Täyteaineet eivät koskaan poistu kasvoista toisin kuin luultiin
Kun täyteaineet tulivat markkinoille, kaikki luulivat, että keho poistaa ne luonnollisesti pikku hiljaa ja että tässä on viisasten kivi leikkauksen sijaan.
Nyt noin 20 vuoden markkinoillaolon jälkeen ollaan pikkuhiljaa ymmärretty, että täyteaineet eivät ikinä täysin poistu kasvoista. Ollaan tehty MRI-kuvauksia kasvoille ja siellä näkyy jopa 20 vuotta vanhat täyteaineet.
Vaikka täyteaineita markkinoitiin luonnollisina kosteuttajina, jotka sulavat pois, niin näin ei ole.
Aine on kuitenkin keinotekoista ainetta, jota keho ei kykene hajottamaan.
Seurauksena kudokset ovat tulehdustilassa ja plastiikkakirurgit ovat huomanneet avatessaan kasvoja, että täyteaine on sulautunut tahmeaksi massaksi oman kudoksen sisään ja tuhonnut ihon omaa rakennetta.
Täyteaineet eivät nuorenna, vaan loppupeleissä tuhoavat ihosi sisältä ja vanhenet ennen aikaisesti.
Youtube on täynnä plastiikkakirurgeja, jotka varoittavat täyteaineista.
Kommentit (325)
Mannolan naama on halvaantunut. Se siitä beautybotox pulleat posket lookista.
Onko kiva olla ikinuorekas?
Ihmiset, jotka ottavat täyteaineita ovat yksinkertaisesti tyhmiä. Miksi muiden tarvitsisi heistä välittää?
Omin rahoin ne laitattavat ja saavat yrittää omin rahoin ne poistattaa, jos onnistuvat siinä.
Murha ei vanhene koskaan.
Täyteaine ei poistu koskaan.
Paska ei lopu koskaan.
Ja koskaan on adverbi.
Vierailija kirjoitti:
"Erityisesti kuivassa ilmastossa (missä meistä suurin osa elää), se imee kosteutta itseensä ihosta lisäten transepidermaalista kosteudenhaihtumista, joka aiheuttaa ihon pinnan kuivumista."
Nimenomaan näin.
Hyaluronihappoa pelkästään levittämällä iholle, se imee ihosta sen kosteuden itseensä eli kuivattaen ihoa.
Sitä ei tulisikaan levittää rutikuivaksi pyyhekuivatulle iholle vaan jättää alle kosteutta esim. kasvovedestä sekä käyttää kosteuttavaa ihovoidetta päällä. Sekä täytyy pitää aina järki ja maltti kaikkien seerumeiden, retinolien yms. käytön kanssa. Eivät ne mitään taikavoiteita ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ohuet huulet ja oon pitkään halunnut ottaa fillereitä huuliin, en oo vaan koskaan uskaltanut ja varmaan 4 vuotta oon jo fillereitä ottaneista julkkiksista huomannut, miten heidän suun alue on muuttunut "kuonoksi" ton fillereiden siirtymisen seurauksena.
Haaveilen edelleen isommista huulista, mutta rajaan huulikynällä ihan vähän huulen reunan yli. En halua kuonoa, joten täytteet jää jatkossakin ottamatta.
Botoksia voin ehkä ottaa otsaan, kun otsaryppyjä alkaa tulemaan.
Mun mielestä isot huulet on yliarvostetut. Ohuet huulet on usein todella kauniita kun niissä ei ole niin tavanomaista muotoakaan vaan ne ovat enemmän linjakkaan näköiset. Voisit kokeilla etsiä kuvia vaikka julkkiksista (näyttelijät yms.) joilla on samanlaiset huulet. Saahan niihinkin erilaisia lookeja mm. 1920-luvun tyylistä kaarta jne.
Omituinen ketju, kuin olisi jonkun yksinpuhelua?! Jollain mennyt kunnolla täyteaineet ihon alle, hehe
No niin, nyt on tod.näk.kasvohermohalvaus saatu aikaa pii kittämällä botoxia väärään kohtaan tai/ja liikaa, arvelen. Iltapvälehti kertoi julkkiksen peruvan esiintymisiä halvauksen vuoksi.
Eikö teitä satu ne pistokset? Minun kasvoihin eikä muuallekaan pistetä yhtää mitään. Hyvä et just ja just kärsin rokotukset ottaa ja puudutteen hammaslääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa ottaisi täyteaineita, eivät todellakaan ole turvallisia. Silmän seudulle pistettäessä voivat aiheuttaa vaikka sokeutumista, jos täyteaine joutuu verisuoneen (kyynelurien täyttö tulisikin aina tehdä kanyylilla eikä pistämällä).
Botoxia voisin maltillisesti laittaa, sitä on käytetty jo lähemmäs 40 vuotta, joten dataa pitkäaikaisvaikutuksistakin on.
Botoxin sivuvaikutuksia on ilmennyt lisää, kun tutkimustuloksia on kerätty vuosikymmeniä aineita käyttäneiltä.
Botox lamauttaa lihaksen ja lihas alkaa surkastumaan. Tämä näkyy esim. otsalihasten surkastumisella ja isoja verisuonia alkaa ilmestymään ihon pintaan otsalla. Lisäksi on myös silmäongelmia.
Olen aina ihmetellyt miksi osalla julkista on iso suoni keskellä otsaa.
Tässä sinänsä arvokkaassa keskustelussa kannattaa muistaa myös kirurgien hieman piilossa olevat motiivit. Kysymys on osaltaan myös kilpailusta ei-kirurgisten ja kirurgisten kauneushoitojen välillä. Ei-kirurgiset toimenpiteet ovat vaikuttaneet jonkin verran pl.kirurgian kysyntään.
Itse lopetin täyteainehoidoissa käymisen 44-vuotiaana. Botox-hoitoja otan edelleen, niitäkin paljon niukemmin kuin nuorempana.
Sisäpiiriläinen