Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
S k e kirjoitti:
Mää oon kipee. Mää en ala.
Aamulla jaksoin vielä käydä toiveikkaasti koiran kanssa lenkillä ja kasvimaalta hakemassa salaattitarpeet, mutta sitten alkoi mennä huonommin 🤕
Onneksi on noita trollien haukkumia kotivaroja riittävästi, niin ei jäänyt tänäänkään perhe ilman ruokaa. Ja minäkin sain syödäkseni.
Aamupala oli leipää, kinkkuleikettä ja salaattia, teetä. 0,30€?
Lounasta en jaksanut tehdä yksin kotona haahuillessani tehdä, pilkoin palan vesimelonia ja nakersin sinihomejuustosta paloja suolakeksien päälle ja pikkupullo kokista, 0,50€+ 0,20€?
Iltaruokana tortillapitsaa, jokaiselle jotain- tyyliin. Puoliso tyhjensi jääkaapista jämät omaan pitsaansa (valkosipuliperunoita ja punaista lenkkiä), ihan tuli winnerin pitsat mieleen. Olisin nauranut, jos en olisi nukahtanut nojatuoliin kesken kaiken. Olisiko mun pitsani maksanut 1,50€? kolmen juusto nyhtölohipitsaa.
Taitaa j
Puolisosi kuule lukee tätä palstaa, naureskelee sulle ja tietää, mitä tosimies pizzaansa laittaa :DDDD
No kaupassa käyty ja: banaani 1,66 tasan kg, 6 viljan sämpyläpussi 1,08 (-1,62), 4 viljan sämpyläpussi 1,18 (-1,77), maito rasv. 1l 0,33 (-0,49), jugurttijuoma metsämansikka 0,64 (-0,95) 2 kpl, pinaattikeitto 1,24 (-1,85) 2 kpl, lihapyörykät ja muusi 3 kpl 6,83 (-10,24) eli yhteensä kaikki 14,84 ja noin 4 pv aion näillä kituutella ehkä kotivarapuuroa lisänä...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Onko vammainen olo onko? Oletko jotenkin sekaisin? Oletko jotenkin sairas? Oletko jotenkin vajaa?
Auttaisiko jos söisit jotain muutakin kuin lihavoituja kirjaimia nälkääsi?
-winner-
Alkaa ahdistaa jos jääkaapissa on liikaa ruokaa, siksi käyn ehkä joka toinen viikko ostamassa pussillisen kasviksia ja 2 kanan jauhelihapakettia. Jos on vaan enemmän ruokaa tai kaapeissa herkkuja niin tulee turhaan olo, että nää pitää syödä pois. Mieluummin ettei oo kauheasti mitään ruokaa niin ei tule turhaa syömistä. Pari päivää pärjää ihan puurolla, mustikoilla ja itsetehdyllä leivälläkin, että voi taas pitkittää kauppareissua.
Tiedän tyypin joka ostaa melkein joka kauppakerralla jonkun turhan herkun eikä syö silti vähempää ruokaa tai halvempaa ruokaa päivän aikana eli lihoa vain ja rahaa menee hukkaan. On itsekin ymmärtänyt ongelman, ja nykyisin käy kaupassa kerran viikossa ettei tulisi ostettua enempää herkkuja viikossa. On aika pyöreä tyyppi.
Itselläni ainakin joka kerta ostoslista kaupassa. Muistan kyllä ulkoa tarvittavat asiat, jotka on joka viikko aina samoja kuten kurkku, tomaatti, ruisleipä, kananmuna, kanapaketti jne. Mutta välillä pitää ostaa lisää pikakahvia tai riisiä/pastaa ja säilykkeitä ja WC-paperia yms.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ahdistaa jos jääkaapissa on liikaa ruokaa, siksi käyn ehkä joka toinen viikko ostamassa pussillisen kasviksia ja 2 kanan jauhelihapakettia. Jos on vaan enemmän ruokaa tai kaapeissa herkkuja niin tulee turhaan olo, että nää pitää syödä pois. Mieluummin ettei oo kauheasti mitään ruokaa niin ei tule turhaa syömistä. Pari päivää pärjää ihan puurolla, mustikoilla ja itsetehdyllä leivälläkin, että voi taas pitkittää kauppareissua.
Tää on totta. Mitä vähemmän ruokaa ja rajalliset mahdollisuudet päästä kauppaan, niin sitä paremmin tulee suunniteltua ja jäsenneltyä päivän ja tulevien päivien syömiset. Esimerkkinä jos on 1kg porkkanoita niin niitä voi napsia välipalaksi ja tv:tä katsellessa ja pilkkoa ruoan joukkoon yms. miettimättä sen kummemmin. Mutta jos on vain 1 kurkku/kesäkurpitsa niin säästelen sitä ja otat vain ohuita viipaleita aamupalaleivän päälle ja kesäkurpitsasta käytän vain pari viipaletta per päivä ruoanlaitossa että riittää tuoretta pidemmäksi aikaa ja saisi joka päivä sitä hyvää. Ei tule hotkittua mitään ohimennen. Tiedän koko ajan mitä jääkaapissa on eikä mikään ehdi mennä vanhaksi kun kauppaväli pitenee ja ostaa raaka-aineita, joista saa valmistettua monipuolista ruokaa ja on terveellistä. Pieni näläntunne ei ole huonosta eikä ole vaaraksi terveelle ihmiselle. Jos iskee nälkä niin ei ole pakko heti mennä ostamaan lähikaupasta sitä suklaapatukkaa johonkin energiavajaukseen. Voi tehdä vaikka kaurapuuroa mikrossa ja alkaa vasta sitten pilkkomaan niitä kasviksia uunipellillä. Kroppa ja lompakko kiittää.
Cittari mainostaa lohta 6,90€/kg (fileointi 2€/kg lisää).
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta. Mitä vähemmän ruokaa ja rajalliset mahdollisuudet päästä kauppaan, niin sitä paremmin tulee suunniteltua ja jäsenneltyä päivän ja tulevien päivien syömiset. Esimerkkinä jos on 1kg porkkanoita niin niitä voi napsia välipalaksi ja tv:tä katsellessa ja pilkkoa ruoan joukkoon yms. miettimättä sen kummemmin. Mutta jos on vain 1 kurkku/kesäkurpitsa niin säästelen sitä ja otat vain ohuita viipaleita aamupalaleivän pääl
Nälän tunne silloin tällöin ei todellakaan ole pahasta. Mutta se, että ei uskalla edes tuoreita kasviksia syödä riittävästi, on jo sairautta. On vain terveellistä syödä tuoreita (ja ruoan joukossa) porkkanoita, kurkkua, kesäkurpitsaa yms joka päivä ja useamman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa mielenterveysongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pari kymppiä viikossa jää ruokaan. 5 henkinen perhe. Joka päivä halvinta mitä Lidlistä löytyy. Kalapuikkoja, perunaa, ranuja, puuroa Extrana välillä päiväystuotteita. Kaikki raha menee vuokraan ja autoon. Puoliso ei osallistu näihin vaan panostaa harrastuksiinsa.
Öö, saako kysyä että miksi puolison kanssa tällainen järjestely??
On luvannut osallistua maksuihin kunhan saa parempipalkkaisia töitä. Eikä halua maksaa vuokraa asunnosta koska on mun nimissä eikä oo omistusasunto.
Aika raastava tilanne! Ja siis miks oot tommosen kanssa ylipäänsä?? Helpottais varmaan jos eroaisitte niin ois ainakin mahikset saada jotain elatusapua! Jos siis yhteisiä lapsia?
Palstalla on ilmeisesti muutamia vähän yksinkertaisia tätejä tai setiä, jotka alapeukuttavat viattomia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempiko olisi, että ostaisi kaikkea vaan jääkaappiin homehtumaan? Sitten kun siellä on kaikkea saatavilla niin helpommin tarttuu niihin epäterveellisiin eineksiin tai makkaraan tms. kun ei nyt huvitakkaan alkaa pilkkomaan salaattia kun aina on jotain nopeempaa ja muka parempaa tarjolla. Ihmiset on tottunut liian yltäkylläiseen elämään ja se vasta mielenvikaisessa onkin. Että kaikkea pitäisi olla saatavilla koko ajan ja sitten ahdistutaan jos jauheliha onkin kaupasta loppu.
Joku täällä kirjoitti, että puoliso ei halua osallistua perheen ruokakustannuksiin tai vuokraan, ainoastaan omiin harrastuksiinsa. Minusta tuo ei ole mikään valintakysymys. Pyytäisin puolisoa muuttamaan omaan asuntoon ja ostamaan omat ruokansa, silloin saisi myös enemmän tukia ja kaikki voittaisivat. Sitten voi valita uudelleen, että käyttääkö tukirahansa ruokaan vai harrastuksiin. En itse ainakaan oleta, että joku maksaisi maksaisi mun ruoat. Ellen saa sovitusti vaikka seksiä 4 kertaa viikossa vastineeksi, sitten voi palkaksi tarjota asunnon ja ruoat.
Kannattaa ostaa jääkaappi vain täyteen kasviksia ja jättää epäterveellinen ruoka kauppaan. Ei tule mielitekoja syödä sitten jotain muuta kun sitä terveellistä. Niistä kasviksista saa sitten kikkailtua vaikka ja mitä sekä eri mausteilla. On keittoa, porkkanaranskalaisia, kaalikääryleitä, wokkia, uunijuureksia, uuniperunaa, porkkanapyretta, pinaattilettuja, juuressipsejä, salaatteja, raasteita, kastikkeita, kasvispitsaa, kasvislasagnea jne. Kaikki ruoat voi tehdä kevyinä kasvisversiona myös vähentämällä samalla suolan ka rasvan käyttöä. Ostan itse myös vähärasvaista kanaa ja lihaa joskus, mutta en mene kauppaan hakemaan lihaa jos jääkaapissa vielä kasviksia jäljellä ja kananmuniakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempiko olisi, että ostaisi kaikkea vaan jääkaappiin homehtumaan? Sitten kun siellä on kaikkea saatavilla niin helpommin tarttuu niihin epäterveellisiin eineksiin tai makkaraan tms. kun ei nyt huvitakkaan alkaa pilkkomaan salaattia kun aina on jotain nopeempaa ja muka parempaa tarjolla. Ihmiset on tottunut liian yltäkylläise
Näköjään käsite kohtuus on sinulle täysin vieras. Ja miksi et keksi mitään muuta ostettavaa kuin jotain epäterveellisiä eineksiä ja makkaraa? Tämä vastaus vaan vahvistaa, että kyseessä näyttää olevan mielenterveysongelmat.
Meillä on tänään diabeteksenhoukutteluruokaa.
Äiti on vähän väsynyt (olen kipeä), joten ranskalaisia, kananuggetteja ja caulislaw'ta. En aamulla muistanut ajatella, että jotain pitäisi syödä illalla, ja nyt on vähnä myöhäistä päiväunien jälkeen ottaa pakastimesta mitään umpijäistä ranskalaisten sijaan.
Että semmottista. Pitääkö särkylääkkeet laskea ruokailukustannuksiin?
100€ menee lähikauppaan viikossa. Siihen ei kuulu pesuaineet tai paperit tai vastaava, jotka haen Tokmannilta ehkä kerran kahdessa viikossa. Alkoon menee noin 70€ viikossa. Tupakkaan jonkun verran, mutta en laske niitä tähän. Ruokaan siis 400€ ja juomaan 280€. Syön aika halpoja ruokia mielestäni, tietenkin jos Prismasta kävisi ostamassa tarvikkeet ja tekisin enemmän itse niin säästäisi. Mutta työttömänä mulla ei ole autoa ja vaikeaa muutenkin kantaa kun julkisilla menee 3km ja silti pitäisi kävellä pysäkinvälit muovipusseja raahaten. Käytän aika paljon siis lähikaupan -40% eineksiä ja valmissalaatteja ja tänään ostin makkarapaketin 1€:lla, eli ihan hyviä tarjouksia myös. En toki osta jäävuorisalaattia vaikka kilohinta tänäänkin oli 2,99€/kg, koska se pitäisi pestä ja kuivata. Ostan vaan niitä valmiiksi pestynä salaattipusseja vaikka kilohinta nyt olisikin 13€/kg. Jäävuoresta tulee myös biojätettä roskiin, valmispusseista ei. Olen kuitenkin hyvin hintatietoinen ja tarkkailen kilohintoja.
Vierailija kirjoitti:
100€ menee lähikauppaan viikossa. Siihen ei kuulu pesuaineet tai paperit tai vastaava, jotka haen Tokmannilta ehkä kerran kahdessa viikossa. Alkoon menee noin 70€ viikossa. Tupakkaan jonkun verran, mutta en laske niitä tähän. Ruokaan siis 400€ ja juomaan 280€. Syön aika halpoja ruokia mielestäni, tietenkin jos Prismasta kävisi ostamassa tarvikkeet ja tekisin enemmän itse niin säästäisi. Mutta työttömänä mulla ei ole autoa ja vaikeaa muutenkin kantaa kun julkisilla menee 3km ja silti pitäisi kävellä pysäkinvälit muovipusseja raahaten. Käytän aika paljon siis lähikaupan -40% eineksiä ja valmissalaatteja ja tänään ostin makkarapaketin 1€:lla, eli ihan hyviä tarjouksia myös. En toki osta jäävuorisalaattia vaikka kilohinta tänäänkin oli 2,99€/kg, koska se pitäisi pestä ja kuivata. Ostan vaan niitä valmiiksi pestynä salaattipusseja vaikka kilohinta nyt olisikin 13€/kg. Jäävuoresta tulee myös biojätettä roskiin, valmispusseista ei.
0/5
Tuo on kyllä jännää, että työttömät usein valittavat, ettei ole rahaa ruokaan, mutta silti valitsevat valmiiksipestyä salaattia tai jotain muuta hölmöä kaupasta. Varmaan joku valmiskastike pitää myös ostaa, vaikka olisi aikaa tehdä se ruskea kastike ihan hyvin itse.
Tai kuvitellaan, että työssä käyvät ostavat lohta ja simpukoita joka päivä, joten heille kuuluu sama sekä kalleimmat brändit kaikessa. Tai että kaikki työssäkäyvät syövät kalliita einessalaatteja lounaaksi tai käyvät työpaikkaruokalassa lounaalla, niin myös heidän pitää saada samaa.
No itse teen etätöitä ja nettona saan noin 3300€ kuussa tilille. Syön joka päivä itsetehtyä kotiruokaa, edullisimpia pakastekasviksia ja tavallista puuroa, ruisleipää ja muuta tylsää ja halpaa. En ole varmaan ikinä ostanut valmissalaattia, mutta kattilallinen edullista, itsetehtyä keittoa mulla on aina jääkaapissa, josta voin nopeasti lämmittää itselleni mikrossa lounaan. 100€ / kk riittää itselläni ruokaan. Jouluna törsään toki enemmän ja synttäreinäni, kun kutsun vieraita kotiini syömään. Mutta ei minulla joka kuukausi vieraita käy ja talous ei mene kuralle vaikka joskus lomalla kävisin ravintolassa. Miksi kenenkään pitäisi kuitenkaan käydä joka kuukausi?
Noist valmissalaateista. Niin itse siirtynyt kanssa niihin koska salaattilinko meni rikki enkä tykkää vetisestä salaatista. Ja tosiaan 100g salaattia valtaa koko lautasen eli ei se kallista ole eikä tarvitse aina ostaa sitä melkein kilon jäävuorisalaattia. Salaatti on kallista niin tollanen 2-4€:n pussi riittää hyvin pariin-kolmeen kertaa.
Mää oon kipee. Mää en ala.
Aamulla jaksoin vielä käydä toiveikkaasti koiran kanssa lenkillä ja kasvimaalta hakemassa salaattitarpeet, mutta sitten alkoi mennä huonommin 🤕
Onneksi on noita trollien haukkumia kotivaroja riittävästi, niin ei jäänyt tänäänkään perhe ilman ruokaa. Ja minäkin sain syödäkseni.
Aamupala oli leipää, kinkkuleikettä ja salaattia, teetä. 0,30€?
Lounasta en jaksanut tehdä yksin kotona haahuillessani tehdä, pilkoin palan vesimelonia ja nakersin sinihomejuustosta paloja suolakeksien päälle ja pikkupullo kokista, 0,50€+ 0,20€?
Iltaruokana tortillapitsaa, jokaiselle jotain- tyyliin. Puoliso tyhjensi jääkaapista jämät omaan pitsaansa (valkosipuliperunoita ja punaista lenkkiä), ihan tuli winnerin pitsat mieleen. Olisin nauranut, jos en olisi nukahtanut nojatuoliin kesken kaiken. Olisiko mun pitsani maksanut 1,50€? kolmen juusto nyhtölohipitsaa.
Taitaa jäädä vapaaehtoishommat tältä viikolta väliin.