ei halunnut jatkaa kanssasi.

Vierailija
37/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että yksikään parisuhde ei pääty ilman mitään syytä. Syy ei välttämättä ole mitään dramaattista tai ulkopuolisten mielestä hyväksyttävää (kuten esim. pettäminen tai päihdeongelma) mutta jokin syy sieltä taustalta aina löytyy.

Tuollainen epämääräinen kiertely, kaartelu ja lopuksi ghostaaminen on keskenkasvuista ja viittaa siihen, että naisen omat tunnetaidot eivät ole kovinkaan hyvät. Toisaalta: millä tavalla itse kommunikoit silloin, kun olet stressaantunut ja ärtynyt? Onko nainen voinut kokea yhteydenottosi ja selitysten vaatimisen uhkaavaksi ja siksi päätynyt tapaamisten perumiseen ja lopulta radiohiljaisuuteen, koska on pelännyt sinua jollain tasolla? Moni nainen ei uskalla sanoa suoraan, että ei ole kiinnostunut, koska valitettavasti osa miehistä voi olla hyvin arvaamattomia joutuessaan torjutuksi. Tiedätkö naisen aiempaa parisuhdehistoriaa, onko hänellä joskus ollut kontrolloiva tai väkivaltainen kumppani?

Joka tapauksessa hän ei ole valmis tai halukas enää olemaan parisuhteessa kanssasi. Syy selvinnee aikanaan tai saattaa jäädä selviämättä. Kuten jo mainitsin, niin eksäsi ei välttämättä ole hyvä tunnistamaan tunteitaan saati käsittelemään niitä joten hän ei ehkä osaisi edes sanoa, miksi halusi lopettaa suhteenne. Ainakaan tässä vaiheessa.

Vierailija
38/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi takerrut menneisiin? Jatka eteenpäin, äläkä ota elämää niin vakavasti. Terapeutilta saat tarvittaessa apua ja voit selvittää tarkemmin läheisriippuvuuttasikin.

Vierailija
39/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vain sanoasuoraan , ettei kiinnosta enää.

Tässä tapauksessahan AP itse lopetti seurustelun ja ohjeisti naista heittämään omat tavarat roskiin. Mitä sitä sitten enempää yhteyttä ottamaan .

Se oli osittain sellainen viimeinen hätähuuto saada jokin reaktio aikaan, kun ei mikään lievempi keino tehonnut.

Loppujen lopuksi mitään varsinaista reaktiota ei kuitenkaan tarvittu, kun pelkkä vastaamattomuus riitti kertomaan mitä meidän juttumme hänelle merkkasi.

Vierailija
40/753 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset.. naiset.. Lukekaa tätä miehen tekemää aloitusta. Juuri tästä moni naimisissa olevakin nainen puhuu mm.Tiktokissa. Mies ei kerta kaikkiaan pärjää ilman naista. Yhden naisen antaessa mahdollisuuden pitkään yksin olleelle miehelle on helvetti irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi