Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18331)
Jahas, nyt poistajalle menee jo tunteisiin viiriäisten ja raakkujen lisäksi kahvinjuonti ;DDDDDD
On se elämä tiukkaa, kun ei syö tarpeeksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kenenkään muun ongelma, mitä toinen kaupasta ostaa omilla rahoillaan, mutta yleinen ympäristöongelma on, jos heitetään kauheasti ruokaa roskiin. Lisäksi palstan nimi on kuka syö 100€/kk, niin jokainen voi miettiä omalla kohdallaan mitä tekee väärin, jos rahaa menee ruokaan enemmän kuin muilla tai mikä on oma budjetti. Ja tottakai varmasti kaikki toivoo, ettei kukaan vähävarainen heitä rahojaan roskiin kun varmasti muutakin käyttöä niille olisi. T. toi tyyppi, joka imuroi kaverin sohvan alta ja käytti hänen jääkaappiaan myös omien ruokien säilytykseen
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todella rajallinen budjetti, eikä moni todellakaan pysty/halua elää noin vähällä jokaista senttiä laskien.
Oot väärässä ketjussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kenenkään muun ongelma, mitä toinen kaupasta ostaa omilla rahoillaan, mutta yleinen ympäristöongelma on, jos heitetään kauheasti ruokaa roskiin. Lisäksi palstan nimi on kuka syö 100€/kk, niin jokainen voi miettiä omalla kohdallaan mitä tekee väärin, jos rahaa menee ruokaan enemmän kuin muilla tai mikä on oma budjetti. Ja tottakai varmasti kaikki toivoo, ettei kukaan vähävarainen heitä rahojaan roskiin kun varmasti muutakin käyttöä niille olisi. T. toi tyyppi, joka imuroi kaverin sohvan alta ja käytti hänen jääkaappiaan myös omien ruokien säilytykseen
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todella rajallinen budjetti, eikä moni todellakaan pysty/halua elää noin vähällä jokaista senttiä laskien.
Oletko oikeassa keskustelussa? Täällä nimenomaan kysytään, mitä ne syö, joilla menee 100€/kk. Ne ketkä käyttää enemmän, voi mennä keskustelemaan muualle ja kertomaan siellä syömisistään.
Päivän ruuat:
- Mustatorvisienikeittoa, ruisleipää, juustoa ja paprikaa
- omena ulkoa
- lohkoperunoita, loppu mtkeitto, ruisleipää, juustoa ja paprikaa
- banaani+ jogurtti 45snt
- tarinankertoja-
Miltä omenasatonne näyttää? Luin, että kotipuutarhoissa puut ovat paikoin täysin tyhjiä. Toivottavasti ei sentään! 🍎
Kampin Pimu
Siskon omenapuissa on jonkin verran omenoita. Kylällä näytti olevan ihan tyhjiä omenapuita ja sit kohtalaisesti omenoita joissain. Vissiin kukkineet eri viikolla?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todella rajallinen budjetti, eikä moni todellakaan pysty/halua elää noin vähällä jokaista senttiä laski
Oletko oikeassa keskustelussa? Täällä nimenomaan kysytään, mitä ne syö, joilla menee 100€/kk. Ne ketkä käyttää enemmän, voi mennä keskustelemaan muualle ja kertomaan siellä syömisistään.
Jopa ne vakkarikirjoittajat (useimmat) ovat kertoneet, etteivät pääse tuohon 100e/kk vaan menee enemmän. Odotan innolla sitä kuinka te ajatte ne tästä ketjusta pois, keskustelemaan muualle syömisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todella rajallinen budjetti, eikä moni todellakaan pysty/halua elää noin vähällä jokaista senttiä laski
Oot väärässä ketjussa
Suurin osa tähän ketjuun vastanneista käyttää enemmän kuin sen 100e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todella rajallinen budjetti, eikä moni todellakaan pysty/
Suurin osa tähän ketjuun vastanneista käyttää enemmän kuin sen 100e/kk.
Mutta todella harva kertoo mitä syö/ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletuksena on, että kaikilla pitäisi mennä ruokaan vain 100 e/kk? Ei se tarkoita, että tekisi mitään väärin tai heittäisi ruokaa roskiin. 25 e/vko on todell
Mutta todella harva kertoo mitä syö/ostaa.
Niin kuin et sinäkään kerro.
En jaksa mennä ilta-aloihin, mutta jauhelihaa ja papuja ostin! Teen niistä ruokaa sekä riisiä ja pastaa. Pitäis pärjätä 4 päivää 5 eurolla. Toisaalta viime viikolla kävin 2 kertaa Mäkissä syömässä, eli en yleensä pysy budjetissa. Syön mitä huvittaa, ja ikävä kyllä se näkyy painossa. Olen tosi lihava :(
Miksi nää jankuttajat ei voi mennä toiseen ketjuun? Jos ei ole sanomista, että miten söi 3,33€ päivä kuin voi suosiolla mennä toiseen ketjuun puhumaan elämänhallintaongelmiataan tai mistä ikinä haluaakaan. Vaikka siitä että kävi Mäkissä syömässä tai osti kallista naudan lihaa eikä kasviksia ja aikoo keittää pastaa, joka ei myöskään ole halvinta.
Tänään teen kaalipataa. Possunpala on maksanut 3,63€. Perunat, kaali, porkkanat, lanttu, valkosipuli ja oregano mausteena eivät maksa mitään (joko olen saanut ne ilmaiseksi tai kasvattanut itse niin kauan, ettei niille enää ole laskennallista kustannusta, hankinta-arvo on kuitattu jo ajat sitten), kesäkurpitsan ja paprikoiden hinnaksi lasken 0,10€/kg - ensi vuoden siemenetkin on ostettu puoleen hintaan jo Tokmannilta eli jotain 34 senttiä/pussi. Ja muita mausteita ja loraus öljyä/voinokare. Koko ison padallisen hinnaksi tulee neljä euroa. Siitä syö viisi ihmistä vähintään kaksi kertaa.
Lisänä ruisleipää (en nyt ole ihan varma, ovatko puikulat "ilmaisia" vai puoleen hintaan olleet) ja "ilmaista" kaalisalaattia.
Oma osuuteni per ateria on siis jotain 0,50€. Aamupalana oli greippiä, leipää, valkoisia papuja tomaattikastikkeessa ja teetä. Pavut 0,25€/purkki, noin kolmannes purkista. Eli aamupala 0,50€.
Tuosta jää vielä yli kaksi euroa tuhlattavaksi muihin syömisiin tälle päivälle.
Jos pitäisin tarkkaa kirjaa omista syömisistäni, niin jäisin varmaan reilusti alle sataseen. Muut perheenjäsenet syövätkin sitten enemmän (ja osa ostoksista menee lemmikkien ruuaksi, joten se vähän vääristää tuota loppusummaa aina).
Täällä on satanut kaatamalla tulvaksi asti, joten en todellakaan mene sieneen enkä muutenkaan tekemään mitään ulos. Saatatte joutua lukemaan useammakin viestin sen vuoksi.
Minä menen sukulaiselle syömään tänään. Eli en syö kotona ollenkaan. Turhaa syödä mitään aamupalaa tms. kun asuu tuossa 5km päässä ja hönwllä kuulemma sienipiirakkaa ja paljon muuta ruokaa ostettuna. Alkoholiakin vielä.
Eli 0€ menee tänään ruokiin. Kerään ulkoota kukkakimpun matkalta viemisiksi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa mennä ilta-aloihin, mutta jauhelihaa ja papuja ostin! Teen niistä ruokaa sekä riisiä ja pastaa. Pitäis pärjätä 4 päivää 5 eurolla. Toisaalta viime viikolla kävin 2 kertaa Mäkissä syömässä, eli en yleensä pysy budjetissa. Syön mitä huvittaa, ja ikävä kyllä se näkyy painossa. Olen tosi lihava :(
Mä olin joskus vähän lihava enkä jaksanut oikein mitään. En jaksanut mennä kauppaan illalla tai lenkille aamulla jne. No tein elämänmuutoksen ja aloitin pari harrastusta ja nyt lähtenyt painoa 15kg :)) Jaksan myös käydä ilta-aleissa hanmaspesunkin jälkeen vaikka kello olisi 10 :)) Löysin myös puolison :)) Tsemppii sinne! Ja kannattaa laihduttaa :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin joskus vähän lihava enkä jaksanut oikein mitään. En jaksanut mennä kauppaan illalla tai lenkille aamulla jne. No tein elämänmuutoksen ja aloitin pari harrastusta ja nyt lähtenyt painoa 15kg :)) Jaksan myös käydä ilta-aleissa hanmaspesunkin jälkeen vaikka kello olisi 10 :)) Löysin myös puolison :)) Tsemppii sinne! Ja kannattaa laihduttaa :))
Suliko ne aivotkin laihduttaessa pois?
Laihdutus ja pienemmät annokset ovat kyllä fiksua terveyden ja säästöjen kannalta. Siihen en osaa ottaa kantaa, että kuinka vaikeaa se on. Olen aina ollut todella hoikka 40-50kg mitta aina tosi terve. Flunssankin sain viimeksi joskus vuosia ennen koronaa. Koronaa ei ole ollut kertaakaan. Kaikki veriarvot on hyvät eikä yksikään arvo punaisella. Syön tosin aika paljon valkosipulia, rypsiöljyä, chiliä, jalapenoja ja kasviksia. Myös punaviiniä. Pysyn kuitenkin 100€ budjetissa, vaikka ennolw kummemmin laskenut. Viime vuonna meni ruokakauppaan, jossa veskipaperit ja meikit ja shampoot ja joululahjat yms. Niin 1100€ eli alle 100€ kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suliko ne aivotkin laihduttaessa pois?
Mikä sinua nyppii? Se, että muut saa aikaiseksi elämänmuutoksen ja pääsee ihannepainoonsa, toisin kuin sinä? Maistuu varmaan hyvältä se mussuttamasi ruokasi siinä sohvalla. Varo ettei selkä kipeydy.
Oon ehkä outo. Kesällä ja syksyllä en syö lihaa mutta talvella kyllä melkein joka päivä. Ruokakulut vaihtelee 50-150€ eli periaatteessa pystyn tohon. Metsästä saan paljon ruokaa ja myös tutuilta.
Söin hedelmäsalaattina greippiä (sain sieltä jämäruuista). Mut eikös hedelmätkin ole kasviksia? Sit kasvikset jaetaan vihanneksiin, hedelmiin, juureksiin, marjoihin?
(mun näppis kiukuttelee, jos tulee kummallisia välimerkkejä tai yhdyssanavirheitä tai kaikkisanatyhteen)