Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mihin lakiin perustuu oikeus subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen? Päiväkodin

Vierailija
02.09.2008 |

johtaja soitti ja painosti meidät luopumaan oikeudestamme! :o

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikein tajunnut?

t. ap

Vierailija
42/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs sen mäntin johtajan päiväkoti nyt niin ihanaksi muuttui??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö itse tajua, että päiväkodin johtajasta se hoidon mukavuus on aina kiinni?

Taitaa teillä olla niiiin iiihana hoito, kun te vanhemmat olette niin päättäneet. Piste.

Vierailija
44/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö itse tajua, että päiväkodin johtajasta se hoidon mukavuus on aina kiinni?

.

Vierailija
45/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt tajuta tällainen perusasia. On oikeastaan pieni ihme, että hoitajat ovat jaksaneet pysyä niinkin mukavina huolimatta johtajasta. Tiedän, että se johtaja on saanut kylvettyä riitaa hoitajienkin välille, mutta upeasti ovat silti jaksaneet pitää huolta lapsista.

Tämä kyseinen johtaja on niin luokaton, että tiedän hänen jättäneen taannoin kertomatta niin hoitajille kuin vanhemmillekin aivan perustavan laatuisia tietoja päiväkodin toimintaan liittyen. Niin me vanhemmat kuin hoitajatkin saimme lukea paikallislehden sivuilta tietoja, jotka olivat olleet johtajan tiedossa jo viikkoja ellei kuukausia.

Tätä tasoa.

Vierailija
46/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäntin johtajan alaisuudessa.

Vierailija
47/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muututko sinä idiootiksi jos saat uuden pomon joka on idiootti? Tuleeko sinusta ilkeä kusipää, jos uusi pomosi on ilkeä kusipää? Entäs jos pomosi on herran enkeli, tulisiko sinustakin herran enkeli?

Vierailija
48/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä menee kyllä naapurinkin lapset ihan helposti työn ohessa....perunat ja puurot on helpppo keitellä kännykkään puhuen j avaipat vaihtaa kun on etänä palaverissa. Sama homma maatalon emännillä, niiden lapset mitään päivähoitoa tarvi kun oleskelevat kaiket päivät kotona...

AP, sulle ehdottasin vielä että isompi olisi säännöllisesti vaikka 3 pv viikossa siellä hoidossa. ja kun pystyt, kanssasi kotona. se on meinaan niin erityistä ja hyvää aikaa elämässä vaikka vaatii järjestelyjä

Vierailija
49/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen pitää ihan oikeasti tehdä 6 päivää viikossa töitä jos mielii pitää firman pystyssä. Ja kun päiväkodin johtaja vaatii pitämään vapaapäivän/t vakiopäivinä, ei homma kerta kaikkiaan toimi. Jos saisikin ilmoittaa esim. viikon alussa tai edellisen viikon lopussa, minä päivänä lapsi voi olla kotona, sen jotenkin saisi sumplittua. Mutta ei kuulemma saa.

Minkä minä suomalaiselle yhteiskunnalle mahdan? Pakko on töitä tehdä. Naisten on pakko kouluttautua työelämää varten. Jos saisi olla kotiäitinä ja silti saisi perheen elätettyä, mukavaahan se olisi. Mutta eihän sellainen Suomessa onnistu. Ellei ole tyyliin perintörikas tai lottovoittaja. Me ei olla.

Miksi elämä ei olisi elämisen arvoista, vaikka vanhempi lapsi olisikin päivähoidossa? Vauva saa siten minulta enemmän aikaa ja voimia, vanhempi lapsi tykkää olla päiväkodissa ja isä saa tehdä työnsä. Illat ja viikonloput ovat meillä erityistä aikaa. Hyvä niin.

Onko sitten ainoat lapset jotenkin erityisen vaille jääneitä, kun eivät ole saaneet olla huutavan vauvan kanssa kotona katsomassa äkeää isää joka yrittää keskittyä työhönsä ja stressaantunutta äitiä, joka yrittää pitää hiljaisena? Paljon erityisempää ja parempaa meidän elämä olisi, jos lapsi saisi olla rauhassa päiväkodissa, ja perhe säilyisi iloisena iltaan asti.

t. ap

t. ap

Vierailija
50/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä oikeasti ihan terveitä ihmisiä kaikki?

Uskomattomia kommentteja olet saanut.

Hienoa ap että jaksat panostaa opiskeluihin äitiyslomalla, itse olen tehnyt niin ja ystäväni suoritti erityisopettajan opintoja vauva yliopistolla mukana - hyvin meni.

Jo pelkästään miehesi työn takia teillä on täysi oikeus pitää hoitopaikka, tarkoitan siis jonkinlaista "henkistä" oikeutta, lain mukaanhan se on teillä muutenkin.

Mitähän täällä kirjoittajat ajattelevat työn tekemisen olevan? Meillä on iso talo, mutta esim. josku kun olen hoitamassa sairasta lasta kotona ja yritän samalla hoitaa työasioita, inhoan puhelimeen vastaamista, koska aina joku tarve tulee lapsille juuri silloin, eikä ole kiva selittää asiakkaille että meidän Nico tuossa vähän pyytää vaan leipää.

Mutta av:lla ei koko perheellä saa missään tapauksessa olle minkäänlaista muuta elämää kuin lasten kotona hoitaminen :)

Tsemppiä, pidä puolesi.

Vierailija
51/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vain, ettei ap hoida lapsiaan.

Vierailija
52/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päiväkodin johtajat eivät valitse itse hoitajia.

Oletko muuten harkinnut hankkia hoitoa tuohon persoonallisuushäiriöösi?

Vierailija
53/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän valitsee mänttejä työntekijöitä ja työilmapiiri on mäntti, hyvät työntekijät ei enää viihdy. Seuraa jatkuva sijaiskierre ja työntekijöiden taso laskee koko ajan ja työilmapiiri huononee koko ajan.

Näin se menee työelämässä. Onko ihan vieras maailma?

Vierailija
54/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on ollut mänttejä pomoja, olen silti pyrkinyt tekemään työni laadukkaasti ja kohtelemaan asiakkaita hyvin. Ehkä minulla on työmoraali, joka sinulta puuttuu, jos itse muutut mäntiksi pomosi mukana.

hän valitsee mänttejä työntekijöitä ja työilmapiiri on mäntti, hyvät työntekijät ei enää viihdy. Seuraa jatkuva sijaiskierre ja työntekijöiden taso laskee koko ajan ja työilmapiiri huononee koko ajan.

Näin se menee työelämässä. Onko ihan vieras maailma?

Vierailija
55/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Vierailija
56/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn laatu vaan alkaa kärsiä. Minä en ole jäänyt kärvistelemään. Sinne mäntin pomon alaiseksi jää vain luuserit...

Vierailija
57/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn laatu vaan alkaa kärsiä. Minä en ole jäänyt kärvistelemään. Sinne mäntin pomon alaiseksi jää vain luuserit...

Vierailija
58/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut näistä vastaajista ei tosiaan ole koskaan opiskelleet tai tehneet töitä, kun ne lapset 'menevät siinä sivussa'. Eikä lastakaan tuolla logiikalla paljoa arvosteta.

Ap, pidä lapsesi siellä päiväkodissa, ja valita ylöspäin, jos teitä vielä painostetaan.

Vierailija
59/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömiä kommentteja on ap saanut.

Vierailija
60/66 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole sossun asiakkaita. Päivähoidon tai päiväkotipaikan peruste ei siis ole mikään lastensuojelullinen. Olen kykenevä hoitamaan lapseni itse.

Minun lapsillani on kuitenkin oikeus kunnalliseen päivähoitopaikkaan. JOS mulla olisi ap:n tilanne, en ottaisi lasta pois päiväkodista vaan ilmoittaisin, että lapsi jatkaa osa-aikaisena (jos ei tarvetta kokoaikahoidolle) ja edelleen ilmoitus myös päivähoidon maksutoimistoon, jotta osaavat periä oikean maksun jos tulos ovat muuttuneet.

Olisin tosi mielelläni pitänyt lapseni kotona ja käyttänyt kerhossa 3 h kerrallaan 3 x vko.ssa. Mutta meidän tapauksessa se ei toiminut.

Lapsi oli ollut aiemmin päiväkodissa ja muutimme. En aloittanut uutta päiväkotiryhmää vaan kerhon ja kotihoidon.

Kotihoidossa olleelle lapselle kerho on varmaan iso asia kaikenlaiseen ryhmäoppimiseen yms. kotoa pois olemiseen. mutta meidän päiväkotielämään tottuneelle lapsele kerhomaailma oli taantuma. Takapakki.

Lapsi kaipasi kavereita, aktiivista toimintaa. Melkein vuoden taistelin ja soittelin päivähoitotoimistoon. Minun, kotiäidin lapsi siis vie jonkun työssäkäyvän vanhempien lasten päivähoitopaikan, mutta se ei ole minun ongelmani, vaan kunnan tehtävä on järjestää päiväkoti- ja päivähoitopaikkoja kaikille tarvitseville. Täällä kun ei ole edes mitään äiti-lapsi-ryhmiä tai avoimia päiväkerhoja tms. mitä isoissa kaupungeissa on.

Olen kotona pienemmän kanssa ja lapsi on päiväkodissa ja viihtyy.

Ihan sama mitä mieltä te muut olette, minä olen tyytyväinen että lapsella menee nyt kivasti, on kavereita

Se, että niitä kavereita on, ettei ole yksin - sillä on lapsellekin valtavan iso merkitys. Hän ei voi hakea kavereita täältä netistä niinkuiin minä.

lapsi on 5 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme