Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynekologikäynti Terveystalossa maksaa yli 460 euroa

Vierailija
10.11.2023 |

Tutkimuksena papakoe, ei muuta. En sairasta mitään, enkä saanut edes e-pillerireseptiä. 

Mietin vaan, että kenellä on varaa tällaisiin lääkäripalkkioihin??

Kommentit (271)

Vierailija
261/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata olla sekaantumatta miehiin, niin pysyy terveenä. Ei edes perheenisiin, niihin monipistäjiin.

Vierailija
262/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku miehelle, jos ongelmat sieltä peräisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla terveyskeskuksessa tutkimuksesta menee reilu 20 euroa kerta. Oli sitten papa, ultra tai mikä vaan. 

Tarvittaessa lähete gynelle keskussairaalan polille ja poliklinikkamaksu on vähän isompi (joku 40 e?), mutta jos sen joutuu kerran tai pari vuodessa maksamaan niin ei se paljoa ole. 

Mulla esim oli vuotohäiriöitä joita tutkittiin ensin tk:ssa, sitten Taysissa normipolilla ja sen jälkeen opetuspolilla. Oli papa, ultra, tähystys, kierukka ja sen asennus. Silti olen selvinnyt vuodessa alle 150 eurolla. Ja kaikki ainakin toimii julkisella Pirkkala/Tampere.

Yksityiselle tietenkin pääsee nopeammin, mutta itseäni ei haitannut odotella muutamaa viikkoa ensikäynnin jälkeen. Luotan hoitohenkilökunnan kykyyn arvioida kiirellisyys ja kiirellisissä tapauksissa hoitoa o

nuo ovat yksittäistapauksia, joista ei kannata tehdä sääntöä. Lukekaa ja tutustukaa käypähoitoon, niin tiedätte mitkä ovat hoitolinjaukset ja kyselkää sitten tk:ssa vaika, että miksi niitä ei kohdallanne noudateta. se toimii hyvänä muistutuksena heille.

Itse sain julkielta kuukautisvuotoihin hoidoksi hormonikierukan (ilmaiseksi vielä, kun julkisen puolen gyne määräsi sen runsaiden kuukautisten hoitoon). Siellä sitten käyn asennuttamassa sen aina uudelleen kun vanhasta teho lähtee. kohdussani on myooma, josta syystä sitä ei asenneta minulle ehkäisyneuvolassa, koska gyne on julkisella määrännyt, että kuulun erikoissairaanhoidon hoidettavaksi tuon kohtukasvaimen vuoksi.

Vierailija
264/271 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Julkisella nämä palvelut katoavat koska kaikki ovat siirtyneet käyttämään julkisia vakuutustensa turvin. Kun näistä ei tule sitten rahaa julkiselle enää niin loppuvat palvelutkin. Siksi hinnat nousevat koska yksityinen puoli alkaa olla määräävässä markkina-asemassa.

Mikä vakuutus korvaa gynekologiset perustutkimukset ilman oireita ja milloin näitä on julkisella puolella saanut?

Julkisella puolella ei ole gynpalveluita.

Jos jotain häikkää, tklääkäri passittaa keskussairaalaan poliklinikalle, joka on julkinen, jossa gynet työskentelevät. Hinta pklmaksu.

Ei passita, vaikka olisi mitä häikkää. Kerta toisensa jälkeen saa ruinata, eikä sittenkään saa lähetettä.

silloin vaivasi ei ole sellainen, johon tarvitaan gynekologia, vaan se voidaan hoitaa, tai hoito aloittaa, yleislääkärivetoisesti.

Vierailija
265/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin paljon? Katsoin Terveystalon sivuilta hinnastoa eikä kyllä mitenkään yltänyt noihin hintoihin. Kävitkö pyhäpäivänä tai viikonloppuna? Onko silloin hinnat eri?

Samaa katsoin. Tosin toimistonaksu tulee päälle.  Onko ollut joku huippuspesislisti jolla kovemmat hinnat? Helsingin keskustassa? Itse käyn yksityisellä Vantaalla ja ihan kohtuullinen, papatesti, ultrat ja muu tutkimus hinta maks 250€.

Yksityisellä käytävä kun ei kuulu ryhmään joka saa yhteiskunnan palveluna säännöllisen seulonnan.

Vierailija
266/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä köyhällä ole varaa enää, jos sairastun niin se on sitten menoa, en minä tuollaisia hintoja pysty maksamaan. Tulot 1400/kk.

Niimpä. Ei moni muukaan pysty. Varsinkin juuri nyt kun kaikki hinnat vaan nousee, mutta tulot päinvastoin laskee. Ainakin jos 400 eurosta puhutaan, niin ostaako kuukauden ruuat vai meneekö lääkärille/hoitajalle.. Tietysti jos on ns. "pakko"/syy miksi menee, mutta helposti tuo summa on köyhältä valitettavasti sitten ruokapöydästä tai jostain muusta pois. Eikä apuakaan enää noin vaan mistään saa. 

Jos vielä lisäksi joutuu uusimaan silmälasit, niin eihän siinä edes kuukauden tulot riitä. Mun rillit maksoivat viimeksi 776 euroa. Piti odottaa päivää, jolloin tuet tulivat tilille ja sitten sinä päivänä käydä optikolla näöntarkastuksessa ja tilata lasit (näöntarkast

Toi on kuitenkin mahtavaa, että nuo tuet riittää noihin kaikkiin. Mä olen keskituloinen työssäkäyvä, ja en ole koskaan käynyt gynellä. Hammaslääkäristä voin vain haaveilla, ja silmälaseja maksan osamaksulla monta vuotta.

Vierailija
267/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpin ronkkiminen on aina kallista, tekee sitä sitten työkseen tai huvikseen. 🤣

Vierailija
268/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa vaikka alapääni kutisee jatkuvasti. Kärsin mielummin kun menen gynelle.

Vierailija
269/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion magneettikuvauksen ja lausunnon saa jo tuohon hintaan. Siinä näkyvät esimerkiksi munasarjasyövät, myoomat jne. Lähetettä ei tarvita.

Vierailija
270/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa vaikka alapääni kutisee jatkuvasti. Kärsin mielummin kun menen gynelle.

Hae apteekista lääkettä, maksaa alle 20€. Ulkoisesti vaikka lasten sinkkivoidetta. Sokerit ja viljat pois ruokavaliosta. Älä turhaan kärsi, halvallakin saattaa saada itsensä parannettua.

Vierailija
271/271 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri ja täten juuri on esimerkki koko yhteiskunnan  n a i s v i h a s t a  ja naisten halveksimisesta ja sivuuttamisesta, koska oletusarvo sotesekoiluissakin on aina mies. Miesten miehille rakentama korttitalo ei täten palvele naisia eikä edes toimi naisille, nainen kun ei ole mies. Raha kyllä kelpaa naisiltakin ei-miestään nyhdettynä. Päin veetä menee.