Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
17601/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole. Viime vuonna laskin, että 16snt / kpl.

Mutta ostin taas 16 euron amppelin.

-olen koti-ihminen. Vietän kesällä  paljon aikaa parvekkeellani, jonka somistus amppelitomaatti on. Saan sen kastelemisesta ja kastelemisesta iloa päivittäin

-en osta yhtään terassijuomaa enkä jäätelötötteröä kioskilta kesässä, niin saan kokoon näiden kesäherkkujeni hinnan

- nykyisin ei mieleni tee myöskään ostaa karkkeja ( eikä erikoiskahveja tai leivoksia); nämä namipallerot korvaavat kyllä

-tarinankertoja-

Vierailija
17602/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa haluaa aina syödä itsetehtyä kotiruokaa halvimmista brändeistä niin onnistuu, mutta suurin osa ihmisistä haluaa syödä välillä eineksiä tai käydä ravintolassa. Itse syön esimerkiksi lähes joka päivä 3,99€ maksavan kanasalaatin kesällä ja kuppinuudelin, niin maksaahan se. Jos tekisin saman salaatin itse niin samankokoinen annoskoko olisi jotain 0,70€. Elämä on täynnä valintoja. Mä valitsen tiskittömän elämän. Halvemmaksi se silti tulee kun käydä joka viikko ravintolassa tai tilata pitsaa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17603/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhemmiten tullut tosi ronkeliksi ruokani suhteen . Ei nyt tule mieleeni yhtään einestä/ valmisruokaa mitä haluaisin ostaa. Teen myös kotona paremman makuista ruokaa kuin useimmissa ravintoloissa.

Ravintoloissa kävisin silti useammin, jos olisi varaa. Esimerkiksi niitä tänä kesänä syömiäni savustettuja katkarapuja en osaisi tehdä kotona, ja ne olivat herkullisia!

Vierailija
17604/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tarinankertoja-

Vierailija
17605/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Banaani 20snt 

- nettiohjeen mukaan tein riisipapereihin uunissa paistettavia kasviskääryleitä. Kaalia, porkkanaa juhannusjämä halloumijuusto, yrttejä , valkosipulia , ilmasipulia raasteeksi ja nyyttiin. Voitelu kananmuna- soijakastikeseoksella. Sain loput riisipaperit käytettyä. Pellilliselle hintaa noin 1,30. 12 kääröä eli noin 15snt/ kpl ( pyöristelen aina reilusti ylöspäin). Dippikastike soijakastike, sokeri  vesi, valkosipuli, limemehua, etikka, chili noin 2e riittää 6 kertaan eli noin 30snt/annos.

- kerta-annos oli 2 kääröä + dippi  45snt

- illaksi loppu kesäkeitto, ruisleipä ja levite

Minulle tuotiin 3L eilen poimittuja mustikoita ja 1/2L vadelmia!!

- vadelmia 0,5L 0e

-tarinankertoja-

Vierailija
17606/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojan päivän ruokakulut 2,01e

17607/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ollut pieniä aikatauluongelmia, enkä ole päässyt tukkimaan ketjua viesteilläni.

Eilinen oli ihan peruspäivä, aamupalalla leipää(ilmainen) ja runsaasti salaattia välissä, teetä. 0,30€. Ei muuta leivänpäällistä, sori.

Lounas oli jääkaapin aarteista kasattu salaatti, en enää tarkasti muista, mutta jouduin terassilta siirtymään sisätiloihin äkillisesti sadekuuron vuoksi. Sanotaan, että euro. Varmasti paljon vähemmän, mutta?

Piti syödä välipalaksi banaani, mutta en muistanut sitä, vaan söin useamman palan vesimelonia. 0,20€.

Iltaruuaksi oli noin kolmasosa alatoopia ja edellispäiväistä perunamuusia, aladobi maksoi 3,80 ja siitä sen kolmasosan niin 1,30€, muussi ehkä 0,05€. Uunikasviksia, noin 0,20€. (muut söivät kananuggetteja).

Sellainen 3,10€ päivä - poikkeuksellisen suuri summa, tuo aladobi on kallista. No, minun mittaluokalani kallista.

Tänään olisi iltaruuaksi spagettia ja jauhelihakastiketta, mutta minun tekee edelleen mieli muussia ja alatoopia. En ole siis ehtinyt vielä syödä päivän lämmintä ateriaa... Aamupala oli nuorison hylkäämät paahtoleivänkannikkapalat ja välissä ilmaisia makkaraviipaleita ja salaattia, teetä. 0,30€.

"Lounaaksi" hörppäsin työnantajan tarjoamaa teetä ja myöhemmin vielä kaakaota, välipala kotiin tullessa muutama iso viipale vesimelonia, kourallinen sipsejä ja loput muruset aurajuustopaketista. 0,50?

Noin 2,5€ päivä, jos lasken vielä juomattomat jääteet mukaan.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17608/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein jos laiska ihminen haluaa ostaa vaikka Mama:sin katkaravunmakuisen kuppinuudelin, joka omassa lähikaupassa maksaa 1,85€ ja paino 70g. Pussissa maksava Mama:sin katkaravunmakuinen nuudeli maksaa 0,85€ ja siinä on enemmän eli 90g.

Jos Joku haluaa siis mieluummin maksaa 1€ enemmän ettei tartte tiskata 1 kulhoa ja syö samalla laiskuudessaan vielä 20g vähemmän. Valintojahan nämä ovat. Ja tietysti valmis einessalaatti maksaa monta euroa enemmän kuin itsetehtynä. Myös valmis riisipiirakka maksaa enemmän kuin itsetehtynä.

Vierailija
17609/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vanhemmiten tullut tosi ronkeliksi ruokani suhteen . Ei nyt tule mieleeni yhtään einestä/ valmisruokaa mitä haluaisin ostaa. Teen myös kotona paremman makuista ruokaa kuin useimmissa ravintoloissa.

Ravintoloissa kävisin silti useammin, jos olisi varaa. Esimerkiksi niitä tänä kesänä syömiäni savustettuja katkarapuja en osaisi tehdä kotona, ja ne olivat herkullisia!

Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset. Kyllä mäkin osaan perunoita keittää ja lohifileen paistaa ja marinoida punasipulin. Oma tekemä herkkusienisalaatti myös parempaa kuin kaupan ja monesti teen sen tateista tai suppilovahveroista. Tuskinpa savustetut katkaravut eroavat savustetusta muikuista, niitä tulee syötyä joka kesä mökillä kun käyn avustamassa naapuria ja nostamassa verkkoja.

17610/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joa haluaa aina syödä itsetehtyä kotiruokaa halvimmista brändeistä niin onnistuu, mutta suurin osa ihmisistä haluaa syödä välillä eineksiä tai käydä ravintolassa. Itse syön esimerkiksi lähes joka päivä 3,99€ maksavan kanasalaatin kesällä ja kuppinuudelin, niin maksaahan se. Jos tekisin saman salaatin itse niin samankokoinen annoskoko olisi jotain 0,70€. Elämä on täynnä valintoja. Mä valitsen tiskittömän elämän. Halvemmaksi se silti tulee kun käydä joka viikko ravintolassa tai tilata pitsaa kotiin.

Sanoisin jotain tosi ikävää kuppinuudeleista ja kaupan kanasalaatista, mutta jätänpä sanomatta. Sanon vaan, että mulle ne ei ole edes mahdollisia vaihtoehtoja, koska kumpaakaan en vaan voi syödä. Aika harva eines muutenkaan on mulle sopivaa - ja aika harva ravintola-annoskin, ei sen puoleen. Stressittömämpää mulle yleensä on syödä itsetehtyä ruokaa kotona, koska silloin voin olla varma, ettei tartte päivystää vessan vieressä seuraavaa viikkoa. Valitsen riskittömän elämän. Se tulee halvemmaksi kuin kaupan kanasalaatti ja kuppinuudelit tai joka viikko ravintolassakäyminen. Ai niin, ihmiset tilaa pizzaa kotiin 🤣  tänne korpikuusen kannon alle ei sellaisia tuoda.

17611/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syytän alehamsteria siitä, että oli ihan pakko ostaa lihahyytelöä. Nih.

Vierailija
17612/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tietenkään kenenkään ole pakko syödä kaupan valmissalaattia jos ei halua. Ei tartte syödä karkkia tai keitettyä kananmunaakaan. Itse vihaan puuroja, hiilareita/pastaa enkä syö lihaa, mitä sitten. Kyllä kaupasta löytyy valmisruokia minullekin.

Vierailija
17613/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua syödä lihaa, hiilareita tai lihaa, niin tuleehan se halvaksi. Kasviksia 1kg päivässä 1-2€, kasvisproteiinia 0,50€, jogurttia/juustoa 0,50€ ja päälle vielä ite kerätyt marjat ja sienet. Öljyä ja mausteita tietty paistamiseen. Joskus salaattikastiketta tai majoneesia tai tomaattimurskaa tms.

Mulla maksaa tuo 2-3€ jo kaupasta ostettu siideri.

Vierailija
17614/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Oksentaisin jos joutuisin syömään lusikallisen lihahyytelöä tai maksalaatikkoa tai maksamakkaraa tai mitään vastaavaa. 

17615/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Oksentaisin jos joutuisin syömään lusikallisen lihahyytelöä tai maksalaatikkoa tai maksamakkaraa tai mitään vastaavaa. 

ARFID.

Vierailija
17616/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aasialaiset on sitten niin laihoja jos kuppinuudelit ovat pahasta? Ainakin Japanissa niin heittelevät sinne joukkoon vielä keitettyä kananmunaa ja juustoa, jotta kalorimäärä vain nousee. Thaimaassa syövät ihan sellaisenaan. Ja siis ihan kokonaisena lounaana.

17617/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt, että kuppinuudelit olisivat lihottavia. Ne eivät ole minun makuuni, ja onhan niissä arveluttavia ainesosia. Ihan voi lukea tuoteselostetta, että ovatko yksinkertaisista prosessoimattomista ainesosista tehtyjä... Mutta onhan niille paikkansa, esimerkiksi satunnaisina teinien välipaloina.

Jos joka päivä syö kuppinuudelin ihan kokonaisena lounaana, niin ei ihmekään, että pysyy hoikkana. Sen verran vähän noissa on kaloreita.

Vierailija
17618/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihahyytelön on usein valmistettu sian päästä tai sorkista. Coop-merkin myymän lihahyytelön liha on kasvatettu ja teurastettu Saksassa. Korpelan lihahyytelön liha puolestaan jostain EU:sta. Ei taida olla paljoakaan väliä, että mitä se aivoista ja sorkista tehty sotku sisältää.

17619/19052 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihahyytelön on usein valmistettu sian päästä tai sorkista. Coop-merkin myymän lihahyytelön liha on kasvatettu ja teurastettu Saksassa. Korpelan lihahyytelön liha puolestaan jostain EU:sta. Ei taida olla paljoakaan väliä, että mitä se aivoista ja sorkista tehty sotku sisältää.

Mummoni keitteli alatoopia puolikkaasta sianpäästä. Kyllä tiedän, miten se on (alunperin) valmistettu. Olen useamman kerran todennut, että jos jokin eläin on minun ruokani vuoksi tapettu, niin katson velvollisuudekseni syödä ja hyödyntää muilla tavoin niin paljon kuin mahdollista ko. eläimestä. Tiedän jääkaapissani olevan makkarapaketin koko kaaren keinosiementäjän autosta kaupan kassalle (en tietenkään juuri sen yksittäisen makkarapaketin jokaista nautaa ja sikaa, vaan sen, minkälaisilla tiloilla niitä kasvatetaan jne).

Et voi minua pelotella totuudella, jonka jo tiedän.

Vierailija
17620/19052 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeeta että osaat tehdä autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa ja sulla on kaikki mausteet ja ainekset. Kyllä mäkin osaan perunoita keittää ja lohifileen paistaa ja marinoida punasipulin. Oma tekemä herkkusienisalaatti myös parempaa kuin kaupan ja monesti teen sen tateista tai suppilovahveroista. Tuskinpa savustetut katkaravut eroavat savustetusta muikuista, niitä tulee syötyä joka kesä mökillä kun käyn avustamassa naapuria ja nostamassa verkkoja.

Jommalla kummalla meistä on todella huono lukutaito tai todella huono näkö, koska en huomannut tuossa lainatussa tekstissä mainittavan sanallakaan mitään autenttista kaakkois-aasialaista kasvisruokaa tai puhetta joistain kaikista mausteita ja aineksista...