Gynekologikäynti Terveystalossa maksaa yli 460 euroa
Tutkimuksena papakoe, ei muuta. En sairasta mitään, enkä saanut edes e-pillerireseptiä.
Mietin vaan, että kenellä on varaa tällaisiin lääkäripalkkioihin??
Kommentit (271)
Huh, kyllä saa olla kiitollinen kun gynekologikäynnit kuuluu työterveyteen 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain estrogeenikorvaushoidon terveyskeskuksen omalääkäriltä ja lääkäri teki alapäätutkimuksen.
Kun ei mitään muuta vaivaa ole niin saa pilllerit tai vaihdevuosi lääkkeet oma lääkäriltäkin ilman kalliita gyne käyntejä. Käy ensin omalääkärillä ja hän lähettää eteenpäin jos muuta ilmenee. Täysin turhaa joku vuosittainen gyne tarkistus kun kerran kävin ja keveni vain kukkaro.
Tietyt ikäryhmät saavat ilmaisen seulonnan. Olen sellaisissa käynyt. Niitä kannattaa hyödyntää.
"Omalääkäri"? Mitä se tarkoittaa?
Minä en ole vuoteen päässyt omalääkärille terveyskeskuksessa. Aina ovat ajat menneet kun kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huomatkaa, että monilla lääkäreillä on oma erikoishinnastonsa! Jollain gynekologilla oli tuntiveloitus 600 euroa.
Ja lisäksi vastaanottoajat ovat tosiaan eri pituisia. Netissä näkyvät selvästi, perusasiaan riittää 15 min. Puhelimessa ei käy ehkä niin selväksi, voi tulla pitkäkin aika - ja varattu laskutetaan vaikka hoituisi nopeammin. Ja kannattaa itsekin olla selkeä puheissa ja nopea toimissaan, jotkin turhat höpinät tai hidas riisuminen voivat tuossa tilanteessa maksaa maltaita.
Ja jos seuraava aika on vapaana, lääkäri mielellään hidastelee ja laskuttaa sitten tuplakäynnin (vedoten, ettei aika riittänyt kaikkeen). Yksityisillä on kalentereissa usein paljon tyhjää, varsinkin jos lääkäri ei ole kaikkein suositumpia. Itse varaan aina sellaiselle, jonka kalenteri täyttyy nopeaan: on luultavasti hyvä ja ripeä, eikä tarvetta kikkailla laskujen kanssa.
Joo, ei todellakaan kannata varata sellaiselle, jolla roikkuu vielä kaikki lähipäivien ajat vapaana! Sama hammaslääkärin kanssa, yleensä näissä on jotain ongelmaa joko lääkäritaitojen tai juurikin laskutuksen kanssa. Jos asiakkaita on päivässä vain muutama, houkutus tupla-ajan laskutukseeen ja erilaisten turhien lisäpalvelujen tarjoamiseen kasvaa. Omaa oksaa tietysti sahaavat, kukaan ei mene toista kertaa ja sana kiirii.
Asun eräässä Keski-Euroopan maassa ja täällä voin koska tahansa varata gyneajan, sinne pääsee nopeasti ja käynti maksaa 0,- koska yleinen sairausvakuutus korvaa esim. tutkimuksen, välineet, ultran, papan jne. Käyn joka vuosi ja muuten hormonilääkityskin korvataan 100%. Suomessa se sama 3kk paketti ainakin jossain vaiheessa maksoi 160 e kelakorvauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Asun eräässä Keski-Euroopan maassa ja täällä voin koska tahansa varata gyneajan, sinne pääsee nopeasti ja käynti maksaa 0,- koska yleinen sairausvakuutus korvaa esim. tutkimuksen, välineet, ultran, papan jne. Käyn joka vuosi ja muuten hormonilääkityskin korvataan 100%. Suomessa se sama 3kk paketti ainakin jossain vaiheessa maksoi 160 e kelakorvauksen jälkeen.
Juu mutta onhan Suomessakin ilmainen terveydenhuolto ja vieläpä maailman paras...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt erikseen gynekologilla, vain ne käynnit mitkä liittyy raskauteen (äitiysneuvolakäynnit) ja synnytyksiin. Minulla on kolme lasta, lapset syntyneet julkisissa sairaaloissa. Olen nyt 67, kohta 68 v.
En ole nähnyt itselleni tarpeelliseksi käydä muillakaan erikoislääkäreillä PAITSI silmälääkärillä, koska synnynnäinen vahva likinäköisyys joka sittemmin operoitiin. Tämän takia en saa optikolta laseja eli on pakko käydä silmälääkärissä. Gynellä ei ole pakko.
Muuten, silmien terveys on vähintään yhtä tärkeä kuin sp-elinten terveys. Miksei ole julkisia, maksuttomia silmätarkastuksia?
Siksi, koska silmätarkastukset koskisivat miehiäkin. Jos ne saadaan jotenkin järjestettyä vain naisille niin mahdollisesti ne tulevat osittain maksuttomiksi.
Miksi sä haluaisit ne vain naisille?
Mahtaako kannattaa pillusa paljastaa viä 460 egest?
Mieluummin vois hintaa nostaa ku ei oo käytetty?
No enpä usko etttä jos hinnastossa on sanottu että kierukan laitto maksaa x määrä, että vom kohota siitä kuitenkin satoihin euroihin lisää. Eiköhän noitakin kuluttajasuoja siso.
Ei ole pakko uskoa, mutta älä ylläty sitten enää tämän ketjun luettuasi. Käyntihinnat eivät vielä sisällä toimenpiteistä ja lisätutkimuksista perittäviä hintoja, toimistomaksua tai Kanta-maksua (käynnin kirjaamisesta) yksityisillä lääkäriasemilla. Tai palkkiota lääkärintodistuksesta. Ja "hyvähän se on ottaa kattavat labrat". Jep. Etukäteen rastitetaan aikaa varatessa, kuka maksaa (itse, työnantaja vai vakuutus).
Huomasitteko, että nyt toukokuun alusta lähtien gynekäynneistä saa 70 euroa Kela-korvausta aiemman 30 euron sijaan.
Mä toivoin ex-mieskumppaniltani silloin tällöin kukkia, kun hoidin ehkäisyt ym. jutut itse. Hän ei ikinä mulle kukkia tuonut. Laskutin häneltä sitten lopussa neljän vuoden e-pillerit tai siis puolet kuluista. Ne hän sitten suostui maksamaan. Minusta olisi ollut kivempi hoitaa tuo kukkasin, mutta miehet nyt vain ovat urpåja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt erikseen gynekologilla, vain ne käynnit mitkä liittyy raskauteen (äitiysneuvolakäynnit) ja synnytyksiin. Minulla on kolme lasta, lapset syntyneet julkisissa sairaaloissa. Olen nyt 67, kohta 68 v.
En ole nähnyt itselleni tarpeelliseksi käydä muillakaan erikoislääkäreillä PAITSI silmälääkärillä, koska synnynnäinen vahva likinäköisyys joka sittemmin operoitiin. Tämän takia en saa optikolta laseja eli on pakko käydä silmälääkärissä. Gynellä ei ole pakko.
Muuten, silmien terveys on vähintään yhtä tärkeä kuin sp-elinten terveys. Miksei ole julkisia, maksuttomia silmätarkastuksia?
Siksi, koska silmätarkastukset koskisivat miehiäkin. Jos ne saadaan jotenkin järjestettyä vain naisille niin mahdollisesti ne tulevat osittain maksuttomiksi.
Miksi sä haluaisit n
Feminismi velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Julkisella nämä palvelut katoavat koska kaikki ovat siirtyneet käyttämään julkisia vakuutustensa turvin. Kun näistä ei tule sitten rahaa julkiselle enää niin loppuvat palvelutkin. Siksi hinnat nousevat koska yksityinen puoli alkaa olla määräävässä markkina-asemassa.
En ole siirtynyt julkiselle, vaan olen aina joutunut käymään gynellä yksityisellä puolella. Ei sinne ole koskaan, ainakaan viimeisiin pariinkymmeneen vuoteen, päässyt julkisella puolella.
Muutama vuosi sitten gynekäynti Terveystalossa maksoi kertaluokkaa 170 euroa, en muista tarkkaa summaa, mutta alle kaksisataa joka tapauksessa. Vuosi sitten samanlainen käynti maksoi 450 euroa. Mikä siis on muuttunut? Miksi hinta on yli kaksinkertaistunut näin lyhyessä ajassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain estrogeenikorvaushoidon terveyskeskuksen omalääkäriltä ja lääkäri teki alapäätutkimuksen.
Kun ei mitään muuta vaivaa ole niin saa pilllerit tai vaihdevuosi lääkkeet oma lääkäriltäkin ilman kalliita gyne käyntejä. Käy ensin omalääkärillä ja hän lähettää eteenpäin jos muuta ilmenee. Täysin turhaa joku vuosittainen gyne tarkistus kun kerran kävin ja keveni vain kukkaro.
Tietyt ikäryhmät saavat ilmaisen seulonnan. Olen sellaisissa käynyt. Niitä kannattaa hyödyntää.
"Omalääkäri"? Mitä se tarkoittaa?
Minä en ole vuoteen päässyt omalääkärille terveyskeskuksessa. Aina ovat ajat menneet kun kysyn.
Minullakin on omalääkäri tk:ssa. Aina pääsee vastaanotolle, kun on tarve. Lääkäri on myös soittanut minulle monta kertaa ja kysynyt vointiani.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko, että nyt toukokuun alusta lähtien gynekäynneistä saa 70 euroa Kela-korvausta aiemman 30 euron sijaan.
No sehän on sitten Terveystalossa alle 400 €. Aika halpaa.
Papa-seulonnat on maksuttomia, ja niihin kannattaa osallistua.
Terveystalon gynekologi kirjoitti magneettikuvaus lähetteen synlabiin, jossa oli puolta halvempi.
Yök. Mä en olisi mennyt. Enkä mene. En halunnut vv-oireiden hormonihoitoja. Jotain luontaistroppeja käytin ja soijatuotteet vahvasti ruokavaliossa edelleen.