Apua! Mihin lakiin perustuu oikeus subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen? Päiväkodin
johtaja soitti ja painosti meidät luopumaan oikeudestamme! :o
Kommentit (66)
Nythän se esikoinen joutuu pettyneenä sinne hoitoon, kun äiti hoitaa etäopintoja ja uutrta vauvaa! Siitähän ei tulekaan pettynyt olo.
Minkäikäinen lapsi mahtaa olla kyseessä?
Ei tietenkään kun siitä isommastahan kasvoi ihan hirveä riiviö kun vauva syntyi niin ei se isompi enää vanhempiaan tarvitse!
Mies tekee töitä kotona, ja itse olin suunnitellut jatkaa kouluttautumista osa-aikaisesti äitiysloman aikana, jottei tilanteeni työmarkkinoilla heikkenisi.
t. ap
tykkää olla kavereiden kanssa. Pettymystähän tulee nimenomaan siitä, että isompi lapsi kokee, että pienempi lapsi vie äidin huomion. Parempi se on, ettei isompi lapsi joudu katselemaan rääkyvää vauvaa ja kiireistä äitiä, vaan saa leikkiä tutussa päiväkodissa kavereiden kanssa. Iltapäivällä tulee iloinen äiti hakemaan, ja perheen on mukava viettää iltaa, kun perheenjäsenet eivät ole loppuun asti väsyneitä.
Nythän se esikoinen joutuu pettyneenä sinne hoitoon, kun äiti hoitaa etäopintoja ja uutrta vauvaa! Siitähän ei tulekaan pettynyt olo.
Minkäikäinen lapsi mahtaa olla kyseessä?
ja työ-/opiskelutilanteesta ja päiväkodista.
Tuskin tuollaisesta asiasta voi tehdä mitään yleistyksiä. Tai jos mielestänne voi, niin laittakaapa linkkiä tutkimustietoon.
ei olisi oikeutta päivähoitoon. Me ainakin joudutaan yrittäjäpariskuntana tekemään kovasti töitä, jotta saadaan olemassa oleville lapsillemme turvattua toimeentulo tulevina teinivuosina. Vaikka olin vanhempainvapaalla, olin silti puolison apuna firmassa.
Sitä paitsi onhan se hyvä, että vauva saa alkuun hyvää je hellää hoivaa eikä joudu koko ajan odottelemaan, kun vanhemmat lapset tarvitsevat myös hoitoa. Ja toisin päin on parempi, että vanhempi lapsi saa olla kavereiden kanssa kivassa päivähoidossa kuin että joutuisi päivät pitkät katsomaan pettyneenä vierestä, kun äiti hoitaa vauvaa eikä ehdi enää huomioida esikoista.