Apua! Mihin lakiin perustuu oikeus subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen? Päiväkodin
johtaja soitti ja painosti meidät luopumaan oikeudestamme! :o
Kommentit (66)
Sun ei todellakaan tarvitse tietää mihin lakiin kuuluu.
Nyt soitat päivähoidon johtajalla ja sanot, että sinua on painostettu luopumaan hoitopaikasta ja katsot tuollaisen toiminnan epäasialliseksi.
Muistakaa, että päiväkodin johtajallakin on johtaja. Pyydät häntä soittamaan päiväkodin johtajalle. kyllä kuule soitot loppuu.
Lisäksi sun ei todellakaan tarvitse välittää mitä mieltä tällä palstalla ollaan lapsesi päivähoidosta ollaan.
En siedä sitä, että ammattiihminen toimii lainvastaisesti.
Ilmeisesti nämä johtajat tietävät miten nössöjä äitejä painostetaan. Tuollaisen soiton jälkeen en varmasti irtisanois hoitopaikkaa.
Tuntuu olevan niin vaikeeta ja ehkä parempi, että molemmat ovat muiden hoidettavana päivisin.
Kannattaa tehdä noita lapsia kun ei itse halua hoitaa....
Kyllä minä ainakin ihan itselleni olen lapset tehnyt. Uskomaton ajattelutapa!
Sitten te voitte kertoa, mikä on teidän perhetilanteellenne paras. Ei sun sitä lakitekstiä tartte löytää. Se oikeus teillä on ja painostaa voi vaikka kuinka, mutta teidän ei tarvitse siitä luopua.
finlex.fi ja ajantasainen lainsäätö, katso sieltä
laki on vuodelta 2001 ( esitys 1999), lexfinland
- googlta päivähoitolaki
Eihän sille kuulu, milloin sinä raskaudut tai lisäännyt. Pidät vaan sen isomman hoidossa, jolle paikka on haettu. Et puhu mitään enää, et irtisano paikkaa.
Vaikka näkiväthän hoitajat sen, että raskaana olin. Sitä kautta varmaan meni tieto.
t. ap
Senhän takia heillä noita viritelmiä onkin.
jos meinaa päästä jatko-opintoihin.
Itsekouluttaudun, jotta parantaisin asemaani ja siten tulotasoani työmarkkinoilla. Työttömänä en ole ollut päivääkään. Tee vaan läksysi sinäkin, siitä on varmasti vielä hyötyä. Mutta mene ajoissa nukkumaan, teinit tarvitsevat reilusti unta...
t. ap
no ollaanpa sitä nyt päteviä. Oikeesti - jos noin epis on asema työmarkkinoilla, niin voi voi.
ja häiriintyy minun ja pojan kotona olosta. Mies on yrittäjä ja puhelin soi myös silloin kun mies on keittiössä syömässä, eteisessä, vessassa ym. Poikamme on aika rasavilli ja roikkuu isän lahkeessa aina kun vaan tilaisuus on. Ei siinä paljon asiakas suhteita hoideta kinttutakiaisen kanssa. Mies on suunnittelija.
Ymmärrän täysin ap:n tilanteen, muuten an jaksanut ketjua lukea kuin vain alun.
on se kumma, että äiti-ihminen ei saa edes kouluttautua sen jälkeen, kun on lapset hankkinut. Olisi ehkä parempi ryhtyä kokopäiväiseksi sossun asiakkaaksi ja hoitaa lapsensa kotona...
Kyllä se paikka teille kuuluu ap!
Kunnan on huolehdittava siitä, että lasten päivähoitoa on saatavissa kunnan järjestämänä tai valvomana siinä laajuudessa ja sellaisin toimintamuodoin kuin kunnassa esiintyvä tarve edellyttää.
Lasten päivähoitoa voivat saada lapset, jotka vielä eivät ole oppivelvollisuusikäisiä sekä milloin erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä hoitoa ole muulla tavoin järjestetty, myös sitä vanhemmat lapset.
siitä syystä, että saatiin pitää päivähoitopaikat tutussa, hyvässä päiväkodissa aivan kodin lähellä. Sinne sitten kuopuskin pääsi (ohi jonojen) aikanaan, kun oli isompia sisaruksia jo valmiina päiväkodissa. Hölmöähän se olisi luopua hyväksihavaitusta paikasta!
painostuspuhelun jälkeen.
40, kirjoitit ihan kuin meidän perheestä!
t. ap
Sun ei tarvi ottaa mitään kantaa noihin soitteluihin. Lapsi jatkaa normaalisti päivähoidossa. Et ole edes velvollinen ilmoittamaan , että et irtisano hoitopaikkaa.