Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet sellaisesta äidistä

Vierailija
01.01.2007 |

joka vie alle vuoden ikäisen lapsensa päivähoitoon mennäkseen itse töihin, koska ei kestä olla kotona?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsista silti kasva henkisesti häiriytyneitä ihmisiä.

Tuntuu että enemmän Suomessa on mielensairauksia kuin maissa joissa lapset viedään nuorina hoitoon.

Vierailija
2/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyllä yleisintä on, että hoitaja tulee kotiin tai äiti jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta tapaa tehdä asiat oikein. Tai väärin. Tämä asia saa aina sappeni kiehumaan että kytätään ja paheksutaan toisten ratkaisuja.

Vierailija
4/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä asia saa aina sappeni kiehumaan että kytätään ja paheksutaan toisten ratkaisuja.

Anteeksi että olen loukannut sinua kyttäämällä ja paheksumalla naapurieni elämää.

Vierailija
5/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se äiti sanonu ettei kestä kotona vaan haluaa ottaa töissä vastuuta ja soveltaa perhe-elämän siihen? Eikös se ole raskaampaa olla töissä ja hoitaa perhe?? :D

Itse vein alle vuoden ikäsen töihin. Rahan vuoksi sinne menin. Saan toki itse lisää kontakteja ihmisiin, mutta on niitä puistossakin ja ystäviä ja sukulaisia on ihan riittävästi.

Mikä minä olen haukkumaan niitä jotka vie lapsensa 3- vuotiaana hoitoon että lapsi saa sosiaalisia tapoja, mutta silti minä saan aika paljon paskaa niskaani vain koska olemme taloudellisesti tiukalla?? Ja se kun ei ole RIITTÄVÄ syy joillekin!! Katos kun joku on pärjänny kotona pienemmillä tuloilla, me vaan eletään kuule liian leveesti??

Olen ilkeä ja huono koska en hoida lastani itse kotona. Kukaan ei tunnu välittävän siitä että minulla on työaika joka on vaan osan viikostani.

Olen näillä sivuilla lukenu monesti kuinka jokkut kotiäidit kyllästyy lapsiinsa, kotiin, mieheensä, pesukoneeseen.. Tiuskitaan kun lapset on lapsia eikä jotain robotteja jokka istuu hiljaa nurkassa. Musta semmesen ihmisen pitäis hoidattaa jaksamisensa muualla kuin lisättävä elämäänsä stressiä tiukalla aikataululla työelämässä ja vastuulla hommastaan. Sitten siihen ne kotihommat, leikit pienemmässä ajassa??

Vierailija
6/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoon viemiseen on jokin muu syy esim. etteivät perheen rahat riitä hoitovapaaseen, ajattelen että harmillinen tilanne, kaikilla ei ole oikeasti mahdollisuutta jäädä kotiin vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
7/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen ei saa pidettyä itseään ja ahdistustaan kasassa? Missä muissa tilanteissa hän ahdistuu? Kärsiikö äiti jostain ahdistushäiriöstä?

Jos äiti ei pääse koskaan ihmisten ilmoille kotoaan vaikka sen vuoksi että asuu kaukana muusta asutuksesta, sellaisessa tapauksessa noin suuri ahdistuminen voi olla ihan ymmärrettävää.

Vierailija
8/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas taloudellisen tilanteen jotenkin hyväksyn, mutta ei kuitenkaan ihan mun järkeen mene.

T: 2äiti jonka mies opparissa ja itse pienellä äprahalla. Ja lainat lyhenee ihan normaalisti

Vierailija
9/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska olen itse kokenut samaa. Omatunto tosin ei sallinut viedä lasta hoitoon aivan pienen, joten sinnittelin pahan oloni kanssa kotona.

Vierailija
10/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä katso kyllä kieroon jos joku sanoisi minulle että meni töihin sen takia. Varsinkin jos aikuiskontaktit jää muuten vähäisiksi niin täysin ymmärrettävää.

Vierailija
11/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ettei pää kestä kotona, niin katson kyllä kieroon enkä pyytele mielipidettäni anteeksi. Ja tällä pään kestämättömyydellä en tarkoita oikeaa masennusta tai muuta vakavaa syytä, vaan sitä ettei huvita olla kotona. Siinähän on vastakkain lapsen ja äidin hyvinvointim ja äiti voittaa.

Jos taas saman ikäiselle lapselle saa hyvän hoitajan kotiin, niin tilanne on ihan toinen. Olen minäkin mennyt töihin vauvan ollessa 8 kk, koska isä pystyi jäämään kotiin. Jos kotihoidon mahdollisuutta ei olisi ollut, en olisi lähtenyt töihin. Perhepäivähoitokaan ei ole vauvaikäiselle oikein houkutteleva vaihtoehto.

Ja tiedoksenne etten ole päiväkotivastainen, mutta alle vuoden ikäisen paikka se ei ole.

Vierailija
12/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa JOS AHLUAA

Vierailija
13/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen ei ole mikään äiti, vaan olio joka, vain konemaisesti hoitaa lastansa!

Vierailija
14/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä motiiveja hankkia lapsi ylipäätään ja sitä onko ihan terve henkisesti.

Vierailija
15/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättelen äidin olevan aika tietämätön lasten kehityksestä tai jotenkin tunne-elämältään kehittymätön, etenkin jos lapsi laitetaan päiväkotiin. Jos lapsen isä jää kotiin hoitamaan lasta, asia on silloin ok, sillä isä ja kotihoito ovat aivan hyvä ratkaisu pienelle. Mutta päiväkoti vain siksi, ettei äidin pää kestä...mitenköhän äiti pärjää muuten elämässä ja myöhemmin lapsen ollessa murrosikäinen?

Vierailija
16/16 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käy kateeksi jos lasten kans tosi rankkaa. itse oon ollut kotona 3v. En vaan raski ite laittaa lapsia tarhaan ja viihdyn kotona. Enemmän koen ITSENI omituiseksi tänä päivänä. Mut jokaisen täytyy tehdä itse ratkaisunsa.