Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologikäynti Terveystalossa maksaa yli 460 euroa

Vierailija
10.11.2023 |

Tutkimuksena papakoe, ei muuta. En sairasta mitään, enkä saanut edes e-pillerireseptiä. 

Mietin vaan, että kenellä on varaa tällaisiin lääkäripalkkioihin??

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ruotsissa ja Kävin juuri hormonikierukan poistamassa ja papakoe samalla, yksityiselle ei tarvitse mennä vaan buukkasin ajan gynekologin vastaanotolle sairaalaan.

Maksoi 300 SEK

Vierailija
282/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Vanha keskustelu, mutta kävin noihin aikoihin itsekin gynellä. Mehiläisessä maksoi 300 e ultratutkimus. Hoitivat julkisella niin huonosti hommansa että kävin varmuudeksi yksityisellä. Mieluusti maksankin yhdelle pätevimmistä gynekologeista kuin menen ikinä enää konitohtorille julkiselle puolelle.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Julkisella nämä palvelut katoavat koska kaikki ovat siirtyneet käyttämään julkisia vakuutustensa turvin. Kun näistä ei tule sitten rahaa julkiselle enää niin loppuvat palvelutkin. Siksi hinnat nousevat koska yksityinen puoli alkaa olla määräävässä markkina-asemassa.

Johan vitsin murjaisit. Näitä gynekologin palveluja ei ole ikinä saanut kunnolla julkiselta!

Vierailija
284/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin paljon? Katsoin Terveystalon sivuilta hinnastoa eikä kyllä mitenkään yltänyt noihin hintoihin. Kävitkö pyhäpäivänä tai viikonloppuna? Onko silloin hinnat eri?

Samaa katsoin. Tosin toimistonaksu tulee päälle.  Onko ollut joku huippuspesislisti jolla kovemmat hinnat? Helsingin keskustassa? Itse käyn yksityisellä Vantaalla ja ihan kohtuullinen, papatesti, ultrat ja muu tutkimus hinta maks 250€.

Yksityisellä käytävä kun ei kuulu ryhmään joka saa yhteiskunnan palveluna säännöllisen seulonnan.

Ei siihen mitään huippuspesialistia tarvita. Gynekologit vain hinnoittelevat itsensä eri tavoin. Maksoin itse Terveystalossa gynekäynnistä ja papakokeesta n. 400 euroa jo viitisentoista vuotta sitten, kun en hoksannut katsoa hinnastoa etukäteen. Olin vain iloinen, kun löytyi aika niin nopeasti. Jälkeenpäin ymmärsin, miksi kyseiselle lääkärille oli useita vapaita aikoja, kun taas muilla ajat olisivat menneet paljon pitemmälle. Pelkkä käyntimaksu oli n. 280 euroa, mistä olin aivan pöyristynyt, mutta sain vielä myöhemmin perässä n. 120 euron laskun papakokeesta, kun se oli unohtunut ensimmäisestä laskusta.

Vierailija
285/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää hinnat on noussut tästäkin ihan tosi paljon!

Vierailija
286/287 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin paljon? Katsoin Terveystalon sivuilta hinnastoa eikä kyllä mitenkään yltänyt noihin hintoihin. Kävitkö pyhäpäivänä tai viikonloppuna? Onko silloin hinnat eri?

Juuri näin. Minä kävin Terveystalolla ja maksoin tutkimuksesta, ultrasta ja papakokeesta vähän yli 360 euroa!

Kai gynekologeillakin on eri hintoja.

https://www.terveystalo.com/fi/asiakaspalvelu/hinnasto

Vierailija
287/287 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä naisilta vaaditaan työelämässä; meikit, hiukset, hienot vaatteet. Meillä on kuukautisvaivoja, raskaus vaivoja,  vaihdevuosivaivoja! Nämä hoidetaan yksityisellä gynekologilla, mikä tosi kallista. Tähän päälle kulut lääkkeistä, kuukautisista jne. Meille joilla on pienemmät palkat, miksi? Eikä yhteiskunta tue mitenkään kulujamme.  Naisten on aika nousta barrikaadeille epätasa-arvoisuus! Valitkaa nainen vaaleissa, joka nostaa nämä asiat käsittelyyn heti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme