Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologikäynti Terveystalossa maksaa yli 460 euroa

Vierailija
10.11.2023 |

Tutkimuksena papakoe, ei muuta. En sairasta mitään, enkä saanut edes e-pillerireseptiä. 

Mietin vaan, että kenellä on varaa tällaisiin lääkäripalkkioihin??

Kommentit (271)

Vierailija
201/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja julkisella puolella terveysasemalla ei pääse gynelle

Kyllä yleislääkärikin osaa ne asiat tutkia, ja lähettää tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

Vierailija
202/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Terveystalon gynellä oireiden takia. Papa oli normaali ja kohtukin näytti normaalille, joskin limakalvo oli sen verran paksu siinä vaiheessa kiertoa, ettei ihan kaikkea nähnyt.

Sain epillerireseptin oireiden hoitoon ajatuksella, että se saattaa helpottaa kipuja, ja 300€ laskun. Kuulemma kaikki erinomaisesti ja hyvin, ja pillerikin on sellainen, että voin harkita sen käyttöä.

5 vuotta myöhemmin olin käynyt läpi 2 polyyppileikkausta, 2 kierukkaa (tulivat ulos itsekseen), useita gynetutkimuksia ja lopulta kohdunpoiston.

Siinä meni 300€ ihan pieruna Saharaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleislääkärikin osaa ne asiat tutkia, ja lähettää tarvittaessa jatkotutkimuksiin.

Harvemmin osaa, koska jos sattuu olemaan miespuolinen niin ei pysty harjoittelemaan käytännössä opiskeluaikana.

Vierailija
204/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten pitäisi maksaa veroja jostain palvelusta jota vain naiset tarvitsevat? Maksakaa itse älkää aina kinutko miehiä apuun stna

Eturauhasongelmien hoito voidaankin sitten varmaan myös siirtää yksityiselle puolelle. 

Ja etenkin erektioasiat. Ei mitään mielenkiintoa kustantaa jonkun tuhkamunan lerpan elvytystä 

Vierailija
205/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosi sitten gynellä Mehiläisessä. Maksoin 360 e ultrasta ja paikallishormonireseptistä. Kela-korvaus oli vain joitakin kymppejä.

Vierailija
206/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt erikseen gynekologilla, vain ne käynnit mitkä liittyy raskauteen (äitiysneuvolakäynnit) ja synnytyksiin. Minulla on kolme lasta, lapset syntyneet julkisissa sairaaloissa. Olen nyt 67, kohta 68 v.

En ole nähnyt itselleni tarpeelliseksi käydä muillakaan erikoislääkäreillä PAITSI silmälääkärillä, koska synnynnäinen vahva likinäköisyys joka sittemmin operoitiin. Tämän takia en saa optikolta laseja eli on pakko käydä silmälääkärissä. Gynellä ei ole pakko.

Muuten, silmien terveys on vähintään yhtä tärkeä kuin sp-elinten terveys. Miksei ole julkisia, maksuttomia silmätarkastuksia?

Vierailija
207/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistentautien professori Päivi Polo on opettanut lääketieteen opiskelijoita noin 25 vuotta. Hän on Juuso Isotalon tavoin havainnut viime aikoina, että naiset eivät anna miesopiskelijoiden tutkia itseään. Kieltäytymisiä tulee päivittäin. Pololla on yleensä ryhmissä sekä nais- että miesopiskelijoita, jotta opetustilanne etenee.

- Puhutaan paljon naisten tasa-arvosta, mutta tässä miehiä ei kohdella tasa-arvoisesti. Heitä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti, koska he eivät pääse harjoittelemaan gynekologisia tutkimuksia, vaikka ne kuuluvat oppimistavoitteisiin. Niitä ei opi muuten kuin käytännön harjoituksen avulla, kertoo Polo.

https://yle.fi/a/74-20115705

Kumma juttu että yksityiset voivat sitten veloittaa mitä tahansa kun tekijöitä ei ole.

Vierailija
208/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt erikseen gynekologilla, vain ne käynnit mitkä liittyy raskauteen (äitiysneuvolakäynnit) ja synnytyksiin. Minulla on kolme lasta, lapset syntyneet julkisissa sairaaloissa. Olen nyt 67, kohta 68 v.

En ole nähnyt itselleni tarpeelliseksi käydä muillakaan erikoislääkäreillä PAITSI silmälääkärillä, koska synnynnäinen vahva likinäköisyys joka sittemmin operoitiin. Tämän takia en saa optikolta laseja eli on pakko käydä silmälääkärissä. Gynellä ei ole pakko.

Muuten, silmien terveys on vähintään yhtä tärkeä kuin sp-elinten terveys. Miksei ole julkisia, maksuttomia silmätarkastuksia?

Siksi, koska silmätarkastukset koskisivat miehiäkin. Jos ne saadaan jotenkin järjestettyä vain naisille niin mahdollisesti ne tulevat osittain maksuttomiksi.

Vierailija
209/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni meni terveystaloon juuri gynelle 700€. Tämä koostui lääkärin palkkiosta, ultrasta,kohtunäytteestä ja paketista verikokeita. Vaiva oli kuukautisten poisjäänti.

Herranjestas. Itse tässä ihmettelen varsin vuolaiksi muuttuneita menkkoja, mutta halvemmaksi tulee ostaa siteitä ja vaikka vaippojakin kuin mennä lääkärille.

Tuolla summalla saa saakeli jo lavallisen rättejä.

Käy hoidattamassa vuotavat myomat tai polyypit, turhaa kärsit runsaista vuodoista

Vierailija
210/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tutkimus kyllä kestää puoli tuntia ja tehdään myös ultraäänitutkimus. Ja tietysti muut pimpsan normaalit tutkimukset.

Vierailija
211/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni meni terveystaloon juuri gynelle 700€. Tämä koostui lääkärin palkkiosta, ultrasta,kohtunäytteestä ja paketista verikokeita. Vaiva oli kuukautisten poisjäänti.

Mikä kaikki sulla v.ussas on noin viturallaan?

Kuin kehtaat kertoo 😁..

Itse maksoit omista palkkarahoista vai äitisi?

Opettele lukeen.

Vierailija
212/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain estrogeenikorvaushoidon terveyskeskuksen omalääkäriltä ja lääkäri teki alapäätutkimuksen.

Kun ei mitään muuta vaivaa ole niin saa pilllerit tai vaihdevuosi lääkkeet oma lääkäriltäkin ilman kalliita gyne käyntejä. Käy ensin omalääkärillä ja hän lähettää eteenpäin jos muuta ilmenee. Täysin turhaa joku vuosittainen gyne tarkistus kun kerran kävin ja keveni vain kukkaro.

Tietyt ikäryhmät saavat ilmaisen seulonnan. Olen sellaisissa käynyt. Niitä kannattaa hyödyntää.

"Omalääkäri"? Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
213/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri, silmälasit ja gynet yms. sairaudet pitäisi olla ilmaisia. Miksi sairauskuluja ei voi vähentää verotuksessa, mutta kaikkea turhaa voi vähentää. Esim. kansanedustajien kuluja. Kelan hlökunnan edut jne. Suomessa on todella epätasa-arvoista varojen käyttö. Verratkaapa muihin maihin!

Vierailija
214/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin osaa, koska jos sattuu olemaan miespuolinen niin ei pysty harjoittelemaan käytännössä opiskeluaikana.

Itkettääkö, kun et voi pakottaa naisia siihen?

Vierailija
215/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettääkö, kun et voi pakottaa naisia siihen?

Ei minua kiinnosta henkilökohtaisella tasolla asia ollenkaan, mutta te naiset saatte olla ilman asiantuntevaa tutkimusta ja hoitoa oman käytöksenne vuoksi.

Vierailija
216/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin myös terkkarilla ja siellä oli lääkärinä just valmistunut nuori mies, joka kyllä ihan reippaasti uskalsi tehdä alapäätutkimuksen, kun sellainen vaadittiin ennen vaihdevuosilääkityksen aloittamista, vaikka ei kyllä ollut ehkä ikinä ennen tutkimusta tehnyt. Mutta kyllä hän osasi määrätä sopivan estrogenihoidon ja tästäkin selvittiin ja nytpä on harjoitusta siitäkin. Mietin siinä lavetilla, että voin hyvin olla harjoituskappaleena ja onhan se tämäkin homma opittava.

Vierailija
217/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten pitäisi maksaa veroja jostain palvelusta jota vain naiset tarvitsevat? Maksakaa itse älkää aina kinutko miehiä apuun stna

Koska niitä palveluita tarvitaan pitkälti MIESTEN TAKIA ja SYYSTÄ. Aktiivinen seksielämä altistaa tulehduksille ja monelle muullekin. Ehkäisyn takia pitää käydä gynellä, kun vakiintuneet miehet ei HALUA käyttää kumia. Raskaaksi ei tulla ilman siittiöitä. Ja raskaus, synnytys, sekä synnytysmuutokset aiheuttaa tarvetta gynegologikäynteihin. Oletko teinijonne, vai muuten vaan älykääpiö?

Vierailija
218/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kertakaikkisen väsynyt tähän että palkat polkee perässä ja jokainen hinta nousee. Makselen vieläkin perinnän kautta osamaksuna lääkärilaskuja joita tuli viime vuoden puolella useampi kun terveys petti. Joka hemmetin hinta on pumpattu vähän ylemmäs. Olen varma että inflaation myötä on tullut lisää ahneutta myös. Normaalista elämästä on tullut aivan törkeän kallista. Itse en ole käynyt gynekologilla vuosiin. Viimeisin kerta kun maksoin tosi kalliisti yksityislääkärille oli pakkorako kun hammas oli mikrohaljennut vähän hankalassa kulmassa ja kukaan normaali hammaslääkäri ei tehnyt hampaalle mitään vaikka se vaivasi. Erikoislääkäri korjasi liian voimakkaan purennan aiheuttaman rasituksen hampaalle ja tilkitsi hampaan umpeen niin että vihlominen loppui. Oli sen arvoista mutta hinta oli tähtitieteellinen.

Vierailija
219/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalo hinnat on ALKAEN- hintoja. Eli vaikka hinnastossa lukee 150 euroa/20 min, voi kulut kohota useisiin satoihin euroihin. 

No enpä usko etttä jos hinnastossa on sanottu että kierukan laitto maksaa x määrä, että vom kohota siitä kuitenkin satoihin euroihin lisää. Eiköhän noitakin kuluttajasuoja siso.

Huomaa kuitenkin, että kierukan laiton hintaan ei sisälly se itse kierukka. Se maksaa toisen 150€. Ultra maksaa siihen reilun satasen päälle ja toimistomaksu (siis se, että saat yleensä maksettua mitään) myös muutaman kympin.

Vierailija
220/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistentautien professori Päivi Polo on opettanut lääketieteen opiskelijoita noin 25 vuotta. Hän on Juuso Isotalon tavoin havainnut viime aikoina, että naiset eivät anna miesopiskelijoiden tutkia itseään. Kieltäytymisiä tulee päivittäin. Pololla on yleensä ryhmissä sekä nais- että miesopiskelijoita, jotta opetustilanne etenee.

- Puhutaan paljon naisten tasa-arvosta, mutta tässä miehiä ei kohdella tasa-arvoisesti. Heitä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti, koska he eivät pääse harjoittelemaan gynekologisia tutkimuksia, vaikka ne kuuluvat oppimistavoitteisiin. Niitä ei opi muuten kuin käytännön harjoituksen avulla, kertoo Polo.

https://yle.fi/a/74-20115705

Kumma juttu että yksityiset voivat sitten veloittaa mitä tahansa kun tekijöitä ei ole.

Meinaat, että mun pitäisi asettua koulutusmateriaaliksi joillekien miehille, jotta he voisivat sitten laskuttaa multa viitisen sataa siitä, että he sorkkivat alapäätäni? Koska pienempi prosentti mieslääkäreistä suostuu julkisella työskentelemään kuin naislääkäreistä. Sitäpaitsi niillä on kummallisia asenneongelmia sen suhteen, tietääkö nainen itse, millainen hänen alapäänsä yleensä on ja onko se nyt jotenkin erilainen kuin silloin yleensä.

Juuei.